همه چیز در مورد شهر تهران

تهران، پایتخت کشور ایران می باشد که با توجه به تاریخچه شهر تهران و قدمتی که دارا است، داستان های جالبی را پشت خود دارد. جالب است بدانید که نقطه به نقطه ی این شهر، حرفی برای گفتن دارد و اگر به این شهر سفر کنید، در میابید که پشت هر سازه ای که در این شهر وجود دارد، تاریخچه بسیار جالبی نهفته است. این شهر از لحاظ جغرافیایی در یکی از بهترین نقاط کشور ایران قرار گرفته است و با توجه به شرایط آب و هوایی و موارد بسار زیاد دیگر، مورد توجه افراد و سران کشور قرار گرفت. در واقع باید گفت که از 230 سال پیش که این شهر به عنوان پایتخت انتخاب شد تا به امروز، دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده است. آگاهی از تغییر و تحولات شهر تهران، و شکلی که در زمان قدیم داشته و ویژگی هایی که امروز به آن اضافه شده است بسیار هیجان انگیز است.

اگر قصد دارید همه چیز را درباره تهران و سیر تاریخچه آن از ابتدا تا به امروز که تبدیل به پیشرفته ترین و مهم ترین شهر ایران و خاورمیانه شده است بدانید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. در واقع در ادامه این مقاله، قصد داریم از سیر تا پیاز این شهر را بیان کنیم و همه چیز را درباره شهر تهران بیان کنیم. اگر هر گونه سوالی در باره این شهر دارید و نمی دانید که تاریخچه این شهر چیست، محله های تهران کدامند، جاذبه های گردشگری این شهر چیست، سازه ها و نماد های این شهر چیست، تهران گردی را از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این جا همه چیز را درباره شهر تهران می آموزید و با این شهر محبوب به طور کامل آشنا می شوید.

نقطه شروع ساخته شدن شهر تهران

شهر تهران، به عنوان یکی از قدیمی ترین شهر های ایران شناخته می شود. البته باید اشاره کنیم که در ابتدا، شهری در کار نبود. کاوش هایی که در یکی از محله های جنوب تهران صورت گرفته، نشان می دهد که این منطقه در زمانی نزدیک به 200 سال پیش، مکانی برای اقامت انسان ها بوده است. وسیله ها و سازه هایی بسیار قدیمی در این نقطه از پایتخت یافت شده است که نشان می دهد حتی اولین انسان های موجود در این منطقه، نیز از موقعیت مکانی خوب این منطقه آگاهی داشتند و این منطقه را برای سکونت انتخاب کرده اند. اما اگر بخواهیم از نقطه شروع تبدیل این منطقه به شهر صحبت کنیم، باید به زمان قبل از قاجار برگردیم.

تهران قدیم

تحقیقات نشان داده است که قبل از اینکه توجه پادشاهان به این منطقه جلب شود، روستایی در محدوده ی جنوبی این شهر وجود داشت. این روستا که نام آن تهران بود، محل سکونت برخی از افراد بود. در تاریخچه شهر تهران آمده است که در زمان صفویه، توجه پادشاهان زندیه به این منطقه جلب شدد و قبل از اینکه حتی حکومت قاجار تصمیم بگیرند که این شهر را به عنوان پایتخت خود برگزینند، اقدامات بسیار زیادی در این منطقه انجام شد و سازه های متعددی در این نقطه ساخته شد.

اما تهران در چه زمانی پایتخت شد؟ بررسی ها و تحقیقات نشان داده است که این منطقه در زمان صفویان، به ویژه در زمان حکومت شاه طهماسب، در حال رونق گرفتن بود. در واقع جالب است بدانید که شاه طهماسب، به دلیل سفر های بسیار زیادی که به این منطقه داشت، تصمیم گرفته بود که در این منطقه نیز سازه های بسیار زیادی را درست کند. در واقع تا حدی هم موفق بود. برج های بسیار زیادی در این شهر ساخت و حصار بزرگی را در دور تا دور این شهر بنا کرد. این اقدام او سبب شد که افراد بسیار زیادی به این شهر بیایند و این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند. به همین سبب، جمعیت تهران در این سال ها رو به افزایش بود.

انتخاب تهران به عنوان پایتخت در زمان قاجاریان!

در ادامه ی مطالعات در خصوص آشنایی با تاریخچه شهر تهران، دیدیم که پس از جنگ های بسیار زیادی که بین آقا محمد خان قاجار و لطفعلی خان زند صورت گرفت، در نهایت شهر تهران در تاریخ 1165 به عنوان پایتخت رسمی حکومت قاجار انتخاب شد. اگر نمی دانید که تهران چندمین پایتخت ایران است باید اشاره کنیم که تهران بیست و چهارمین پایتخت ایران شناخته می شود. و از زمانی که به عنوان پایتخت انتخاب شد، حدود 235 سال می گذرد. اما از آن زمان تا به امروز، اتفاقات بسیار زیادی در این شهر افتاده است و اقدامات متعددی در راستای ساختن سازه های بسیار زیبا، ایجاد محله های متعدد در این شهر، و معرفی این شهر بزرگ و جاذبه های دیدنی آن به کل تهران صورت گرفت.

پس از انتخاب تهران به عنوان پایتخت، چه بر سر این شهر آمد؟

با روی کار آمدن قاجار، تحولات بسیار زیادی در این شهر صورت گرفت و روز به روز این شهر توسعه بیشتری یافت. تهران در آن زمان، در حال رشد بود و حتی میزبان مسافران بسیار زیادی به خود بود. شهر تهران از همان زمان شهرت بسیار زیادی یافته بود و حتی افراد بسیار زیادی برای سکونت در این شهر به آن آمدند. این سفر ها نشان می داد که جمعیت شهر تهران، روز به روز در حال افزایش بود و در نهایت شهر تهران روز به روز در حال گسترش و توسعه بود.

تفاوت های تهران قدیم با تهران امروزی

اما همانطور که گفتیم، امروز، 235 سال از اولین روزی که این منطقه به عنوان پایتخت انتخاب شد می گذرد و در طول این مدت، پادشاهان بسیار زیادی در این منطقه حکومت کردند و سازه های و جاذبه های تاریخی متعددی را در این شهر ساختند. امروزه از این سازه های قجری و پهلوی، آثار بسیار زیادی بر جای مانده است که از آن ها می توان به عمارت مسعودیه، کاخ سعد آباد، کاخ گلستان، باغ نگارستان، و بسیاری دیگر از بناهای تاریخی اشاره کرد.

