نمایشگاه بین‌المللی تهران ؛ مکانی برای رویدادهای متنوع و جذاب

نمایشگاه بین المللی تهران

در بزرگراه چمران تهران، نمایشگاهی قرار دارد که به آن نمایشگاه بین‌المللی تهران گفته می‌شود. این نمایشگاه بزرگ در طول سال، شاهد برگزاری رویدادهای متنوعی است. به همین خاطر از نقاط قابل‌اعتنای تهران به حساب می‌آید و باید با آن آشنا باشید. این نمایشگاه از نقطه نظرات مختلف، محل مهمی در تهران است و اگر با ما همراه باشید درباره آن بیشتر برایتان خواهیم گفت.

کاربری و نقش نمایشگاه در وقایع مختلف

نمایشگاه بین‌المللی تهران بسیار وسیع و بزرگ است. این مکان ۸۵۰ هزار مترمربع مساحت دارد و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. نمایشگاه هم دارای بخشی سرپوشیده است و هم فضای سبز زیبا و فضای باز نمایشگاهی دارد. به همین خاطر است که در طول سال بالغ بر ۱۰۰ رویداد مختلف داخلی یا بین‌المللی در آن برگزار می‌شود. شاید ندانید اما نمایشگاه بین‌المللی تهران بسیار قدیمی به شمار می‌رود. این مکان در سال ۱۳۳۸ بنا شده و در طی سال‌های عمرش، وقایع مختلفی را تجربه کرده است.  البته بهره‌برداری از نمایشگاه و برگزاری برنامه‌های مختلف آن دقیقا از همین تاریخِ اتمام ساخت شروع نشده و مدتی بعد از ساخت، نمایشگاه به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌است.

اعتبار نمایشگاه بین‌المللی

نمایشگاه بین‌المللی تهران اعتبار بسیار زیادی دارد و از نظر ساختار و معماری هم قابل‌قیاس با نمایشگاه‌های موفق دنیاست. این مجموعه تحت مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی قرار دارد. آنچه باعث می‌شود تا این مکان از اهمیت زیادی در پایتخت برخوردار باشد، فضای مناسبی است که برای برگزاری مراسم مختلف نمایشگاهی در اختیار می‌گذارد و البته طراحی و زیبایی آن هم از جمله نقاط قوتش است. انواع رویدادهای تجاری و اقتصادی در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود. فضای سبز محیط، فضای سرپوشیده و باز نمایشگاه از آن مکانی ایدئال برای برگزاری رویدادهای مختلف می‌سازد. تاکنون در طی این سال‌ها، نمایشگاه‌های بسیار متنوعی با موضوعات مختلف و در حیطه‌های فنی و تخصصی گوناگون در مکان نمایشگاه دولتی برپا شده‌اند.

امکانات نمایشگاه

امکانات مختلفی در مجموعه بزرگ نمایشگاه بین‌المللی تهران وجود دارد که اشاره به آنها در معرفی این مکان، خالی از لطف نیست. برای مثال، وجود رستوران، بانک، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، پارکینگ، خدمات بارگیری و حمل کالا، گمرک نمایشگاه و دفاتر بیمه در آن باعث می‌شود تا به مجموعه‌ای کاملا حرفه‌ای بدل شود که برای برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان روی آن حساب کرد. نقش نمایشگاه‌ها در مراودات تجاری و توسعه ارتباطات اقتصادی بسیار مهم است. از جمله رویدادهای جذابی که در این مجموعه برگزار می‌شود، کنسرت‌های موسیقی است که در سالن میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود.

اعتبار نمایشگاه بین‌المللی تهران

اعتبار نمایشگاه بین‌المللی تهران بسیار زیاد است و باید بدانید که یکی از اعضای اتحادیه بین‌المللی نمایشگاه موسوم به یو.اف.آی (UFI) به شمار می‌رود. نخستین نمایشگاهی که در مکان مذکور برگزار شد، نمایشگاهی بین‌المللی با حضور ۳۳ کشور دنیا بود. این نمایشگاه در سال ۱۳۴۸ به وقوع پیوسته است. زمانی که کشورهای مختلفی از نقاط گوناگون دنیا راضی و مشتاق به حضور در رویدادی بزرگ و نمایشگاهی می‌شوند یعنی استانداردهای لازم و جهانی در آن مجموعه وجود دارد.

مسیر دسترسی

برای رفتن به نمایشگاه بین‌المللی تهران باید به بزرگراه چمران بروید و بسته به اینکه کدام یک از سه در ورودی را انتخاب می‌کنید، به مکان وارد شوید. نمایشگاه در شمال تهران قرار دارد و در قسمت جنوب‌شرقی دانشگاه معروف شهیدبهشتی ساخته شده است. برای رفتن به این نمایشگاه بزرگ مسیرهای مختلفی وجود دارد و می‌توانید از ورودی‌های گوناگونی که طراحی شده است به داخل نمایشگاه بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.