بوستان بهشت مادران؛ پارک مخصوص بانوان و راه‌های دسترسی به آن

 بوستان بهشت مادران همانطور که از نامش پیداست، از اولین پارک‌های اختصاصی بانوان تهران است. در این پارک رعایت حجاب برای خانم‌ها الزامی نیست. طوری که خانم‌ها با پوشش اختیاری خود می‌توانند در جاده سلامتی پیاده‌روی و در فضاهای داخلی پارک پیک‌نیک کنند یا به سراغ خانه فرهنگ حورا بروند و در برنامه‌های مختلف آن مثل کلاس های آموزشی صنایع دستی، موسیقی، هنرهای تجسمی و… شرکت کنند.
یا از امکانات سالن های ورزشی و استخر روباز بوستان بهشت مادران استفاده کنند.  اینجا برای دورهمی‌ها، ورزش‌ها و تفریح ‌های زنانه عالی است. برای اطلاع از آدرس دقیق این پارک و ساعت کاری بوستان بهشت مادران و هزینه‌های ورودی در ادامه همراه ما باشید.


چطور به بهشت مادران برویم؟

دقیقا لوکیشن بوستان بهشت مادران در منطقه ۳ تهران است. یعنی شما برای رفتن به این پارک باید از اتوبان همت استفاده کنید تا به خیابان جلفا، خیابان کاویانی غربی برسید. البته این پارک چند ورودی از خیابان‌های شفایی، خیابان عطار، خیابان پروانه در جنوب شرقی پارک و در بخش شمال غربی و در نزدیکی خروجی اتوبان حقانی هم دارد. همین دسترسی به پارک بهشت مادران را بسیار راحت کرده است.

روی نقشه ببینید!بوستان بهشت مادران تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hadiseh safari

  • دسترسی به پارک بهشت مادران از طریق خودرو شخصی

برای رفتن به پارک بهشت مادران بهتر است از وسیله‌ شخصی استفاده کنید. اما این نکته یادتان باشد که در محدوده طرح ترافیک تهران هستید و باید حتما طرح بخرید تا جریمه نشوید.
برای رفتن به بوستان با ماشین شخصی اول به سمت اتوبان همت بروید و با رسیدن به خیابان جلفا و سپس رسیدن به خیابان کاویانی غربی، وارد پارک بانوان تهران شوید. اینجا نگران جای پارک خودرو خود نباشید، چون اطراف پارک به راحتی جای پارک پیدا می‌شود.

  • دسترسی به بهشت مادران با خطوط مترو و اتوبوس

شاید بخواهید با مترو و یا اتوبوس به بهشت مادران بروید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک بهشت مادران، ایستگاه مترو مصلی است که در خط یک مترو تهران ( کهریزک به تجریش) است. اما باید بدانید که از ایستگاه حقانی تا پارک فاصله‌ای یک کیلومتری دارید که می‌توان با اتوبوس‌های تندرو خط ۵ و پیاده شدن در ایستگاه‌های بهشت مادران یا پارک آزادگان راه کوتاهی را طی کنید تا به پارک برسید.

مترو بهشت مادران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Fardin Sobhani



بوستان بهشت مادران برای تفریح و ورزش بانوان چه چیزهایی دارد؟

در این بوستان بخش‌های مختلفی برای تفریح و خوش‌گذرانی بانوان فراهم شده. طوری که فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی به‌صورت همیشگی در بوستان بهشت مادران است و همین دلیلی شده تا پرطرفدار شود. در ادامه در مورد امکانات بعضی از بخش‌های پارک بهشت مادران به طور مفصل صحبت می‌کنیم:

قوانین پارک بانوان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alexander Dimitrov

  • استخر روباز بانوان؛ جذاب‌ترین بخش بوستان بهشت مادران

شاید یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات پارک بانوان تهران، همین استخر رو باز باشد که در تهران نمونه‌های آن کم است. در این استخر خانم‌ها می‌توانند به راحتی تنی به آب زده و در چهار فصل سال از استخر استفاده کنند.
ساعت کار استخر از ۸ صبح تا ۱۸ عصر است.
البته برای اطلاع از قیمت استخر بهشت مادران و ساعت ورود حتما با بخش اطلاعات بوستان به شماره ۰۲۱۲۲۸۹۶۲۳۳ در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  • جاده سلامتی؛ با خیال راحت اینجا پیاده راه برو