جالب است بدانید که زندگی در تهران قدیم با زندگی در تهران امروز نیز از زمین تا آسمان تفاوت داشت. در واقع در تهران قدیم، علاوه بر نبود تکنولوژی، زندگی ها به طور کامل متفاوت بود و در مقایسه تهران قدیم و جدید باید بگوییم که با توجه به کم تر بودن جمعیت این شهر و همچنین تفاوت در ساختار خانه ها و سازه های این شهر یکی از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت های این دو شهر می باشد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایران، شروع تحولات عظیم و چشمگیر در این شهر بود و پس از آن، شاهد سر و سامان گرفتن بهتر این شهر بودیم.

اما با این وجود، همچنین آثاری از دوران پهلوی و قاجار در برخی از نقاط این شهر باقی مانده است. برخی از خیابان های شهر تهران، معماری ها و سازه های خاص سبب شده اند تا یاد این افراد همچنان زنده بماند. اما بهتر است شهر تهران را با جزئیات بیشتر توصیف کنیم.

محله های شهر تهران بر اساس تقسیم بندی شهری

به طور کلی می توان گفت که شهر تهران یکی از مهم ترین و اصلی ترین شهر های ایران است که وسعت بسیار زیادی دارد. این شهر دارای وسعتی در حدود 730 کیلومتر مربع است که به عنوان یکی از وسیع ترین شهر های دنیا نیز شناخته می شود. علاوه بر این باید اشاره کنیم که طبق سرشماری ای که در سال 1395 در ایران انجام شد، شهر تهران دارای جمعیتی در حدود 80 میلیون نفر بود. اما امروزه با گذشت 5 سال از این سرشماری، می توان گفت که این شهر دارای جمعیتی بیش از 85 میلیون نفر می باشد. به دنباله ی افزایش جمعیت در این شهر، مناطق متعددی در این شهر تعبیه شد تا مردم بتوانند به راحتی در این منطقه زندگی کنند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که این شهر دارای 5 بخش می باشد.

این بخش بندی را برای درک بهتر مناطق این شهر بیان می کنیم تا بتوانیم محله های این شهر را به راحتی معرفی کنیم. به طور کلی، محله های شهر تهران 5 دسته هستند:

•    محله های شمال تهران
•    محله های شرق تهران
•    محله های غرب تهران
•    محله های مرکز تهران
•    محله های جنوب تهران

اما هر کدام از محله های این شهر نیز، داستان های جالبی را در پشت خود دارد که بد نیست با این محله ها و مناطق آشنا شوید و اطلاعاتی را در خصوص آن ها در اختیارتان قرار دهیم.

همه چیز درباره محله های شمال تهران

محله های شمال تهران، از جمله بهترین و محبوب ترین بخش های شهر تهران می باشد. از هر کدام از ساکنین شهر تهران که بپرسید، می بینید که مناطق شمالی این شهر، معنای دیگری در ذهن همه دارد. در واقع با وجود این که در همه ی شهر های دنیا، مناطقی دارای طبقات بالاتری هستند و از لحاظ اجتماعی نیز رتبه های بالاتری دارند، وجود دارد. محله های شمال تهران نیز جزو بالا شهر تهران محسوب می شوند. جالب است که موقعیت مکانی این محله نیز دقیقا در بالای شهر تهران قرار دارد و تناسب جالبی را ایجاد کرده است.

شمال تهران، دنیای دیگری دارد و حتی قدم زدن در خیابان های این منطقه نیز بسیار لذت بخش است. جالب است بدانید که این محله، زیباترین خیابان های تهران را درون خود جای داده است و به همین سبب، قدم زدن در خیابان های معروف این منطقه و تماشای زیبایی های موجود در این خیابان ها بسیار لذت بخش است. شمال تهران، مناطق و محله های بسیار زیاد را درون خود جای داده است. در واقع اگر به نقشه ی این شهر نگاه کنید، می بینید که برخی از مناطق، به طور کامل در این محدوده قرار دارند و حتی بخشی از دو منطقه از شهر تهران در محدوده ی شمال تهران قرار دارد.

چه مناطقی در محدوده ی شمالی تهران قرار دارند؟

به طور کلی می توان گفت که 4 منطقه در بخش شمالی شهر تهران وجود دارد. منطقه 1 که یکی از مشهور ترین، و گران ترین مناطق تهران می باشد، دارای جذابیت های بسیار زیادی می باشد. خانه های موجود در این محله از پایتخت بسیار زیبا هستند و سبک معماری آن ها با سبک معماری سایر خانه های تهران بسیار متفاوت می باشد. در واقع بیشتر سازه های این منطقه از پایتخت را برج ها تشکیل داده اند و این سازه ها، نمای بسیار زیبایی را در این منطقه از پایتخت ایجاد کرده اند. اما از دیگر مناطق تهران که در محدوده ی شمالی این شهر قرار دارند می توان به منطقه 3 اشاره کرد. این منطقه نیز که محدوده ی پاسداران را در بر می گیرد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و محبوبیت بسیار زیادی در بین ساکنین تهران دارد.

منطقه 3 تهران، دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار زیاد و همچنین سازه های بسیار زیادی می باشد که بازدید از آن ها بسیار لذت بخش است. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در این منطقه از پایتخت رستوران ها و کافه های بسیار زیادی وجود دارد که شهرت بسیار زیادی در شهر تهران دارند و همه روزه افراد بسیار زیادی در ایران را به سمت خود جذب می کند. از دیگر مناطق موجود در شمال تهران می توان به منطقه 2 و 5 اشاره کرد. بخش کوچکی از هر دوی این مناطق در محدوده ی شمالی شهر تهران قرار دارد. این مناطق نیز جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را درون خود قرار داده اند و همچنین از لحاظ آب و هوایی نیز بسیار مساعد هستند.

علت محبوبیت مناطق شمالی تهران

جالب است بدانید که جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شمال تهران بسیار زیاد می باشند. در واقع باید بگوییم که تمامی جاذبه های گردشگری و تفریحی سایر مناطق تهران یک طرف، و جاذبه های گردشگری شمال تهران نیز یک طرف. در این بخش از پایتخت، تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری و تفریحی وجود دارد که برای بازدید از آن ها باید بیش از 1 هفته وقت گذاشت. جاهای دیدنی شمال تهران را می توان بر اساس پارک ها، جاذبه های تاریخی، جاذبه های تفریحی و گردشگری تقسیم بندی کرد.

