تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر

 برای رفت‌وآمد راحت در شهر تهران باید مسیرهای مختلف و راحت را شناخت. بعضی از مسیرها را فقط می‌توان با مترو رفت اما برای دسترسی به بعضی مناطق شهر تهران استفاده از تاکسی در اولویت است. چون فاصله نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به نقطه مورد نظرمان خیلی زیاد است و در نهایت باید از روش‌های دیگر استفاده کرد. استفاده از تاکسی هم راه و روش خودش را دارد.
مثلا اگر شما نقاط اصلی حضور تاکسی های خطی تهران را ندانید و مجبور شوید از تاکسی‌ها و ماشین‌های عبوری استفاده کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

تاکسی‌های خطی به دلیل اینکه طبق قوانین تاکسیرانی فعالیت می‌کنند و در ضمن همیشه مسافر دارند و به تعداد استاندارد مسافر سوار می‌کنند، کرایه معقول‌تری دارند. برای همین بهتر است که مسیرهای تاکسی در تهران را بشناسید و با مسیرهای پرطرفدار آشنا شوید.

پایانه تاکسی های خطی تهران در میدان هفت تیر، بی‌دغدغه در تهران بچرخید

پایانه تاکسی که در میدان هفت تیر قرار گرفته مسیرهای بسیار مختلفی به سمت شرق و غرب تهران دارد.

این مسیرها هر روز توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این‌حال خیلی‌ها جزئیات خطوط تاکسی های خطی تهران که در این پایانه مستقر هستند را نمی‌دانند. در ادامه بعضی از مهم‌ترین خطوط تاکسی این پایانه را معرفی می‌کنیم:

1. مسیر میدان هفت تیر – فلکه دوم صادقیه

خیلی از افراد به‌خصوص کارمندان هر روز بین دو نقطه میدان هفت تیر و فلکه دوم صادقیه در رفت‌وآمد هستند. خط تاکسی ۶۴۱ بین این دو نقطه مسافرها را سوار و پیاده می‌کند.

2. مسیر میدان هفت تیر – میدان انقلاب

میدان انقلاب همیشه و در هر ساعتی از روز مقصد خیلی از آدم‌هاست. دانشجوها، کارمندها و یا افرادی که به قصد خرید کتاب به میدان انقلاب می‌روند، می‌توانند از میدان هفتم تیر و با استفاده از خط تاکسی ۶۲۴ به میدان انقلاب بروند.

3. میدان هفت تیر – میدان آرژانتین

اهمیت میدان آرژانتین به‌خاطر پایانه اتوبوسرانی آن است. خیلی‌ها برای رفتن به مقصدشان باید از یکی از خطوط بی‌آرتی پایانه بیهقی استفاده کنند. به همین دلیل خوب است که بتوانند با یک خط تاکسی از میدان هفت تیر به میدان آرژانتین بروند. شما می‌توانید برای استفاده از این مسیر کاربردی از خط تاکسی ۶۱۲ واقع در میدان هفت تیر استفاده کنید.

پایانه تاکسی هفت تیر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس K Kian

 

بیشتر بخوانید:برای گشت و گذار در مرکز تهران کجا بریم؟

 

پایانه تاکسی های خطی تهران در میدان آزادی، مهم‌ترین مسیر گذری پایتخت

پایانه تاکسی که در میدان آزادی واقع شده، پایانه نسبتا بزرگی است که خطوط تاکسی متنوعی را شامل می‌شود. یکی از مزیت‌های پایانه تاکسی میدان آزادی این است که افرادی که از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند، می‌توانند در پایانه مسافربری غرب پیاده شده و سپس از تاکسی های میدان آزادی برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

این پایانه به مترو آزادی و پایانه اتوبوسرانی هم نزدیک است و می‌تواند به افراد کمک کنند تا با دردسر کمتر به مقصد خود برسند. بعضی از مسیرهای مهم این پایانه شامل مسیرهای زیر است:

1. مسیر میدان آزادی – چهارراه ولیعصر

برای رفتن از غرب به مرکز تهران می‌توانید از این مسیر استفاده کنید. چهارراه ولیعصر هم امکان دسترسی‌ به سایر نقاط شهر را برای شما فراهم می‌کند. برای استفاده از این مسیر باید از خط ۶۳۴ در پایانه تاکسی میدان آزادی استفاده کنید.

2. مسیر میدان آزادی – میدان امام حسین

میدان امام حسین هم از آن نقاط مهم و استراتژیک محسوب می‌شود که نقاط زیادی را به هم وصل می‌کند. علاوه بر این ایستگاه مترو مخصوصی دارد و پر از بازار و فروشگاه است. بنابراین افراد زیادی با هدف‌های مختلف به میدان امام حسین می‌روند. برای این‌که بتوانید به راحتی از میدان آزادی به میدان امام حسین بروید از خط تاکسی ۵۶۱ در میدان آزادی استفاده کنید.

