جمعه بازار تهران کجاست؟ آدرس جدید و هزینه اجاره غرفه

جمعه بازار تهران یا همان بازار پارکینگ پروانه، از قدیمی‌ترین جمعه بازارهای ایران است. در این بازار انواع اجناس به‌روز و کالاهای نوستالژیک پیدا می‌شود.
آدرس جمعه بازار تهران قبلا در محله فردوسی و در پارکینگ پاساژ پروانه بود که جای آن به‌خاطر ایمنی ساختمان و تمام شدن قرارداد، چند سالی است عوض شده و به جای جدید در باغ هنر تهران انتقال پیدا کرده است.
این بازار جایی است که اشیای قدیمی، عتیقه‌جات در کنار فرش و لباس و کلی اکسسوری به فروش می‌رسند. با رفتن به بازار جمعه شما با هنرمندان درباره کارهای هنری‌شان گپ می‌زنید و بعد اقدام به خرید می‌کنید. شاید این تجربه در خرید فقط در جمعه بازار تهران باشد و شما در جای دیگر نتوانید چنین فضایی را تجربه کنید.
برای اینکه در مورد آدرس جدید جمعه بازار پروانه، ساعت کاری و هزینه رزرو میز و مسیرهای دسترسی به این بازار بیشتر بدانید در ادامه با ما باشید.


چطور به جمعه بازار پروانه برویم؟

جای جدید جمعه بازار پروانه در باغ هنر تهران در اتوبان حقانی شرق، خروجی کتابخانه ملی و در انتهای بلوار سمت راست باغ کتاب است. 

روی نقشه ببینید! باغ هنر تهران جمعه بازار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Pouran

  • دسترسی به جمعه بازار پروانه با مترو

اگر می‌خواهید با مترو به پاساژ پروانه بروید، باید در ایستگاه مترو حقانی در خط یک مترو تهران پیاده شوید. این ایستگاه در ورودی باغ کتاب و موزه دفاع مقدس است. در همان ابتدا تاکسی‌هایی برای رسیدن به جلوی باغ هنر هستند که شما را به این بازار برسانند.
البته شما می‌توانید مسیر مترو تا جمعه بازار تهران را پیاده‌روی کنید تا از منظره پل طبیعت و بوستان‌های اطراف مثل آب‌و آتش هم لذت ببرید. 

  • دسترسی با تاکسی و اتوبوس

از میدان ونک هم برای باغ کتاب و باغ هنر تاکسی‌های خطی تهران هستند که می‌توانند شما را به‌راحتی به جمعه بازار تهران برسانند.

اتوبوس‌های میدان ونک به سمت رسالت و اتوبوس‌های بی آر تی تهران در مسیر شمال به جنوب می‌توانند شما را به جای جدید جمعه بازار ببرند.
مثلا اگر در میدان ولیعصر باشید می‌توانید از اتوبوس‌های بی آر تی مسیر راه آهن به پارک خیابان ولیعصر استفاده کنید و در ایستگاه میدان ونک پیاده شوید.
هر چند شما از میدان ونک باید ادامه مسیر را با تاکسی‌های خطی و یا گذری و در صورتی که حوصله دارید پیاده ادامه دهید.

  • دسترسی به جمعه بازار تهران با خودرو شخصی

از هر کجای تهران که هستید، شما می‌توانید از طریق اتوبان همت (شرق به غرب)، بعد از خروجی حقانی و یا اتوبان حقانی (غرب به شرق)، بعد از اتوبان مدرس وارد بلوار کتابخانه ملی شوید و باغ کتاب شوید و ماشین خود را آنجا در پارکینگ باغ کتاب پارک کرده و با خیال راحت به گشتن در جمعه بازار پروانه تهران بروید.

 آدرس جمعه بازار تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس behnam samadi

بیشتر بخوانید: بهترین پارک های تهران برای گشت و گذار


اگر می‌خواهید به تهران بیایید و دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید، می‌توانید با خیال راحت از تهران مبله آپارتمان اجاره کنید. تمام واحدهای ما دیزاین شده و ژورنالی هستند.
ما در واحدهای مبله نظافت هتلینگ داریم و شما با داشتن آشپزخانه مجهز و پارکینگ و دیگر امکانات خوب از بابت اقامت خیالتان راحت است. تازه محدودیت رفت‌وآمد و تعداد نفرات اضافی را ندارید و می‌توانید بدون هماهنگی قبلی مهمان‌های خود را به آنجا دعوت کنید بدون اینکه از شما هزینه اضافی گرفته شود.