پارک های شمال تهران

شمال شهر تهران، دارای فضا های سبز متعددی می باشد. در واقع در این بخش از پایتخت، پارک ها و پارک های جنگلی متعددی وجود دارد و به دلیل قرار داشتن موقعیت مکانی این منطقه از پایتخت در دامنه رشته کوه های البرز، آب و هوای بسیار عالی ای در این منطقه برقرار است و شرایط آب و هوایی بسیار مساعد برای ایجاد فضای سبز است. از جمله پارک های محبوب در این بخش از پایتخت می توان به پارک ملت، پارک قیطریه، پارک جمشیدیه، پارک پرواز، پارک آب و آتش، و به ویژه گنبد مینا که در این پارک است و بسیار دیدنی می باشد اشاره کرد. لازم به ذکر است که پارک ملت یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در زمستان است که توصیه می کنیم بازدید از این بوستان را در زمستان از دست ندهید.

باید اشاره کنیم که شهر تهران، نماد های بسیار زیادی دارد. دومین نماد شهر تهران که پل طبیعت است، در این محدوده از شهر تهران قرار دارد و به عنوان بزرگ ترین پل غیر خودرویی در دنیا شناخته می شود. این پل بسیار زیبا می باشد و بازدید از آن از واجبات است. اگر تا به حال از این جاذبه گردشگری دیدن نکرده اید توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید و در کوتاه ترین مدت اقدام به بازدید از این سازه زیبا کنید.

موزه های شمال تهران

در زمان های بسیار قدیم، و در دوران حکومتی قاجاریه و پهلوی، سازه ها و عمارت های بسیار زیادی در محدوده ی شمالی شهر تهران ساخته شد. در واقع با نگاهی به تاریخچه شهر تهران، در می یابیم که مناطق شمالی شهر تهران، به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی عالی، و همچنین موقعیت مکانی خوب، مورد تایید بسیاری از پادشاهان بود و در نتیجه، آن ها این منطقه را برای اقامتگاه های ییلاقی خود آماده کرده بودند. به واسطه همین اقدام، عمارت ها و کاخ های متعددی در این محدوده از شهر تهران وجود دارد.

از جمله موزه ها و آثار دیدنی موجود در محدوده های شمالی شهر تهران می توان به موزه حیات وحش، مجموعه کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران، باغ ایرانی، موزه رجعت و عبرت، موزه زمان، و .. اشاره کرد. موزه های شهر تهران یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی این شهر است که بازدید از آن را به شدت توصیه می کنیم.

سایر جاهای دیدنی شمال تهران

اما محله های شمال شهر تهران فقط دارای موزه و پارک نیست! اگر علاقه مند به تفریح و گردشگری هستید، توصیه می کنیم از پاساژ های لوکس این منطقه دیدن کنید. به جرات می توان گفت که بیشتر لوکس ترین مراکز خرید تهران در این بخش از شهر واقع است. و لذت پاساژ گردی به ویژه برای خانم ها قابل جبران با هیچ چیز دیگری نیست. در نتیجه قدم زدن در این پاساژ های زیبا و خاص حس بسیار خوبی را منتقل می کند. اما علاوه بر لوکس ترین مراکز خرید تهران، جاذبه های گردشگری دیگری نیز در این منطقه وجود دارد. به عنوان مثال، مجموعه تفریحی و گردشگری بام تهران، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری این شهر است که همه روزه افراد بسیار زیادی را از شهر ها و کشور های مختلف به سمت خود جذب می کند.

علاوه بر این یکی از جذاب ترین جاهای گردشگری بام تهران، پیست اسکی توچال است که بهترین گزینه برای تفریح کردن در زمستان می باشد. این بخش از پایتخت، نه تنها در زمستان، بلکه در تابستان ها نیز افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند و به دلیل داشتن آب و هوای مساعد و عالی، مکان بسیار خوبی برای فاصله گرفتن از گرمای شدید هوای موجود در مرکز شهر تهران است و با بالا رفتن از کوه های البرز می توان از هوای مطبوع و عالی این منطقه لذت برد. اگر قصد داشتید از سایر جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنید، توصیه می کنیم بازدید از نمایشگاه بین المللی تهران که واقع در محله های شمال است را نیز از دست ندهید. در این محل، گاهی اوقات، نمایشگاه های بسیار خوبی برگزار می شود و شما می توانید از غرفه های جالب آن دیدن کنید.

همچنین توصیه می کنیم از بازار سنتی تجریش و همچنین امام زاده صالح که در منطقه 1 شهر تهران، و در محله تجریش قرار دارند دیدن کنید و از این محله ی زیبا و دیدنی های منحصر به فرد و زیبایش لذت ببرید.

همه چیز درباره محله های شرق تهران

محله های شرق تهران از جالب ترین محله های این شهر است. علت هم این است که در این بخش از شهر تهران، تعداد بسیار زیادی از خانه ها و برج های مسکونی قرار دارد. در واقع بیشتر معماری این بخش از شهر تهران، به گونه ای است که بیشترین حجم خانه های مسکونی را درون خود قرار داده است. به همین سبب، افراد بسیار زیادی را برای اقامت و سکونت در این شهر، به سمت خود جلب می کند. اما یکی دیگر از دلایل محبوبیت این منطقه این است که دارای دسترسی عالی به سایر نقاط شهر تهران می باشد. در واقع در این منطقه از پایتخت، تعداد بسیار زیادی از شاهراه ها و اتوبان های اصلی شهر قرار دارد که به واسطه این اتوبان ها می توان به راحتی به سایر نقاط این شهر دسترسی پیدا کرد.

شرق شهر تهران، دارای بهترین موقعیت مکانی است. همانطور که می دانید، در محدوده ی شرقی استان تهران، جاذبه های گردشگری و محله های بسیار زیادی قرار دارد. در واقع بازدید از جاذبه های گردشگری شرق استان تهران بسیار لذت بخش است و می توان چندین روز را به بازدید از آن ها اختصاص داد و از خاص ترین و زیبا ترین جاهای دیدنی ایران که در این منطقه قرار دارند دیدن کرد. و بهترین و مناسب ترین راه برای دسترسی به این مناطق، از طریق محله های شرق تهران صورت می گیرد. در این محله، جاده ها و اتوبان های اصلی که دسترسی به این جاذبه های گردشگری و همچنین شمال ایران را فراهم می کنند وجود دارد و تنها راهی که می توان به این اتوبان ها دسترسی پیدا کرد از طریق محله های شرق تهران می باشد. در نتیجه محبوبیت این محله بی دلیل هم نیست!

