همه چیز درباره اجاره خانه در تهران

اجاره خانه در تهران یکی از پیچیده ترین مسائلی است که تهرانی ها و کسانی که به طور موقت قصد اقامت در این شهر را دارند با آن دست و پنجه نرم میکنند. علی رغم تعداد بالای خانه ها در تهران به نظر میرسد تعداد کسانی که متقاضی اجاره خانه در تهران هستند از تعداد این آپارتمانها بیشتر است، به علاوه چالش پسدا کردن یک محل مناسب برای اجاره آپارتمان همیشه همراه مستاجران و متقاضیان اجاره خانه در تهران است. با این حال با کمک پلتفرم های مختلفی که در این زمینه فعالیت میکنند پیدا کردن خانه ای مناسب برای اجاره نسبت به گذشته به مراتب آسان تر شده است. چرا که بدون صرف انرژی و مراجعه حضوری میتوانیم بسیاری از خانه هایی که اجاره داده میشوند را از طریق این پلتفرم ها بررسی کنیم  وبهترین آنها را انتخاب کنیم. همانطور که گفته شد افراد بسیار زیادی در تهران به دنبال اجاره خانه هستند. در کنار همه ی کسانی که در این شهر زندگی میکنند برخی از افراد نیز مجبورند به سبب موقعیت شغلیشان و یا موقعیت های تحصیلی‌ای که دارند به این شهر مهاجرت کنند و برای مدتی خانه ای در این شهر اجاره کنند. به همین سبب تعداد متقاضیان اجاره خانه در تهران بسیار بیشتر از چیزی است که تصور میکنید و به همین سبب پیدا کردن خانه ای مناسب ممکن است به یک مسئله بزرگ تبدیل شود. در این مطلب سعی داریم تا تمام نکات مربوط به اجاره خانه در تهران را توضیح دهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. به علاوه سعی داریم تا تمام مناطق تهران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهتر از همیشه تصمصم بگیرید در کدام منطقه و محله به اجاره خانه بپردازید تا تمام نیازهای شمارا پاسخ دهد. در این میان برخی از محله ها و مناطق تهران برای اجاره خانه محبوب ترند که سعی داریم با تاکید بر آنها به شما در اجاره خانه در تهران کمک کنیم.

نکات اجاره خانه در تهران

برای اینکه در اجاره خانه در تهران به موفق ترین شکل ممکن عمل کنیم باید مواردی را در نظر بگیریم که با توجه به آنها بهترین انتخاب را داشته باشیم. اجاره خانه هم مانند هر کار دیگری نیاز به دانش حداقلی دارد و نیازمند پیش زمینه هایی است. در ادامه به برخی از این موارد اشاره میکنیم.

1 •    خانه ای که به دنبال اجاره آن هستید با توجه به نیازهای شما و سبک زندگی خودتان باید ویژگی های مشخصی داشته باشد. متراژ آپارتمان هایی که برای اجاره گذاشته میشوند بسیار متفاوت است و شما برحسب تعداد افرادی که در خانواده دارید باید یک متراژ مناسب را برای اقامت راحت تر انتخاب کنید.

2 •     محله ای که انتخاب میکنید باید با توجه به جایی که محل کارتان و یا جایی که بیشترین رفت و آمد را به آنجا دارید انتخابق شود تا در طول روز زمان زیادی را برای رفت و آمد و یا ماندن در ترافیک های سنگین تهران صرف نکنید

3 •    پیش از آنکه به اجاره آپارتان در تهران بپردازید باید بودجه ای که میتوانید برای اجاره بها هزینه کنید را از پیش تعیین کنید تا با توجه به بودجه ای که دارید بتوانید تصمیم بگیرید برای اجاره خانه در تهران باید به کدام منطقه از شهر مراجعه کنید. به طور کلی محله های محبوب شهر تهران که شهروندان تهرانی از سکونت در آنها راضی بوده اند کم نیستند اما مسئله ی تعیین کننده در انتخاب محل مورد نظرتان مسئله ی بودجه است

4 •    با هر میزان بودجه ای که دارید در تهران میتوانید حداقل بین یک تا سه محله را برای اجاره خانه انتخاب کنید و برای بازدید از خانه ها به آن مناطق مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که در تمام مناطق تهران میتوان با هر بودجه ای که دارید بک خانه مناسب پیدا کنید. اما امکانات این خانه ها با توجه به بودجه ی شما و محلهه مورد نظرتان تغییر خواهد کرد.

5 •    بهترین سن بنا برای اجاره خانه، بین 3 تا 10 سال است. خانه های نوساز قیمت بیشتری دارند و خانه نهای قدیمی تر از ده سال نیز ممکن است در سیستم های برق و لوله کشی‌شان مشکلاتی وجود دااشته باشد.

6 •    خانه هایی که به اصطلاح تخلیه هستند و مستاجر قبلی آنها از خانه خارج شده است را انتخاب کنید تا در تعیین زمانبندی اسباب کشی به مشکل برنخورید.

7 •    فرقی نمیکند از چه روشی خانه اجاره میکنید اما حتما قرار دادتان را در یکی از بنگاه های معاملات ملکی معتبر رسمی کنید.

در هنگام بازدید از خانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

1 •    در هنگام بازدید از خانه از سالم بودن درب و پنجره ها اطمینان حاصل کنید. اگر قفل درب و پنجره ها سالم نیست حتم این موضوع را با صاحب خانه مطرح کنید تا قبل از قرار داد اجاه آنهارا تعمیر کند.
2 •    تعداد پریز های برق  را حتما چک کنید. به خصوص در آشپزخانه که باید به تداد کافی پریز برق وجود داشته باشد تا تمام وسایل برقی شمارا به خوبی پوشش دهد. چرا که اتصال همه ی وسایل برقی مثل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و مایکروویو با یک سیم سیار اصلا امکان پذیر نیست و ولتاژ مورد نیاز آنها تامین نمیشود.

3 •    به یاد داشته باشید تا وضعیت اتصالات مخابراتی خانه را بررسی کنی. برای اتصال تلوزیون از وجود آنتن مرکزی و یا راه های انتصال آنت شخصی مطمئن شوید. همچنین اگر از adsl استفاده میکنید باید از صاحب خانه درباره شرایط استفاده از آن و یا روشهای تهیه آن در خانه جدید سوال بپرسید تا مطمئن شوید برای اتثال و دسترسی به اینترنت مشکلی نخواهید داشت.

