مال های تهران، راهنمای انتخاب مرکز خرید دل‌خواهتان در پایتخت

چه ساکن تهران باشید چه مسافر آن، اینکه بدانید بین تنوع زیاد مال های تهران کدام به سلیقه و نیازتان نزدیک‌تر است یک مزیت بزرگ است. ما تفاوت، شباهت و نقاط قوت و ضعف هر مال را برایتان لیست کرده‌ایم تا انتخابتان راحت‌تر بشود. با ما همراه شوید تا ویژگی‌های معروف‌ترین و محبوب‌ترین مال های تهران را بخوانید.


مجتمع تجاری ارگ تجریش، در بام سبز تجریش هم خرید کنید هم غذا بخورید

حالا که مقصد خرید و ویترین‌گردی است، بیایید از تجریش شروع کنیم. تجریش از آن خیابان‌های همه‌کاره و البته شلوغی است که بازار آن را نمی‌شود نادیده گرفت. حتی اگر مقصدتان فقط خرید در بازار تجریش باشد هم به میدان تجریش که برسید نمای ارگ نظرتان را جلب می‌کند. نگران شلوغی و جای پارک این میدان نباشید، پارکینگ بزرگ ارگ تجریش در اختیار شماست.

وارد ارگ که بشوید، فروشگاه‌های مختلف و البته معروف لوازم خانگی، جواهرات، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و فرش در طبقه‌های مختلف انتظار شما را می‌کشند. این‌طور نیست که هر طبقه مخصوص فروشگاه‌های خاصی باشد ولی می‌توانید با خواندن راهنمای زیر خرید راحت‌تری داشته باشید:

طبقه همکف اول

اگر به قصد خرید لباس، اکسسوری و بدلیجات به ارگ تجریش می‌روید، می‌توانید در طبقه همکف اول به مغازه‌های برندهای چیکو، ادل، مور اند‌ مور، باربری، ال‌سی‌وایکیکی، نیکا گالری، یونی، بلک وایت، رز و زرسام هنر سر بزنید.

طبقه همکف دوم

اگر به‌جز پوشاک دنبال کیف و کفش چرمی باشید، برندهای ایرانی مثل چرم درسا در طبقه همکف دوم هستند.

طبقه اول

اگر به‌جای چرخیدن در مغازه‌های مختلف دنبال یک فروشگاه کامل برای خرید لوازم آرایشی و عطر هستید، می‌توانید فروشگاه سفیر را در طبقه اول ارگ تجریش پیدا کنید. همینطور فروشگاه‌های پوشاک و کفش برندهای محبوب ریبوک، اسکیچرز، لاین آو پورچز، چیلیا، ویمن سیکرت، بیلسی، منتن و اکو هم در همین طبقه هستند.

حالا که تا اینجا آمده‌اید می‌توانید کمی به خودتان استراحت بدهید و در کافه رستوران‌های پیکاسو و روکو یک وعده نوش جان کنید.

طبقه دوم

این طبقه یکی از لوکس‌ترین قسمت‌های ارگ تجریش است. انواع طلا، جواهر و ساعت‌فروشی‌های معروف تهران مثل گالری بهزادی که برندهای لوئیس اراد، رولکس و جگوار را دارد.

طبقه سوم

این طبقه مخصوص تفریح و شکم‌گردی است. حتی اگر قصد خرید هم ندارید می‌توانید همراه خانواده یا دوستانتان در پردیس سینمای ارگ با ۵ سالن سینما، شهربازی سرپوشیده و فودکورت آن لحظه‌های خوبی را تجربه کنید.

بام سبز ارگ تجریش

پیشنهاد می‌کنیم این بام را برای ریلکس کردنتان انتخاب کنید. پشت‌بام ارگ به‌شکل یک روف گاردن با یک رستوران دیدنی است. نشستن روی صندلی‌های این رستوران و خوردن غذای دل‌خواهتان در کنار تماشای چشم‌انداز تجریش یک خاطره فراموش‌نشدنی برای شما می‌سازد.