مناطق موجود در محدوده ی شرقی شهر تهران کدامند؟

در این بخش از شهر تهران، 4 منطقه اصلی وجود دارد. در تمامی این مناطق، محله ها و بخش های کوچکتر بسیار زیادی وجود دارد و جالب است بدانید که در هر کدام از محله ها، جاذبه های گردشگری خاص خود وجود دارد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در این بخش از شهر تهران، دیدنی هایی وجود دارد که در خاورمیانه شهرت دارند و علاوه بر این، از بسیاری از کشور های دنیا برای بازدید از این دیدنی ها می آیند. پس می توان اشاره کرد که این منطقه، اهمیت اقتصادی بسیار زیادی نیز دارد. اما مناطقی که در این محدوده از شهر تهران قرار دارند شامل منطقه 4، منطقه 8، منطقه 13، و همچنین منطقه 14 می باشند. این مناطق بسیار محبوب هستند و سکونت در آن ها بسیار لذت بخش است.

جالب است بدانید که محله های شرق پایتخت، یکی از مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه و سکونت در این شهر می باشد و شما می توانید با پرداخت به صرفه ترین و مناسب ترین مبلغ؛ ساکن یکی از خانه های زیبای این منطقه از شهر تهران شوید.

علت محبوبیت محله های شرق تهران چیست؟

همانطور که می دانید، شرق شهر تهران دارای محبوبیت خاصی در بین ساکنین این شهر می باشد. به ویژه اگر از ساکنین محله های شرق تهران سوال کنید، در می یابید که به این محله بسیار علاقه مندند و حاضر نیستند محل سکونت خود را تغییر دهند. این نشان می دهد که این بخش از پایتخت، دارای جذابیت های بسیار زیادی می باشد. هر کدام از این مناطق دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری مخصوص به خود می باشند و علاوه بر این، امکانات رفاهی و اجتماعی موجود در این مناطق نیز کامل می باشد و تمامی ساکنین این منطقه از بهترین و عالی ترین امکانات رفاهی بهره مند هستند. علاوه بر این، جاذبه های گردشگری خاصی مانند پارک جنگلی سرخه حصار در این بخش از پایتخت قرار دارد که اهمیت این منطقه ها را به شدت افزایش می دهد.

پارک های دیدنی و گردشگری محله های شرق تهران کدامند؟

اگر دقت کرده باشید، شهر تهران، اخیرا با افزایش بسیار زیاد فضای سبز رو به رو بوده است. در واقع به منظور کاهش آلودگی های بیش از حد این شهر و همچنین افزایش زیبایی های شهر تهران، بوستان ها، پارک ها، و به طور کلی فضاهای سبز متعددی در این محدوده از پایتخت تعبیه شده است. علاوه بر این جالب است بدانید که بخش شرقی شهر تهران، به خودی خود، دارای چندین پارک جنگلی مشهور می باشد که خودرو بوده اند و از زمان های بسیار قدیم در این منطقه وجود داشته است. در نتیجه امروز تبدیل به یکی از اصلی ترین  مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر شده اند.

از جمله مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری محله های شرق تهران می توان به بوستان یاس فاطمی، پارک جنگلی سرخه حصار، پارک لویزان، پارک جنگلی شیان، پارک پلیس، پارک ساحل، پارک نوفل لوشاتو، پارک اوستا، پارک خیام، بوستان آفتاب، بوستان منوچهری، بوستان ارشاد، و بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری اشاره کرد. یکی از محبوب ترین و خاص ترین بوستان ها و پارک های جنگلی موجود  در محله های شرق تهران، پارک جنگلی تلو می باشد. از این پارک جنگلی می توانید دید بسیار خوبی به سد معروف لتیان داشته باشید و ساعت ها به تماشای چشم انداز زیبای این منطقه بنشینید.

موزه ها و جاذبه های تاریخی موجود در مناطق شرقی شهر تهران

یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین آثار موجود در محله های شرق شهر تهران که حتی در زمان قاجار نیز محبوبیت بسیار زیادی داشت، پارک جنگلی سرخه حصار بود. در واقع این بخش از پایتخت، از زمان های بسیار بسیار قدیم در این شهر وجود داشت که محل زندگی بسیاری از حیوانات و جانوران بوده است. پلنگ ایرانی، گراز، عقاب، و بسیاری از حیوانات وحشی و شکاری در این پارک جنگلی محبوب زندگی می کردند و امروزه، تعداد بسیار کمی از آن ها در این پارک جنگلی باقی مانده است. همه ی این موارد نشان می دهند که این بخش از پایتخت، نه تنها جنبه ی گردشگری و تفریحی دارد، بلکه جاذبه ی تاریخی شهر نیز به شمار می آید.

از جاذبه های تاریخی موجود در این بخش از پایتخت می توان به گورستان ارامنه، حمام دولاب، بقعه چهل تن، خانه موزه دکتر معین، قبرستان زرتشتیان، مقبره الشهدا، باغ موزه مینیاتور، کلیسای ارامنه ترکمنچای و گریگور، فرهنگسرای گلستان، اندیشه سرای گلبرگ، و … اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری و دیدنی محله های شرق تهران

از جمله مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری محله های شرق پایتخت می توان به باغ پرندگان تهران اشاره کرد. این بخش از پایتخت، به قدری محبوب و مشهور است و دارای پرندگان بسیار زیبا و دیدنی از سراسر دنیا می باشد. جالب است بدانید که باغ پرندگان تهران، در میان تمامی باغ پرندگان های خاورمیانه، لقب بزرگترین باغ پرندگان را دارد و همین مساله نشان می دهد که این جاذبه گردشگری، از لحاظ اقتصادی نیز اهمیت بسیار زیادی برای این شهر دارد و یکی از مهم ترین جاهای گردشگری و دیدنی شهر تهران می باشد. لازم به ذکر است که باغ پرندگان تهران در پارک جنگلی لویزان قرار دارد و دسترسی به آن نیز بسیار آسان است.

از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به پاساژ ها و مراکز خرید مشهور آن اشاره کرد. اگر قصد خرید دارید و نمی دانید که از کدام مناطق شهر تهران، خرید خود را انجام دهید، توصیه می کنیم بازدید از مراکز خرید این منطقه را از دست ندهید و با گشت و گذار در این پاساژ ها، بهترین خریدی که تا به حال داشته اید را تجربه کنید. از جمله مشهور ترین مرکز خرید مناطق شهر تهران، مرکز خرید سون سنتر می باشد که در آن، تمامی لوازمی که بخواهید وجود دارد و یکی از لوکس ترین مراکز خرید شرق شهر تهران می باشد.