وجود جاده مخصوص برای انجام پیاده‌روی یکی از امکانات ویژه پارک بهشت مادران تهران است، شما اینجا می‌توانید به پیاد‌ه‌روی در جاده سلامتی بروید و از آب‌و‌هوای مطبوع و خنک نفس بکشید. حتی در این مسیر با بودن درختان سرسبز و تنومند دیگر نگرانی از آفتاب نخواهید داشت. چون در گرمای خورشید هم پیاده‌روی در جاده تندرستی حس دیگری به شما می‌دهد.

پارک بانوان حقانی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Blue Marlin

  • مسیر دوچرخه‌سواری؛ در هوای آزاد رکاب بزن

یکی دیگر از امکانات پارک بزرگ بهشت مادران، داشتن مسیر دوچرخه‌سواری است. شما می‌توانید با خودتان به پارک دوچرخه ببرید یا با اجاره‌ دوچرخه از ایستگاه‌های بوستان بهشت مادران، تجربه‌ دوچرخه‌سواری در دو پیست حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای سرسبز و طولانی را داشته باشید.
راستی همه دوچرخه‌های اجاره‌ای پارک بهشت مادران دنده‌ای، باکیفیت و سالم هستند.

  • خانه سلامت بانوان؛ جایی که به شما مشاوره سلامتی و مالی می‌دهد

خانه سلامت بانوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارک بهشت مادران است. در خانه سلامت بیشتر روی مشکلات سلامتی و مالی زنان تمرکز می‌کنند و با دادن مشاوره‌ها و آموزش‌های مختلفی در زمینه درآمدزایی و بهداشت به خانم‌ها کمک می‌کنند.

  • خانه فرهنگ حورا؛ برای مهارت آموزی به این قسمت پارک بروید

خانه فرهنگ حورا از سال ۱۳۸۷ در پارک بهشت مادران شروع به فعالیت کرد. اینجا با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلفی در حوزه‌های ادبی، تجسمی، مهارت‌های زندگی، هنرهای تلفیقی، هنرهای خانگی و … برای کودکان، نوجوانان و بانوان سعی داشته مهرات‌ها را بالا ببرد. 

خانه هورا بهشت مادران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس پرستو گویلی

  • مجموعه ورزشی محبوبه دانش؛ جایی برای شرکت در کلاس‌های ورزشی 

در این باشگاه بیشتر کلاس‌های آموزشی برای ورزش‌های مختلف در ورزش‌های رزمی، والیبال، بسکتبال و تنیس برگزار می‌شود. برای رفتن به این مجموعه باید به سمت جنوب غربی پارک حرکت کنید. در این مجموعه علاوه بر ورزش‌های گفته شده، کلاس‌های یوگا هم برگزار می‌شود که بانوان استقبال زیادی از آن در طی این سال‌ها کرده‌اند.

  • خانه تن آرام؛ اینجا فقط به آرامش و ریلکس شدن فکر کن

خانه تن آرام هم از آن جاهایی است که در بوستان بهشت مادران نباید بی‌خیالش شد. مخصوصا اگر خستگی در بدن‌تان آزارتان می‌دهد. می‌توانید برای کاهش بار فیزیکی و روانی و کاهش استرس، از مجموعه ماساژ آنجا استفاده کنید و تن خسته‌تان را به دست کاردان بسپارید.

  • کتابخانه بهشت مادران؛ از بزرگترین کتابخانه‌های پارکی تهران

اگر شما از آن دسته از کسانی هستید که به خواندن کتاب علاقه‌مند هستید، می‌توانید مدتی از زمان خودتان را به کتابخوانی در بوستان بانوان تهران بگذرانید. این کتابخانه بیش از ۴ هزار جلد کتاب دارد و از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر هم باز است.

  • زمین بازی کودکان؛ هم خودتان و هم کودک‌تان به ورزش و تفریح بروید

پارک بهشت مادران نه تنها برای مادران، بلکه فضای خوبی برای شادی و تفریح کودکان دارد. در این پارک بزرگ چندین زمین بازی مناسب برای کودکان ساخته شده‌ تا شما لحظات خوش و تجربه‌ا‌ی شیرین از حضور در پارکی مخصوص بانوان و مادران در کنار فرزندان خود داشته‌ باشید. 

