نقشه بی آر تی تهران، حرکت در سرعت‌های بالا فارغ از ترافیک‌

اتوبوس‌های تندرو یا همان بی آر تی از پرطرفدارترین وسیله‌های حمل‌نقل عمومی است که شما می‌توانید با دانلود نقشه بی آر تی تهران همه ایستگاه‌های آن را یک‌جا ببینید.

این سامانه ۲۰ سال پیش با اولین خط سامانه تندرو یعنی پایانه آزادی به پایانه تهرانپارس راه‌اندازی شد و به‌خاطر سریع و ارزان بودن خیلی مورد استقبال تهرانی‌ها قرار گرفت.


راهنمای استفاده از اتوبوس‌های تندرو در روی نقشه بی آر تی تهران

تعداد خط‌های اتوبوس های تندرو الان در روی نقشه بی آر تی تهران به ۱۰ خط در مناطق ۲۲ گانه تهران می‌رسد که با توجه به موقعیت خود شما می‌توانید به هریک مراجعه کنید.

در ادامه درباره سامانه اتوبوس‌های تندرو تهران، مسیرهای خطی، ایستگاه‌ها و جاهایی که در این خطوط هستند صحبت خواهیم کرد پس در این اتوبوس‌گردی همراه ما باشید.

بی ار تی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali AliMadadi

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر

  • خط یک پایانه چهارراه تهرانپارس تا پایانه آزادی با رنگ قرمز از اولین‌های روزگار

این خط اتوبوس تهران از اولین خطوط راه اندازی شده در روی نقشه بی آٰ تی تهران است که با کد ۱۰۱ و رنگ قرمز نشان داده شده و همه آن را به اسم راه ارتباطی غرب و شرق تهران می‌شناسند.

حالا اگر می‌خواهید از چهارراه تهرانپارس که در شرق تهران قرار دارد تا پایانه میدان آزادی و یا برعکس بروید باید از اتوبوس BRT خط ۱ استفاده کنید. 

خط یک چهارراه تهرانپارس به پایانه آزادی در مسیرهای میدان آزادی، استاد معین، دانشگاه صنعتی شریف، بهبودی،نواب غربی و شرقی، دکتر قریب، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، چهار راه ولیعصر، فردوسی غرب و شرق، دروازه دولت، دکتر شریعتی، پل چوبی، میدان امام حسین، منتظری، بوعلی، فتحنایی، فرودگاه، سبلان، وحیدیه، پل نیروی هوایی، آیت غربی و شرقی، ابوریحان، خاقانی، داریوش و چهار‌راه تهرانپارس در رفت‌وآمد است.

یادتان باشد که این خط از شلوغ ترین و بزرگترین خطوط اتوبوسرانی تهران است که همیشه پر از مسافر است و شما برای تغییر مسیر می‌توانید با استفاده از نقشه کد ۱۰۱ وارد خط دیگری از سامانه اتوبوس‌های تندرو تهران بشوید.

ایستگاه‌‌های تقاطعی خط یک شامل ایستگاه نواب شرقی و غربی می‌شود که در تقاطع با خط ۴ است. ایستگاه چهارراه ولیعصر شرقی و غربی با خط ۷ تقاطع دارد و ایستگاه فتحنایی در خط ۹ و ایستگاه آیت شرقی و غربی در خط ۳ باهم در تقاطع هستند.

البته اگر شما بخواهید در این خط تهران‌گردی کنید، جاذبه های دیدنی زیادی مثل میدان آزادی،‌ تئاتر شهر و خیلی از‌ پارک‌ها، موزه‌ها و کافه‌های معروف تهران را می‌بینید که می‌توانید با پیاده‌روی کوتاهی به آنها می‌رسید.

نقشه بی آر تی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amir N.

