بالا شهر تهران کجاست و چرا انقدر پر طرفداره؟

بالاشهر تهران از لوکس‌ترین و خاص‌ترین مناطق پایتخت است. این منطقه به‌خاطر ترکیب بافت سنتی با ساختمان‌های مدرن و لاکچری جذابیت خاصی در بین تهرانی‌ها دارد. طوری که همه خانه‌های اینجا با معماری منحصر به فرد و امکانات عجیب ساخته شده که شاید در خیال بیشتر ما نگنجد.
گواه این حرف همان برج‌های بلند و لوکس در کنار خانه‌های ویلایی و مراکز شیک و مدرنی است که تازه ساخته شده اما اینکه چه چیزی این روزها بالاشهر تهران را از دیگر مناطق این شهر متمایز کرده دلایل زیادی دارد. اصلا درون این محله‌ها چه چیز‌هایی وجود دارد که باعث شده تا همه به اسم بالا شهر تهران این محله‌ها را بشناسند؟ در ادامه همراه ما باشید تا  با تمامی محله‌ها و دلایل محبوبیت بالاشهر تهران بیشتر آشنا شوید.


بالاشهر تهران کجاست؟

بالاشهر جایی است که اصلا مرز مشخصی برای تعیین آن وجود ندارد. اما تهران شهری است که مناطق شمال آن دقیقا همان بالاشهر و در منطقه ۱ است. این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه‌های پارک‌وی و آیت‌الله صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

بالاشهر تهران به‌خاطر آب‌وهوای خوب، زیرساخت‌های پیشرفته، امکانات رفاهی و تفریحی خوب، مراکز خرید و سفارت‌خانه‌ها خیلی معروف شده است.
در این منطقه تهران همه چیز کاملا متفاوت‌تر، لوکس‌تر و زیباتر از سایر مناطق است. در واقع به همه جزئیات تمامی بخش‌های بالاشهر تهران، توجه شده و در هر گوشه‌ای می‌توان اثری زیبا و منحصر به فرد را مشاهده کرد.



حالا چرا محله های بالاشهر تهران اینقدر پرطرفدار شده‌اند؟

بالاشهر تهران لاکچری‌ترین سازه‌های روز دنیا را دارد و همین دلیلی شده تا خیلی از کسانی که مرفه و پولدار هستند در این منطقه تهران زندگی کنند. حالا اگر یک روز وقت بگذارید و در محله های بالاشهر تهران قدم بزنید، تفاوت آن را با دیگر منطقه‌های تهران را کامل متوجه می‌شوید. البته به‌جز سازه‌ها دلایل دیگری هستند که سبب شده تا منطقه یک تهران را به عنوان بالاشهر بشناسند.
مثل داشتن  آب و هوای بسیار عالی و خنک، خانه‌های لوکس و ماشین‌های گران قیمت، سطح اجتماعی و فرهنگی بالا، امکانات رفاهی و تفریحی و فضای سبز و شرایط محیطی خوب و….
بالاشهر تهران جایی است که بیشتر سلبریتی‌ها و آدم‌های معروف و موفق در بهترین و لوکس‌ترین برج‌های این منطقه تهران زندگی می‌کنند.
خلاصه که در میان تمامی محله‌های تهران بالاشهر تهران و محله های شمال تهران،  لوکس ترین سازه‌ها و مناسب‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات کلمه بالاشهر را دارند.

بام ولنجک تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohammad hossein vakili


اسم محله های بالاشهر تهران به ترتیب چیست؟

منطقه یک پایتخت بالاشهر تهران است. منطقه‌ای نسبتا بزرگ در شمالی‌ترین بخش‌های شهر تهران که در نزدیکی دامنه‌های رشته کوه البرز واقع شده و به خاطر همین موضوع خیابان‌های بالاشهر تهران بیشترشان شیب‌دار است.
بالاشهر تهران محله‌های معروف زیادی دارد که هر کدام شرایط و ویژگی‌های مخصوص خودشان را دارد. در ادامه شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین محله های بالاشهر تهران را برایتان معرفی خواهیم کرد:

  • تجریش

میدان تجریش، بازار تجریش و مراکز خرید شیک و مدرن به همراه دسترسی و امکانات رفاهی عالی تجریش را به یکی از محله‌های محبوب و معروف بالاشهر تهران تبدیل کرده است.