3. میدان آزادی – میدان راه‌آهن

اگر در غرب تهران و در حوالی میدان آزادی هستید و قصد دارید به میدان راه‌آهن بروید یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از تاکسی خطی میدان آزادی به میدان راه‌آهن است. خط تاکسی ۱۱۳۴ که در میدان آزادی مستقر است یک راست و مستقیم شما را به میدان راه‌آهن می‌رساند.

پایانه تاکسی میدان آزادی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mark branch

بیشتر بخوانید: آشنایی با زیباترین میدان تهران ؛ صفر تا صد میدان ولیعصر تهران

پایانه تاکسی میدان رسالت، دسترسی فوق‌العاده از شرق به تمام نقاط پایتخت

پایانه تاکسی در میدان رسالت برای خیلی‌ از ساکنان شرق تهران شناخته شده است. افرادی که می‌خواهند از شرق تهران به نقاط مختلف شهر بروند، می‌توانند از خطوط تاکسی این پایانه استفاده کنند. درست است که میدان رسالت به دلیل موقعیتی که دارد، معمولا پر از تاکسی‌های جورواجور است. اما یک مقایسه ساده نشان می‌دهد که کرایه تاکسی خطی و غیرخطی به یک مسیر یکسان تفاوت معناداری دارد. پس خوب است که مسیرهای مهمی که از این پایانه به نقاط مختلف شهر می‌روند را بشناسید:

1. میدان رسالت – میدان ونک

هر روز تعداد زیادی از افراد از میدان رسالت به میدان ونک می‌روند و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین مسیرهای موجود در پایانه تاکسی رسالت همین مسیر است.

2. میدان رسالت – فلکه دوم صادقیه

مسیر تاکسی میدان رسالت به فلکه دوم صادقیه، مسیری است که شرق تهران را به غرب تهران وصل می‌کند. با توجه به این که فلکه دوم صادقیه جز مناطق پررفت‌وآمد است، خوب است که بدانید می‌شود از میدان رسالت هم مستقیم به آن‌جا رسید.

3. میدان رسالت – میدان ولیعصر

برای رفتن از شرق به مرکز تهران مسیرها و راه‌های مختلفی وجود دارد. ولی استفاده از تاکسی‌های خطی میدان رسالت به میدان ولیعصر از این نظر خوب است که بی‌دردسرتر بوده و شما را زودتر به مقصد می‌رساند.

پایانه تاکسی میدان رسالت

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Payam Lahe Motlagh

بیشتر بخوانید: لیست تفریحات رایگان تهران

پایانه تاکسی میدان ونک، محلی شلوغ در طولانی‌ترین خیابان تهران

پایانه تاکسی میدان ونک در ضلع غربی میدان ونک قرار گرفته‌اند و شامل مسیرهای مختلفی هستند. این پایانه نسب به پایانه‌های دیگری که پیش از این معرفی کردیم، جمع‌وجورتر است. با این حال مسیرهای مهمی در آن وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

1. مسیر میدان ونک – یوسف آباد

اهالی یوسف آباد می‌توانند از میدان ونک با مسیر تاکسی خطی ۱۲۳۴ به یوسف‌آباد بروند. با توجه به این‌که میدان ونک پر از مراکز اداری و تجاری است، وجود این مسیر برای کارمندها و شاغلین ساکن یوسف‌آباد بسیار مفید است.

2. مسیر میدان ونک – میدان تجریش

با این‌که خط بی‌آرتی خاصی برای این مسیر وجود دارد، ولی در ساعاتی از روز که بی‌آرتی شلوغ و پرازدحام است، استفاده از تاکسی خطی می‌تواند جایگزین خیلی خوبی باشد. تاکسی خطی شماره ۱۲۳۷ می‌تواند شما را خیلی راحت از میدان ونک به میدان تجریش ببرد.

3. مسیر میدان ونک – کرج

مسیر کاربردی دیگری که در پایانه میدان ونک وجود دارد، مسیر میدان ونک به کرج است. خط ۱۲۴۳ برای ساکنین کرج و برای افرادی که قصد سفر به کرج را دارند ایجاد شده است.

4. مسیر میدان ونک – میدان ولیعصر

این مسیر هم از جمله مسیرهای پرتردد و کاربردی در پایانه میدان ونک است. خط تاکسی ۱۲۲۳ می‌تواند افراد را بین این دو نقطه از شهر تهران جابه‌جا کند.