بیشتر بخوانید: پارک پلیس تهران پارس ؛ مسیرهای دسترسی و دیدنی‌ها

  • خط دو از پایانه خاوران تا پایانه آزادی، راه ارتباطی غرب به جنوب شرق پایتخت

خط دو اتوبوس‌های تندرو تهران با کد ۱۰۲ از پایانه آزادی شروع شده و به پایانه خاوران می‌رسد. این خط به رنگ بنفش است که ۲۹ ایستگاه برای سوار شدن مسافران دارد.

شما اگر بخواهید در این خط جابه‌جا شوید باید بدانید که خط دو در روی نقشه بی آر تی تهران با سه ایستگاه هلال احمر در خط ۴، در ایستگاه ولیعصر با خط ۷ و در ایستگاه نفس با خط ۹ تقاطع دارد و می‌توانید تغییر مسیر دهید و به جایی که مدنظرتان است بروید.

ایستگاه‌های خط ۲ پایانه خاوران تا آزادی از مسیرهای میدان آزادی، هاشمی، شهید بختیاری، میدان شمشیری، سه راه آذری، فرهنگسرای قرآن، دوراهی قپان، امامزاده معصوم، کشاورز، عباسی، میدان رازی، ولیعصر غربی و شرقی، وحدت اسلامی، میدان محمدیه، سعادت، چهارراه مولوی، میدان قیام، مشهدی رحیم زیبا، میدان خراسان، مخبر، امیر سلیمانی، نفیس، باسکول، اتابک، پمپ بنزین و فرهنگسرای خاوران عبور می‌کند و شما با توجه به آدرسی که دارید در ایستگاه مورد‌نظر پیاده می‌شوید.

میدان آزادی، پارک لاله، بلوار کشاورز، کاروانسرای خانات تهران و فرهنگ‌سرای خاوران از آن جاذبه های معروف تهران هستند که در این مسیر قرار دارند.

  • خط سه پایانه خاوران تا پایانه علم و صنعت، ارزان از جاهای دیدنی تهران بازدید کنید

رنگ آبی پر رنگ در نقشه BRT نشان دهنده خط ۳ پایانه خاوران تا پایانه علم و صنعت است و این خط از ترمینال خاوران در جنوب شرق شروع شده و به پایانه علم و صنعت در شرق می‌رسد.

خط ۳ پایانه خاوران به علم و صنعت با کد ۱۰۳ در خط یک یعنی پایانه آزادی به چهارراه تهرانپارس تقاطع دارد و شما به‌راحتی با بررسی نقشه بی آر تی تهران می‌توانید در ایستگاهی که می‌خواهید از اتوبوس پیاده شوید.

ایستگاه‌های خط ۳ اتوبوس تندرو پایانه خاوران تا پایانه علم و صنعت از ایستگاه پایانه خاوران شروع شده و در مسیر شما می‌توانید در ایستگاه‌های بسیج، رحمانی، ولیعصر، آشوری، آهنگ، رحیمی، محلاتی، قصر فیروزه، ائمه اطهار، امامت، نیروی هوایی، آیت جنوبی و شمالی، تلفنخانه، نبوت، سرسبز و در نهایت پایانه علم و صنعت پیاده شوید.

گورستان کاتولیک لهستانی‌ها (قبرستان دولاب)، کاخ گلستان، میدان ولیعصر و مرکز خرید تیراژه دو از جاذبه‌های گردشگری تهران در مسیر خط سه تهران هستند که شما می‌توانید به‌راحتی به بازدید از آنها بروید.

بی ار تی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Forooghi

بیشتر بخوانید: میدان امام خمینی، قلب تپنده تهران قدیم

  • خط چهار از پایانه جنوب تا پایانه شهید افشار، بدون ترافیک سنگین به جنوب و شمال تهران بروید

خط ۴ اتوبوس‌های تندرو در روی نقشه بی آر تی تهران به کد ۱۰۵ و با رنگ آبی کم رنگ نشان داده شده که شما را از پایانه شهید افشار در تقاطع پارک وی به ترمینال جنوب می‌برد.

شما اگر قصد شرکت در نمایشگاه بین المللی تهران را داشته باشید می‌توانید از این خط استفاده کنید و بدون کمترین معطلی و ترافیک به آنجا برسید.

