جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه

سفر یک روزه به اطراف تهران، سفری است که تمامی پایتخت نشینان به آن نیاز دارند. این روز ها شهر تهران، به طور غیر قابل تحملی شلوغ شده است. روزانه، جمعیت بسیار زیادی از شهر های اطراف به پایتخت آمده و علاوه بر این باید اشاره کنیم که در هر ساعتی از شبانه روز در این شهر، ترافیک سنگینی بر قرار است. علاوه بر این، مشغله های کاری سبب شده است تا افراد، زمان آن چنانی برای زندگی کردن نداشته باشند و به طور کامل، درگیر دغدغه های فکری باشند. به همین سبب باید اشاره کنیم که امروزه، تمامی پایتخت نشینان، نیاز به یک جاذبه گردشگری با بهترین و ایده آل ترین شرایط دارند تا در نهایت، بتوانند از خلوتی و سکوت آن بهره مند شوند. یکی از عالی ترین و بهترین گزینه ها برای انجام این کار، بازدید از جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه است.

اگر تا به حال برای شما نیز پیش آمده که نیاز به یک مکان بسیار جذاب و دیدنی برای خلوت کردن داشتید اما در عین حال دوست دارید که در کم ترین زمان به آن دسترسی پیدا کنید، و یا حتی اگر دوست دارید همراه با عزیزان و دوستان خود، به بازدید از مناظر و چشم انداز های جذاب بروید، و تجربه بسیار خوبی از پیک نیک در تهران و اطرافش را کسب نمایید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. چرا که در ادامه این مطلب، برخی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاهای دیدنی اطراف تهران که بازدید از آن برای تمامی پایتخت نشینان و سایر هموطنان واجب است را معرفی نموده ایم. پس اگر به دنبال جذاب ترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه می گردید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سفری یک روزه به جاهای دیدنی اطراف تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه، بسیار متعدد و گوناگون می باشند. در واقع باید اشاره کنیم که موقعیت مکانی شهر تهران، به گونه ای است که در نزدیکی های آن، می توان تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری و پدیده های طبیعی را مشاهده نمود. به بیان بهتر، دو رشته کوه البرز و زاگرس، پدیده هایی هستند که سبب شده اند تا امروزه، تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری اطراف تهران وجود داشته باشند. رودخانه های پر آب، آبشار های متعدد، دریاچه هایی با وسعت های بسیار زیاد، جنگل ها و فضاهای سبز متعدد، همه و همه سبب شده اند تا پایتخت نشینان، گزینه های بسیار زیادی را برای فرار کردن از محیط های شهری داشته باشند. تعطیلات آخر هفته، و روز های تعطیلی، بهترین و عالی ترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه هستند.

چرا که می توان در مدت زمان بسیار کمی، به راحتی و سادگی به جذاب ترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری دسترسی پیدا کرد و در نهایت، تمامی خستگی ها را از خود دور نمود. و پس از آن، در کوتاه ترین مدت زمان، به خانه خود بازگردید. سفر کردن، حتی برای مدت یک روز، برای هر انسانی واجب است و اگر مدت زمان زیادی است که تجربه سفر کردن را نداشته اید و یا جاذبه های گردشگری ای که همیشه به آن می روید برای شما تکراری شده است، لیست زیر را مطالعه نمایید.

لیست بهترین جاهای دیدنی تهران برای سفر یک روزه

گزینه های متعددی تحت عنوان جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه وجود دارد. در واقع باید اشاره کنیم، به هر سمتی از اطراف تهران برویم، می توانیم گزینه های بسیار جذابی را برای گشت و گذار و سفر یک روزه پیدا کنیم. اما با این حال، باید اشاره کنیم که برخی از جاذبه های دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه، به قدری جذاب و دیدنی هستند که بازدید از آن ها برای همگان واجب است. به بیان بهتر، باید اشاره کنیم که تعداد محدودی از جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه، با به نمایش گذاشتن بی نظیر ترین و جذاب ترین چشم انداز ها و مناظر، می توانند به عنوان بهترین و عالی ترین گزینه برای گشت و گذار شناخته شوند. لیست زیر، تعدادی از جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه را نشان می دهد که بازدید از آن ها برای همگان واجب است.