آدرس مجتمع تجاری ارگ تجریش: تهران، میدان تجریش، خیابان سعدآباد

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مجتمع تجاری ارگ تجریش ایستگاه مترو میدان تجریش است.

بیشتر بخوانید: درکه تهران را می شناسید؟


ایران مال، تهران‌گردی در جدیدترین مال های تهران

ایران مال را می‌توان ترکیب بی‌نظیری از مرکز خرید و موزه‌های تاریخ ایران دانست. شاید به همین دلیل است که در ایران مال فروشگاه‌های برندهای داخلی و ایرانی بیشتر از برندهای خارجی دیده می‌شود. هنوز قسمت‌های زیادی از آن افتتاح نشده ولی با این حال گشت‌وگذار در بخش‌های فعلی آن هم بیشتر از یک روز زمان می‌خواهد.

در ایران مال ۱۲ تالار سینمایی، یک هتل ۵ ستاره، بازار سنتی، هایپر استار، فود کورت، گالری آثار هنری، مرکز ورزشی و پیست اسکی روی یخ، زمین بازی کودکان، باغ کتاب و ۳ باغ با معماری سنتی باغ‌های ایرانی وجود دارد.

پیشنهاد ما این است که ایران مال را بیشتر برای تفریح و تماشا انتخاب کنید و در کنار گشت و گذر‌تان، ویترین‌گردی هم بکنید. در ایران مال دیدنی‌هایی وجود دارد که شاید هیچ‌جای تهران نتوانید‌ پیدا کنید؛ مسجد جامع ایران مال، بازار سنتی ایران مال با عتیقه‌جات و فرش‌هایش که طراحی آن از تبریز، اصفهان و شیراز الهام گرفته شده، تالار آیینه با آیینه‌کاری‌های ظریف و فرش نفیس کف تالار، شربت‌خانه با کاشی‌کاری‌های رنگارنگش، باغ کتاب یا کتابخانه جندی شاپور ایران با معماری کلاسیک اروپایی‌اش و ده‌ها مورد دیگر.

آدرس ایران مال: از چهار مسیر مختلف می‌توانید به ایران مال بروید

دسترسی شمالی از بزرگراه شهید خرازی

دسترسی جنوبی از خیابان چهارباغ

دسترسی غربی از خیابان ایران خودرو

دسترسی شرقی از بلوار طبیعت

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به ایران مال ایستگاه ایران خودرو است.

ایران مال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Soheil

بیشتر بخوانید: غرب تهران و جاذبه های دیدنی آن


مرکز خرید پالادیوم، پاتوق برندباز‌های تهران

اگر جزو کسانی هستید که عاشق خریدهای لوکس و تجملاتی و عجیب‌غریب هستید، بدون شک پالادیوم را انتخاب کنید. حتی تا قبل از افتتاح ایران مال، پالادیوم باکلاس‌ترین مرکز خرید ایران بود. در پالادیوم هر چیزی می‌توانید پیدا کنید. از هر برند لوکسی که بخواهید مثل آدیداس، نایک، پوما، ریبوک، جین وست و ده‌ها مورد دیگر می‌توانید خرید کنید.

خیالتان از شکم‌گردی هم راحت باشد، دو فودکورت در طبقه همکف و سوم پالادیوم قرار گرفته. فودکورت طبقه همکف بیشتر مناسب میان‌وعده‌هایی مثل انواع کیک، شیرینی، دسر، بستنی و نوشیدنی‌های گرم و سرد است. ولی فودکورت طبقه سوم در واقع فودکورت اصلی آن با انواع غذاهای دریایی، فست‌فودها، غذاهای ترکی، ایتالیایی و سنتی است. اگر در انتخاب غذا شک داشتید، پیشنهاد ما به شما پیتزای پنیر خاتون، هات داگ گامبی و رستوران رودیزیو است.

آدرس مرکز خرید پالادیوم: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پالادیوم: ایستگاه مترو میدان تجریش است.