  • فرمانیه

از محله‌های لوکس تهران است که به‌دلیل ساختمان‌ها و برج‌های مدرن، سفارتخانه‌های زیاد و امکانات رفاهی و تفریحی جذابیت بالایی برای تهرانی در منطقه یک تهران دارد.

  • ازگل

اسم محله ازگل حتما به گوشتان رسیده. این محله به‌خاطر قرارگیری در شمال شهر تهران آب و هوای بسیار خوبی و بافت سنتی و مدرن از آن محله‌های پرطرفدار بالاشهر تهران برای زندگی است.\

  • الهیه

از شیک‌ترین و پرطرفدارترین محله‌های لوکس بالاشهر تهران است. الهیه را بیشتر به‌خاطر خیابان‌های سرسبز، سفارت‌خانه‌ها، مراکز خرید لوکس و ساختمان‌های مدرن می‌شناسند و در بین آدم‌های مشهور بسیار پرطرفدار است.

  • فرشته

 خیابان فرشته یکی از مناطق لوکس و گرانقیمت بالاشهر تهران است که به‌خاطر فروشگاه‌های لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های شیک، ساختمان‌های مدرن.

  • اوین

این محله به‌هاطر آب‌وهوای فوق‌العاده، نزدیکی به کوه و دسترسی به طبیعت محیط آرام و دلپذیری برای زندگی دارد.

فرمانیه، اسم محله پولدارای تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Homan Bagherpour Najafabad

  • ولنجک

 این محله بالاشهر تهران به‌خاطر نزدیکی به به مجموعه توچال، دانشگاه شهید بهشتی و آب‌وهوای خوب همیشه در بین تهرانی‌ها محبوب بوده است.

  • باغ فردوس

 این محله شب‌های بسیار زیبایی دارد. این زیبایی باعث شده تا حال و هوای خوبی به افرادی که در این محله زندگی می‌کنند بدهد. اینجا حس و حال زندگی، پیشرفت و امید به آینده همیشه در گوشه‌وکنارش وجود دارد.

  • اقدسیه

 محله اقدسیه تهران یکی از محله‌های خوش آب‌و‌هوای تهران است که بافت سنتی و مدرن دارد. در این محله بیشتر قشر مرفه جامعه زندگی می‌کنند و به قولی محله لاکچری نشینان تهران است. این محله یکی از محله‌های دیپلماتیک تهران به حساب می‌آید، چون سفارتخانه کشورهای زیادی مثل چین، نیوزیلند، سوئد، عربستان، ازبکستان، جمهوری چک و سیرالئون در این محله هستند.

  • نیاوران

 این محله به‌خاطر ماخ نیاوران و فضای سبز زیاد و آپارتمان‌ها و ویلاهای لوکس یکی از محله‌های محبوب و معروف در بالاشهر تهران است.

  • زعفرانیه

 اینجا با داشتن ویلاها و آپارتمان‌های شیک، مراکز خرید مدرن مثل پالادیوم و نزدیکی به کاخ سعدآباد از مناطق محبوب شمال تهران است.

  • دارآباد

 منطقه‌ای کوهستانی با طبیعت زیبا و آب‌وهوای مطبوع جای مناسبی برای زندگی آرام و دور از هیاهوی تهران است.

  • مینی سیتی

ساختمان و آپارتمان‌های نوساز و شیکی به‌همراه خانه‌های ویلایی جذاب افراد زیادی را برای زندگی در این محله تهران ترغیب می‌کند.
فضای سبز زیبا، امنیت بالای محله، داشتن مراکز آموزشی و تفریحی و درمانی از دیگر چیزهایی است که توانسته این محله تهران را برای زندگی ایده‌آل کند.

  • محمودیه

 محله محمودیه به‌خاطر موقعیت جغرافیایی خوب، ساختمان‌های لوکس و دسترسی به امکانات رفاهی از مناطق محبوب تهران است.