همه چیز درباره محله های غرب شهر تهران

محله های غرب تهران از جمله محله هایی است که امروزه هر پایتخت نشینی دوست دارد در آن سکونت داشته باشد. جالب است بدانید که در میان تمامی محله های شهر تهران، محله های غرب محبوبیت دیگری دارند و سکونت در آن محله ها بسیار لذت بخش می باشد. با توجه به وسعت بسیار زیادی که شهر تهران دارد، همه روزه جمعیت آن در حال افزایش است. آمار ها نشان می دهد که این شهر، به طور روزانه میزبان بیش از 2 میلیون نفر می باشد. و علاوه بر این، افراد بسیار زیادی از شهر های مختلف به قصد سکونت در پایتخت به این شهر می آیند و در یکی از مناطق 22 گانه این شهر اقامت می کند. به دنبال تمامی این مسائل، منطقه 21 و 22 شهر تهران، جزو آخرین مناطقی از این شهر است که همچنان در حال گسترش است.

اگر به غرب شهر تهران بروید، متوجه برج ها و ساختمان های بسیار زیادی می شوید که در حال ساخت می باشند. شهرک ها و برج های متعددی در این محدوده از پایتخت در حال ساخت و ساز و گسترش است که نشان می دهد، جمعیت این شهر رو به گسترش است و به دنباله ی این مساله، نیاز به سکونتگاه نیز در حال افزایش است. محله های غرب تهران یکی از به روز ترین محله ها می باشد که با تمامی بخش ها و محله های شهر تهران متفاوت است. جاذبه های گردشگری و دیدنی موجود در این منطقه از تهران، بسیار زیاد می باشد و خاص ترین دیدنی ها و سازه های شهر تهران در محله های غرب قرار دارد. که در ادامه به طور کامل این محله ها را توضیح داده ایم.

کدام مناطق در غرب شهر تهران قرار دارند؟

به طور کلی می توان گفت که غرب شهر تهران، دارای وسعت بسیار زیادی می باشد. اما یکی از نکات جالبی که در خصوص این مناطق وجود دارد، این است که به طور کلی، 2 منطقه، تمامی بخش غربی شهر تهران را تشکیل داده اند. در واقع منطقه 21 و همچنین منطقه 22، دو منطقه از شهر تهران هستند، که با وسعت بسیار زیادی که دارند، تمامی محدوده ی غربی شهر تهران را تشکیل داده اند. جالب است بدانید که کن، که یکی از توابع محله های غرب تهران می باشد، و در محدوده ی شمالی این منطقه قرار دارد، به عنوان یکی از محله های اصیل نشین تهران شناخته می شود. در نتیجه می توان گفت که تمامی بهش های غربی شهر تهران، نوساز نیستند. بلکه تاریخچه بسیار جالبی دارند و حتی یکی از اصیل نشین ترین مناطق تهران نیز می باشند.

علت تقاضای بالا برای سکونت در محله های غرب تهران چیست؟

یکی از مهم ترین عواملی که نشان می دهد تقاضا برای سکونت در این محله های شهر تهران زیاد است، دسترسی عالی آن به محله های شهر تهران است. در واقع شهر تهران، روز به روز در حال پر جمعیت تر شدن می باشد و به دنبال آن، آلودگی هوا نیز در این شهر در حال افزایش است. در نتیجه افراد بسیاری برای فرار از شلوغ ترین مناطق تهران به دنبال مکانی خلوت و به دور از آلودگی های این شهر می باشد. به بیان بهتر، ساکنین تهران، دوست دارند جایی باشد که در داخل همین شهر قرار داشته باشد، اما از شلوغی ها و ازدحام بیش از حد این شهر فاصله داشته باشد. که محله های غرب تهران، این امکان را برای شما فراهم می کند.

آب و هوای عالی این منطقه، سبب شده است تا افراد بسیار زیادی برای سکونت در این محله اقدام کنند و علاوه بر این، جاذبه های گردشگری خاص و بی نظیری که در این محله وجود دارد نیز توجه افراد بسیاری را به این منطقه جلب می کند. در واقع در این محله از پایتخت، خاص ترین جاذبه های گردشگری را مشاهده خواهید کرد که دارای چشم انداز بسیار زیبایی می باشند و برخی از آن ها نیز شهرتی جهانی داشته و در میان تمامی جاذبه های گردشگری شهر تهران، سری در سر ها دارند.

آشنایی با فضای سبز و پارک های محله های غرب تهران

یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری این منطقه از پایتخت، فضاهای سبز و بوستان های آن می باشد. در واقع باید اشاره کنیم که در محله های غرب شهر تهران، فضاهای سبز بسیار زیادی قرار دارد که بر زیبایی این منطقه افزوده اند و همچنین چشم انداز بی نظیری را در این شهر به وجود آورده اند. اگر دوست دارید از اصلی ترین و محبوب  ترین فضاهای سبز و پارک های غرب تهران آگاه شوید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

از جمله مهم ترین فضاهای سبز این منطقه که وسعت بسیار زیادی از محله های غرب شهر تهران را نیز در بر گرفته است می توان به بوستان چیتگر اشاره کرد. این بوستان که در مرز بین منطقه 21 و منطقه 22 این شهر قرار دارد، یکی از اصلی ترین و مهم ترین فضاهای سبز در این منطقه می باشد. هر زمانی که به این بوستان بروید، حجم بسیار زیادی از ساکنین پایتخت و حتی مسافرانی که به این شهر آمده اند را مشاهده خواهید کرد که در این پارک پیک نیک کرده اند و از فضاهای سبز و امکانات موجود در این پارک استفاده می کنند. از دیگر فضاهای سبز و پارک های این منطقه می توان به بام کوهسار، پارک ژوراسیک، پارک جوانمردان، بوستان فتح، پارک لتمال کن، و … اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری غرب تهران

اما از هرچه که بگذریم، جاذبه های گردشگری غرب تهران، جای خود را دارند. جالب است بدانید که برای گردشگری در این شهر، باید چندین روز را به بازدید از جاذبه های گردشگری غرب تهران اختصاص دهید. این منطقه که در حال رشد می باشد، جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد و جالب است بدانید که حتی به طور روزانه، جاذبه های گردشگری آن در حال افزایش است. از جمله مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری این منطقه که در دنیا نیز شهرت دارد، می توان به ایران مال اشاره کرد.