4 •    دیوارهای خانه بخصوص دیوار هایی که به سرویس بهداشتی و حمام متصل اند را چک کنید تا از نبود وجود رطوبت و قارج در آنها مطمئن شوید. وجد رطوبت در خانه باعث به وجود آدن بوی بد در خانه خواهد شد و این مسئله بطسیار آزار دهنده است. بخصوص اگر در خانه فرزند خردسال و یا سالمند دارید این موضوع میتواند برای آنها مشکل آفرین باشد.

5 •    اگر خودرو شخصی داردی حتما خانه ای که دارای پارکین است را انتخاب کنید تا از مشکلات پیدا کردن جای پارک در امان باشید. در غیر این صورت باید خیابانهای اطراف خانه را بررسی کنید تا ببینید وضعیت جای پارک در آنها پگونه است و آیا تابلوی حمل با جرثغیل دارند یا خیر. در طی بازدیدتان از خانه میتوانید تعداد ماشینهایی که در مسیرهای منتهی به خانه پارک شده ند را بررسی کنید و از پیدا شدن جای پارک برای ماشینتان اطمینان حاصل کنید.

6 •    حتما پرس و جو کنید که خانه ای که اجاره میکنید را برای فروش نگذاشته باشند. چراکه برخی افراد امروزه به دلیل کساد بودن بازار فروش مسکن خانه هایی که قصد فروششان را دارند را اجاره میدهند و در صورت پیدا شدن خریدار مستاجرشان را مجبور به بیرون رفتن از منزل میکنند. این موضوع را میتوانید از طریق بنگاه های معاملات ملکی اطراف خانه ای که انتخاب کرده اید پیگیری کنید.

7 •    حتما بررسی کنید که در کنار خانه ای که اجاره میکنید ساخت و ساز یک آپارتمان جدید در حال انجام نباشد، چرا که سر و صداها و گرد و غبار اینگونه فعالیت ها بسیار آزار دهنده خواهد بود. همچنین ممکن است استحکام خانه ای که میسازید هم به خطر بیاندازد.

8 •    حتما در هنگام بازدید به سر و صدای آپارتمان و حتی الامکان به رفتار همسایه ها توجه کنید. حتی میتوانید از همسایه ها نیز درباره رفتار صاحب خانه سوالاتی بپرسید تا با مشکل مواجه نشوید.

9 •    اگر خانه ای که انتخاب کرده اید دارای آسانسور است در نظر بگیرید که صدای آسانسور داخل خانه و اتاقهای آن نپبچد. چرا که در خانه هایی که اتاقک آسانسورشان در داخل واحدهای مسکونی قرار گرفته است صدای بالا و پایین رفتن آسانسور بسیار آزار دهنده خواهد بود.

اجاره خانه در تهران به صورت آنلاین چه مزایایی دارد؟

•    نکته ی بسیار مهمی که هر کسی را به اجاره خانه در تهران به صورت آنلاین ترغیب میکند این است که اجاره آنلاین آپارتمان به این شیوه بسیار سریع و راحت است. چرا که لازم نیست یک روز تمام را صرف سر زدن به بنگاه های املاک مختلف کنید تا خانه مناسب خودتان را پیدا کنید. بلکه با ماندن در خانه و استفاده از اپلیکیشن های موجود میتوانید خانه مورد نظر خود را به آسان ترین روش پیدا کنید.

•    اگر به سراغ اجاره خانه در تهرانبه صورت آنلاین بروید میتوانید امتخاب کنید تا تنها خانه هایی که با ویژگی های مد نظر شما مطابفت دارند برای شما به نمایش درایند. پلتفرم های اجاره آنلاین خانه تمام جزئیات خانه ها را به همراه عکسهایشان درج میکنند تا انتخاب را برای شما ساده تر کنند. به علاوه در اکثر موارد شماره‌ی مالک خانه نیز در دسترس شما قرار میگیرد تا بتوانید اطلاعات تکمیلی را از خود او بپرسید.

•    با اجاره آنلاین آپارتمان میتوانید از تمامی مراکز خرید، مراکز درمانی، مراکز تفریحی اطراف خانه تان بدون اینکه نیاز باشد به ضورت حضوری به آن مراجعه کنید مطلع شوید. با توجه به اینکه در آگهی خانه های اجاره ای لوکیشن دقیق خانه هم درج میشود به راحتی میتوانید خیابانهای اطراف خانه مورد نظرتان را مشاهده کنید و از موقعیت دقیق جغرافیایی آن با خبر شوید.

•    اکثر پلتفرم های اجاره خانه در تهران فیلترهایی دارند که شما با وارد کردن مبلغی که میتوانید بابت اجاره بها و رهن خانه بپردازید، خانه هایی در همان محدوده قیمت مورد نظر شما به شما پیشنهاد میدهند. این امکان ویژه به شما کمک میکند تا تمام گزینه های ممکن را بررسی کنید و از میان آنها با توجه به بودجه‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید.

مناطق خوب تهران برای اجاره خانه

تهران به دلیل وسعت بسیار زیادی که دارد به غرب،شرق،شمال، جنوب و مرکز تقسیم بندی شده است و به طور کلی تهران دارای 5 بخش می باشد.در ادامه این مطلب به معرفی بهترین بخش ها و محله های شهر تهران برای اقامت پرداخته ایم. در واقع با ذکر علت، بیان کرده ایم که چرا اقامت در این مناطق کاملا به صرفه و مناسب است و اگر دوست دارید بهترین اقامت خود را تجربه کنید و در بهترین بخش ها و محله های شهر تهران سکونت کنید لازم است که این مطلب را بخوانید. همانطور که گفته شد تهران یکی از شهرهایی است که پراکندگی امکانات رفاهی و تفریحی در آن و در تمام مناطق آن تقریبا به یک اندازه است. بنا بر این از جهت دسترسی به این امکانات فرقی ندارد که در کدام منطقه ساکن باشید بلکه این تنها نیاز های شما و سلیقه ی شخصی شماست که یک منطقه را برای شما به بهترین منطقه برای زندگی و اجاره خانه در تهران تبدیل میکند. تهران با وسعت بسیار زیادی که دارد مسلما محله های گوناگون و متعددی نیز دارد که امکانات و ویژگی این محله ها متفات از یکدیگرند. شناخت این محله ها به تنهایی کار ساده ای نیست و نیاز به مطالعه دارد تا بتوانیم بهترین محله را مطابق با نیازها و سلیقه خودمان انتخاب کنیم. به همین در این مطلب سعی کرده ایم تا با اراده  توضیحات متعددی در خصوص مناطقی که اقامت در آن ها لذت بخش و مناسب است شمارا در انتخاب محل اقامت مناسب  راهنمایی کنیم.