  • دربند

منطقه‌ای کوهستانی است که به‌خاطر طبیعت زیبا، مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی و رستوران های محلی مقصدی جذاب برای ساکنان این منطقه و گردشگران است. البته اگر مسافر تهران باشید می‌توانید با اجاره آپارتمان‌ مبله در تهران بتوانید در بالاشهر از امکانات خوب رفاهی و تفریحی برخوردار شوید.

  • کاشانک

ساختمان‌ها و ویلاهای لوکس و مدرن با معماری زیبا یکی از جذابیت‌های کاشانک در بین محله های بالاشهر تهران است. این محله‌ به‌خاطر داشتن محیط آرام و دوری از شلوغی و ترافیک مرکز شهر جایی ایده‌آل برای زندگی خانواده‌ها و افراد مرفه است.

محله مرفه نشین تهران در جدولمنبع عکس گوگل مپ، عکاس reza najib

بیشتر بخوانید: باغ موزه هنر ایرانی؛ هزینه بلیط، ساعت کاری و نزدیکترین مترو


محله های لوکس واقع در بالاشهر تهران

به دلیل این‌که تمامی این محله‌ها، دارای ویژگی‌هایی هستند که سبب شده تا آن‌ها قابل مقایسه با سایر محله های شهر تهران نباشند، جزو بالاشهر تهران محسوب می‌شوند. البته ناگفته نماند که دلایل بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که سبب شده است تا آن‌ها را با نام بالاشهر تهران بشناسیم. اما به طور کلی باید اشاره کنیم که این مناطق، دارای گران ترین خانه های تهران بوده و یکی از لوکس ترین محله های شهر تهران هستند.

گرانترین محله های تهران به ترتیب

منبع عکس آژانس عکس تهران


ویژگی‌ها و خصوصیاتی که بالاشهر تهران را از سایر مناطق متمایز کرده!

بالا‌شهر تهران به عنوان لاکچری ترین منطقه از شهر تهران شناخته می‌شود. طبیعتا ظاهر این مناطق از شهر تهران کاملا زیباتر و بی‌نظیر‌تر از سایر مناطق شهر تهران بوده و شاید بسیاری از افراد تصور کنند که تنها زیبایی‌های ظاهری این مناطق سبب شده تا نسبت به سایر مناطق شهر تهران متمایز باشند.
اما باید بگوییم که خیابان‌های زیبا، فضای سبز وسیع و متعدد، وجود لوکس ترین مراکز خرید تهران، خانه‌های لاکچری، تنها عواملی نیستند که سبب می‌شوند تا آن‌ها را با نام بالاشهر تهران بشناسیم. بلکه باید اشاره کنیم که عوامل و گزینه‌های بسیار زیادی هستند که سبب می‌شوند تا برخی از مناطق با نام بالاشهر تهران معرفی شوند. 

۱. موقعیت جغرافیایی
۲. کم بودن نرخ بیکاری
۳. امنیت بسیار بالا
۴. کم بودن آمار رخ دادن جرم و جنایات
۵. فرهنگ و تمدن ساکنان
۶. جمعیت ساکن در منطقه
۷. به روز بودن و بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا
۸. فضای سبز در تمامی بخش‌های بالاشهر
۹. بیشترین امکانات رفاهی و درمانی مثل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها، مراکز آموزشی و ….
۱۰. سواد ساکنان منطقه و میزان تحصیلات
۱۱. آب و هوای منطقه
۱۲. کیفیت بالای سازه‌ها و مقاومت در برابر آسیب‌های احتمالی.

هزینه‌های زندگی در بالا شهر تهران

البته هر کدام از این عوامل با قرار گرفتن در کنار هم، توانسته‌اند تا بالاشهر تهران را بسازند. منطقه‌ای بسیار شیک و لوکس و تقاضا برای سکونت در آن به میزان بسیار زیادی بالا است. اما مهم‌تر از همه هزینه های زندگی در بالاشهر تهران، یکی دیگر از عواملی است که آن را نسبت به سایر محله‌های پایتخت متمایز کرده است.
در واقع باید اشاره کنیم که هر کدام از مناطق ۲۲ گانه تهران، دارای هزینه‌های متفاوتی برای زندگی است. اما در بین تمامی این مناطق منطقه ۱ شهر تهران قیمت‌ها گران است.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

