هیومن پارک، سفر عجیب‌غریب به بدن انسان

همه ما کنجکاو هستیم که بدانیم در داخل بدنمان چه خبر است، به‌خصوص زمانی که آن قسمت از بدن‌ درد می‌کند. هیومن پارک تهران، جایی است که یک گوش در است و یک گوش دروازه. یعنی شما از یک گوش وارد بدن انسان می‌شوید و با راه رفتن روی مغز و چشم سر از روده، معده و ریه درمی‌آورید. در آخر هم کارتان که تمام شد دوباره از گوش دیگر با کلی اطلاعات جذاب بیرون می‌آیید.
در این پارک تفریحی آموزشی شما چیزهایی را می‌بینید و تجربه می‌کنید که در جای دیگر آن را پیدا نخواهید کرد. حالا اگر عاشق تجربه کردن چیزهای متفاوت و جدید هستید توصیه می‌کنیم حتما سری به هیومن پارک بزنید.


هیومن پارک کجاست و چطور به این تم پارک برویم؟

این پارک موضوعی در منطقه شمالی تهران و در محوطه موزه حیات‌وحش دارآباد قرار دارد. پس برای بازدید از هیومن پارک باید خود را اول به محله دارآباد در آدرس میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، انتهای خیابان موزه برسانید.

روی نقشه ببینید!

هیومن دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

شما برای رفتن به هیومن پارک گزینه‌های مختلفی دارید‌ که در ادامه به شما این مسیرها خواهیم گفت: 

  • دسترسی با خودرو شخصی

برای رفتن به این جای دیدنی تهران با خودرو شخصی، اول باید خودتان را به میدان تجریش برسانید. پس از تجریش وارد خیابان باهنر شوید و سمت میدان باهنر بروید.
همین که به میدان باهنر رسیدید باید وارد خیابان دارآباد شوید و تقریبا ۱.۵ کیلومتر رانندگی کنید تا به خیابان موزه و مجموعه حیات‌وحش دارآباد برسید. از اینجا به بعد دیگر می‌توانید با پارک خودرو در پارکینگ هیومن پارک راهی این تم پارک شوید.

  • دسترسی با مترو

اگر برای رفتن به این پارک می‌خواهید از خط‌های مترو تهران استفاده کنید باید سوار مترو خط یک تهران یعنی متروی راه‌آهن تجریش شوید. پس از پیاده شدن از ایستگاه مترو تجریش از تاکسی‌های خطی و یا اتوبوس‌های میدان تجریش برای رفتن به دارآباد استفاده کنید.

برای این کار کافی است سوار تاکسی‌های مسیر تجریش به نیاوران، دارآباد یا اتوبوس‌های خط تجریش به دارآباد شوید تا شما را به هیومن پارک برسانند.

  • دسترسی با اتوبوس

علاوه بر خودروی شخصی و مترو، شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های خط BRT به هیومن پارک بروید، برای این کار کافی است سوار اتوبوس‌های خط راه‌آهن به تجریش شوید و در ایستگاه میدان تجریش پیاده شوید. البته این مسیر با یک خط عوض کردن در ایستگاه پارک وی امکان‌پذیر است.
ادامه مسیر را هم از طریق تاکسی‌های مسیر تجریش به نیاوران و دارآباد یا اتوبوس‌های خط تجریش به دارآباد استفاده کنید.

هیومن پارک تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad mahdi Rahmany

بیشتر بخوانید: نقشه بی آر تی تهران، حرکت در سرعت‌های بالا فارغ از ترافیک‌


اصلا هیومن پارک چیست؟

اگر بخواهیم از خود هیومن پارک بگوییم باید گفت این تم پارک، یک شهربازی علمی است که به موضوع معرفی بخش‌های مختلف بدن انسان می‌پردازد. در این مجموعه تفریحی و آموزشی مولاژهای بسیار بزرگ شبیه به اندام‌های درونی و بیرونی انسان توسط متخصصان آناتومی ساخته شده که بیشتر برای کودکان است.
اما این ماجراجویی نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگترها هم جذاب بوده و دوست دارند به‌همراه فرزندان خود از این پارک بازدید کنند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ammar Al-Baghdadi

بیشتر بخوانید: مکان‌های دیدنی و تفریحی شمال تهران


حالا مراحل بازدید از هیومن پارک چطور است؟

قابل حدس است که بازدید از هیومن پارک سر دراز دارد که به‌صورت مجزا در مورد هر یک صحبت می‌کنیم:

  • نمایش فیلمی با موضوع جهان هستی برای آشنایی بازدیدکننده‌ها

در ابتدای بازدید شما فیلمی با موضوع دوره جنینی، تولد انسان، شکل‌گیری آفرینش و شگفتی‌های هستی را می‌بینید که راهنماها روی آن توضیحات لازم را می‌دهد. این فیلم بیشتر برای کمک به آماده شدن ذهن بازدیدکنندگان است، مخصوصا کودکان که با فضای پارک آشنا شده تا درک بهتری نسبت به آنچه قرار است ببینید داشته باشند.
این نکته را در نظر داشته باشید که این ویدئو آموزشی به صورت رایگان روی بلیطی که تهیه می‌کنید وجود دارد و مناسب رده‌های سنی ۸ تا ۱۴ سال است.