اجاره خانه در شمال تهران

همانطور که میدانید تهران با توجه به وسعت بسیار زیادی که دارد به 22 منطقه مجزا تقسیم بندی شده است. اما علاوه بر این مناطق تهران به پنج بخش غرب،شرق،شمال،جنوب و مرکز نیز تقسیم بندی میشود. مناطق 1.3.4 و بخشی از منطقه 5 مربوط به شمال تهران هستند. شمال تهران آب و هوای بسیار مناسب تری نسبت به سایر مناطق تهران دارد و به سبب نزدیکی اش به کوه های اطراف تهران از آلودگی های هوا به دور است و فضای سرسبز تری نیز دارد. . خیابان های این منطقه بسیار سرسبز، زیبا، و شیب دار هستند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که محله های شمال تهران، نسبت به سایر محله های پایتخت به ویژه بخش های جنوبی و مرکزی آن، جدیدالتاسیس تر می باشد همچنین این محله ها به واسطه افزایش جمعیت شهر تهران توسعه یافته و امروزه به دلایل متعدد یکی از محبوب ترین مناطق تهران می باشد. امکانات رفاهی و تفریحی شمال تهران نیز نسبت به سایر مناطق بسیار بیشتر است از همین رو افراد بسیار زیادی علاقمند به اجاره خانه در شمال تهران هستند. با اجاره خانه در یکی از آپارتمانهای شمال تهران میتوانید از یک منظره‌ی بی نظیر در خانه خود و هوایی پاکیزه بهره‌مند شوید. همچنین به نظر میرسد امکانات رفاهی در شمال تهران به نسبت سایر مناطق تهران بیشتر است و همین موضوع این مناطق را به یکی از محبوب ترین مناطق تهران برای اجاره نشینی تبدیل کرده است. شمال تهران دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری نیز هست.

از جمله این امکانات میتوان به وجود مراکز خرید متعدد و مناسب و همچنین وجود بوستانها و پارکهای خوب در این ناحیه از تهران اشاره کرد. از جمله مراکز خرید مهم در شمال تهران میتوان به مرکز خرید ارگ در تجریش، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید مدرن الهیه و مرکز خرید قائم اشاره کرد.همچنین این منطقه از تهران دارای مراکز گردشگری بسیاری نیز هست.از مراکز گردشگری شمال تهران میتوان به پارک ملت،  باغ ایرانی، پارک قیطریه، پارک آب و آتش و گنبد مینا درون آن اشاره کرد. شمال تهران علاوه بر طبیعت بکرش موزه هایی چون موزه زمان، موزه حیات وحش، موزه عبرت و کاخ هایی مثل کاخ نیاوران را نیز در خود جای داده است. همه ی اینها دلایلی است که شمال تهران را به یکی از مناطق خوب برای زندگی و اجاره خانه در تهران تبدیل میکند. هرچند که رنج قیمت خانه های شمال تهران از دیگر مناطق آن بالاتر است اما با مزایای زیادی که این منطقه و محله هایش داردمیتواند به یکی از گزینه های خیلی خوب برای اجاره خانه در تهران تبدیل شود. همانطور که گفته شد مناطق 1، 3، 4 و بخشی از منطقه 5 در بخش شمالی تهران قرار دارد. این منطقه دارای محله هایی به نام الهیه، پاسداران، زعفرانیه، زرگنده، شریعتی، فرمانیه، قیطریه و… است. همه ی محله های شمال تهران از مناطق لوکس و اعیان نشین تهران به شمار میروند و به سبب تعداد بالای آپارتمانهای مدرن و نوساز در این مناطق این محله ها یکی از بهترین محله ها برای اجاره خانه در تهران هستند.

مزایای اجاره خانه در مناطق شمالی تهران

1.    جالب است بدانید که در شمال شهر تهران، امکانات تفریحی و گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. در روز های مختلف سال، افراد بسیاری از تمامی مناطق تهران، به این بخش از پایتخت می آیند تا از امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری آن دیدن کنند. علاوه بر این، مراکز خرید و پاساژ های بسیار لوکس و خاصی در این محله ها وجود دارد که بازدید از آن ها بسیار لذت بخش است. نزدیکی این مراکز خرید به محل اقامت شما سبب می شود تا در صورت نیاز برای خرید لوازم و ابزار، به راحتی و در کوتاه ترین زمان اقدام به تهیه آن ها کنید.
2.    یکی دیگر از مزایای اقامت در این بخش از پایتخت، این است که آب و هوای آن بسیار مطلوب است و حتی در گرم ترین روز های سال نیز قدم زدن در این محله ها بسیار لذت بخش است. پس همین حالا از سایت تهران مبله دیدن کنید و اقدام به رزرو خانه های موجود در سایت آن کنید.
3.    با اقامت در شمال پایتخت و در یکی از آپارتمان های این بخش از پایتخت، می توانید تهران را زیر پای خود ببینید و حتی از چشم انداز شهر تهران نیز لذت ببرید.