 بیشتر بخوانید: معرفی تمامی محله های لاکچری تهران


مرکز خرید بام لند، لذت خرید در کنار دریاچه چیتگر در بهترین مال های تهران

بام لند تنها گزینه لیست مال های تهران است که نزدیک دریاچه ساخته شده و می‌توانید خارج از آن هم تفریح کنید. چرا که بام لند درست کنار دریاچه مصنوعی چیتگر قرار گرفته. تصور کنید بعد از یک خرید حسابی بتوانید در دریاچه چیتگر قایق‌سواری و ماهی‌گیری کنید، اطراف دریاچه قدم بزنید، دوچرخه‌سواری کنید و یا حتی در محیط اطراف آن پیک‌نیک کنید.

فروشگاه‌های پوشاک و مد بام لند شامل برندهای لوکس آدولفو دومینگز، اسکچرز، کالینز، ا وی اس، ال سی وایکیکی، منگو، کانی راش، سله بن، زیبو، سرژه، ویکتورینوکس، اسکای اسکارف، ریباک و آدیداس هستند. همین‌طور فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و الکتریکی سام لند و تاتی را هم می‌توانید آن‌جا ببینید. برای خریدهای لوکس‌تری مثل طلا و ساعت هم می‌توانید سری به سواروسکی، سواچ، کیا گالری یا ریما گالری بزنید.

در بام لند تفریح و هیجان را فراموش نکنید. وی آر لند (VR Land) یا واقعیت مجازی و بازی جذاب ماژول میز (Module Maze) که برای اولین بار در ایران اجرا شده، جزو بخش‌های هیجان‌انگیز این مال هستند.

اگر همراه خانواده‌تان به بام لند می‌روید، شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن، مجموعه ساحل شنی پرشین و شهر بازی بام لند هم می‌تواند قسمت مورد علاقه کودکان شما باشد.

بام لند هم مثل بقیه مال‌های تهران فقط برای خرید و سرگرمی نیست. این مجموعه تعداد زیادی کافه و رستوران برای شکم‌گردی دارد. پیشنهاد ما رستوران کشتی رویال لانژ بام لند است. کشتی بام لند اولین کافه رستوران شناور روی دریاچه چیتگر تهران است. به‌نظرتان می‌توانید از تجربه خوردن غذا در کنار شناور شدن روی آب با چشم‌انداز دریاچه بگذرید؟

آدرس بام لند: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بام لند، ایستگاه مترو چیتگر است.

بیشتر بخوانید: بام لند تهران و همه چیز درباره آن


مرکز خرید کوروش، معما را حل کنید و از اتاق فرار کنید

کوروش در واقع یک مجتمع تجاری فرهنگی است که یکی از شلوغ‌ترین مال‌های تهران است. اگر ساعت‌های خلوت‌تر را ترجیح می‌دهید، اول روز یعنی از ساعت ۱۱ تا ۱۴ و یا آخر شب از ساعت ۲۲ به بعد معمولا خلوت‌تر است. کوروش یک مجتمع ۱۸ طبقه‌ای با چهار بخش تجاری (فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری)، رفاهی (فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ‌ها)، فرهنگی (پردیس سینمایی) و تفریحی (شهر‌بازی) است. خوب است بدانید که فروشگاه‌های کوروش در مقایسه با بقیه مال های شمال تهران، قیمت‌های معقول‌تری دارند.

یکی از فروشگاه‌های متفاوت مرکز خرید کوروش، موبایل‌فروشی‌های طبقه اول آن هستند. همین‌طور یکی از بزرگ‌ترین شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپر استار هم در طبقه منفی دو است. روزانه مردم زیادی به قصد خرید انواع محصولات غذایی، محصولات سوپرمارکتی، محصولات آرایشی بهداشتی و میوه‌ و صیفی‌جات به هایپر استار کوروش می‌روند.

و اما متفاوت‌ترین بخش تفریحی کوروش، اسکیپ روم یا اتاق فرار آن است. در مجموعه EscapeMe که در طبقه دوم مجتمع است، می‌توانید با گروهی از دوستانتان یک بازی هیجان‌انگیز با چاشنی ترس یا حل معما را تجربه کنید.