شما اگر در خط چهار پایانه جنوب تا پایانه افشار باشید، می‌توانید در تقاطع‌های خط یک و دو BRT (خط پایانه چهارراه تهرانپارس تا پایانه آزادی و خط پایانه خاوران تا پایانه آزادی) جابه‌جا شوید.

ایستگاه‌های خط از پایانه افشار شروع می‌شود و شما می‌توانید با حرکت در مسیر ایستگاه‌های پمپ بنزین تابناک، نمایشگاه بین المللی تهران، برج های آتی ساز، پل مدیریت، خیابان ملاصدرا، کوی نصر، باقرخان، توحید، آزادی شمالی و جنوبی، جمهوری، ارومیه، آذربایجان، امام خمینی، کمیل، صفدری، قزوین، هلال احمر، رباط کریم، پل جوادیه، قالیشویی، میدان بهمن، شهید امامی، شهید رجایی و چهارراه روغن نباتی به جایی که می‌خواهید بروید.

جاذبه‌هایی که در مسیر خط چهار تهران قرار دارند شامل باغ ایرانی، پارک پرنس، میدان بهمن و نمایشگاه بین المللی تهران است که به‌راحتی می‌توانید در این خط به آنها برسید.

نقشه بی آر تی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Javid Fakhrian

بیشتر بخوانید: میدان ونک تهران، خاطره‌بازی، خرید و پیاده‌روی همه باهم 

  • خط پنج پایانه بیهقی تا پایانه علم‌و‌صنعت، کوتاه ترین خط اتوبوسرانی تندرو تهران

این خط BRT  تهران شما را از پایانه علم و صنعت در شرق تهران به پایانه بیهقی در میدان آرژانتین می‌برد. رنگ مخصوص این خط صورتی کم رنگ است و با کد ۱۰۵ در روی نقشه بی آر تی تهران قابل دیدن است.

حالا اگر می‌خواهید به ترمینال بیهقی در میدان آرژانتین بروید این خط مخصوص شماست.

همانطور که گفته شد این خط کوتاه ترین خط بی آر تی تهران است ولی در بعضی از روزهای سال مثل عید فطر و قربان و برگزاری نمایشگاه کتاب و هر نمایشگاه دیگری شلوغ‌تر از خط‌های دیگر است.

ایستگاه‌های پایانه بیهقی، مصلی امام خمینی، بهشت مادران، سیدخندان، استاد حسن بنا، اثنی عشری، کرمان، میدان رسالت، آیت و پایانه علم و صنعت در این مسیر هستند و شما می‌توانید در ایستگاه مصلی تهران که با خط ۹ (پایانه مترو جوانمرد قصاب تا پایانه لاله) در تقاطع است، جابه‌جایی داشته باشید.

پارک بانوان و نمایشگاه کتاب مصلی از مهمترین جاذبه های گردشگری تهران در این خط هستند.

بی ار تی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

بیشتر بخوانید: سالن های ماساژ تهران، اینجا فقط به ریلکس شدن فکر کن

  • خط شش پایانه لاله تا پایانه شهید افشار، با مسیر رفت و برگشت متفاوت

خط شش اتوبوس‌های BRT شما را از پایانه شهید افشار و امانیه به سمت پایانه لاله در شمال شرق تهران می‌برند. حالا اگر می‌خواهید به مینی سیتی، شهرک شهید محلاتی و اتوبان ارتش بروید، باید از خط رنگ زرد با کد ۱۰۶ در روی نقشه بی آر تی تهران استفاده کنید.

جالب است که بدانید خط ۶ سامانه اتوبوس تندرو تهران، مسیر رفت و برگشت متفاوتی دارد و شما باید این نکته به هنگام سوار شدن در نظر داشته باشید.

