ایران مال ؛ بازار بزرگ ایران و خاورمیانه را بهتر بشناسید

ایران مال

ایران مال از آن مراکز خرید بزرگی است که هدف از طراحی و ساختش فقط مرکزی برای خرید نبوده است. در این بازار بزرگ که از وسیع‌ترین مراکز خرید و تفریح در دنیاست، چشمتان به جمال خیلی از چیزها روشن می‌شود. مثلا علاوه بر فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی می‌توانید از کتابخانه بزرگ و زمین تنیس و… هم بازدید و استفاده کنید. اگر قصد دارید با ایران مال، این مرکز خرید بزرگ در غرب تهران آشنا شوید با ما همراه باشید.

ویژگی‌های قابل‌ توجه ایران‌ مال

سرمایه‌گذار اصلی ایران‌مال بانک آینده است. این مجموعه وسیع در غرب تهران ساخته شده و اهداف تجاری فراوانی در پی راه‌اندازی آن در نظر گرفته شده است. برای مثال، در کنار مجموعه تفریحی، مذهبی، تجاری و فرهنگی، دو هتل نیز در حال تکمیل و ساخت هستند. البته حرف و حدیث‌های زیادی درباره تخلفات و پیاده‌سازی طرح ایران مال وجود دارد که در این نوشته قصد پرداختن به آنها را نداریم. ایران مال در نزدیکی دریاچه چیتگر است و این یعنی موقعیت جغرافیایی خوبی دارد. نزدیکی مراکز تفریحی و تجاری می‌تواند به موفقیت آنها کمک شایانی کند و بخشی از شهر را پررونق و پرشور نماید. البته باید بدانید که ایران مال همچنان در حال تکمیل‌شدن است و به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

وسعت و چندمنظوره بودن این مرکز باعث شده است که در میان پنج مجموعه تفریحی، تجاری، فرهنگی بزرگ دنیا قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های جالب این مجتمع، به کارگیری معماری سنتی و مدرن به طور هم‌زمان در ساختار آن است. این‌طور که گفته می‌شود، مصالح و تجهیزات به کاررفته در ایران مال هم بسیار مدرن و به روز هستند و اصول ساخت‌وساز در آن با دقت لحاظ شده است.

بخش‌های مختلف ایران مال

ایران مال دارای بخش‌های مختلفی است. یعنی شما فقط با یک مجتمع تجاری روبه‌رو نیستید. بلکه بخش‌های گوناگونی در آن وجود دارد که در بازدید از مجموعه می‌توانید به آنها سر بزنید. در ادامه به معرفی این بخش‌های می‌پردازیم:

باغ ایرانی

باغ شازده ماهان در کرمان را دیده‌اید؟ این باغ زیبا الهام‌بخش باغ ایرانی در مجموعه ایران‌ مال بوده است. درختان این بخش از باغ با وجود معماری خاص سقف از نور خورشید بی‌نصیب نمی‌مانند. در باغ ایرانی می‌توانید قدم بزنید، کنار آب‌نما بنشینید یا در رستوران‌هایی که در آنجا ساخته شده، چیزی نوش‌جان کنید.

کتابخانه

کتابخانه ایران مال هم از بخش‌های مهم آن است که برای طراحی‌اش زحمات بسیاری کشیده شده و مساحتی به اندازه ۳هزار مترمربع دارد. حدود ۷۰ هزار جلد کتاب در آن است و از نظر طراحی و بزرگی با کتابخانه‌های بزرگ دنیا رقابت می‌کند. لذت گشت‌وگذار در آن برای کتاب‌دوستان حرفه‌ای قطعا زیاد خواهد بود. می‌توانید به کتابخانه ایران مال مراجعه کنید و در آنجا کتاب‌های دوست‌داشتنی‌ و موردعلاقه‌تان را در فضایی جذاب بخوانید.