پایانه تاکسی میدان ونک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ruohollah Abdolmohamadi

بیشتر بخوانید: معرفی گران ترین مناطق تهران و آشنایی با آن ها

پایانه تاکسی میدان صادقیه، از این پایانه به نقاط غرب تهران سفر کنید

خطوط تاکسی که در میدان صادقیه قرار دارند مسیرهایی که مبدأ آن‌ها غرب تهران است را پوشش می‌دهند. با وجود این‌که میدان صادقیه ایستگاه مترو دارد، باز هم تقاضا برای تاکسی در این نقطه از شهر تهران بالاست. خیلی‌ از مسیرهای تاکسی که در این پایانه وجود دارند هم شامل مسیرهایی هستند که چندان متروخور نبوده و رفتن به آن‌ها با تاکسی به‌صرفه‌تر است.

1. مسیر صادقیه – دانشگاه علوم تحقیقات

این مسیر هم برای دانشجویان مناسب است و هم برای کسانی که می‌خواهند به محله‌های اطراف دانشگاه بروند. برای استفاده از تاکسی‌های این مسیر باید به سراغ تاکسی خط ۵۵۶ بروید.

2. مسیر صادقیه – باغ فیض

مسیر میدان صادقیه تا باغ فیض هم از آن مسیرهای پرتردد است که خیلی‌ها هر روز به آن رفت‌وآمد می‌کنند. خط ۵۳۱ در پایانه صادقیه شما را از این مبدا به باغ فیض می‌رساند.

3. مسیر صادقیه – شهر زیبا

برای رفتن به محله شهر زیبا از میدان صادقیه کافی است که از خطوط تاکسی مستقر در پایانه صادقیه استفاده کنید. خط تاکسی ۵۵۱ مخصوص این مسیر است.

پایانه تاکسی صادقیه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

بیشتر بخوانید: معرفی 4 مورد از مراکز خرید غرب تهران

پایانه تاکسی های خطی تهران در سید‌خندان، چتری برای مسافران برای رفتن به تمامی نقاط تهران

پایانه تاکسی سید خندان، پایانه نسبتا کوچک و جمع‌وجوری از پایانه های تاکسی های خطی تهران است. ولی مسیرهای کاربردی و بسیار خوبی در آن وجود دارد که شما را به نقاط مختلفی در سطح شهر تهران می‌رسانند.

1. مسیر سیدخندان – میدان رسالت

با این‌که این مسیر چندان طولانی نیست، ولی متقاضیان زیادی دارد. اگر دسترسی به زیر پل سیدخندان برایتان ساده باشد، احتمالا تاکسی‌های خطی سیدخندان به رسالت را به بی‌آرتی‌ ترجیح می‌دهید. پس شماره خط ۷۱۴ که مربوط به این مسیر است را فراموش نکنید.

2. مسیر سیدخندان – میدان انقلاب

اهالی محله‌های اطراف پل سیدخندان می‌توانند با تاکسی‌های خط ۷۱۲ که در پایانه سیدخندان حضور دارند، یک راست به میدان انقلاب بروند.

3. مسیر سیدخندان – مترو مصلی

مسافرانی که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن خودشان را از پل سیدخندان به خط یک متروی تهران برسانند، می‌توانند از تاکسی های خطی تهران که در این مسیر هستند، استفاده کنند. شماره این خط در پایانه سیدخندان ۷۳۲ است.

پایانه تاکسی های سید‌خندان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amir N.

بیشتر بخوانید:پارک بهشت مادران کجاست؟

تاکسی های غیرخطی با نرخ مصوب

وقت‌هایی که در مسیرهایی غیر از مسیر پایانه‌های تاکسی‌ شهر تهران قرار دارید و نمی‌توانید به راحتی خودتان را به این پایانه‌ها برسانید، می‌توانید از تاکسی‌هایی که متعلق به شرکت‌های خصوصی هستند، اما تاکسیرانی بر آن‌ها نظارت دقیقی دارد استفاده کنید. کرایه این تاکسی‌ها هم براساس نرخ مصوب سالانه مشخص می‌شود. در واقع این تاکسی‌ها را می‌توان بهترین جایگزین برای تاکسی‌های خطی در شرایطی دانست که نمی‌توان از راه‌های دیگر مثل مترو یا اتوبوس استفاده کرد. در ادامه لیست کوتاهی از شماره‌های تماس تعدادی از این شرکت‌ها آمده است:

  1.  شماره تماس تاکسی بی‌سیم ایرانیان: ۰۲۱۸۸۹۲۸۲۷۲
  2.  شماره تماس تاکسی باغ آسمون: ۰۲۱۷۷۰۶۶۴۰۹
  3.  شماره تماس تاکسی بی‌سیم پاسارگاد: ۰۲۱۵۵۰۰۰۸۹۷
  4.  شماره تماس پاکرو تاکسی: ۱۸۸۴

ایستگاه تاکسی های غیرخطی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس R G

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره اجاره خانه در تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.