ایران مال که یکی از تازه تاسیس ترین جاذبه های گردشگری شهر تهران می باشد، در زمانی کوتاه، شهرتی جهانی کسب کرد و توانست نگاه ها را از تمامی مناطق دنیا، به سمت ایران و شهر تهران جلب کند. این جاذبه گردشگری شهر تهران، یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در خاورمیانه می باشد که در آن کامل ترین امکانات تفریحی، رفاهی، اجتماعی و گردشگری می باشد. جالب است بدانید که وسعت این جاذبه گردشگری به قدری زیاد است که اگر قصد بازدید از تمامی بخش های آن را داشته باشید، باید بیش از 3 روز زمان بگذارید. علاوه بر ایران مال، دریاچه چیتگر تهران اشاره کرد. این دریاچه با داشتن امکانات تفریحی متعدد توانست محبوبیت بسیار زیادی را در دل مردم ایجاد کند و به طور روزانه، میزبان حجم بیشتری از گردشگران باشد.

در میان تمامی جاذبه های گردشگری غرب تهران، باملند محبوبیت دیگری دارد. این مرکز خرید که دور دریاچه چیتگر قرار دارد، همه روزه، توجه افراد بسیار زیادی را به سمت خود جلب می کند. علاوه بر این موارد، در منطقه 21 شهر تهران نیز جایی به نام شهرک سینمایی غزالی وجود دارد که بازدید از آن جای خود را دارد. این شهرک سینمایی یکی از اصلی ترین و مهم ترین نقاط شهر تهران می باشد که در آن، از محبوب ترین و مهم ترین فیلم های ایرانی، فیلم برداری شده است. یکی دیگر از مهم ترین جاذبه های گردشگری در غرب تهران، باغ گیاه شناسی ملی ایران می باشد. که با بازدید از آن جال و هوایتان به شدت عوض می شود.

بازدید از آبشار تهران را از دست ندهید!

آبشار تهران یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین جاهای دیدنی غرب تهران می باشد که دارای چشم انداز بسیار زیبایی می باشد. در واقع اگر قصد دارید در آب و هوای عالی بنشینید و به تماشای منظره ی بی نظیر شهر تهران بپردازید، توصیه می کنیم بازدید از آبشار تهران را از دست ندهید. آب و هوا در این جاذبه گردشگری غرب تهران بسیار عالی است و شما می توانید مدتی را در آلاچیق های این آبشار بنشینید و به تماشای منظره ی زیبای موجود در این منطقه بپردازید.

لازم به ذکر است که پارک جنگلی و بام لتمال کن نیز در فاصله بسیار کمی از این آبشار قرار دارد و با پیمودن مسیر کوتاهی می توانید به راحتی به این پارک دسترسی پیدا کنید، آبشار تهران در شمال دریاچه چیتگر قرار دارد و توصیه می کنیم اگر به بازدید از این دریاچه رفتید، بازدید از آبشار تهران را فراموش نکنید!

همه چیز درباره محله های مرکز تهران

یکی از جذاب ترین و محبوب ترین و شلوغ ترین محله های پایتخت، محله های مرکز تهران می باشد. در واقع همه چیز در مرکز تهران فرق می کند. اگر به این منطقه بروید، حجم بسیار زیادی از انسان ها را مشاهده خواهید کرد که هر کدام به دنبال مسیر خود هستند و در یکی از خیابان های این منطقه در حال پیاده روی هستند. اگر قصد داشته باشید که کار های اداری خود را انجام دهید، به دانشگاه های مهم شهر بروید، یا بیمار هستید و قصد دارید در بهترین بیمارستان های تهران درمان شوید، باید به این محله بیایید. به طور کلی باید اشاره کنیم که محله های مرکز تهران، شلوغ ترین بخش ها را تشکیل داده اند و اگر قصد دارید به آن جا بروید، باید خود را آماده کنید تا با حجم بسیار زیادی از انسان ها رو به رو شوید.

این بخش از تهران، مهم ترین و اصلی ترین ارگان ها را درون خود قرار داده است و به همین دلیل، همه روزه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جلب می کند. یکی از مهم ترین مشخصه های مرکز تهران این است که دارای طرح ترافیک می باشد. هیچ گونه ماشینی به جر وسایل حمل و نقل عمومی نمی توانند وارد این منطقه شوند تا بر ترافیک این منطقه نیافزایند. در نتیجه تنها راه برای دسترسی به این مناطق، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می باشد. به یاد داشته باشید که محله های مرکز تهران محبوبیت بسیار زیادی دارد و افراد بسیاری خواهان سکونت در این منطقه هستند. به علت دسترسی آسانی که از این منطقه به سایر مناطق تهران وجود دارد، تقاضای بسیار زیادی برای اقامت در محله های مرکز تهران ارائه شده است.

معرفی منطقه های مرکز تهران

به طور کلی می توان گفت که 6 منطقه در بخش مرکزی شهر تهران وجود دارد. در واقع از این 6 منطقه برخی از آن ها چندان مناسب برای سکونت نیستند و اقامت در این مناطق کمی دشوار می باشد. از جمله مناطق موجود در مرکز شهر تهران می توان به منطقه 6، منطقه 7، منطقه 9، منطقه 10، منطقه 11 و همچنین منطقه 12 اشاره کرد. هر کدام از این مناطق، داستانی پشت خود دارد و محبوبیت خاصی در بین ساکنین تهران دارد. جالب است بدانید که قلب اقتصادی ایران، در محله های مرکز تهران قرار دارد و به طور روزانه، افراد بسیار زیادی از شهر های مختلف به این محله می آیند تا مدتی را در این محله، به خرید لوازم مورد نیاز خود کنند. به طور کلی می توان گفت که این محله از پایتخت، مهم ترین محله ایست که تهران بدون وجود آن، تهران نبود.

هر کدام از محله ها و مناطق شهر تهران، دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی مخصوص به خود می باشد که در ادامه، به تفکیک، تمامی جاذبه های گردشگری، تاریخی، و دیدنی این منطقه را معرفی کرده ایم. بد نیست با جاذبه های گردشگری این منطقه از پایتخت آشنا شوید تا بتوانید هنگام بازدید و گشت و گذار، بدانید که کدام قسمت مناسب شما است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بخش هایی از مناطق 2 و 5 جزو محله های مرکز تهران می باشد. و به همین علت، در معرفی جاذبه های گردشگری محله های مرکز تهران، جاذبه های گردشگری موجود در این مناطق را نیز نام برده ایم.

پارک ها و بوستان های موجود در محله های مرکز تهران

یکی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در ذهن مردم، پارک ها و فضاهای سبز می باشد. در واقع با وجود پارک ها، هر فردی می تواند مدتی را در بهترین و زیباترین مناطق بنشیند و به تماشای جاذبه های دیدنی زیبا بپردازد. از جمله پار ها و فضاهای سبز موجود در این منطقه می توان به بوستان نهج البلاغه اشاره کرد. این بوستان یکی از بزرگ ترین پارک های شهر تهران می باشد که از چندین سال پیش تا همین امروز در حال ساخت می باشد. در واقع این پارک در فاز های متعددی ساخته شد و به همین علت دارای وسعت بسیار زیادی می باشد. این بوستان با داشتن کانال آب درون خود، که از فرحزاد سرچشمه می گیرد، با سایر پارک های شهر تهران متفاوت است و بالطبع، محبوبیت بسیار زیادی نیز دارد.