آدرس مرکز خرید کوروش: تهران، بزرگراه شهید ستاری، خیابان پیامبر مرکزی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید کوروش: ایستگاه مترو صادقیه و ارم سبز است.

مرکز خرید کوروش

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Aria Adibfar

 بیشتر بخوانید: مراکز تفریحی تهران ؛ بهترین مراکز خرید و تفریحی پایتخت


 مرکز خرید تیراژه، از هر کجای تهران به آن دسترسی دارید

تیراژه جزو آن دسته مال‌هایی است که هردو اهالی ساکن غرب و شرق تهران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، چرا که تیراژه یکی از مال های تهران است که دو شعبه دارد. هردو تیراژه محیط خانوادگی و صمیمی‌‌ای دارند.

تیراژه یک

معروف‌ترین بخش تفریحی تیراژه یک، شهربازی سرزمین عجایب است. دو بانک ملت و ملی هم در طبقه اول آن شعبه دارند. یکی از نقاط قوت تیراژه یک این است که در مقایسه با بقیه مال‌های تهران قیمت‌های به‌صرفه‌تری دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای استراحت و خوردن یک وعده خوشمزه، کافه امیر شکلات و کافی‌شاپ گاندو را فراموش نکنید.

اگر با کودکتان به خرید می‌روید، یک خانه کودک در انتهای طبقه منفی یک وجود دارد که می‌توانید کودکان را آن‌جا مشغول کنید و خرید راحت‌تری داشته باشید.

آدرس مرکز خرید تیراژه یک: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از میدان پونک، حدفاصل بزرگراه حکیم و همت

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به تیراژه یک: ایستگاه مترو صادقیه است.

تیراژه دو

فروشگاه‌های تیراژه دو به نسبت تیراژه یک لوکس‌تر و با قیمت بالاتری هستند. در این مرکز خرید برندهای متنوعی مثل چرم یگانه، پارسا، ویوا تا رسپینا، وادین کوک، پوما، ال سی وایکیکی، ویانا و ده‌ها برند داخلی و خارجی دیگر وجود دارد.

هایپر استار طبقه منفی یک آن، یکی از قسمت‌های موردعلاقه شرق‌نشین‌های تهران برای خریدهای روزانه است.

نقطه قوت تیراژه دو فودکورت طبقه سوم آن است که رستوران‌های کوکورچ و شهر برگر، آب‌میوه ژی و پاپ کورن از قسمت‌های محبوب آن هستند. اگر راهی تیراژه دو شدید کافه تراس را از دست ندهید، چرا که می‌توانید در آن کنار پنجره‌های قدی و بزرگی بنشینید و یک نوشیدنی‌ دل‌چسب بخورید.

آدرس مرکز خرید تیراژه دو: تهران، اتوبان امام علی به‌سمت جنوب، خروجی شهید مدنی، جنب ایستگاه متروی مدنی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به تیراژه دو: ایستگاه مترو مدنی است.

 بیشتر بخوانید:‌ محله های شرق تهران


مرکز خرید مدرن الهیه، الهام گرفته از کلیساها و سازه‌های تاریخی ایتالیایی

معرفی این مال را باید از معماری‌اش شروع کرد. استفاده از رنگ‌های کرم و طلایی، نورپردازی، لوسترهای کلاسیک و کریستالی، مجسمه‌های رومی، گچ‌بری‌ها و نقاشی‌های دیوارها و سقف یک منظره تجملی ایتالیایی را تداعی می‌کند.

احتمالا متوجه شده‌اید که الهیه یکی از مال‌های تهران با برندهای لوکس و قیمت بالاست. والنتینو ، افتی، پرومد، لمبر، استفانو ریچی، مونت‌کارلو، ایوروشه، لانکوم، استی‌لادر و ده‌ها برند دیگر جزو فروشگاه‌های محبوب برند بازها هستند.