چرا باید به جمعه بازار تهران برویم؟

از شروع کار بازار هفتگی پروانه، بیست سال است که می‌گذرد. حال‌وهوای این بازار آدم را به سال‌های گذشته می‌برد و شما می‌توانید گشتی نوستالژیک را در این بازار تجربه کنید.

 در این بازار هر چیزی که بخواهید پیدا می‌شود، از کالاهای دست دوم، نو و آنتیک، فرش و مبلمان، جواهرات و اکسسوری‌ گرفته تا محصولات سنتی و دست‌ساز مثل کیف‌های چرمی، جاجیم و گلیم و فرش. اینجا شما می‌توانید بدون واسطه از تولیدکننده‌های صنایع‌دستی خرید داشته باشید.
پس کسانی که به‌دنبال ظرف‌های قدیمی و نوستالژیک هستند، بازار جمعه تهران بهترین جا برای خرید این وسایل‌ها است. 

راستی در جمعه بازار پروانه شما فرصت خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی را دارید، پس تا وقت دارید خودتان را برای رفتن به جای جدید جمعه بازار تهران آماده کنید.

وسایل قدیمی حمعه بازار تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Sattar Shakeri

بیشتر بخوانید: خیابان منوچهری تهران از عتیقه‌ترین خیابان های ایران


فروشنده‌های جمعه بازار تهران چه کسانی هستند؟

در جمعه بازار پروانه با بیش از ۱۳۰۰ فروشنده جمعه‌ها از ساعت ۸ صبح فعالیت خود را اینجا شروع می‌کنند و معمولا تا ۴ عصر هم هستند. 

بازار پروانه فروشنده‌های ثابتی ندارد و همه می‌توانند در این بازار غرفه داشته باشند. اینجا محلی برای دورهم جمع شدن گروهی از هنرمندان جوان و حتی کسانی است که در ابتدای راه هستند و می‌خواهند کارهای هنری و دست‌ساز خود را به فروش برسانند.

تازه طرفداران آثار هنری و کارهای دستی هم از مشتریان همیشگی فروشنده‌های جمعه بازار تهران هستند. شما با یک گشت یک تا دو ساعتی می‌توانید از غرفه‌های کیف‌های فانتزی و سنتی گرفته تا تابلوهای نقاشی و ظرف‌های دست‌ساز فروشنده‌ها دیدن کرده و خرید کنید.

جمعه بازار پروانه با مترو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس behnam samadi

بیشتر بخوانید: غذاهای خیابانی تهران،‌ پاتوق خوشمزه‌ترین‌ غذاهای پایتخت


در جمعه بازار چه چیزهایی برای فروش است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بین غرفه‌های جمعه بازار تهران وسایل متنوعی می‌بینید، اینجا به‌قول معروف از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا می‌شود. از انواع و اقسام نقاشی‌ها و مجسمه‌های عجیب و غریب گرفته تا نوارهای موسیقی قدیمی، عتیقه‌‌جات و سکه.
البته از کیف‌های چرمی، جاجیم و گلیم و فرش دست‌ساز هنرمندان را اینجا نمی‌توان ندید بگیریم.

غرفه های جمعه بازار تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس kazem ghalenoei

بیشتر بخوانید: لوکیشن های عکاسی تهران، ذره‌بین به دست باشید


اجاره غرفه در جمعه بازار باغ کتاب چطور است؟

برای اینکه بتوانید در بازار جمعه تهران غرفه بگیرید، باید حضوری با مدیریت بازار که در مجموعه حضور دارد صحبت کنید و قرارداد ببندید. 

در سایت بازار پروانه هزینه اجاره غرفه برای هر جمعه در باغ هنر ۲۰۰ هزار تومان نوشته شده. البته این هزینه فقط برای یک میز است و این مبلغ در غرفه‌ها با ارائه قبض توسط ناظرین گرفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه برای اجاره میز برنامه‌ای داشته باشید به صورت حضوری قیمت‌های غرفه‌ها را بررسی کنید.