اگر تا به حال از پارک زیبای نهج البلاغه دیدن نکرده اید، توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید و مدتی را در این پارک زیبا بگذرانید و از امکانات تفریحی و رفاهی متعددی که در آن تعبیه شده است استفاده کنید. از سایر پارک ها و فضاهای سبز موجود در محله های مرکز تهران، می توان به بوستان لاله، پارک دانشجو، پارک هنرمندان، پارک ساعی، پارک پردیسان، پارک شهر اشاره کرد. گشت و گذار در پارک های مرکز شهر تهران بسیار لذت بخش است و توصیه می کنیم بازدید از این پارک ها را از دست ندهید و ساعاتی را در پارک های بزرگ و محبوب این منطقه بگذرانید.

به یاد داشته باشید که برخی از این پارک ها با داشتن وسعت بسیار زیاد، مکان مناسبی برای گشت و گذار روزانه و فاصله گرفتن از شهر و ترافیک های آن می باشد. همچنین می توانید در این پارک ها به دوچرخه سواری نیز بپردازید.

موزه های محله های مرکز تهران

در محله های مرکز شهر تهران، تعداد بسیار زیادی از جاذبه های تاریخی و موزه ها وجود دارد.  در واقع دلایل بسیار زیادی وجود دارد که نشان می دهد این بخش از شهر تهران نسبت به سایر بخش های این شهر، دارای جاذبه های گردشگری بیشتری باشد. در زمان قاجار، و همان ابتدای انتخاب این شهر، تهران بیست و چهارمین پایتخت ایران شد و در نتیجه در مرکز این شهر، سازه های متعددی ساخته شد. که بسیاری از سازه های این شهر که امروزه باقی مانده است، به عنوان یک موزه در مرکز شهر قابل بازدید است. همچنین برخی از قدیمی ترین لوازم و وسایل قدیمی و تاریخی کشف شده در ایران، در برخی از موزه های مرکز تهران قرار دارد که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم.

از جمله مهم ترین جاذبه های تاریخ یو موزه های موجود در محله های مرکز تهران می توان به کاخ گلستان، عمارت مسعودیه، موزه و خانه مقدم، مدرسه دارالفنون، موزه فرش، عمارت کاظمی، موزه ملی ایران، برج آزادی و … اشاره کرد. تمامی این جاذبه های تاریخی نمایانگر داستان ها و روایت های مختلفی می باشند و بازدید از آن ها بسیار لذت بخش می باشد. در نتیجه توصیه می کنیم بازدید از این موزه را از دست ندهید و مدتی را به تماشای تاریخ در این موزه ها بپردازید و از مناظر زیبای آن ها دیدن کنید. موزه های این شهر دارای تنوع بسیار زیادی می باشد.

اما یکی از زیباترین و خاص ترین موزه های ایران که در تهران قرار دارد، موزه جواهرات ملی می باشد. اگر علاقه مند به تماشای تمامی جواهرات، و آثار بسیار ارزشمند مورد استفاده در زمان حکومت قاجاریان و چهلوی، و حتی دوره های قبل از آن هستید، توصیه می کنیم بازدید از این موزه را از دست ندهید و از زیباترین آثار موجود در این موزه دیدن کنید. در این موزه جواهرات خاص و دیدنی مربوط به چند صد سال پیش وجود دارد. پس همین حالا برای بازدید از این موزه ها اقدام کنید و به تماشای بهترین و خاص ترین جواهرات مورد استفاده در سال های گذشته بروید.

جاذبه های گردشگری موجود در مرکز شهر تهران کدامند؟

برای گشت و گذار در شهر تهران باید ابتدا با تمامی جاهای دیدی مرکز تهران آشنا باشید. در واقع تنوع جاذبه های گردشگری در این منطقه به قدری زیاد است که می توانید بنا به علایق خود چند جاذبه را انتخاب کنید و سپس به بازدید از آن ها بپردازید. از جمله مهم ترین و مشهور ترین جاذبه گردشگری مرکز تهران، برج میلاد می باشد. در ابتدا، برج آزادی به عنوان نماد شهر تهران شناخته می شد. اما پس از ساخته شدن برج میلاد، این لقب از برج آزادی گرفته شد و به برج میلاد داده شد. این برج که بلند ترین برج در ایران می باشد، دارای شهرت بسیار زیادی در دنیا نیز است و به عنوان ششمین برج مخابراتی بلند در دنیا شهرت دارد.

اگر تا به حال از این برج زیبا دیدن نکرده اید، توصیه می کنیم در اولین فرصت بلیط بازدید از این برج را تهیه کنید و اقدام به بازدید از این برج کنید. اما برج میلاد و برج آزادی، تنها جاذبه های گردشگری در مرکز شهر تهران نیستند. بلکه یکی دیگر از مهم ترین و محبوب ترین جاهای دیدنی مرکز تهران، بازار تهران است. بازار تهران که لقب قلب اقتصادی کشور را کسب کرده است، دارای وسعت بسیار زیادی می باشد. ان بازار دارای مراکز خرید متعدد، و همچنین وسعت بسیار زیادی می باشد. برای خرید هر چیزی که ممکن است نیاز پیدا کنید، می توانید به بازار تهران مراجعه کنید و آن را با کم ترین قیمت خریداری کنید. در واقع این بازار، شهرتی جهانی دارد و نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران است، بلکه به عنوان جاذبه ی تاریخی این شهر نیز شناخته می شود.

از دیگر جاذبه های گردشگری موجود در مرکز شهر تهران، می توان به خیابان 30 تیر اشاره کرد. این خیابان یکی از مهم ترین خیابان های شهر تهران می باشد که به قصد شکم گردی می توان از آن بازدید کرد. در این خیابان، مینی بوس ها و کاروان های بسیار زیادی وجود دارد که اقدام به ارائه ساندویچ ها و غذاهای محلی بسیار زیادی می کنند و غذا خوردن در این خیابان و در میان جمعیت بسیار زیادی که در حال خورد و خوراک هستند، بسیار لذت بخش است.

