بالا شهر تهران کجاست؟ برج‌ها و محله‌های معروف

بالاشهر تهران جزو لوکس ترین و خاص ترین مناطق پایتخت است. بالاشهر تهران، بخش‌هایی از مناطق ۲۲ گانه تهران است که با داشتن ویژگی‌های خاص، با سایر این مناطق بسیار متفاوت‌تر است. هر شهری، یک بالاشهر دارد. جایی که همه چیز با بقیه بخش‌های آن شهر متفاوت بوده و مهم‌تر از همه اینکه زندگی در آن بسیار متفاوت‌تر از زندگی در سایر مناطق شهر‌ها است. یکی از جالب‌ترین نکاتی که در خصوص بالاشهر وجود دارد این است که می‌تواند در هر موقعیت مکانی از هر شهری قرار بگیرد. یعنی این‌که آن را بالا شهر می‌نامند لزوما به این معنی نیست که آن منطقه در بخش شمالی شهر واقع شده است.

بالاشهر می‌تواند در هر موقعیت مکانی‌ای از شهر قرار بگیرد. به بیان بهتر، اگر به شهر رشت سفر کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که مناطق لوکس‌تر و به بیان بهتر، بالا شهر این منطقه، در بخش‌های جنوبی شهر واقع شده است. در نتیجه موقعیت مکانی هیچ تاثیری در تعیین بالاشهر بودن یا نبودن یک منطقه ندارد. اما باید اشاره کنیم که بالاشهر تهران، دقیقا در بخش شمالی شهر تهران قرار گرفته است.

در بالا شهر تهران، همه چیز کاملا متفاوت‌تر، لوکس‌تر و زیباتر از سایر مناطق است. در واقع به همه جزئیات تمامی بخش‌های بالاشهر تهران، توجه شده و در هر گوشه‌ای می‌توان اثری زیبا و منحصر به فرد را مشاهده کرد.

بالاشهر تهران، جزو گران‌ ترین محله های شهر تهران برای سکونت به شمار می‌رود و جالب است بدانید که هرچه بیشتر به سمت مناطق شمالی تهران بروید، با افزایش بیشتر قیمت ملک و املاک رو‌به‌رو خواهید شد. بالاشهر تهران با امکانات کامل و بی‌نظیر خود، یکی از بهترین و عالی‌ترین گزینه‌های سکونتی در شهر تهران است. به همین سبب، همیشه میزان درخواست‌ها برای سکونت در این بخش از شهر تهران، بسیار بالا است. در واقع باید اشاره کنیم که بالاشهر تهران، جزو خاص‌ترین و متفاوت‌ترین بخش‌های شهر تهران است. به همین سبب آشنایی با بالاشهر تهران و دانستن همه چیز درباره این منطقه از پایتخت، بسیار جالب و هیجان انگیز است.

اگر شما اطلاعات چندانی در خصوص بالاشهر تهران ندارید، و نمی‌دانید که تفاوت های بالاشهر تهران با سایر بخش های این شهر چیست، توصیه می‌کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. چرا که در ادامه، همه چیز را درباره بالاشهر تهران بیان کرده‌ای  و نه تنها به معرفی تمامی محله های بالاشهر تهران پرداخته‌ایم، بلکه تمامی خصوصیات و ویژگی‌های این مناطق از پایتخت را معرفی کرده‌ایم.


مختصری درباره محله های بالا شهر تهران

بالاشهر تهران جایی است که می توان لاکچری ترین سازه‌ها را مشاهده کرد. اگر در محله های بالاشهر تهران قدم بزنید، تفاوت آن را با سایر محله هایی که دیده‌اید به طور کامل متوجه می‌شوید. در واقع عوامل بسیار زیادی وجود دارند که همگی سبب می‌شوند تا یک محله به عنوان بالاشهر شناخته شوند.

اما یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل آن وجود سازه‌های لاکچری و کاملا خاص و منحصربه‌فرد و همچنین زیبایی محله است.

بالاشهر تهران جایی است که توانسته بهترین ویژگی‌های هر منطقه از شهر تهران را دستچین کند و در نهایت مجموعه‌ای بی‌نقص و بسیار مناسب برای سکونت را فراهم آورد.

بالا شهر تهران
منبع: سایت flickr

در میان تمامی محله‌های تهران بالاشهر تهران و محله های شمال تهران، دارای لوکس ترین سازه‌ها و مناسب‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات کلمه بالاشهر را دارند.