معرفی محله های شمال تهران

همانطور که تا کنون گفتیم شمال تهران را مناطق  1.3.4 و بخشی از منطقه 5 تشکیل داده اند. منطقه1 تهران شاید بهترین و لوکس ترین منطقه ی تهران باشد، نشانه‌ی این موضوع وجود برج ها و آپارتمان های لوکسی است که در محله های این منطقه وجود دارد.
محله های این منطقه شامل ازگل، اقدسیه، تجریش، الهیه، زعفرانیه، فرمانیه، فرشته، نیاوران، درکه و ولنجک است. منطقه 3 در شمال تهران را میتوان یکی از سرسبز ترین منطقه های تهران دانست. این منطقه با داشتن 73 بوستان از سرسبزترین مناطق تهران است که عموما هوای مطلوبی داشته و همین مسئله آن را به یکی از پر طرفدار ترین منطقه های تهران برای زندگی تبدیل کرده است. این منطقه شامل محله های پاسداران، جردن، ولیعصر، ظفر، قلهک و میراداماد است. عموم این محله ها از محله های قدیمی و اصیل تهران به حساب می آیند پس بیشتر ساکنین آنجا نیز جزء تهرانی های اصیل نشین به شمار میروند.

اجاره خانه در غرب تهران

درباره بخش غربی تهران باید بگوییم که عمده امکانات رفاهی مدرن و جدید تهران در غرب تهران وجود دارند. پارکهای غرب تهران بسیار متنوع و وسیعند به طوری که خود تهرانی ها نیز اکثر روزهای تعطیل و ایام آخر هفته خود را در پارکهای غرب تهران میگذرانند. موقعیت غرب تهران به گونه ای است که به شهر های اطراف تهران مانند کرج و قزوین دسترسی آسان تری دارد. همانطور که میدانید کرج یکی از شهرهای بزرگ ایران است که از مزیت همجواری با تهران برخوردار است اما همجواری کرج با تهران؛برای خود تهران هم مزیت به شمار میرود چرا که کرج شهری صنعتی است و به رونق اقتصادی شهر تهران کمک شایانی میکند،همینطور بسیاری از افراد به خاطر موقعیت های شغلی فراوانی که در کرج وجود دارد مجبورند بین تهران و کرج در رفت و آمد باشد و اگر شما هم از این دسته افراد هستید غرب تهران بهترین گزینه برای شما خواهد بود. به طور کلی غرب تهران دارای فضای سبز بسیار زیادی می باشد و علاوه بر این، یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر تهران را درون خود جای داده است.

در این منطقه از پایتخت می توانید کم ترین ترافیک شهری را مشاهده کنید و علاوه بر این از بهترین و مشهور ترین جاذبه های گردشگری شهر تهران در این منطقه دیدن کنید.از جمله جاهای دیدنی غرب تهران میتوان به دریاچه چیتگر، باغ ملی گیاهشناسی، باملند، ایران مال و شهرک سینمایی غزالی اشاره کرد. همچنین از مراکز خریدی که در غرب تهران وجود دارند نیز نباید غافل شد. مراکز خریدی چون مرکز خرید تیراژه، مرکز خرید سمرقند، مرکز خرید ایران مال، باملند، مرکز خرید مگامال و مرکز خرید کوروش. همه ی اینها مواردی است که غرب تهران به یکی از بهترین گزینه های اجاره خانه در تهران تبدیل میکند. یکی دیگر از مزایای اجاره خانه در غرب تهران مناسب تر بودن قیمت های آن به نسبت محله های شمال تهران است. برخی از محله های غرب تهران هستند که از قیمت های واقعا مناسبی برخوردارند و همین مووع متقاضیان اجاره خانه در غرب تهران را افزایش میدهد. از جمله محله های غرب تهران که دارای قیمت های بسیار مناسبی هستند میتوان به محله شاهین، جنت آباد، صادقیه و اشرفی اشاره کرد.

مزایای اجاره خانه در مناطق غربی تهران

1.    همانطور که گفته شد در غرب تهران مراکز تفریحی بی شماری نهفته است و از مزایای زندگی در غرب تهران میتوان به نزیدکی محله های آن به مراکز تفریحی بی شماری اشاره کرد. مراکزی همچون دریاچه چیتگر، باملند، ایران مال، کوروش و بسیاری دیگر از مراکز خرید خوب تهران.
2.    همانطور که میدانید بافت مسکونی شهرکی در تهران بسیار رایج است،اجاره خانه در تهران و در نزدیکی این شهرک ها میتواند بسیار ارزان باشد و به نسبت سوئیت های موجود در دیگر مناطق بسیار قیمت مناسب تری داشته باشند،این شهرک ها عموما در غرب تهران واقع شده اند،از جمله ی این شهرک ها میتوان به شهرک اکبتان اشاره کرد که یکی از شهرک های محبوب تهران است،چرا که با توجه به ساختارش و تعدد کافه های خوب در این شهرک محل سکونت اغلب جوانان و رفت و آمد آنهاست
3.    دسترسی خوب محله های غرب تهران به اتوبانهای مهم شهر تهران نیز یکی از مزایای بی نظیر غرب تهران است. محله های غرب تهران ا همسایگی با اتوبانهایی نظیر همت، باکری، هاشمی و اشرفی برخوردارند که با وجود این اتوبانها این محله ها به راحتی به مناطق همجوار خود متصل شده اند و رفت و آمد را برای ساکنین خود آسان کرده اند.
4.    محله های غرب تهران عمدتا خلوت و ساکت هستند و از ازدحام جمعیت در میان آنها خبری نیست. هرچند که مانند همه ی مناطق دیگر تهران برخی محله های شلوغ نیز در غرب تهران پیدا میشوند اما به طور کلی غرب تهران از آرامش و سکوت مثال زدنی ای برخوردار است که میتواند در اجاره خانه برای شما مسئله بسیار مهمی باشد.
5.    غرب تهران از نظر دسترسی به خطوط حمل و نقل عمومی بسیار مناسب است. چرا که علاوه بر وجود ایستگاهای مترو مانند مترو صادقیه و ارم سبز، این محله ها از پوشش خوب خطوط BRT نیز برخوردار هستند که تردد را برای ساکنینشان آسان میکنند.
6.    در غرب تهران میتوان مراکز تفریحی متعددی مثل فضاهای سبز و بوستانهای بزرگ را به راحتی پیدا کرد.، بوستانهایی نظیر گفتگو، نهج البلاغه، جوانمردان، و چیتگر که محل خوبی برای تفریح در ایام تعطیل و آخر هفته ها هستند.
7.    یکی دیگر از مزایای غرب تهران این ست که در این بخش از تهران میتوان زیست شبانه را به خوبی مشاهده کردو اغلب رستوران ها و کافه های این بخش از تهران تا ساعات پایانی شب باز هستند و مشغول خدمات دهی میباشند. این ویژگی میتواند برای جوانانی که به دنبال اجاره خانه در تهران میگردند بسیار مهم و جذاب باشد.
8.    همانطور که گفته شد در غرب تهران امکن دسترسی به خطوط مترو برای شما فراهم است. هرچند ککه خطوط مترو در سراسر تهران وجود دارند اما است اما خوط مترویی که در غرب تهران وجود دارد میتواند شمارا به شهر های مهم اطراف تهران نیز وصل کند. شهرهای مهمی نظیر کرج و هشتگرد.همانطور که میدانید کرج یکی از شهرهای بزرگ ایران است که از مزیت همجواری با تهران برخوردار است اما همجواری کرج با تهران؛برای خود تهران هم مزیت به شمار میرود چرا که کرج شهری صنعتی است و به رونق اقتصادی شهر تهران کمک شایانی میکند،همینطور بسیاری از افراد به خاطر موقعیت های شغلی فراوانی که در کرج وجود دارد مجبورند بین تهران و کرج در رفت و آمد باشد،اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، غرب تهران بهترین گزینه برای اجاره خانه در تهران خواهد بود