هیومن پارک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Sha

  • در این سفر از گوش وارد شده و از روده خارج شوید

پس از دیدن فیلم ماجراجویی شروع می‌شود و شما از گوش وارد بدن انسان می‌شوید. با ورود به این ماکت عظیم‌الجثه و لمس قسمت‌های مختلف بدن از نزدیک با عملکرد اعضا و بخش‌های مختلف بدن انسان آشنا می‌شوید. تا جایی که شما در گوش انسان می‌توانید تارهای صوتی را ببینید و تصویرهای جالبی را از فرزندتان در درون گوش بگیرید.

در ادامه مسیر با تمام اعضای بدن از چشم، شش، کلیه، کبد، روده و قلب دیدن می‌کنید. شاید هیجان‌انگیزترین اندام ساخته‌شده در هیومن پارک بخش قلب انسان باشد.
در ماکت قلب برخلاف ماکت‌های دیگر بدن، اندام‌ها قابل لمس‌کردن و دست‌زدن نیست. در این قسمت شما با پخش صدای تپش قلب و نبض و جریان خون در رگ‌ها و دیدن نمای ۳۶۰ درجه، حس واقعی بودن را تجربه می‌کنید.

گوش هیومن پارک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Jalal Babaie

  • صدای قلب تپنده هیومن پارک را اینجا بشنوید

جذاب‌تر از همه چیزهایی که در مورد این پارک گفتیم، بخش ماکت قلب آن‌قدر واقعی است که شاید بتوانید خودتان را جای یک گلبول قرمز یا پلاکت خون تصور کنید.

هر چند اینجا قسمت‌های دیگر، اعضای بدن بسیار طبیعی ساخته شده‌اند، مثلا وقتی وارد بینی می‌شوید با لمس مویرگ‌های داخل بینی مکانیسم عطسه رخ می‌دهد یا زمانی که از معده برمی‌گردید استفراغ رخ می‌دهد که این‌ها همگی برای فرزندتان می‌تواند عجیب‌ غریب باشد.

هیومن پارک تهران با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مثل ویدئو مپینگ و هولوگرام‌های چند بعدی جذابیت این بازدید را برای همه چند برابر کرده است.منبع عکس گوگل مپ، عکاس

  • دهان و دندان حکم صندلی را برای شما دارد

از دیگر چیزهایی که در هیومن پارک جالب به‌نظر می‌رسد، بخش دهان و دندان‌هاست. بیشتر کسانی که به این پارک رفته‌اند حتما یک عکس یادگاری از داخل دهان دارند، چون دهان انسان به همراه دندان‌ها درون پارک به صورت صندلی شکل است. اینجا شما می‌توانید عکسی از کودک‌تان در حالی که روی یک عدد دندان نشسته بگیرید.

پس از دهان شما وارد نای، قفسه سینه، رگ‌های خونی، قلب، کلیه، کبد، و معده می‌شوید و در نهایت از روده‌ها بیرون می‌روید.

دندان و دهان هیومن

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ترنم کرامتی

  • همراهی راهنماهای کاربلد در سفر به اعماق بدن

البته یادتان باشد که بردن گوشی به داخل بدن انسان در این پارک ممنوع است و شما این عکس‌ها را می‌توانید با درخواست از عکاسان مجموعه بگیرید.  اگر هم در این گشت‌وگذار و این ماجراجویی سوالی از بخش‌های مختلف بدن داشتید، از اول تا آخر بازدید یک راهنما همراه شماست تا هم از قسمت‌های مختلف بدن برایتان توضیح دهد و هم به سوال‌های شما پاسخ دهد.

از آنجا که بیشتر راهنمایان هیومن پارک تهران در حوزه زیست‌شناسی و فیزیولوژی هستند می‌توانند اطلاعات خوبی را در صورت داشتن پرسش‌های اضافه به شما بدهند.

  • پرستارانی که در هیومن پارک منتظرتان هستند

در آخرین مرحله شما می‌توانید در این پارک در بخشی از بدن که در حال بازدید هستید پیش پرستاران بروید و در صورت تمایل آنها فشار خون شما را بگیرید. آنها در این بخش بر اساس نوع مزاج، سلیقه و سبک زندگی‌ شما نکات مفیدی را بهتر شدن زندگی فردی و سلامت بدن‌تان به شما می‌گویند که هزینه‌ای هم برایتان ندارد.