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamid Reza Golshahi

  • کافی شاپ و رستوران؛ جایی برای تجدید قوا و استراحت در پارک بانوان تهران

اگر بعد از بازدید پارک بهشت مادران تهران دلتان خواست مدتی را صرف نوشیدن قهوه خوش طعم کنید به کافه رستوران‌های پارک بروید. 

  • کلینیک گل‌ و گیاه؛ پاتوقی برای عاشقان و علاقه‌مندان به گل

یکی از آرامبخش‌ترین سرگرمی‌ها که خیلی‌ها این روزها به آن علاقه‌مند شدند، پرورش و نگهداری از گل و گیاه در خانه است. کلینیک گل‌ و گیاه بوستان بهشت مادران، گلخانه‌ای است که در آن انواع گیاهان دارویی مثل نعناع، آویشن، رازیانه، مواد خوراکی مثل قارچ و انواع گل‌های تزئینی کاشته می‌شود. شما می‌توانید اینجا برای خودتان زمین کوچکی برای تجربه‌ مهارت‌های کشت گل و گیاه خود داشته باشید.

  • از دیگر امکانات بوستان بهشت مادران 

ایستگاه روزنامه‌خوانی، چایخانه‌، آلاچیق‌هایی که در کنار همه آن‌ها باربیکیو قرار دارد، سالن آمفی‌تئاتر روباز، سرویس‌های بهداشتی تمیز، بوفه‌ها و نگهبانی مسئولانه در اطراف پارک هم از دیگر امکانات قابل توجه بوستان بهشت مادران هستند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hadiseh safari

بیشتر بخوانید: بهترین آپارتمان های مبله شرق تهران


ساعت کاری بوستان بهشت مادران چطور است؟

پارک بهشت مادران شنبه تا پنج‌شنبه از ۷ صبح تا ۶ عصر مخصوص بانوان است. البته روزهای پنج‌شنبه از ۸ شب به بعد و روزهای جمعه و تعطیل آقایان هم اجازه ورود به پارک را دارند.

هزینه ورودی بهشت مادران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Havzhin Hesami

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه


قوانین پارک بانوان بهشت مادران

دو نکته مهم در مورد قوانین بوستان بهشت مادران وجود دارد و آن هم این است، پسران بالای ۵ سال اجازه ورود به پارک همراه مادرشان در روزهای شنبه تا پنجشنبه را ندارند و عکس گرفتن و فیلم‌برداری هم در محوطه داخلی پارک ممنوع است.


راه های ارتباطی و دیگر اطلاعات پارک بهشت مادران تهران

آدرس: تهران، بزرگراه حقانی (جنوب به شمال)، ابتدای خیابان کاویان غربی، بوستان بهشت مادران.
شماره تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۵
تماس با استخر: ۰۲۱۲۲۸۹۷۲۸۴
شماره باشگاه: ۰۲۱۲۲۸۸۰۹۰۰
شماره تماس خانه فرهنگ حورا: ۰۲۱۲۲۸۸۶۰۴۴
قیمت ورودی پارک بانوان بهشت مادران: رایگان
صفحه اینستاگرام: beheshtemadarane‌

ساعت کاری بوستان بهشت مادران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Parnian Ezati

بیشتر بخوانید: سید خندان تهران را سید‌ آباد کرد


سوالات متداول

بوستان بهشت مادران کجاست؟
این پارک در بزرگراه حقانی (جنوب به شمال)، ابتدای خیابان کاویان غربی قرار دارد.
بوستان بهشت مادران با مترو چقدر فاصله دارد؟
پارک مادران تهران با ایستگاه مترو حقانی فاصله کوتاهی دارد.
قیمت بلیط استخر بهشت مادران چقدر است؟
باید با شماره تماس استخر تماس بگیرید تا به شما قیمت دقیق را بدهند.
بوستان بهشت مادران تا چه ساعتی باز است؟
از ۶ صبح تا ۱۹ عصر باز است.
آیا بوستان بهشت مادران پارکینگ برای جای پارک دارد؟
بله اگر شما ماشین ببرید در این بوستان جای پارک برای پارک خودرو شما وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.