معرفی محله های غرب تهران

مناطق 9،5،2،21 و 22 در بخش غربی تهران واقع شده. . اگر در غرب تهران به گشت و گذار پرداخته باشید حتما شاهد ساخت و سازهای وسیعی که در این بخش انجام شده بوده اید. سبک سازه های مناطق غربی تهران به شکلی است که بافتی مدرن و جدید به این قسمت بخشیده است. بافتی ساختمانی ای که شامل برج ها و آسمان خراش های چند قلو میشود. به همین سبب تعداد آپارتمان ها و خانه هایی که برای اجاره ارائه میشوند در غرب تهران بیشتر است.
در میان مناطق غرب تهران منطقه 2 از سطح کیفی بسیار بالاتری برخوردار است. در این منطقه وسعت زمین ها بسیار بالا و برخلاف آن تراکم جمعیت بسیار پایین است. منطقه 2 که در غرب تهران واقع شده دارای لوکس ترین محله های تهران مثل سعادت آباد و شهرک غرب  است. در این مناطق مراکز خرثید بسیار لوکس نیز وجود دارد. همچنین برخی از خیابانهای این مناطق به طور کلی از حالت مسکونی خارج شده و به حالت اداری درآمده اند که همین موضوع این محله ها را پر رفت و آمد و همیشه زنده کرده است. اگر قصده اجاره خانه در تهران درا دارید و میخواهید در بهترین و لوکس ترین محله های آن زندگی کنید، غرب تهران بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

منطقه 21 نیز دارای محله های متعددی نظیر شهرک دانشگاه شریف، شهرک دانشگاه، تهرانسر شرقی، تهرانسر غربی، شهرک شهرداری، شهرک 22 بهمن، بزرگراه فتح، بزرگراه  تهران – کرج ، شهرک غزالی، چیتگر شمالی، چیتگر جنوبی، شهرک استقلال، تهرانسر مرکزی، باشگاه نفت، شهرک پاسداران، ویلاشهر، وردآورد، شهرک فرهنگیان، شهرک آزادی و شهرک دریا است. قیمت اجاره خانه در این محله های غرب تهران بسیار مناسب بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای اجاره نشین ها است. این منطقه مراکز رفاهی و تفرحی متعددی نیز دارد که از میان آنها میتوان به مرکز خرید الماس، مرکز خرید شهرداری، مرکز خرید رضا، پاساژ الهام، پاساژ رحیمیان، مرکز تجاری تهرانسر، شهربازی سرپوشیده گنجینه شادی واقع در تهرانسر، موزه ی خودروهای تاریخی در جاده مخصوص کرج، شهرک غزالی و ارک نرگس در تهران سر اشاره کرد.

منطقه 22 نیز دقیقا همانند منطقه 21 دارای محله های متعددی است. این منطقه شامل محله های شهرک راه آهن، دریاچه چیتگر، شهرک گلستان، گلستان شرقی، گلستان غربی، امید، شهید باقری، دژبان، پیکان شهر و آزاد شهر اشاره کرد.  بافت اغلب محله های منطقه 22 بسیار جدید و مدرن است و در اغلب محله های آن شاهد برج ها و آسمان خراش های متعددی که جلوه ی خاصی به این منطقه بخشیده اند خواهید داشت. این منطقه همچنین دارای مراکز رفاهی و تفرحی مخصوص خودش است که این مراکز در بین تمام تهرانی ها بسیار محبوبند. پارک چیتگر از مهم ترین مراکز تفریحی تهران است که در غرب تهران واقع شده است.این پارک با وسعت بسیاری زیادی که دارد از دیرباز یک تفرجگاه عمومی به شمار میرفته اما در سالهای اخیر و با افتتاح پاساژ ها و مراکز تفریحی بیشتر در اطراف آن مراجعه مردم به این پارک بیشتر شده. در اطراف دریاچه ی واقع در این پارک وسایل زیادی چون چرخ و فلک تاب و سرسره وجود دارد علاوه بر این امکانات قایق سواری ،ماهیگیری و لنج سواری از دیگر تفریحاتی است که میتوانید در جوار این پارک و دریاچه داشته باشیداز دیگر مناطق اطراف این دریاچه که جمعیت زیادی را به خود میخواند،مرکز خرید بام لند است در این مرکز خرید شعب متعددی از بیشتر برند های محبوب پوشاک و لوازم ورزشی وجود دارد که بسیاری را به قصد خرید البسه به سمت خود میکشاند.