مسیر رفت خط ۶ تهران از پایانه لاله، کوی یاس، کوثر، دانشگاه اهل بیت، سازمان جنگل‌ها، ایران خودرو، شهرک شهید محلاتی، دانشگاه پیام نور، ازگل، اراج، شهرک شهید رجایی، نوبنیاد، اختیاریه (شمالی)، دیباجی، قیطریه، بهار، دستور، الهیه و پایانه شهید افشار عبور می‌کندو

مسیر برگشت خط ۶ تهران هم از ایستگاه‌های پایانه شهید افشار شروع شده و در مسیرهای ابتدای بلوار آفریقا، دستور، بهار، قیطریه، دیباجی، اختیاریه (شمالی)، نوبنیاد، شهرک شهید رجایی، گلچین، دانشگاه پیام نور، مینی سیتی، شهرک شهید محلاتی، شهرک ابوذر، کوثر، مرکز آموزش و الکترونیک عبور کرده و به پایانه لاله می‌رسد.

پارک قیطریه، محله مینی سیتی و بسیاری از مراکز خرید تهران مثل بازارچه صفویه و مرکز خرید پرنیان و رستوران ارکیده در این مسیر هستند که می‌توانید هر کدام را که دوست دارید را بروید و هم خرید و هم تفریح کنید.

نقشه بی آر تی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

بیشتر بخوانید: بولینگ عبدو، جایی هیجان‌انگیز در لابه‌لای تفریحات تهران

  • خط هفت میدان راه آهن تا پایانه تجریش، شلوغ‌ترین و طولانی ترین خط روی نقشه بی آر تی تهران 

شاید با خود بپرسید که چرا خط ۷ طولانی ترین خط روی نقشه بی آر تی تهران است؟ باید گفت که خط میدان راه آهن تا پایانه تجریش ۴۴ ایستگاه دارد و تمام خیابان ولیعصر را طی می‌کند. همین مورد کافی است تا شما بتوانید با خط هفت بی آر تی از جنوب تهران به شمال و بالعکس در حرکت باشید.

این خط با کد ۱۰۷ و رنگ سبز پر رنگ در روی نقشه سامانه‌های تندرو تهران مشخص شده و با خط یک در ایستگاه مولوی، خط دو در چهار راه ولیعصر و خط چهار در پایانه افشار تقاطع دارد.

شما برای رفتن به این پایانه می‌توانید از پایانه بازار تجریش شروع کنید و در مسیرهای کاظمی، باغ فردوس، پسیان، همایونی، محمودیه، پارک وی، امانیه، خبرنگاران، پارک ملت، نیایش، ظفر، میرداماد، سه راه ونک، میدان ونک، پل همت، توانیر، سی و دوم، آبشار، پله سوم‌، پله اول، شهید بهشتی، شهید مطهری، قدس، میدان ولیعصر شمالی و جنوبی،دمشق، طالقانی، انقلاب شمالی و جنوبی،جمهوری، جامی، امام خمینی، منیریه، فرهنگ، پل امیر بهادر، مدرس، معز‌السلطان، مولوی شمالی، دلبخواه، مختاری، و میدان راه آهن در حرکت باشید.

پارک ملت، باغ فردوس،‌ میدان تجریش، میدان ولیعصر، پارک ساعی و بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌های معروف تهران در این مسیر هستند که شما می‌توانید با مشخص شدن آدرسی که می‌خواهید بروید در آن ایستگاه‌ها پیاده شوید.

بی ار تی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ahmad A

بیشتر بخوانید: خیابان ولی عصر ؛ نگهدارنده خاطرات تهران از قدیم تا الان

  • خط هشت پایانه جنوب تا پایانه خاوران، کم ایستگاه‌ترین پایانه‌ پر‌تردد برون شهری تهران

این خط با کد ۱۰۸ و رنگ نارنجی در روی نقشه بی آر تی تهران نمایش داده شده که از پایانه خاوران شروع شده و به ترمینال جنوب و برعکس می‌رسد. خط ۸ سامانه اتوبوسرانی تندرو تهران با خط ۹ (پایانه مترو جوانمرد قصاب تا پایانه لاله) تقاطع دارد.