اما به نظر شما چه چیزی بالاشهر تهران را از سایر مناطق این شهر متمایز می کند؟ درون این محله ها چه چیز هایی وجود دارد که باعث شده تا همگان آن را با نام بالاشهر تهران بشناسند؟ در ادامه، شما را با تمامی محله هایی که امروزه آن ها را با نام بالاشهر تهران می شناسیم، آشنا کرده ایم.


بالا شهر تهران چه محله‌هایی را شامل می‌شود؟

همانطور که در مطالب بالا هم اشاره کردیم، بالاشهر تهران در بخش های شمالی این شهر قرار گرفته است. یکی از مناطقی که در شمال شهر تهران واقع شده است و امروزه آن را با نام بالاشهر تهران می‌شناسیم، منطقه 1 است. منطقه‌ای نسبتا بزرگ در شمالی ترین بخش های شهر تهران.

شهر تهران در دامنه‌های رشته کوه البرز واقع شده و به همین دلیل بخش‌های شمالی آن به طور کامل در دامنه‌ها قرار گرفته‌اند و به خاطر همین موضوع خیابان‌های این منطقه شیب دار هستند.

منطقه 1 شهر تهران هم دارای خیابان‌هایی شیب‌دار بوده و با قرار گرفتن در دامنه های رشته کوه البرز، دارای آب و هوای بسیار عالی و خنکی است. منطقه یک شهر تهران تعداد بسیار زیادی از برج های مسکونی را درون خود قرار داده است.

قیمت ها در بالا شهر تهران

برج هایی که حتی با تماشای نمای آن ها می‌توان دریافت که کاملا لوکس بوده و یکی از گران ترین مناطق تهران برای سکونت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: باغ موزه هنر ایرانی؛ هزینه بلیط، ساعت کاری و نزدیکترین مترو


محله های لوکس واقع در بالاشهر تهران

بالاشهر تهران، تعداد بسیار زیادی از محله‌ها را درون خود قرار داده است. هر کدام از این محله‌ها دارای شرایط و ویژگی‌هایی است که سبب شده‌اند تا محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم داشته باشند و همچنین باید اشاره کنیم که یکی از شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین محله های بالاشهر تهران هستند.

باکلاس ترین محله های تهران
منبع: گوگل مپ عکاس: Pooya Hayati

از جمله این محله‌ها می‌توان به محله‌های زیر اشاره کرد:

–    تجریش
–    فرمانیه
–    ازگل
–    الهیه
–    فرشته
–    آجودانیه
–    اوین
–    ولنجک
–    باغ فردوس
–    اقدسیه
–    سوهانک
–    نیاوران
–    زعفرانیه
–    داراباد
–    مینی سیتی
–    محمودیه
–    کامرانیه
–    قیطریه
–    دربند
–    کاشانک
–    و …

به دلیل این‌که تمامی این محله‌ها، دارای ویژگی‌هایی هستند که سبب شده تا آن‌ها قابل مقایسه با سایر محله های شهر تهران نباشند، جزو بالاشهر تهران محسوب می‌شوند. البته ناگفته نماند که دلایل بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که سبب شده است تا آن‌ها را با نام بالاشهر تهران بشناسیم. اما به طور کلی باید اشاره کنیم که این مناطق، دارای گران ترین خانه های تهران بوده و یکی از لوکس ترین محله های شهر تهران هستند.


ویژگی‌ها و خصوصیاتی که بالاشهر تهران را از سایر مناطق متمایز کرده!

بالاشهر تهران به عنوان لاکچری ترین منطقه از شهر تهران شناخته می‌شود. طبیعتا ظاهر این مناطق از شهر تهران کاملا زیباتر و بی‌نظیر‌تر از سایر مناطق شهر تهران بوده و شاید بسیاری از افراد تصور کنند که تنها زیبایی‌های ظاهری این مناطق سبب شده تا نسبت به سایر مناطق شهر تهران متمایز باشند.

اما باید اشاره کنیم که خیابان‌های زیبا، فضای سبز وسیع و متعدد، وجود لوکس ترین مراکز خرید تهران، خانه های لاکچری، تنها عواملی نیستند که سبب می‌شوند تا آن‌ها را با نام بالاشهر تهران بشناسیم. بلکه باید اشاره کنیم که عوامل و گزینه‌های بسیار زیاد دیگری نیز هستند که در نهایت، سبب می‌شوند تا برخی از مناطق با نام بالاشهر تهران معرفی شوند. در ادامه برخی از این عوامل و خصوصیات را به شما معرفی کرده‌ایم.