علاوه بر این باید اشاره کنیم که در این بخش از شهر تهران، تعداد بسیار زیادی از مراکز خرید وجود دارد. با بازدید از این مراکز خرید می توانید هر چیزی که دوست دارید را تهیه کنید. همچنین لازم به ذکر است که خانه های قجری بسیار زیادی در این منطقه از شهر تهران وجود دارد و می توانید از آن ها بازدید کنید. در بازدید از جاذبه های گردشگری مرکز تهران، بازدید از تئاتر شهر تهران را نیز از دست ندهید.

همه چیز درباره محله های جنوب شهر تهران

اما آخرین بخش از پایتخت، محله های جنوب تهران می باشد. جنوب شهر تهران، وسعت بسیار زیادی دارد و در واقع می توان اشاره کرد که یکی از وسیع ترین بخش های تهران را تشکیل داده است. در میان تمامی بخش های این شهر، جنوب تهران، حال و هوای دیگری دارد. زندگی در این بخش از شهر تهران در جریان است و شما می توانید به گشت و گذار در خیابان های این منطقه، حس و حال زندگی را دریافت کنید. در واقع باید اشاره کنیم که یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین مناطق شهر تهران را تشکیل داده است و درون آن، تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری و تفریحی وجود دارد. جنوب تهران را همه می شناسند و جاذبه های تاریخی موجود در آن توجه همه را به سمت خود جلب کرده است.

جالب است بدانید که محله های جنوب تهران، یکی از خاص ترین و مهم ترین محله ها می باشند که از زمان های بسیار قدیم، ساکنان بسیار زیادی داشته است. در واقع باید اشاره کنیم که در این منطقه از پایتخت تاریخچه و داستان بسیار جالبی وجود دارد. باستان شناسان مدعی شده اند که آثاری را مربوط به بیش از 3000 سال پیش ار مسیح می باشد در این منطقه پیدا کرده اند. در واقع جنوب تهران بود که باعث ساخته شدن تهران امروزی شد و در نتیجه به جرات می توان گفت که یکی از مهم ترین محله های شهر تهران می باشد. در ادامه همه چیز را درباره این محله از شهر تهران بیان کرده ایم.

معرفی مناطق جنوب تهران

جنوب تهران، بیشترین مناطق را درون خود جای داده است. در واقع، زندگی در جنوب تهران بسیار لذت بخش است و طرفداران بسیار زیادی را هم دارد. منطقه های بسیار زیادی در این بخش از شهر تهران وجود دارد که از آن ها می توان به منطقه 15، منطقه 16، منطقه 17، منطقه 18، منطقه 19، و همچنین منطقه 20 اشاره کرد. در هر کدام از این مناطق، تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری، تاریخی، دیدنی، و فرهنگی می باشد. در واقع جاهای دیدنی بسیار زیادی در هر کدام از این مناطق وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید. اما بهتر است در ابتدا با این جاذبه های گردشگری آشنا شوید.

پارک های جنوب تهران و گشت و گذار در آن ها

از جمله مهم ترین و اصلی ترین پارک های محله های جنوب تهران می توان به پارک ابریشم، پارک بعثت، پارک امیرکبیر، بوستان جنگلی توسکا، پارک میرزا کوچک خان جنگلی، پارک گلشن، پارک جهان آرا، بوستان آبان، پارک قائم، پارک بانوان نرگس، پارک بهاران، و بسیاری از پارک های دیگر اشاره کرد. جالب است بدانید که بخش جنوبی شهر تهران، دارای بیشترین آمار فضای سبز و پارک می باشد. در نتیجه بازدید از این بخش از پایتخت بسیار لذت بخش است و هر کجا که بروید می توانید به یک پارک محبوب دسترسی پیدا کنید.

معرفی جاذبه های تاریخی و موزه های موجود در محله های جنوب تهران

یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی موجود در محله های جنوب شهر تهران، برج طغرل می باشد. این برج که دارای قدمتی در حدود 1000 سال می باشد، یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های تاریخی در این شهر می باشد. در واقع شما می توانید با بازدید از این برج زیبا، از تاریخی ترین جاذبه و سازه ی این شهر دیدن کنید. از دیگر سازه ها و بناهای تاریخی و فرهنگی موجود در این بخش از پایتخت می توان به اما زاده شاه عبد العظیم اشاره کرد. اگر پایتخت نشین باشید، بدون شک تا به حال حداقل یک بار به بازدید از این جاذبه گردشگری و تاریخی رفته اید و ساعاتی را در این حرم بزرگ سپری کرده اید.

اگر قصد دارید از دیگر سازه های تاریخی موجود در این منطقه از شهر تهران دیدن کنید، توصیه می کنیم بازدید از امام زاده عبدلله را از دست ندهید. این اما زاده که یکی از مهم ترین آثار تاریخی موجود در محله های جنوب شهر تهران می باشد، در محله ی ری قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. علاوه بر این، از سایر جاذبه های تاریخی موجود در این منطقه از تهران، می توان به کاروانسرای خانات اشاره کرد. این کاروانسرا که در محله ی مولوی قرار دارد، یکی از دیدنی ترین و متفاوت ترین آثار دیدنی و تاریخی در شهر تهران می باشد. با بازدید از آن می توانید با تاریخ زیبای این شهر آشنا شوید و همچنین سبک زندگی انسان های قدیم را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری محله های جنوب تهران کدام است؟

اگر قصد دارید از جاذبه های گردشگری واقع در جنوب شهر تهران دیدن کنید، توصیه می کنیم بازدید از قلعه ری را از دست ندهید. علاوه بر این از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به قلعه رشکان اشاره کرد. این قلعه ها دارای حال و هوایی بسیار خاص تر و متفاوت تر نسبت به سایر جاذبه های گردشگری شهر تهران می باشند و بازدید از آن ها را به شدت به شما توصیه می کنیم. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در جنوب شهر تهران، رستوران ها و کافه های بسیار زیادی وجود دارد که با بازدید از آن ها می توانید لذت چشیدن طعم بسیار لذیذ غذاهای ایرانی را تجربه کنید. این رستوران ها در سطح محله های جنوب تهران وجود دارد و با کمی تحقیق می توانید بهترین و مشهور ترین آن ها را شناسایی کنید و به آن ها دسترسی پیدا کنید.

همچنین باید اشاره کنیم که در جنوب شهر تهران، مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد که با دسترسی به آن ها می توانید اقدام به تهیه بهترین و به روز ترین لباس ها کنید و خریدی عالی را در این شهر تجربه کنید. به طور کلی این منطقه و تمامی محله های شهر تهران، دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع می باشند و بازدید از آن ها را به شدت توصیه می کنیم.

امیدواریم از مطالعه ی مقاله همه چیز در مورد شهر تهران لذت برده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.