ایستگاه‌های این خط در مسیرهای ترمینال جنوب، پارک بعثت، هفده شهریور، شهرک شاهد، شهرک شهید بروجردی و پایانه خاوران مسافران را جا‌به جا می‌کنند.

شهرک شاهد و شهرک شهید بروجردی از ایستگاه‌های مهم خط هشت هستند که دو نقطه جنوبی تهران را بهم وصل می‌کنند.

  • خط نه پایانه مترو جوانمرد قصاب تا پایانه لاله، پرایستگاه‌ ترین خط ارتباطی شمال شرق به جنوب تهران

پایانه مترو جوانمرد قصاب تا پایانه لاله، با رنگ سبز کم رنگ و کد ۱۰۹ بر روی نقشه بی آر تی تهران نشان داده شده است.

این خط مثل خط ۷ از طولانی‌ترین خطوط اتوبوس تندرو تهران است که از پایانه مترو جوانمرد قصاب شروع شده و در پایانه لاله تمام می‌شود. تنها تفاوتش با خط هفت در شلوغ‌ بودن و پر ایستگاه بودن مسیرهایی است که طی می‌کند.

ایستگاه های خط 9 اتوبوس تندرو از پایانه لاله شروع شده و در ایستگاه‌های کوثر شمالی و جنوبی، قائم شمالی و جنوبی، مینی سیتی شمالی و جنوبی، پیام نور شمالی و جنوبی، ازگل شمالی و جنوبی، اراج، گلشن شرقی و  غربی، شعبانلو شرقی و غربی، مبارک آباد شرقی و غربی، مجیدیه، فرجام، حیدری، سبلان، اکبرنژاد، مدنی، دماوند، صفا، پیروزی، نیکنام، بوستان رجبی، شهید محلاتی، دولاب، خاوران، ابراهیمی، رضایی، توسکا، شهید بروجردی، معدن شرقی و غربی، شهید تراب شمالی و جنوبی، غیوری، دیلمان، گذرنامه و میدان نماز که آخرین ایستگاه اتوبوس است مسافران را پیاده می‌کند.

خط ۹ بی آر تی تهران در خط یک با ایستگاه فتحنایی، در خط دو با ایستگاه نفس، در خط پنج با ایستگاه کرمان و  خط هشت با شهرک بروجردی تقاطع دارد.

کاخ موزه نیاوران و پارک شطرنج تهران از مهمترین جاهای دیدنی تهران در این مسیر هستند که شما می‌توانید بدون کمترین ترافیک و معطلی با BRT به بازدید و تفریح در آنها بروید.

ایستگاه بی ار تی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Omid M

بیشتر بخوانید: اجاره مبله تهران، بی‌دغدغه و بدون دردسر سفر کنید

  • خط ده دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و پایانه آزادگان، جدیدترین خط روی نقشه بی آر تی تهران

خط ۱۰ سامانه اتوبوسرانی تهران که به رنگ قهوه‌ای و با کد ۱۱۰ روی نقشه تهران قابل مشاهده است، از میدان آزادی شروع شده و از دو بزرگراه مهم تهران مثل محمدعلی جناح و شهید اشرفی اصفهانی عبور می‌کند و بعد از طی مسیر از میدان دوم صادقیه به پونک و چهار دیواری عبور می‌رسد. 

شما در این مسیر بخواهید باشید می‌توانید با استفاده از ۱۹ ایستگاه آن به مرکز خرید تیراژه یک و بوستان نهج البلاغه بروید و در آخرین ایستگاه آن یعنی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از این اتوبوس پیاده شوید.