طبقه پنجم این مال، رویال فلور نام دارد. در این طبقه برندها و فروشگاه‌هایی مثل مبلمان ویور، بوتیک هالی، جواهری نور، جواهری رویال، بوتیک موریسکی، خانه خاویار، کافه و رستوران‎‌های لوکسی قرار دارند. معماری این طبقه نسبت به بقیه طبقه‌ها خیلی دیدنی‌تر است. تا جایی که اگر به کافی‌شاپ و رستوران لئون بروید، احساس می‌کنید در کوچه‌های قدیمی اروپا قدم گذاشته‌اید.

پس اگر دوست دارید همراه با یک خرید لوکس در یک رستوران به سبک اروپا غذا بخورید، بدون شک الهیه را انتخاب کنید.

آدرس مرکز خرید الهیه: تهران، بزرگراه مدرس، بلوار آفریقای شمالی، رو‌به‌روی خیابان گلنار، مرکز تجاری مدرن الهیه

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید الهیه: ایستگاه مترو صدر است.

 بیشتر بخوانید: معرفی گران ترین مناطق تهران و آشنایی با آن ها


مرکز خرید مگامال، محبوب ترین مال های تهران برای خانم‌ها

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های مگامال در مقایسه با بقیه مال‌های تهران، فضایی مخصوص خانم‌ها در طبقه اول است که شامل فروشگاه‌های لوازم آرایشی، فروشگاه‌های لباس، سالن‌های زیبایی و مد و سالن‌ ورزشی با تجهيزات مدرن بدن‌سازی است. همین‌طور یک مهدکودک ساعتی در این قسمت وجود دارد. برای همین خانم‌ها می‌توانند به‌راحتی کودکشان را در این مهدکودک بگذارند و بدون هیچ دغدغه‌ای در بخش‌های این قسمت وقت بگذارد.

هایپرمی مگامال هم که در دو طبقه همکف یک و همکف دو قرار گرفته، یکی از بزرگ‌ترین بخش‌ها برای خرید کالاهای مورد نیاز خانواده‌هاست.

اگر به تکنولوژی و لوازم الکتریکی علاقه‌مند هستید، در طبقه چهارم مگامال می‌توانید آی تی لند یا همان دنیای فناوری را پیدا کنید. این بخش مخصوص برند‌های معروف فناوری اطلاعات، کامپیوتر، موبایل، بازی‌های کامپیوتری و لوازم جانبی مثل پاناسونیک، سونی، فراسو، مادیران و لاجیک است.

علاوه بر قسمت‌های متفاوت این مال که در بالا گفتیم، در مگامال هم مثل اکثر مال‌های تهران می‌توانید به شهربازی سرپوشیده، پردیس سینمایی، فودکورت و انواع فروشگاه‌ها با برندهای مختلف دسترسی داشته باشید.

آدرس مگامال: تهران، بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مگامال: ایستگاه مترو اکباتان است.

مرگز خرید مگامال از لوکس ترین مال تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

 بیشتر بخوانید: بهترین مناطق تهران برای زندگی کدامند؟


 مرکز خرید گالریا، بزرگ‌ترین لوستر دست‌ساز خاورمیانه را ببینید

مرکز خرید گالریا یکی دیگر از لوکس‌ترین مال‌های تهران که در آن می‌توانید به انواع کیف و کفش، پوشاک، لوازم خواب، لوازم الکترونیکی، وسایل ورزشی، لوازم تزیینی، لوازم آرایشی، طلا و جواهرات دسترسی داشته باشید. این فروشگاه‌ها شامل برندهای معروف و گران‌قیمت آرمانی، اسکچرز، اینگلوت، برتونیکس، پیرکاردین، دلسی و د‌ه‌ها برند دیگر هستند.

اگر خودتان یا همراهتان گیاه‌خوار هستید و دغدغه گرسنگی و خوردن غذا را دارید، در فود کورت گالریا می‌توانید سری به گرین بار با غذاهای مخصوص گیاه‌خواران بزنید.

تفاوت پردیس سینمایی گالریا با بقیه آن‌ها، سالن VIP اختصاصی‌اش است. در واقع شما در این سالن می‌توانید فیلم موردعلاقه‌تان را درخواست کنید، زمان پخش و استراحت را خودتان تعیین کنید و حتی پذیرایی شوید.

