دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی چه کارهایی انجام می‌دهند؟

احتمالا شما هم بارها برای انجام بعضی از کارهای خود اسم پلیس + 10 یا دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی را شنیده باشد. اسمی که تقریبا در هر مرحله‌ای از زندگی ممکن است شما را به آنجا بکشاند، این مراجعه می‌تواند برای گرفتن معافیت نظام وظیفه، دریافت کارت سوخت، المثنی مدارک، صدور و تمدید پاسپورت، استعلام خلافی‌های خودرو، صدور گواهی سوء پیشینه برای شروع کار و یا سازمان‌ها و تقریبا هر چه که در زندگی مربوط به احراز هویت است را می‌توانید با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس + 10 آن را انجام دهید.

در این مطلب تهران مبله شما را کامل با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی و یا پلیس+10  آشنا می‌کنیم و هر اطلاعاتی که لازم است را با شما در میان می‌گذاریم.


دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) از کجا آمدند؟

شروع کار دفاتر پلیس + 10 یا همان دفتر خدمات الکترونیک انتظامی به سال 1382 برمی‌گردد. این مرکز با ارائه خدمات مختلف در راستای کمک به سازمان‌های مختلف و دولت الکترونیک شروع به کار کرد و در طول 20 سال فعالیت توانست نه تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک ایران خدمات فوق‌العاده دهد.

تا جایی که می‌توان گفت پلیس + 10 بیشتر به‌خاطر  بالا بردن راحتی و آرامش مردم به وجود آمد تا با همراهی مطمئن و همیشگی بتواند در کمترین زمان ممکن و به دور از رفت‌وآمدهای مکرر کار شما را انجام دهد.

پلیس +10

منبع عکس وب‌سایت epolice.ir

بیشتر بخوانید: لیست بهترین تفریحات تهران ؛ معرفی مراکز تفریحی شهر تهران


پلیس + 10 چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

دفتر خدمات الکترونیک انتظامی با توجه به شرایطی که دارند می‌توانند تقریبا بسیاری از کارهای اداری و الکترونیکی ما را در کمترین زمان ممکن انجام دهند. این خدمات می‌تواند به شهروندان در قالب دسته‌بندی زیر به شهروندان ارائه شود:

  • خدمات کارت سوخت از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی

با سهمیه‌بندی کردن یارانه‌های وسایل نقلیه (ماشین و موتور سیکلت) و یا هر‌ نوع وسیله نقل و انتقال خودرو یا خرید آن لازم است که برای آن وسیله حتما کارت سوخت داشته باشید.

حالا ممکن است شما به هر دلیلی کارت سوخت‌تان را گم کرده باشید و یا اتفاق دیگری برای آن افتاده باشد. اینجاست که پلیس+ 10 به کمک شما می‌آید و با پیگیری صدور و درخواست المثنی کارت سوخت و همچنین رفع مسدودی کارت سوخت خیال‌تان راحت می‌شود و دیگر دغدغه‌ای در این مورد نخواهید داشت.

پلیس +10

منبع عکس وب‌سایت epolice.ir

بیشتر بخوانید: مراکز درمانی بانک ملی تهران را بهتر بشناسید

  • خدمات مربوط به نظام وظیفه عمومی

آقایان زمانی که به سن 18 سالگی می‌رسند و اگر مشغول به تحصیل نباشند، باید راهی انجام خدمت سربازی شوند. رفتن به سربازی یا طی کردن دوره آن تقریبا دو سال طول می‌کشد در این میان خدمات اصلی دفاتر پلیس + 10 برای سربازان از خرید دفترچه راهنمای وظیفه عمومی، ثبت درخواست توجیه غیبت مشمولان، ایجاد و صدور انواع معافیت‌های سربازی اعم از تحصیلی و پزشکی گرفته تا صدور کارت معافیت یا پایان خدمت، تعویض یا درخواست المثنی کارت پایان خدمت، اعتراض به رای شورای پزشکی و صدور برگه اعزام به خدمت و خدمات مشابه مثل اعلام تغییر مکان مشمولان سربازی از کارهایی است که در این دفاتر انجام می‌شود.