 

1.    جنگل الیمستان، از سرسبز ترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه

جنگل الیمستان، جزو زیبا ترین و دیدنی ترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه است. با سفر به جنگل الیمستان، می توان در میان مه غلیظ قدم زد، از کنار درختان سر به فلک کشیده عبور کرد، سکوت بی نظیر و بسیار جذاب جنگل که درون آن، صدای پرندگان نیز به گوش می رسد، صدای رودخانه و مناظر بی نظیر و بسیار جذاب آن، و بسیاری از موارد دیگر را مشاهده نمود و از آن ها بهره مند شد. به طور کلی، سفر به شمال کشور، عادت محبوب همه ی ما است. و وجود جنگل الیمستان در فاصله بسیار کمی از شهر تهران، سبب شده است تا این جاذبه گردشگری، مورد توجه بسیاری از پایتخت نشینان قرار بگیرد.

با سفر به جنگل الیمستان، می توانید به راحتی و آسانی، تمامی دغدغه ها و مشغله های فکری را از خود دور کنید، چند ساعتی را به تماشای زیبا ترین و جذاب ترین مناظر بپردازید. لازم به ذکر است که جنگل الیمستان، از جمله جاذبه های گردشگری مازندران است که در کیلومتر 20 جاده هراز قرار دارد. به همین سبب دسترسی به آن برای پیتخت نشینان بسیار آسان بوده و شما نیز می توانید به راحتی و آسانی خود را به این جنگل زیبا و دیدنی برسانید. به خاطر داشته باشید که با بازدید از این جنگل، می توانید اقدام به پیک نیک کردن، کمپینگ در اطرف تهران ، و بسیاری از تفریحات دیگر کنید. اگر قصد دسترسی به جنگل الیمستان را دارید، از شهر تهران، می توانید با رانندگی در حدود 3 الی 4 ساعت، به راحتی به این منطقه زیبا و دیدنی برسید.

2.    هفت آبشار، بهترین مقصد برای گشت و گذار یک روزه در تهران

یکی دیگر از مهم ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری در اطراف تهران که برای سفر یک روزه مناسب است، هفت آبشار تیرکن می باشد. هفت آبشار تیرکن، جایی است که بازدید از آن برای هر فردی واجب است. چرا که می توان شاهد منظره ای بی نظیر و بسیار جذاب بود. همانطور که می دانید، در کشور ایران، به طور قابل توجهی آبشار های متعددی وجود دارد. هر کدام از آبشار ها، منظره و چشم انداز بسیار جذابی را به نمایش گذاشته اند. اما 7 آبشار تیرکن، یکی از جالب ترین و بی نظیر ترین جاهای دیدنی در اطراف تهران است که توصیه می کنیم بازدید از آن را حتما در نظر بگیرید. 7 آبشار یکی از مشهور ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری سواد کوه است و دسترسی به آن بسیار آسان می باشد.

از شهر تهران تا 7 آبشار سواد کوه، حدود 4 الی 5 ساعت راه در پیش است. البته شاید این مسیر، کمی طولانی به نظر برسد و باعث شود که شما از بازدید از این آبشار منصرف شوید. اما باید اشاره کنیم که زیبایی ها و جذابیت این آبشار، به حدی است که توصیه می کنیم، حتما یک بار برای بازدید از آن اقدام کرده و حتما، از نزدیک، شاهد زیبایی های بی اندازه آن باشید. به طور کلی، 7 آبشار سواد کوه دارای ارتفاعی در حدود 9 متر است. اما با این حال باید اشاره کنیم که 7 آبشار، در دل جنگل واقع شده است و در امتداد آن، یک رودخانه خروشان و پر آب وجود دارد.

جنگل لفور، یکی از زیبا ترین و جذاب ترین جنگل های شمالی کشور است که 7 آبشار درون آن وجود دارد. یکی از مهم ترین مواردی که در خصوص بازدید از 7 آبشار تیرکن وجود دارد این است که مسیر دسترسی به این جاذبه گردشگری اطراف تهران بسیار جذاب و دیدنی است. در نهایت، این مورد از جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه، بسیار مناسب بوده و توصیه می کنیم به هیچ عنوان بازدید از آن را از دست ندهید.

3.    فیلبند، بهترین مقصد برای سفر یک روزه به جاهای دیدنی اطراف تهران

فیلبند، امروزه یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی اطراف تهران است که باید اشاره کنیم، گزینه بسیار مناسبی برای سفر یک روزه نیز می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که فیلبند، در میان تمامی جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه، افراد بیشتری را به سمت خود جذب می کند. در ارتفاعات رشته کوه های البرز، روستایی بسیار جذاب وجود دارد که به نام فیلبند مشهور است. به طور کلی، ارتفاع این منطقه از سطح دریا به حتی زیاد است که به نام بام مازندران شهرت پیدا کرده است. چرا که در میان تمامی جاهای دیدنی استان مازندران، بیشترین ارتفاع را داشته و به واسطه همین مساله، در اکثر مواقع، پدیده اقیانوس ابر در آن وجود دارد. برای دسترسی به فیلبند، از شهر تهران، مسیری در حدود 4 ساعت در پیش است.