پرستار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس  mahnoosh E

بیشتر بخوانید: دکترلند دارآباد، سرزمین دکترهای کوچک تهران


از دیگر امکاناتی که در هیومن پارک برای بازدیدکنندگان گذاشته‌اند:

  • شرایط عکاسی در این پارک چطور است؟ 

همانطور که در بالا هم گفتیم این نکته را در نظر داشته باشید که شما در هیومن پارک نمی‌توانید خودتان عکاسی کنید و یا با خودتان دوربین عکاسی ببرید.
اینجا خود پرسنل عکاسی می‌کنند و هزینه‌ عکس‌ها هم جداگانه حساب می‌شود. در عوض غرفه‌ عکاسی دکورهای خیلی بامزه‌ای دارد که می‌تواند عکس‌های خاطره‌انگیزی برای شما به یادگار بگذارد.

  • در رستوران‌، گیفت‌شاپ‌ و کافی‌شاپ‌ پارک چه خبر است؟

از دیگر امکاناتی که در هیومن پارک دیده می‌شوند رستوران‌ها، گیفت شاپ‌ها و کافی‌شاپ‌های آن‌ها هستند. با توجه به موقعیت مکانی هیومن پارک اگر این رستوران‌ها در این پارک برای صرف غذا و یا خوردن یک عصرانه نبود شرایط سخت می‌شد.

در این رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها شما می‌توانید بعد از چند ساعت گشتن، گلویی تازه و برای رفع خستگی‌تان کاری انجام دهید، بدون اینکه به بیرون از مجموعه بروید.

  • آیا هیومن پارک جای پارک دارد؟

این مجموعه با داشتن پارکینگ نگرانی بازدیدکنندگان را از جهت جای پارک و امنیت خودرو برطرف کرده و شما می‌توانید با خودرو شخصی راهی هیومن پارک شوید و بدون دغدغه آنجا را بگردید.

کافه امیرشکلات

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Arash

بیشتر بخوانید: معرفی مسیرهای کوهنوردی تهران


قیمت بلیط هیومن پارک چقدر است؟

برای ورود به این پارک شما حتما باید بلیط بگیرید. بلیط‌ها سانس ورود دارند ولی لازم نیست نگران این سانس‌ها باشید. چون سانس‌های ورود ده دقیقه به دقیقه هستند.
البته برای خرید بلیط شما ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای را ممکن است در صف باشید. پس برای اینکه که زیاد معطل نشوید سعی کنید قبل از رفتن به هیومن پارک بلیط را آنلاین خریداری کنید.

هزینه‌ بلیط برای هر نفر در هیومن پارک در مهرماه ۱۴۰۲، ۱۷۰ هزار تومان است و اگر شما بخواهید از پکیج استفاده کنید (هیومن پارک + دکترلند) ۲۶۰ هزار تومان باید هزینه بدهید. شما اگر بخواهید دانش آموزان را به صورت گروهی برای بازدید از هیومن پارک ببرید، می‌توانید از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده کنید.

البته تخفیف‌های این مجموعه را در بیشتر مواقع با ۳۰ درصد از سایت‌های مختلف هم می‌توان تهیه کرد. شما می‌توانید این سایت‌ها را بگردید و با تماس با هیومن پارک و بعد از اطمینان بلیط بازدید خود را خریداری کنید.

ورودی هیومن پارک تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Sha

بیشتر بخوانید: اجاره آپارتمان مبله در شمال تهران


ساعت بازدید و اطلاعات دیگر هیومن پارک تهران

ساعت بازدید از این پارک روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب است. در روزهای پنجشنبه و تعطیل هم از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید از این مجموعه دیدن کنید.


با تاسیس هیومن پارک دیگر رویای بچه‌های شما و حتی خودتان در تهران برآورده شده و شما به‌راحتی می‌توانید به عمق بدن انسان سفری مهیج داشته باشید و با این سیستم پیچیده و عجیب و غریب آشنا شوید.
حالا به ما بگویید که آیا شما قبلا تجربه رفتن به این پارک تهران به همراه فرزندان یا بچه‌های مدرسه را داشته‌اید؟ این تجربه مثبت بوده یا منفی؟
نظر شما در مورد هیومن پارک تهران چطور است؟ آیا شما به بقیه افراد پیشنهاد رفتن به این پارک را می‌دهید؟ به ما بگویید که چه چیزهای جالبی اینجا وجود داشت که توانست شما را حیرت‌زده کند؟ برای ما در مورد تجربه‌‌های خود بنویسید تا خوانندگان هم از نظرات ارزشمند شما استفاده کنند.


سوالات متداول

هیومن پارک کجاست؟
این مجموعه در تهران، خیابان دارآباد، خیابان موزه، محوطه موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد قرار دارد.

ساعت بازدید از هیومن پارک تا چند است؟

شما می‌توانید از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب و در روزهای پنجشنبه و تعطیل هم از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب به این مجموعه برای بازدید بروید.

هزینه بازدید از هیومن پارک چقدر است؟

هزینه‌ بلیط برای هر نفر در هیومن پارک در مهرماه ۱۴۰۲، ۱۷۰ هزار تومان است و اگر شما بخواهید از پکیج استفاده کنید (هیومن پارک + دکترلند) ۲۶۰ هزار تومان باید هزینه بدهید. البته برای گروه‌های دانش‌آموزی تخفیف ۵۰ درصدی دارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.