همین‌طور مرکز خرید گالریا برای کودکان هم یک سینمای اختصاصی دارد تا در فضایی مخصوص به خودشان فیلم مناسبی ببینند. روبوکیدز، اولین پارک رباتیکی ایران و شهربازی تعاملی و داستان‌محور، یکی دیگر از امکانات تفریحی کودکان در گالری است که در طبقه چهارم قرار گرفته.

در گالریا می‌توانید بزرگ‌ترین لوستر دست‌ساز خاورمیانه که با الهام از طبیعت ساخته شده را ببینید.

آدرس مرکز خرید گالریا: تهران، ولنجک، انتهاى خيابان سيزدهم شرقی، پلاک پنج

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید گالریا: ایستگاه مترو تجریش است.

 بیشتر بخوانید:‌ رستوران گیاهی های تهران، از جان گیاهی انسان تا شیر گیاهی مرغ


 مرکز خرید میلاد نور تهران، با قیمت حراج در بهترین مال های تهران خرید کنید

تفاوت مرکز خرید میلاد نور با بقیه مال‌های تهران در تعدادی از واحدهای تجاری آن است. در این مال به‌جز فروشگاه‌های معمول هر مرکز خرید، می‌توانید خیاطی، سوپرمارکت، عکاسی، بانک و صرافی، فرهنگی و هنری، املاک، لوازم آشپزخانه، پرده، مبلمان، کمد، سیسمونی و شمعدان را هم ببینید.

در میلاد نور تهران، می‌توانید از برندهای مشهوری مثل خانه و آشپزخانه، آدیداس، پوما، پیرگاردین، دسینی، مادرکر، سها، فورجینال، آیس، تی تی، ورساچه، دیزل، لیوایز، جوردانو، دولچه گابانا، تامی، نایک، بامبو، بوفالو، ماکسیم، یاتاش و میس ایکس خرید کنید.

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های مرکز خرید میلاد نور، رستوران ملل در طبقه ششم است. طبقه ششم این مجتمع به سبک مرکز خریدهای اروپایی طراحی شده و جلوه دیدنی‌ای دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب میلاد نور، حراج و تخفیف‌های آن است. معمولا با پایان فصل و مناسبت‌هایی مثل پایان تعطیلات خاص، در این مال حراج‌های متنوعی برگزار می‌شود که از قبل در صفحه اینستاگرامش اطلاع‌رسانی می‌شود.

آدرس مرکز خرید میلاد نور: تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید میلاد نور: ایستگاه مترو میدان صنعت است.

آدرس صفحه اینستاگرام مرکز خرید میلاد نور: @miladenoorshoppingcenter

بیشتر بخوانید: رستوران های غرب تهران، بهشت شکم‌گردها


خوب حالا که با اسم بهترین مال های تهران آشنا شدید. به نظر شما محبوبیت دیگری هم به جز مواردی که گفتیم مال های تهران دارند که ما در یادداشت خود از آن بی‌خبر باشیم؟ نکات مثبت و منفی‌ هر کدام از مال های تهران چیست؟ پیشنهاد می‌کنیم اگر به هریک از مال‌های تهران قبلا رفته‌اید و از آنجا خریدی داشته‌اید از تجربه‌های‌تان برایمان در قسمت نظرات بنویسید.


سوالات متداول

لوکس‌ترین مراکز خرید تهران کدامند؟
مراکز خرید پالادیوم، ایران مال، گالریا و میلاد نور از لوکس‌ترین مال های تهران هستند.
مشهورترین مراکز خرید سعادت آباد کدامند؟
مراکز خرید میلاد نور است که خیلی از عاشقان خرید و تفریح را به اینجا دعوت می‌کند.
بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه کدام است؟
ایران مال بزرگترین مرکز خرید در خاورمیانه است که در ایران ساخته شده است.

گران قیمت ترین مراکز خرید در تهران کدام مرکز خریدها است؟
مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید ارگ تجریش، مرکز خرید مدرن الهیه​​​​​​​ و مرکز خرید گالریا.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.