1.    موقعیت جغرافیایی
2.    کم بودن نرخ بیکاری
3.    امنیت بسیار بالا
4.    کم بودن آمار رخ دادن جرم و جنایات
5.    فرهنگ و تمدن ساکنین
6.    جمعیت ساکن در منطقه
7.    به روز بودن و بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا
8.    فضای سبز در تمامی بخش‌های بالاشهر
9.    بیشترین امکانات رفاهی و درمانی مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها، مراکز آموزشی و ….
10.    سواد ساکنین منطقه و میزان تحصیلات
11.    آب و هوای منطقه
12.    کیفیت بالای سازه‌های این منطقه

هر کدام از این عوامل، به خودی خود، موارد و نکات بسیار مهمی را نشان می‌دهند و همگی آن‌ها با قرار گرفتن در کنار هم، توانسته‌اند تا بالاشهر تهران را بسازند. منطقه‌ای بسیار شیک و لوکس و تقاضا برای سکونت در آن به میزان بسیار زیادی بالا است اما مهم‌تر از همه هزینه های زندگی در بالاشهر تهران، یکی دیگر از عواملی است که آن را نسبت به سایر محله‌های پایتخت متمایز کرده است.

در واقع باید اشاره کنیم که هر کدام از مناطق 22 گانه شهر تهران، دارای هزینه‌های متفاوتی برای زندگی است. اما در بین تمامی این مناطق 22 گانه، یکی از این مناطق دارای بالاترین هزینه‌های زندگی می باشد. که آن هم طبیعتا منطقه 1 شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: جم سنتر نیاوران، امکانات، شهربازی و مسیرهای دسترسی


برج های بالاشهر تهران، محله پولدارای تهران

بالاشهر تهران، مدرن‌ترین، زیبا‌ترین، پیشرفته‌ترین، لوکس‌ترین و به طور کلی عالی‌ترین گزینه برای زندگی است. چرا که در بالاشهر تهران، برج‌های بسیار متعددی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای نما و چشم‌انداز بسیار خاص و متفاوتی بوده و حتی جزو مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین برج‌های مسکونی شهر تهران هستند. در لیست زیر برخی از مشهورترین و گران ترین برج های پایتخت که در بالاشهر تهران واقع شده‌اند را معرفی کرده‌ایم.

1.    برج قصر چناران، مشهور ترین برج بالاشهر تهران

اگر تا به حال به بالاشهر تهران رفته باشید، بدون شک برج‌های بسیار زیادی را دیده‌اید. اما یکی از برج‌های بالاشهر تهران، در میان تمامی برج‌های این شهر، دارای بالاترین شهرت است. چرا که این برج، در منطقه 1 تهران و در محله الهیه واقع شده است. برای درک بهتر شهرت این برج مسکونی باید اشاره کنیم که این برج در بین تمامی برج‌هایی که در کشور ایران وجود دارد دارای زیباترین و خاص‌ترین موقعیت است. چرا که به عنوان لوکس ترین برج مسکونی ایران شناخته شده است. از خصوصیات این برج می توان به  زیر بنای 8 هزار متری آن اشاره کرد. این برج بزرگ بالاشهر تهران، در 13 طبقه ساخته شده است و همچنین باید اشاره کنیم که این برج، دارای 26 واحد است.

برج چناران الهیه

لابی برج قصد چناران دارای 12 متر ارتفاع بوده و علاوه بر این، دارای 2000 متر مشاعات استاز مهم ترین خصوصیاتی که برج قصر چناران الهیه دارد، می توان به استخر آن اشاره کرد. وسعت این استخر 500 متر بوده و یکی از عالی ترین و زیبا ترین بخش های برج قصر چناران را تشکیل داده است.  لازم به ذکر است که برج قصد چناران دارای ساختاری هوشمند بوده و همچنین به طور کامل هوشمند سازی شده استتمامی بخش های برج قصد چناران هوشمند سازی شده است. همچنین باید اشاره کنیم که حتی پارکینگ این مجموعهنیز به طور هوشمند کار می کند و درب آن بر اساس پلاک ماشین ها باز و بسته می شود. برج قصر چناراناز لوکس ترین و خاص ترین برج های بالاشهر تهران می باشد.