بیشتر بخوانید: جم سنتر نیاوران، امکانات، شهربازی و مسیرهای دسترسی


برج های بالاشهر تهران؛ محله پولدارای تهران

بالا شهر تهران، مدرن‌ترین، زیبا‌ترین، پیشرفته‌ترین، لوکس‌ترین و به طور کلی عالی‌ترین گزینه برای زندگی است. چرا که در بالاشهر تهران، برج‌های بسیار متعددی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای نما و چشم‌انداز بسیار خاص و متفاوتی بوده و حتی جزو مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین برج‌های مسکونی شهر تهران هستند.
در لیست زیر برخی از مشهورترین و گران ترین برج های پایتخت که در بالاشهر تهران واقع شده‌اند را معرفی کرده‌ایم:

  • برج قصر چناران، مشهورترین برج بالاشهر تهران

اگر تا به حال به بالاشهر تهران رفته باشید، بدون شک برج‌های بسیار زیادی را دیده‌اید. اما یکی از برج‌های بالاشهر تهران، در میان تمامی برج‌های این شهر، دارای بالاترین شهرت است. چرا که این برج، در منطقه ۱ تهران و در محله الهیه واقع شده است. برای درک بهتر شهرت این برج مسکونی باید اشاره کنیم که این برج در بین تمامی برج‌هایی که در کشور ایران وجود دارد دارای زیباترین و خاص‌ترین موقعیت است. چرا که به عنوان لوکس ترین برج مسکونی ایران شناخته شده است.
از خصوصیات برج قصر چناران می‌توان به  زیر بنای هشت هزار متری آن اشاره کرد. این برج بزرگ بالا شهر تهران، ۱۳ طبقه و ۲۶ واحد است.

لابی برج قصر چناران دارای ۱۲ متر ارتفاع دارد و علاوه بر این، ۲۰۰۰ متر مشاعات است. از مهمترین خصوصیاتی که برج قصر چناران الهیه دارد، می‌توان به استخر آن اشاره کرد. وسعت این استخر ۵۰۰ متر بوده و یکی از عالی‌ترین و زیبا‌ترین بخش‌های برج قصر چناران را تشکیل داده است.
لازم به ذکر است که برج قصر چناران دارای ساختاری هوشمند بوده و همچنین به طور کامل هوشمندسازی شده است. تمامی بخش‌های برج قصر چناران هوشمند سازی شده است.
همچنین باید اشاره کنیم که حتی پارکینگ این مجموعه هم به طور هوشمند کار می‌کند و در آن بر اساس پلاک ماشین‌ها باز و بسته می‌شود. برج قصر چناران از لوکس ترین و خاص ترین برج های بالا شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: شهربازی فان تایم، سرپوشیده با دستگاه‌های بازی به روز



 

  • برج رولکس فرمانیه؛ لاکچری ترین خانه ایران در بالا شهر تهران

در بالاشهر تهران، برج‌های لوکس بسیار زیادی دیده می‌شود. یکی دیگر از برج های بالاشهر تهران، برج رولکس است. این برج در منطقه ۱ شهر تهران و در محله فرمانیه واقع شده است.
در برج رولکس، می توان شاهد حضور افراد مشهور و سرشناس ایرانی بود. این برج یکی از ایده‌آل‌ترین و مناسب‌ترین برج های مسکونی بالاشهر تهران است که می‌توان زندگی به سبک هوشمند را در آن تجربه کرد.
لازم به ذکر است که برج رولکس، در بخش پایینی دارای نمایندگی رولکس است که برای عنوان این برج آن را انتخاب کردند.
از خصوصیات برج رولکس می‌توان به تعداد طبقات آن اشاره کرد. به طور کلی، برج رولکس دارای ۱۶ طبقه و ۵۲ واحد است. در این برج می‌توان با بهترین و عالی‌ترین امکانات مثل پزشک اختصاصی، باشگاه، فضای سبز وسیع، کارواش، پنت هاوس و … اشاره کرد.
یکی از بهترین و عالی‌‌ترین ویژگی‌هایی که برج رولکس تهران دارد، بهره‌مندی از انرژی خورشیدی است. در نتیجه باید اشاره کنیم که این برج از عالی‌ترین و جذاب‌ترین برج های محله بالاشهر تهران است.