  • خدمت تعویض یا المثنی گواهینامه

شما اگر بخواهید گواهینامه خود را تعویض و یا برای آن صدور المثنی داشته باشید نیاز است که حتما به دفاتر پلیس +10 بروید. در این میان شما ممکن است به اتفاقاتی مثل موارد زیر بر خورد کنید مثل:

  1. تمام شدن مدت زمان اعتبار گواهینامه رانندگی
  2. مخدوش شدن گواهینامه و عدم خوانایی مشخصات فردی
  3. مفقودی و یا دزدی گواهینامه (البته درخواست اولیه از طریق دفاتر پلیس +10 انجام شده و بعد با مراجعه به اداره راهنمایی رانندگی صادر کننده گواهینامه و سپس بازگرداندن برگه استعلام به دفتر پلیس به اضافه 10) این کار انجام می‌شود.

دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohd miransari

بیشتر بخوانید: هتل بیمارستان گاندی، اولین دهکده درمانی تفریحی ایران

  • خدمات مورد نیاز برای تعویض و یا گرفتن گذرنامه جدید

اگر شما بخواهید به سفرهای خارجی بروید حتما نیاز است که پاسپورت داشته باشید. برای گرفتن پاسپورت می‌توانید به  پلیس +10  مراجعه کنید و خدمات صدور یا تعویض پاسپورت خود را با در دست داشتن مدارک لازم ثبت کند.

برای این کار حضور خود فرد در دفتر پلیس +10 الزامی است و مدارک لازم را باید به همراه داشته باشید:

  1. اصل شناسنامه البته شناسنامه عکس‌دار برای بالای 15 سال و برای زیر 15 سال باید دفترچه بیمه یا گواهی اشتغال به تحصیل عکس دار باشد.
  2. ارائه کارت ملی و تاییدیه ثبت احوال
  3. ارائه اصل گذرنامه قبلی در صورتی که قبلا گذرنامه داشتید.
  4. گرفتن تصویر بیومتریک که در دفتر پلیس +10 گرفته می‌شود.
  5. اگر زیر 18 سال هستید اجازه محضری پدر یا قیم قانونی در گرفتن پاسپورت الزامی است.
  6. بانوان متاهل داشتن اجازه همسر را در هنگام تعویض و یا ثبت گذرنامه نیاز دارند.
  7. برای آقایان هم داشتن کارت پایان خدمت هوشمند یا موافقت نامه سازمان وظیفه عمومی الزامی است.

گذرنامه

منبع عکس وب‌سایت epolice.ir

بیشتر بخوانید: محدوده طرح ترافیک تهران کجاست؟

  • صدور خلافی خودرو و موتور سیکلت

یکی دیگر از خدمات  پلیس +10 استعلام خلافی خودرو و موتور سیکلت است. 

هر چند این کار در بسیاری از وب‌سایت‌های اینترنتی به‌صورت رایگان انجام می‌شود اما در مواقعی نیاز به حضور در دفاتر پلیس +10 است تا بتوانید گواهی عدم خلافی یا پرینت انواع خلافی خودرو را بگیرید.

برای مثال اگر به این مرکز برای دریافت خلافی موتور سیکلت خود رفتید حتما با خودتان کارت موتور با پلاک را به  پلیس +10  ببرید

البته افرادی که خلافی خودرو آنها بیش از یک میلیون تومان است، باید به مراکز راهنمایی رانندگی مراجعه کنند.

  • انجام خدمات اطلاعات اقتصادی خانوار یا همان یارانه

شاید شما از به‌جاماندگان دریافت یارانه باشید و با بخواهید عضو جدیدی را وارد اطلاعات یارانه‌ای خود کنید. برای ثبت عضو جدید، حذف فرد یا دریافت کد رهگیری یارانه خود باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنید.

راستی برای این کار باید شخص سرپرست خانواده با در دست داشتن کارت ملی و اصل شناسنامه تمامی اعضای خانوار به پلیس +10مراجعه کند.

  • پیگیری خدمات درخواست گواهی پروانه کسب از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی

شهروندانی که درخواست صدور پروانه کسب دارند باید مدارک خود را به یکی از شعبه‌های  پلیس +10  مراجعه کنند.

برای این کار کافی است در ابتدا فرم‌ مخصوص معرفی فرد از مرجع صدور را پر کنید و با در دست داشتن کپی تمام صفحات شناسنامه به پلیس +10 مراجعه کنید.

بعد از این کار تصویر بیومتریک در دفاتر پلیس+10 گرفته می‌شود و شما می‌توانید کپی واضح از کارت پایان خدمت (هم پشت و هم رو) یا مدارک تعیین کننده وضعیت خدمت را به متصدی ارائه دهید تا کارهای شما را انجام دهند.