بیشتر بخوانید: شهربازی فان تایم، سرپوشیده با دستگاه‌های بازی به روز

2.    برج رولکس

در بالاشهر تهران، برج های لوکس بسیار زیادی مشاهده می شود. یکی دیگر از برج های بالاشهر تهران، برج رولکس است. این برج در منطقه 1 شهر تهران و در محله فرمانیه واقع شده است. در برج رولکس، می توان شاهد حضور افراد مشهور و سر شناس ایرانی بود. این برج یکی از ایده آل ترین و مناسب ترین برج های مسکونی بالاشهر تهران است که می توان زندگی به سبک هوشمند را در آن تجربه کرد. لازم به ذکر است که برند رولکس، در بخش پایینی این برج، دارای نمایندگی می باشد. و در نتیجه، نام رولکس را برای عنوان این برج برگزیدند.

از خصوصیات برج رولکس می توان به تعداد طبقات آن اشاره کرد. به طور کلی، برج رولکس دارای 16 طبقه می باشد که در این 16 طبقه، 52 واحد وجود دارد. در این برج می توان با بهترین و عالی ترین امکانات رو به رو شد که از آن ها می توان به پرشک اختصاصی، باشگاه، فضای سبز وسیع، کارواش، پنت هاوس، و … اشاره کرد. یکی از بهترین و عالی ترین ویژگی هایی که برج رولکس تهران دارد، بهره مندی از انرژی خورشیدی است. در نتیجه باید اشاره کنیم که این برج یکی از عالی ترین و جذاب ترین برج های بالاشهر تهران به شمار می رود.

3.    برج روما رزیدنس

از دیگر برج های مشهور و جذاب بالاشهر تهران، می توان به برج روما رزیدنس اشاره کرد. این برج بلند و زیبا، دارای چشم انداز خیره کننده ای می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که برج روما رزیدنس، یکی از برج های خاصی می باشد که معماری آن از سبک معماری اروپایی بوده. همچنین باید اشاره کنیم که این برج خاص دارای 47 هکتار زیربنا است. از جمله خصوصیات برج روما رزیدنس می توان به تعداد طبقات آن اشاره کرد. به طور کلی برج روما رزیدنس در 15 طبقه ساخته شده است که این 15 طبقه 65 واحد مسکونی را درون خود جای داده اند. از دیگر ویژگی های برج روما می توان به متراژ آپارتمان های این مجموعه ها اشاره کرد. آپارتمان های برج روما دارای بازه ی وسعتی از 350 متر مربع تا 600 متر مربع است.

برج روما رزیدنس
منبع: گوگل مپ عکاس: radmehr jaberi

درون برج روما امکانات بسیار زیادی وجود دارد که از آن ها می توان به سیستم کنترل هوشمند در خصوص دمای محیط، امکانات تفریحی، استخر، سینمای سه بعدی، چندین واحد تجاری، فضای سبز چشم نواز، و به طور کلی، برجی لوکس و زیبا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: برج بین المللی تهران؛ از بلندترین برج های مسکونی ایران

4.     واقع در فرمانیه بالاشهر تهران

در بین تمامی برج های لوکس که در بالاشهر تهران قرار دارند، برج آلتون کورت رتبه دوم را دارد. این برج مسکونی بزرگ و جذاب، یکی از خاص ترین و زیبا ترین برج های بالاشهر تهران می باشد که دارای بی نظیر ترین و خاص ترین امکانات است.  این برج دارای 24 طبقه است که به طور کلی برجی 60 واحدی را ایجاد کرده است.  این برج لوکس یکی از برج های زیبا در محله نیاوران است. لازم به ذکر است که دو طبقه ی بالایی برج آلتون کورت پنت هاوس هایی بسیار لوکس هستند که متراژ واحد های آن ها 500 تا 700 متر مربع است.

فرمانیه یکی از منلطق لوکس بالا شهر تهران
منبع: گوگل مپ عکاس: Mehdi Jahangirnia

از جمله امکانات جذابی که در برج آلتون کورت نیاوران وجود دارد، می توان به دو استخر مجزا برای بانوان و آقایان، سالن اسپا، خشک شویی، زمین تنیس، سالن اجتماعات، سالن بیلیارد، و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که این برج، با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال ساخته شده است و همچنین در برابر زلزله مقاوم است. به طور کلی، یکی از لوکس ترین برج های بالاشهر تهران می باشد و جزو مشهور ترین برج های ایران به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: باغ انجمن خوشنویسان و تندیس معروف هیچ


بالاشهر تهران، لاکچری ترین مناطق تهران

بالاشهر تهران جزو مدرن‌ترین و لاکچری‌ترین مناطق است که در کل ایران وجود دارد. به همین سبب باید اشاره کنیم که امکانات و جذابیت‌هایی که در این منطقه از شهر تهران وجود دارد، در کمتر جایی دیده می‌شود. اگر شما نیز اطلاعات بیشتری در خصوص بالاشهر تهران دارید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.