ایران مال نیزمال یکی از مناطق بزرگ خرید در غرب تهران است ،ایران مال تنها به قصد مرکز خرید و تجاری بودن ساخته نشده بلکه در این پاساژ بزرگ که از بزرگ ترین مراکز خرید و تفریحی ایران و خاورمیانه است،میتوانید بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری را هم ببینید.در این مرکز خرید پیست اسکی روی یخ،زمین گلف،باغ ایرانی و یک کتابخانه ی عظیم وجود دارد که مشابهش را در جای دیگری نمیبینید. اگر برایتان مهم است که به بهترین مراکز خرید تهران نزدیک باشید و به تفریح و گردش اهمیت ویژه ای میدهید، غرب تهران و محله چیتگر میتواند بهترین گزینه برای شما باشد. از سایر مراکز تفریحی منطقه 22 تهران میتوان به اُ پارک، پارک جنگلی چیتگر، مجموعه ورزشی آزادی، شهر باز هزار و یک شهر، پارک شب، کارتینگ آزادی، مجموعه ورزشی آهو، پارک جنگلی لتمال کن، آبشار تهران، پارک جنگلی ورد آورد و  بوستان جوانمردان اشاره کرد. تمام این موارد دلایلی هستند که غرب تهران را به یکی از بهترین مناطق برای اجاره خانه در تهران بدل کرده اند.

اجاره خانه در شرق تهران

شرق تهران یکی از مناطق بسیار وسیع در تهران است که اتفاقا منطقه ی مناسبی برای اجاره نشینی نیز به شمار میرود. شرق تهران دارای خانه هایی با متراژ های پایین و قیمت های بسیار مناسب است که هر کسی با هر بودجه ای که داشته باشد میتواند در شرق تهران به اجاره خانه بپردازد. شرق تهران مانند دیگر قسمت های تهران از امکانات رفاهی و تفریحی خوبی برخوردار است. همچنین دسترسی خطوط مترو بی آر تی نیز در این ناحیه از تهران بسیار مناسب است. یکی از ویژگی های خانه های شرق تهران این است که عمدتا به صورت رهن کامل اجاره داده میشوند و این موضوع برای کسانی که نمیخواهند بابت اجاره ماهانه هزینه کنند بسیار خوشایند خواهد بود. شرق تهران از تراکم جمعیت نسبتا کمی برخوردار است و اغلب محله های آن بسیار کم رفت و آمد و ساکت است.  در این ناحیه از تهران اغلب افراد مسن و میانسال زندگی میکنند چرا که این نواحی برای سکونت این دسته از افراد بسیار مناسب تر است. شرق تهران یکی از مناطق وسیع و سرسبز تهران به شمار میرود. به دلیل وجود پارک جنگلی سرخه حصار در شرق تهران و به دلیل وسعت بسیار زیاد این پارک،این ناحیه از تهران نیز از هوای بسیار خوبی برخوردار است.همانطور که گفته شد قیمت خانه ها در شرق تهران به مراتب کمتر بوده و با اجاره خانه در شرق تهران میتوانید هزینه بسیار کمتری پرداخت کنید. شهر تهران هم دارای بافت قدیمی است و هم آپارتمانهای نوساز متعددی دارد. از همین رو پیدا کردن آپارتمان مناسب برای اجاره در این محله ها بسیار راحت است.

مزایای اجاره خانه در مناطق شرقی تهران

1.    مهم ترین مزیت اجاره خانه در شرق تهران مربوط به قیمت خانه هاست ،شرق تهران دارای بافتی قدیمی است که همین موضوع قیمت خانه را در این منطقه پایین آورده است.
2.    مورد بعدی متراژ پایین خانه ها در شرق تهران است، این متراژ های پایین در کنار قیمت های مناسب کمک میکند تا شما نهایتا خانه ی ارزان تری اجاره کنید.
3.    در طی تمام سالها مشاهده شده تعداد آگهی های اجاره خانه در بخش شرقی تهران بیشتر از سایر مناطق است . همین امر باعث میشود شما در مدت زمان بسیار کمتری بتوانید خانه دلخواهتان را در بخش شرقی تهران پیدا کنید و زمان کمتری را صرف گشتن در بین آگهی های بیشمار اجاره خانه در تهران کنید. و به طور کلی اجاره خانه در شرق تهران آسان تر میشود.
4.    اگر درآمد ماهیانه بالایی ندارید و نمیتوانید مبلغ زیادی را به عنوان اجاره بهای خانه بپردازید شرق برای شما گزینه‌ی بهتری است چرا که در بین خانه های شرق تعداد خانه هایی که به صورت رهن کامل اجاره داده میشوند و یا با پول پیش بیشتر و اجاره پایین تر اجاره داده میشوند بسیار بیشتر از مناطق غربی تهران است که این موضوع میتواند به شما در پس انداز درآمدتان کمک کند.

معرفی محله های شرق تهران

محدوده شرقی تهران را مناطقی چون منطقه 4، منطقه 8، منطقه 13 و منطقه 14 در بر گرفته اند. منطقه 4 در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد که بخشی از منطقه‌ی لواسان تهران را نیز در بر گرفته است. از جمله محله های شرق تهران که در منطقه 4 قرار دارند می توان به: تهرانپارس، حکیمیه، نارمک، هنگام، هروی، علم و صنعت، فرجام، بلوار پروین، سراج، شمس آباد، مجیدیه، شمیران نو، قنات کوثر، شیان، لویزان، و همچنین مهران اشاره کرد. شرق تهران با در بر گرفتن باغ پرندگان یکی از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری ایران را در خود جای داده است. در میان محله های منطقه 4 حکیمیه نسبت به سایر محله ها برای اجاره انه در تهران مناسب تر ست. . این محله به علت نزدیکی اش به باغ های لواسان، سرخه حصار و لویزان و دور بودنش از مرکز تهران از آب و هوای فوق العاده ای برخوردار است که همین امر از مزایای زندگی در این محله و محله های شرقی تهران به شمار میرود. البته حکیمیه در بین سایر محله های بخش شرقی تهران قیمت بالاتری در اجاره خانه دارد. تهران پارس نسز یکی دیگر از محله های خوب منطقه چهار است که به دلیل دسترسی بسیار خوبی که دارد یکی از محله های پر جمعیت شرقی تهران است. این محله از خیابانهای مدرن و اصولی برخوردار است و هم شامل خانه های ویلایی است و هم آپارتمانهای نوساز که برای اجاره بسیار مناسب هستند.