به یاد داشته باشید که تعهد نامه کلیه صنوف باید مهر شده باشد تا از اعتبار کافی برخوردار باشد.

دفتر پلیس +10

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohamad Tarahomi

بیشتر بخوانید: بیمه درمان تکمیلی آسیا در تهران با چه مراکزی قرارداد دارد؟

  • خدمات درخواست گواهی عدم سوء پیشینه

شما اگر بخواهید در ادارات دولتی و بعضی سازمان‌ها استخدام شوید نیاز به گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه دارید.

اگر سن شما زیر 70 سال باشد، برای استعلام وضعیت عدم سوء پیشینه حتما نیاز است که به یکی از دفاتر پلیس +10 رفته و مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه خود را به همراه ببری تا گواهی خود را دریافت کنید.

برای گرفتن گواهی باید اصل شناسنامه و کارت ملی، تصویر بیومتریک، فرم درخواست و یا معرفی نامه محل کار، آدرس کامل محل سکونت به همراه کدپستی را دقیق در اختیار  پلیس +10  قرار دهید.

  • خدمات مربوط به پیشگیری‌های انتظامی

یکی از خدمات پلیس + 10 که خیلی با اهمیت است ایجاد بستری برای اعلام نداشتن اسناد، مدارک و وسایل شما شهروندان است. مثلا شما می‌توانید مفقود شدن مدارک شناسایی و تلفن همراه خود را با استفاده از خدمات این سایت اعلام کنید تا مراجع مربوطه بتوانند آن را مورد بررسی قرار بگیرد.

شاید هم قصد دریافت گواهی تایید عکس را داشته باشید در این حالت می‌توانید از خدمات پلیس + 10 بهره مند شوید.

برای این کار نیاز به مراجعه حضوری ندارید و لازم است به سایت پلیس + 10 بروید و روی آیکون پیشگیری انتظامی کلیک کنید و خدمت درخواست گواهی تایید عکس را انتخاب نمایید. با برخورداری از شرایط درج شده در این بخش سایت شما می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید تا در دستور کار قرار بگیرد. 


نوبت دهی اینترنتی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) 

این روزها به‌خاطر رفاه حال شهروندان و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی، امکان نوبت‌دهی در بعضی از شعبه‌های دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تهران و شهرستان‌ها فراهم شده تا شما بتوانید با دریافت نوبت برای خدمات آنلاین پلیس + 10، در این سامانه ثبت‌نام کنید و نوبت خود را برای رسیدگی به امور مورد نظرشان دریافت کنید.

برای این کار کافی است بر روی نوبت دهی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی کلیک کنید و در پنجره‌ای که پیش روی شما قرار می‌گیرد برای ثبت درخواست اقدام کنید.

نوبت دهی اینترنتی دفتر پلیس +10

منبع عکس وب‌سایت epolice.ir

بیشتر بخوانید: اخبار آلودگی هوای تهران را از کجا به راحتی دنبال کنیم؟


ساعت کاری دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تا چند است؟

ساعت کاری پلیس + 10 در روزهای گرم سال به‌خاطر اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه انرژی، همه روزهای هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 صبح تا 13 ظهر باز است و در روز پنجشنبه از ساعت 7 صبح تا 11 ظهر به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد. 

البته که در روزهای عادی شیف‌های کاری و خدمات‌دهی به مشتریان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7.30 صبح تا 15 بعدازظهر و روز پنجشنبه از ساعت  7.30 تا 12 ظهر است.

ساعت کار دفرتر پبیس +10

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mona Barzi


شما برای انجام چه‌کارهایی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کردید؟ آیا از خدمات آنلاین پلیس من وب سایت epolice.ir استفاده کرده‌اید؟ چقدر این خدمت برای شما راضی‌کننده بود؟

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید، چون نظرات و تجربیات ارزشمند شما می‌تواند راهنمای خوبی برای خوانندگان ما باشد.


سوالات متداول

آیا شما می‌توانید به صورت‌ آنلاین از سایت پلیس + 10 خدمات بگیرید؟

بله شما در صورتی که نیاز به مراجع حضوری و ارائه مدارک فیزیکی نباشد می‌توانید کارهای مربوط به  پلیس + 10 را اینترنتی انجام دهید.

ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 تا چند است؟

با توجه به آخرین اخبار اعلامی دولت دفاتر پلیس انتظامی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 صبح تا 13 ظهر و روز پنجشنبه از 7 صبح تا 11 باز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.