پاییز زیبای تهران؛ در پارک ملت

پارک ملت را بیشتر بشناسید

پارک ملت یکی از پارک های زیبای تهران است که بازدید از آن هیچگاه برای ساکنین تهران و گردشگران تکراری نمی شود. این پارک قدیمی که از دهه چهل تا به امروز میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی بوده، منظره زیبایی را در فصل پاییز به نمایش می گذارد.
بسیاری از مردم همه روزه برای دیدن زیبایی های این پارک، ورزش کردن، ملاقات با دوستان و قدم زدن و استفاده از طبیعت این پارک مراجعه می کنند. با توجه به تنوع بالای گونه های بالای گیاهی موجود در این پارک زیبا ، در فصول مختلف زیبایی های خاص خود را دارد. دیدن این پارک در فصل پاییز و به ویژه آذرماه زیبای های این پارک را چند برابر می کند.

تاریخچه پارک ملت

پارک ملت در سال ۱۳۵۳ به طور کامل به بهره‌ برداری رسید و از آن دوران تاکنون بسیاری از مردم تهران و سایر شهرها برای گذراندن ساعاتی دور از هیاهوی شهری، به این پارک می ‌روند. این پارک میزبان خاطرات بسیاری از بزرگان ما و خود ما بوده و هست و به همین دلیل در نگهداری آن دقت مناسبی می‌ شود. طراحی پارک ملت را ایرج اعتصام بر عهده داشته ‌است.

معرفی پارک ملت و بخش های مختلف آن

پارک ملت از قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین پارک‌های تهران است که همه روزه ، از سالیان بسیار دور پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. این پارک به لحاظ تاریخچه، قدمت، قرار گرفتن در منطقه‌ای زیبا و خوش آب و هوا ، معماری اصولی و امکانات از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرداری تهران هم به وضعیت آن با کیفیت خوبی رسیدگی می ‌کند. منظره این پارک در فصل پاییز بسیار زیبا و دیدنی می شود. این پارک با وسعت بالا، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در تهران است و گردشگران و توریستان بسیاری برای بازدید از این پارک به تهران سفر می کنند.

دسترسی به پارک

برای رسیدن به پارک ملت می‌توانید از اتوبوس‌های BRT خط هفت استفاده کنید (اتوبوس‌های مسیر تجریش – راه‌آهن و یا چهارراه پارک وی – راه‌آهن) و در ایستگاه نیایش یا ایستگاه پارک ملت از اتوبوس پیاده شوید تا به پارک ملت برسید. همچنین از نقاط مختلف شهر می‌توانید با تاکسی ‌هایی که به پایانه ونک می‌روند به میدان ونک رفته و از آنجا هم با اتوبوس‌های یاد شده به سمت شمال رفته و در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید.

مکان های دیدنی در پارک

داخل این پارک دیدنی، مجسمه های زیادی از مشاهیر ایرانی وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. علاوه بر این در پارک ملت کافه ا رستوران های زیادی وجود دارد. یکی از معروف ترین رستوران های این پارک رستوران جزیره است که در کنار دریاچه پارک وجود دارد.
یکی دیگر از مکان های دیدنی در این پارک دریاچه آن است که در شب ها دیدن دارد. در هنگام شب، در این دریاچه آبنمای موزیکال چشم انداز زیبایی دارد و تماشای آن را به شما پیشنهاد می کنم. سینمای پردیس یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری در این پارک است. در این مجموعه 6 سالن سینما وجود دارد و افراد زیادی برای گذراندن وقت خود و تفریح به این پارک می آیند و اوقات خود را در این سینما و سایر جاذبه های گردشگری این پارک می گذرانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.