منطقه 8 شامل محله های وحیدیه، مجیدیه جنوبی، تسلیحات، فدک، کرمان، مدائن، هفت حوض، دردشت، زرکش، میباشد. محله هفت حوض بعد از بازار 15 خرداد مهم ترین مرکز خرید شهر تهران است. مراکز خرید محله های شرق تهران عبارت‌اند از: مرکز خرید سون سنتر، مرکز خرید گلبرگ، مرکز خرید نبوت، پاساژ الماس تهران، پاساژ سپید، مجتمع تجاری اداری صبا، پاساژ گلبرگ، مرکز خرید قائم، مجتمع تجاری سادات، مرکز خرید طلا و جواهر آریا من، برج مرجان، مرکز خرید کویتی ها (نارمک)، مرکز تجاری اداری ونوس، مجتمع تجاری اداری مسعود، و بسیاری دیگر از  مراکز خرید. از سری جاذبه های گردشگری ایران که در این منطقه وجود دارد کلیسای ارامنه گریگور و ترکمنچای است که در نوع خود بسیار دیدنی است. در میان محله های منطقه 8 محله نارمک محله ی مناسب تری برای اجاره خانه و از پر طرفدارترین محله های بخش شرقی تهران است. نارمک در منطقه های 4 و 8 تهران قرار دارد و توسط بزرگراه رسالت به بخش شمالی و جنوبی تقسیم میشود که بخش شمالی آن، واقع در منطقه 4 از آب و هوای معتدل تری برخوردار است. و بخش جنوبی آن با پاساژ ها و مراکز خرید متعددی که دارد به یکی از قطب های خرید در تهران تبدیل شده به طوری که بعد از بازار تهران شلوغ ترین مرکز خرید تهران است. قیمت اجاره خانه در این محله در بخش شمالی و جنوبی آن منتفاوت است، به طوری که در بخش شمالی آن میتوان خانه های ارزان و اقتصادی تر اجاره کرد و در بخش جنوبی گاها میتوان به دنبال اجاره خانه های لوکس با قیمت بالاتر بود. لازم به ذکر است که دانشگاه علم و صنعت نیز در این محله واقع شده است.

منطقه 13 تهران شامل محله های شهید اسدی، صفا، زاهد گیلانی، دهقان، اشراقی، حافظیه، پیروزی، شورا، امامت، زینبیه، آَتیانی، تهران نو، دماوند، سرخه حصار، و همچنین نیروی هوایی میشود. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران در این منطقه قرار دارد. این منطقه که پارک جنگلی سرخه حصار نام دارد محل خوبی برای تفریح و ورزش شرق نشینان تهران است. منطقه 14 شهر تهران دارای 25 محله می باشد که از محبوب ترین و شلوغ ترین مناطق پایتخت می باشند. از جمله مهم ترین محله های شرق تهران موجود در منطقه 14 می توان به صد دستگاه، فلاح، هفده شهریور، نبرد، شهرابی، قصر فیروزه، آهنگران، مینای جنوبی، تاکسیرانی، پاسدار گمنام، شیوا، اندرزگو، شهید محلاتی، پرستار، آهنگ، افراسیابی شمالی، نبی اکرم، ابوذر، سیزده آبان، شکیب، فرزانه، سرآسیاب دولاب،  چهارصد دستگاه،  مینای شمالی، دژکام، جابری، شکوفه، آهنگ شرقی، اشاره کرد. قدمت برخی از این محله ها به قدری زیاد است که تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری ایران را در خود جای داده است. از جمله جاذبه های گردشگری مهم این منطقه میتوان به گورستان ارامنه تهران، حمام دولاب، قبرستان زرتشتیان، خانه موزه دکتر معین و پارک آبی آزادگان اشاره کرد.

در این میان محله پیروزی شناخته شده تر و محبوب تر از سایرین است. از پیروزی میتوان به عنوان مهم ترین محله برای اجاره نشین ها نام برد، تعداد و تنوع خانه ها در پیروزی آنقدر زیاد است که افراد بسیاری را به خود جذب میکند. به علاوه این محله دسترسی خوبی به مرکز تهران دارد و با دسترسی آسانش به اتوبان امام علی میتوان از پیروزی در کوتاه ترین زمان به سایر مناطق تهران رفت و آمد کرد. قیمت اجاره خانه ها در پیروزی بسیار مناسب است و خانه های بسیاری که به صورت رهن کامل ارائه میشوند هم زیاد است. اگر خودرو شخصی دارید یادتان باشد تا جایی که امکانش است خانه ای که دارای پارکینگ است اجاره کنید چرا که خیابانهای پیروزی عمدتا شلوغ بوده و جای پارک به راحتی در آن پیدا نمیشود.

اجاره خانه درمرکز تهران

مناطق مرکز تهران دارای امکانات و ویژگی های بسیار زیادی می باشد. در واقع این بخش از پایتخت دارای انبوهی از امکانات رفاهی، ادارات، دانشگاه ها، مراکز خرید و بازار ها، و بسیاری دیگر از امکانات تفریحی و رفاهی می باشد. پاساژ گردی که یکی از محبوب ترین اقدامات در این شهر می باشد، در این منطقه معنا پیدا می کند. در واقع به دلیل وجود بازار بزرگ تهران در این محله، می توان یک روز را به طور کامل در این شهر به گردش و تفریح پرداخت. علاوه بر این، جاذبه های تاریخی محله های مرکز تهران نیز کم نیست. به طور کلی میتوان مرکز تهران را یکی از ناحیه های مهم تهران که مراکز گردشگری بسیاری را درخود جای داده است نام برد. اجاره خانه در محله های مرکز تهران این امکان را به شما می دهد تا توانید در کوتاه ترین زمان اقدام به دسترسی به سایر مناطق تهران کنید