خط ده اتوبوس های بی آر تی تهران در مسیر شمال‌غرب و غرب تهران و برعکس را با ایستگاه‌های دانشگاه آزاد، مخابرات، الوند، اشرفی اصفهانی، طالقانی، شهید آبشناسان، پونک شمالی، پونک جنوبی، شهید مخبری، تیراژه، باغ فیض، مرزداران، مسجد جامع، سازمان آب، میدان صادقیه، مترو صادقیه، محمدعلی جناح، مترو میدان آزادی، آزادی جنوب‌، درمانگاه مشیری، بلوار معلم، آموزش‌وپرورش، شهرداری منطقه ۱۸، شهید پژواند، شهید سروری، شرقی، شهید سروری غربی، مترو نعمت آباد، مترو آزادگان، پایانه آزادگان را به هم وصل می‌کند.

مرکز خرید کوروش و بوستان نهج‌البلاغه از مهمترین جاذبه‌های دیدنی تهران در این خط هستند که می‌توانید برای خرید، تفریح و خوش‌گذارنی به هر کدام از آنها بروید.

نقشه بی آر تی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Attari Zahid Abbas Kayani

بیشتر بخوانید: با نقشه مترو تهران، چهارگوشه تهران را بهم بدوزید


اتوبوس بی آر تی (‌BRT) چیست؟

اصلا قبل از هر چیزی اول باید در مورد خود کلمه بی آر تی و اینکه از کجا آمد صحبت کنیم تا به اولین خطی که در تهران راه‌اندازی شد و چرایی استفاده از بی آر تی برسیم.

بی آرتی از سه کلمه Bus Rapid Transit درست شده که به صورت‌ اختصاری BRT نوشته می‌شود. این سامانه برای اولین بار در آمریکای لاتین راه‌اندازی شد و در همین دوره خیلی موفق عمل کرد.

این موفقیت تا جایی پیش رفت که باعث شد دیگر کشورهای جهان مثل ایران هم از سامانه اتوبوس‌های بی آر تی استقبال کند و به سیستم حمل‌ونقل درون شهری خود سامان دهد.

اولین سامانه اتوبوس‌های تندرو ایران که در شهر تهران راه‌اندازی شد، همان خط پایانه آزادی به پایانه تهرانپارس است که غرب و شرق تهران را به هم وصل می‌کند.

اینکه چرا از بی آر تی استفاده می‌شود به‌خاطر ارزان بودن و سرعت قابل قبولی است که این اتوبوس‌ها دارند. شما می‌توانید بدون ماندن در ترافیک و پشت چراغ‌های قرمز با صرف هزینه بسیار کم در مقایسه با دیگر وسایل نقلیه عمومی در مسیر طولانی تهران جابه‌جا شوید.

هرچند اتوبوس‌های بی آر تی تهران الان خیلی با تاخیر می‌آیند، همین دیرآمدن‌ها باعث شلوغ شدن اتوبوس‌ها شده اما باید گفت همچنان این خطوط از پر‌مسافرترین وسایل حمل و نقل عمومی تهران هستند.

تا همین الان ۱۰ خط در روی نقشه بی آر تی تهران دیده می‌شود که نقاط مختلف تهران را به هم وصل می‌کنند. تازه بعضی از این خط‌ها شبانه‌روزی هستند که در بخش معرفی خط‌های اتوبوس‌های تندرو آن را توضیح می‌دهیم.

طبق گفته سازمان اتوبوس‌رانی تهران بیشتر از ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در سامانه اتوبوس‌های تندرو فعال هستند که هر یک مجهز به سیستم هوشمند اعلام ایستگاه و سیستم موقعیت‌‌یاب هستند.

نقشه بی آر تی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Navid Basseri

بیشتر بخوانید: محله های اصیل نشین تهران کدامند؟


ساعت کاری خط‌های بی آر تی تهران تا چند است؟

خطوط بی آر تی تهران به جز خط شش پایانه لاله تا پایانه شهید افشار به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است و شهروندان می‌توانند در طول شب هم برای تردد در داخل شهر از اتوبوس‌های تندرو استفاده کنند.