  • برج روما رزیدنس کامرانیه؛ قصری مجلل در شمال شهر تهران

از دیگر برج های مشهور و جذاب بالاشهر تهران، می‌توان به برج روما رزیدنس اشاره کرد. این برج بلند و زیبا، دارای چشم‌انداز خیره کننده‌ای است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که برج روما رزیدنس، از برج‌های خاص با سبک معماری اروپایی است.
همچنین باید اشاره کنیم که این برج خاص ۴۷ هکتار زیربنا،  ۱۵ طبقه و ۶۵ واحد مسکونی دارد. برج روما متراژ آپارتمان‌های ۳۵۰ تا ۶۰۰ مترمربع را دارد که در کمتر برج‌های ایران می‌توان این متراژ را پیدا کرد.
درون برج روما امکانات بسیار زیادی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل هوشمند در خصوص دمای محیط، امکانات تفریحی، استخر، سینمای سه بعدی، چندین واحد تجاری، فضای سبز چشم نواز، و به طور کلی برجی لوکس و زیبا اشاره کرد.

برج آلتون

منبع عکس آژانس عکس تهران

بیشتر بخوانید: برج بین المللی تهران؛ از بلندترین برج های مسکونی ایران

 

  • برج آلتون کورت؛ از بهترین برج های بالا شهر تهران در منطقه نیاوران

در بین تمامی برج‌های لوکس که در بالا شهر تهران قرار دارند، برج آلتون کورت رتبه دوم را دارد. این برج مسکونی بزرگ و جذاب، یکی از خاص‌ترین و زیباترین برج های بالاشهر تهران است که امکانات ویژه‌ای دارد.  این برج ۲۴ طبقه و ۶۰ واحد دارد. دو طبقه بالایی برج آلتون کورت پنت هاوس‌هایی بسیار لوکس دارند که متراژ هر یک از آن‌ها ۵۰۰ تا ۷۰۰ متر مربع است.
از جمله امکانات جذابی که در برج آلتون کورت نیاوران وجود دارد، می‌توان به دو استخر جدا برای بانوان و آقایان، سالن اسپا، خشکشویی، زمین تنیس، سالن اجتماعات، سالن بیلیارد و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که این برج، با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال ساخته شده و در برابر زلزله مقاوم است.

بیشتر بخوانید: باغ انجمن خوشنویسان و تندیس معروف هیچ


بالاشهر تهران جزو مدرن‌ترین و لاکچری‌ترین مناطق است که در کل ایران وجود دارد. به همین سبب باید اشاره کنیم که امکانات و جذابیت‌هایی که در این منطقه از شهر تهران وجود دارد، در کمتر جایی دیده می‌شود. اگر شما نیز اطلاعات بیشتری در خصوص بالاشهر تهران دارید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

بالا شهر تهران کجاست؟
بالاشهر تهران در منطقه یک و دقیقا همان بالا شهر معروفی است که در بخش شمالی پایتخت قرار دارد.
محله های لوکس بالاشهر کدامند؟
بالاشهر تهران محل خانه‌های لوکس و لاکچری است. این محله بیشتر مربوط به محله‌ نیاوران، محله‌ تجریش، محله زعفرانیه می‌شود..
خانه سلبریتی‌ها و آدم‌های سرشناس در کدام یک از مناطق تهران است؟
این افراد در منطقه یک تهران و در برج‌ها و محله‌های شیک و مدرنی مثل الهیه و فرشته و… این‌ها هستند و در برج‌هایی مثل برج چناران و برج رولکس زندگی می‌کنند.
قیمت خانه و هزینه‌های زندگی در بالا شهر تهران چقدر است؟
در بالاشهر تهران علاوه بر اینکه قیمت خانه گران است، هزینه‌های زندگی هم زیاد است. البته بیشتر کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند غصه اجاره خانه و قسط‌های عقب مانده و … را ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.