مزایای اجاره خانه در مناطق مرکزی تهران

1.    از مناطق مرکزی تهران به عنوان قلب تهران یاد میشود ، چرا که عمده‌ی فعالیت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در همین مناطق صورت میپذیرد. اداره های مهم تهران مانند سازمان بانک مرکزی، وزارتخانه ها، مجلس شورای اسلامی و… در مرکز تهران واقع شده اند. و با اجاره خانه در مرکز تهران از مزیت نزدیکی به این اداره ها بهره مند خواهید بود.
2.    ادانشگاه های مهم ایران مثل دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش مرکزی تهران قرار دارند و اگر شما دانشجو هستید مرکز تهران بهترین گزینه برای زندگی شما خواهد بود.
3.    مرکز تهران بهترین دسترسی به خطوط حمل و نقل عمومی را دارد به طوری که میتوان گفت در هر محله‌ی آن یک ایستگاه مترو واقع شده است. خطوط BRT هم تمام خیابانهای بخش مرکزی تهران را پوشش میدهند. اگر شما ساکن این مناطق شوید به استفاده از خودرو شخصیتان برای رفت و آمد های درون شهری چندان نیاز پیدا نخواهید کرد.
4.    میتوان گفت که اگر محل کار شما نیز در بخش مرکزی تهران واقع شده باشد شما دیگر هیچ دلیلی برای خارج شدن از این منطقه نخواهید داشت چرا که تمام امکاناتی که ممکن است روزی لازمتان شود مثل بیمارستان و درمانگاه های خوب، مراکز خرید متعدد از جمله مرکز خرید لاله ،بازار موبایل و کامپیوتر چهارسو و رضا و بازار بزرگ تهران ، مراکز آموزشی برتر ایران و مراکز تفریحی مثل پارک لاله و کافه های خوب و متعدد همیشه در دسترس شما خواهد بود و شما با طی مسیر کوتاهی میتوانید به همه‌ی این امکانات خیلی سریع دسترسی پیدا کنید.
5.    قیمت اجاره خانه در مناطق مرکزی تهران بسیار پایین و مناسب است و محله های مرکز تهران یکی از بهترین گزینه ها برای زوج های جوان و دانشجویان خواهد بود.

معرفی محله های مرکز تهران

محله های مرکزی تهران را مناطق 6-7-9-10-11-12 تشکیل داده اند.از مرکز تهران به عنوان قلب تهران یاد میشود چرا که با اکثر اتوبانهای مهم این شهر یعنی اتوبانهایی چون چمران،همت،مدرس و خیابان انقلاب در ارتباط است. منطقه6 دارای 14 محله است که بیشتر محله های آن از مهمترین محله های مرکز تهران هستند. محله هایی مثل میدان ولیعصر، میدان جهاد، کریمخان، ایرانشهر و امیر آباد. منطقه 7تهران در قسمت مرکزی و شرقی تهران واقع شده، این منطقه از تهران شامل 16 محله است که از مهم ترین این محله ها میتوان به محله های عباس آباد، نظام آباد، سهروردی، حشمتیه و بهار اشاره کرد. در منطقه 9 ، هشت محله وجود دارد که اکثر این محله ها دارای بافت قدیمی و گاها فرسوده بوده به طوری که سن عموم بناهای واقع شده در این منطقه به بیش از نیم قرن میرسد.از محله های مهم این منطقه میتوان به محله های استاد معین و مهرآباد اشاره کرد. منطقه ی 10 شامل ده محله است که از مهمترین آنها میتوان به محله های بریانک، سلسبیل، کارون و کمیل اشاره کرد.

اجاره خانه درجنوب تهران

بسیاری از مردم ذهنیت مناسبی از زندگی در بخش جنوبی تهران ندارند، اما بر خلاف تصور عموم بخش جنوبی تهران شامل محله هایی است که چه از نظر فرهنگی و چه از نظر سطح امکانات رفاهی برای زندگی بسیار مناسب اند. همانطور که میدانید در مناطق جنوبی تهران عمدتا بافت قدیمی داشته که همین امر سبب شده تا در سالهای اخیر این خانه های اخیر تخریب شده و جای خود را به آپارتمان های نوساز بدهند از این رو برای اجاره خانه در جنوب نیاز به زمان زیادی برای جستجوی خانه ای مناسب نخواهید داشت. جنوب تهران برای زوج های جوان و یا دانشجویان بهترین آپارتمان ها را ارائه میدهد چرا که با قیمت های پایین و متراژ های مناسب میتوان با هزینه‌ی خیلی کمی این خانه ها را اجاره کرد. از میان محله های جنوب محله های شوش، یافت آباد، خاوران، عبدل آباد، شکوفه، نازی آباد، خانی آباد و شهرری معروف ترند. در میان این محله ها، محله ی خانی آباد و خاوران ارزان ترین خانه هارا دارند. شهرری هم محله‌ی بسیار مناسبی است چرا که اکثر ساکنین آن اصیل نشین بوده و از سطح فرهنگی بسیار بالایی برخوردارند. محله ای به نام توحید نیز در بخش جنوبی تهران است که اکثر ساکنین آن دانشجویان هستند چرا که  دسترسی آسانی به مترو نواب دارد و با مرکز شهر و دانشگاه های مهم تهران فاصله‌ی چندانی ندارد.

معرفی محله های جنوب تهران

محله های جنوب تهران شامل مناطق 15-16-17-18-19-20هستند. منطقه 15 تهران شامل محله های افسریه، شوش، شهرک مسعودیه، شهرک بروجردی و کیانشهر و … است. از میان محله های منطقه 16 میتوان محله ی آذری، امامزاده حسن، زمزم و باغ خزانه اشاره کرد. منطقه 18 در جنوب غرب تهران واقع شده که یکی از ارزان ترین  محله های جنوب تهران را دارد. محله های مهم این منطقه عبارتند از: شهرک فردوس، شهرک ولیعصر، شادآباد و خلیج فارس. منطقه 19 در جنوب غربی شهر تهران واقع شده که یکی از بزرگترین بوستان های محله های جنوب تهران یعنی بوستان ولایت ، در این منطقه وجود دارد. از محله های مهم منطقه 19 میتوان به شهرک شریعتی،خانی آباد نو،عبدل آباد،نعمت آباد و محله اسفندیاری اشاره کرد. منطقه 20 در تهران جنوبی ترین منطقه تهران است که قدمتی چندهزار ساله دارد این قدمت چند هزارساله باعث شده تا این منطقه بسیاری از جاذبه های گردشگری ایران را در خود جای دهد. این جاذبه های گردشگری که عمدتا از نوع جاذبه های تاریخی هستند در محله های قدیمی تر مانند محله ی شهرری بیشتر یافت میشوند. یکی  از این مراکز تاریخی برج طغرل است که بیش از 1000سال قدمت دارد. از محله های مهم این منطقه که از مهم ترین محله های جنوب تهران هم به شمار میروند، میتوان به محله ی دولت آباد، محله جوانمرد قصاب، محله اقدسیه و محله نفر آباد اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.