قیمت بلیط خطوط بی آر تی تهران چقدر است؟

با توجه به تغییر قیمت های سالیانه اتوبوس های تندرو تهران نمی‌توان قیمت واحدی برای چندین سال اعلام کرد و همه ساله اردیبهشت ماه شورای اسلامی شهر تهران طبق تعرفه‌های سال،  قیمت بلیط بی آر تی را مشخص می‌کند. شما می‌توانید با شارژ کارت بلیط بی آر تی در مسیرهایی که در داخل شهر تهران هستند به‌راحتی جابه‌جا شوید.


چطوری کارت اتوبوس BRT خود را شارژ کنیم؟

شارژ کارت بلیط بی آر تی بسیار راحت بود و شما کافی است به باجه‌ها و دستگاه‌هایی که در مترو هستند مراجعه کنید و با استفاده از کارت اعتباری بانکی کارت اتوبوس خود را شارژ کنید و یا بلیط‌های تک سفره و دو‌سفره کاغذی بخرید.

البته شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و غیر حضوری کارت خود را شاٰرژ کنید و به اعتبار کارت بلیط بی آر تی خود اضافه کنید. برای این کار کافی است به اپلیکیشن‌های مثل تهران من و ایزی پی بروید و کار خود را انجام دهید.

نقشه بی آر تی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Seyed_zed

بیشتر بخوانید: ترمینال آزادی، از جاهای زنده و پررفت‌وآمد تهران


راه های ارتباطی با پشتیبان‌های بی آر تی تهران

شماره پیامک: ۲۰۰۰۱۱۱


حالا که شما با تمام خطوط روی نقشه بی آر تی تهران، ایستگاه‌ها و مسیر حرکت اتوبوس‌های تندرو آشنا شدید، به‌آسانی می‌توانید مسیر مورد نظر خود را با این خطوط در مدت زمانی کوتاه طی کنید. اگر اینظور است که به ما بگویید که از کدام خط‌ بی آر تی تهران بیشتر استفاده می‌کنید؟ مهمترین مزیت استفاده از این سامانه برای شما چیست؟

تجربه‌ها و نظرات ارزشمند خود را در رابطه با استفاده از BRT با ما در تهران مبله به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

بی آر تی چیست؟

بی آر تی (BRT) مخفف Bus Rapid Transit به معنی سامانه اتوبوس‌های تندرو درون شهری است.

نقشه بی آر تی تهران چند خط و چند ایستگاه دارد؟

نقشه بی آر تی تهران ۱۰ خط و ۱۵۰ ایستگاه فعال دارد که بعضی از این ایستگاه‌ها تقاطعی و بیشترشان مستقل هستند.

اولین خط بی آر تی تهران کدام است و در چه مسیر راه‌اندازی شد؟

خط یک بی آر تی اولین خط سامانه اتوبوسرانی تندرو تهران است که از پایانه آزادی شروع و به تهرانپارس ختم می‌شود.

کوتاه ترین خط اتوبوسرانی تندرو پایتخت کدام است؟

خط پنج پایانه بیهقی تا پایانه علم‌و‌صنعت، کوتاه ترین خط اتوبوسرانی تندرو تهران است.

نحوه استفاده از بی آر تی چطور است؟

شما می‌توانید برای سوار شدن به بی آر تی به تمامی ایستگاه‌های خط اتوبوس بی آر تی بروید و به‌راحتی به هر کجای تهران که می‌خواهید بروید؟

کدام خط بی آر تی تهران بیشترین  جابه‌جایی مسافر را دارد؟

خط هفت بی آر تی تهران یعنی میدان راه‌آهن تا پایانه تجریش و بالعکس شلوغ‌ترین و طولانی‌ترین مسیر روی نقشه بی آر تی تهران است.

بلیط خطوط بی آرتی تهران را از کجا تهیه کنم؟

برای تهیه بلیط بی آر تی تهران شما می‌توانید به باجه‌های فروش بلیط در ایستگاه‌های مترو بروید و بلیط الکترونیکی و اعتباری را خریداری کنید. البته باجه‌ها و دستگاه‌هایی که در ایستگاه‌های بی آر تی هستند می‌توانند امکان شارژ شما را فراهم کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.