البته باید اشاره کنیم که به عنوان مقصدی برای سفر یک روزه به جاهای دیدنی اطراف تهران، مسیر آن کمی طولانی است. اما با این حال، باید اشاره کنیم که منظره و چشم اندازی که در این منطقه وجود دارد، در هیچ کجای دیگر دیده نمی شود. اگر به سکوت احتیاج دارید و دوست دارید در یکی از بهترین و عالی ترین مناظر و چشم انداز ها را مشاهده کنید، بازدید از فیلبند برای شما از واجبات است. این روستا در شهرستان بابل استان مازندران واقع شده است و اگر تا به امروز از آن بازدید نکرده اید، توصیه می کنیم حتما در ولین فرصت، برای بازدید از آن برنامه ریزی کرده و بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را بگذرانید. البته به این نکته نیز توجه کنیم که بهترین و مناسب ترین زمان برای بازدید از فیلبند، فصل تابستان می باشد.

4.    دریاچه الیمالات

از دیگر جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه، دریاچه الیمالات می باشد. برای دسترسی به دریاچه الیمالات، باید خود را به شهرستان نور در استان مازندران برسانید. در این شهرستان، می توانید گزینه های متعددی را برای استراحت و یافتن آرامش پیدا کنید. اما باید اشاره کنیم که یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها و جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه، دریاچه الیمالات می باشد. دریاچه ای بسیار جذاب و دیدنی که می توانید، بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن سپری نمایید. دریاچه الیمالات، از آن دسته از دریاچه ها است که در دل جنگل واقع شده است. و پس از بازدید از آن، می توانید به راحتی و آسانی، اقدام به قدم زدن در جنگل کرده، و زیبایی های بیشتری را مشاهده کنید.

وجود آب و هوای بسیار عالی در کنار مناظر و چشم انداز های بی نظیر، سبب می شود که یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین سفر های عمر خود را در این منطقه تجربه کنید. به طور کلی، دریاچه الیمالات از شهر تهران، در حدود 4 ساعت فاصله دارد. به همین سبب، می توانید به راحتی و آسانی اقدام به بازدید از آن کرده و در نهایت، یکی از به یاد ماندنی ترین و عالی ترین سفر های یک روزه خود را تجربه نمایید. از جمله تفریحاتی که با بازدید از دریاچه الیمالات می توان انجا داد می توان به قایق سواری، دوچرخه سواری، پیک نیک کردن، ماهیگیری، عکاسی، و … اشاره کرد. اگر علاقه مند به طبیعت گردی هستید، توصیه می کنیم بازدید از دریاچه الیمالات را از دست ندهید.

 

5.    آهار، از جذاب ترین جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

از دیگر جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه، که با بازدید از آن می توان بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات را سپری نمود، می توان به آهار اشاره کرد. با سفر به روستای آهار، می توانید مناظری بسیار جذاب و خاص را مشاهده کنید. مناظری که می توانند بد ترین و منفی ترین افکار را از شما دور کنند. اگر قصد دارید تا سفری لذت بخش و به یاد ماندنی به این منطقه گردشگری داشته باشید، توصیه می کنیم حتما در اولین فرصت، برای بازدید از روستای آهار برنامه ریزی نمایید. لازم به ذکر است که در نزدیکی روستای آهار، روستای دیگری به نام روستای شکراب وجود دارد. این روستا، نیز دیدنی های بسیار جذابی داشته و می توانید سری به آن نیز بزنید.

اگر به بازدید از روستای آهار رفتید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان، پیاده روی در مسیر فضای سبز این منطقه را از دست ندهید. رو به روی شما، منظره ای بسیار جذاب و دیدنی وجود دارد که می توانید تا ساعت ها به تماشای آن بپردازید. در روستای آهار، تعداد بسیار زیادی از درختان میوه وجود دارد. که این درختان میوه، در نهایت سبب شده اند تا جذابیت های روستای آهار دو چندان شود. اگر قصد بازدید از روستای آهار را دارید، توصیه می کنیم حتما فصل پاییز را برای سفر انتخاب کنید. چرا که در این فصل، رنگ های بسیار جذاب و عجیبی را در این منطقه مشاهده خواهید کرد. در این فصل، می توان فاصله بین دو روستای آهار و شکر آب را پیاده پیمود و شاهد خاص ترین و جذاب ترین مناظر و چشم انداز ها بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.