تالار آینه

یکی دیگر از بخش‌های شاخص ایران مال، تالار آینه است. پا گذاشتن به تالار آینه، یادآور ورود به کاخ‌های سلطنتی است. در ساخت این بخش از مجموعه در حدود ۳۸ میلیون قطعه آینه استفاده شده و برای پذیرایی مهمان‌های خاص است. فرش بسیار زیبا و ارزشمندی هم در این تالار پهن شده که حدود ۱۲۶ متر است. این بخش از ایران مال هم واقعا از دیدنی‌های آن به شمار می‌رود. این بنا از نظر ساخت و طراحی بسیار پرزحمت بوده است و در بازدید از ایران مال حتما باید به تالار سری بزنید.

پردیس سینمایی

پردیس سینمایی ایران مال از مجهزترین سالن‌های سینمای تهران است. فقط ساختار و کیفیت نمایش فیلم نیست که این پردیس سینمایی و سالن‌هایش را متمایز می‌کند بلکه راحتی صندلی‌ها و چیدمانشان هم کیفیت بالایی دارد. خرید بلیت از طریق وبسایت سینماتیکت مقدور است و کافه‌سینمایی که در این بخش از مجموعه قرار گرفته هم می‌تواند مکان خوبی برای وقت‌گذارانی دوست‌داران سینما باشد. جشنواره فیلم فجر هم در پردیس سینمایی ایران مال به نمایش درمی‌آید و این نشان از کیفیت بالای مجموعه دارد.

مرکز خرید

حدود ۷۰۰ فروشگاه تجاری در مرکز خرید ایران مال قرار دارد و با گشتن در میان آنها می‌توانید هر چه که دوست دارید به راحتی پیدا کنید و بخرید. یکی از نکات متمایز درباره این مرکز خرید، این است که در هر طبقه از بخش خرید، نوع خاصی از کالاها به فروش می‌رسد و بورس هر کالا در هر طبقه به شکلی جداگانه قرار دارد. مثلا پوشاک در یک طبقه، لوازم آرایشی در یک طبقه و… . در ایران مال، فروشگاه‌هایی باکیفیت و برندهای معروف مشغول به فعالیتند و می‌توانید روی آنها به عنوان مرکزی لوکس و شیک کاملا حساب کنید.

تجهیزات ورزشی

ایران مال از نظر امکانات و خدمات ورزشی هم بسیار مناسب است. برای مثال، حدود ۱۵ رشته ورزشی در این مجموعه پوشش داده شده‌اند و می‌توانید از امکانات لازم برای انجام ورزش‌های گوناگون بهره‌مند شوید. با سر زدن به این مجموعه، علاوه بر انواع تفریحات می‌توانید ورزش را هم در برنامه‌تان بگنجانید.

مرکز تفریحی و سرگرمی

شهربازی ایران مال هم باعث می‌شود که در همراهی با خانواده یا دوستان به ویژه بچه‌های کوچک، اوقات خوشی را بگذرانید. بازی‌های متنوعی در مرکز تفریحی و سرگرمی ایران مال وجود دارد که بنا به سلیقه و علاقه‌مندی‌هایتان شما را حسابی مشغول خواهند کرد. اگر اهل بازی‌های هیجان‌انگیز و سوار شدن وسایل مختلف شهربازی باشید قطعا از گشتن در بخش شهربازی ایران مال استقبال خواهید کرد.

در آخر

برای رفتن به ایران مال باید به انتهای بزرگراه شهید همت غرب بروید و در بزرگراه خرازی به این مجموعه برسید. سر زدن به این مجموعه فرهنگی می‌تواند برنامه‌ای شاد و مفرح باشد که علاوه بر خرید و سرگرمی، امکان استفاده از خدمات ورزشی و فرهنگی را هم برایتان مقدور می‌کند. ساکنان تهران با وجود ایران مال از شانس بزرگی برای ورزش کردن، خرید، فیلم دیدن، شهربازی رفتن و… در یک مجموعه خوب برخوردارند. البته اگر اهل تهران هم نباشید به راحتی می‌توانید در سفرتان به پایتخت از ایران مال دیدن کنید و از امکانات بی‌نظیرش بهره ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.