خرید از غرفه های جمعه بازار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Negin Khatoon

بیشتر بخوانید: بازارچه پارک لاله، غرفه‌های سنتی و غرفه‌های غذایی بازارچه


چه موقع به جمعه بازار تهران برویم؟

بهترین زمان برای دیدن جمعه بازار تهران، صبح اول وقت است، چون در این زمان بازار خلوت‌تر از ساعت‌های دیگر است.
شلوغی بازار جمعه تهران از نزدیک‌ ظهر تا عصر شروع شده و در این بازه زمانی جمعیت زیادی به آنجا می‌روند.
با این حال ممکن است شما نتوانید‌ همه غرفه‌ها را ببینید. از طرفی بیشتر کالاهای خوب فروشنده‌ها از صبح تا ظهر به فروش رفته و خریدهای خوبی نخواهید داشت. پس اگر بازدید و گشتن در بازار پروانه بیشتر مدنظرتان است تا خرید، بهتر است بعد از ناهار به آنجا بروید تا موقع غروب هم سری به باغ کتاب تهران بزنید.

چطور از تجریش به جمعه بازار تهران برویم؟

منبع عکس گوگل مپ، عکاس behnam samadi

بیشتر بخوانید: معرفی زیباترین باغ موزه های تهران


اطلاعات و دیگر راه های ارتباطی

آدرس: تهران، اتوبان حقانی شرق، خروجی کتابخانه ملی، باغ هنر

ساعت کاری: جمعه‌ها از ۸ صبح تا ۴ عصر.

هزینه بازدید: رایگان

وب‌سایت: bazarparvane.com

اینستاگرام: bazarparvane@
شماره تماس واتس اپ: ۰۹۱۹۶۴۹۷۱۰۷


جاهای دیدنی تهران در نزدیکی جمعه بازار

جای جدید بازار پروانه در منطقه عباس آباد تهران است. این بازار دسترسی خوبی به جاهای دیدنی تهران مثل باغ کتاب، پارک آب و آتش، بوستان حقانی و موزه دفاع مقدس دارد. پس شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست با یک تیر چند نشان بزنید. این‌طور که گشتی در بازار پروانه زده و بعد از آن هم از جاهای تفریحی تهران که در نزدیک بازار هستند، دیدن کنید.

پارک آب و آتش تهران در جای جدید جمعه بازار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Banafshe Kiani

بیشتر بخوانید: پل طبیعت ؛ شاهکار معماران ایرانی


شما تا‌به‌حال از بازار پروانه تهران که به جای جدید رفته بازدید کرده‌اید؟ حس‌وحال‌تان در مورد این بازار چیست؟ به نظر شما در زمان بازدید بازار جمعه تهران بیشتر سراغ کدام یک از بخش‌ها و کالاهایی که در این بازار به فروش می‌رسند برویم؟ ما در تهران مبله منتظر ثبت نظرات و تجربه‌های ارزشمند شما هستیم تا با خوانندگان خود به اشتراک بگذاریم.


سوالات متداول

چطور از تجریش به جمعه بازار پروانه برویم؟
شما برای رفتن به جمعه بازار تهران از تجریش می‌توانید از
اتوبوس‌های تجریش به سمت میدان ونک و یا مترو حقانی استفاده کنید. البته با سوار شدن به مترو تجریش می‌توانید در ایستگاه مترو حقانی پیاده شده و با تاکسی به سمت باغ کتاب بروید. 

کدام ایستگاه مترو به جمعه بازار پروانه نزدیک است حقانی يا مصلی؟
ایستگاه حقانی در خط یک مترو تهران، نزدیکترین ایستگاه به جمعه بازار پروانه تهران است.

 از میدان ولیعصر چطور میتونم برم جمعه بازار پروانه؟
شما می‌توانید به اتوبوس‌های بی آر تی راه آهن به سمت پارک وی که در میدان ولیعصر هم ایستگاه دارد سوار شوید و در میدان ونک پیاده شده و ادامه مسیر را با تاکسی و یا پیاده به سمت باغ کتاب و جمعه بازار پروانه بروید.
هزینه اجاره غرفه در بازار پروانه چقدر است؟
قیمت اجاره میز در بازار پروانه طبق چیزی که در وبسایت پروانه است، ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر روز در اسفند ماه ۱۴۰۲ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.