بازارچه پارک لاله، غرفه‌های سنتی و غرفه‌های غذایی بازارچه

بازارچه پارک لاله از آن بازارهای جذاب تهران است که محال است پایتان را به آنجا بگذارید و دست خالی برگردید. این بازارچه در نزدیکی دانشگاه تهران و موزه هنر‌های معاصر قرار دارد، به‌همین خاطر در بین تهرانی‌ها به اسم گذر فرهنگ و هنر هم شناخته می‌شود. در بازار‌چه پارک لاله چیزی که بیشتر از همه به دل می‌نشیند، همان محیط خودمانی آن است. هنرمندان و دانشجویان جوان به اینجا می‌آیند تا کارهای هنری خود را آنجا به فروش بگذارند.
البته ناگفته نماند که در بازارچه پارک لاله در کنار غرفه‌های فروش کارهای هنری هنرمندان، غذاخوری‌های نقلی هم پیدا می‌شود که بوی خوش آن‌ها شما را وسوسه به خوردن غذا می‌کند. امروز با ما در تهران مبله باشید تا به سراغ بازارچه پارک لاله برویم و ببینیم در این بازار‌چه چه خبر است.


چطور به بازارچه لاله برویم؟

بازار‌چه پارک لاله در خیابان کارگر شمالی، بین بلوار کشاورز و خیابان دکتر فاطمی و در ضلع غربی پارک لاله قرار گرفته است. شما با رفتن به این بازارچه می‌توانید شلوغی شهر را پشت در بگذارید و وارد جایی پر از حس صمیمیت و آرامش شوید. پس برای دیدن آدرس دقیق نوشته روی نقشه ببینید را کلیک کنید.

روی نقشه ببینید!

بازارچه لاله در تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Behzad Chakooee

راه‌های رسیدن به بازارچه با مترو یا اتوبوس

شما اگر بخواهید با مترو تهران راهی بازارچه پارک لاله شوید، باید به خط زرد مترو تهران (خط چهار، علامه جعفری به کلاهدوز) بروید. در این خط کافی است در ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی از قطار پیاده شوید. ادامه مسیر را می‌توانید با سوار شدن به تاكسی‌هایی که به‌سمت خیابان کارگر شمالی پارک لاله (محله امیرآباد) در حرکت هستند، طی کنید.

البته ایستگاه مترو جهاد هم در نزدیکی بازارچه لاله قرار دارد و شما در خط ۳ مترو تهران از این ایستگاه پیاده شوید و بقیه مسیر را با تاکسی و یا پیاده‌روی طی کنید.

مسیر دسترسی بازارچه با اتوبوس هم بیشتر با اتوبوس‌هایی که در مسیر میدان آزادی به میدان هفت تیر و میدان آزادی به میدان ولیعصر و بالعکس در حرکت هستند، انجام می‌شود. در این مسیر شما می‌توانید در ایستگاه اتوبوس ضلع جنوبی پارک لاله پیاده شوید و بقیه مسیر را از داخل پارک پیاده‌روی کنید.

دسترسی بازارچه پارک لاله

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Morteza Jafari

بیشتر بخوانید: لوکیشن های عکاسی تهران، ذره‌بین به دست باشید


بازارچه پارک لاله از بازارهای کار راه‌انداز و خواستنی تهرانی‌ها در مرکز شهر

شما همین که بعد از گشت‌وگذار در پارک لاله، وارد بازارچه می‌شوید،‌ غرفه‌های ساده و بدون هیچ تشریفاتی را می‌بینید که در گوشه‌گوشه‌ بازارچه جا گرفته‌اند. بازارچه لاله را بازار راه انداز می‌گویند، دلیل آن هم غرفه های پارک لاله است که کارهایی مثل خیاطی، تعمیر یا تمیز کردن ظروف و تعمیر لوازم منزل را انجام می‌دهند.
البته خرید لباس‌هایی مثل مانتو، کفش و تیشرت هم در این بازار‌چه کار ساده‌ای است. فقط کافی است کمی از تجملات بیرون بیاید تا بتوانید خودمانی‌تر خرید کنید.
اینجا هر‌ کسی هنر دست خود را به نمایش می‌گذارد تا برای بازدیدکننده‌ها به فروش برساند. غرفه‌داران اینجا هنرمندانی از اصناف و گروه‌های مختلف‌ هستند که هر کدام‌ محصولات دست‌ساز خود را به مشتری‌ها می‌فروشند، تا جایی که اگر سردرب بازارچه را بخوانید می‌بینید که نوشته بازارچه خوداشتغالی لاله و گذر فرهنگ و هنر.

غرفه‌های بازارچه پارک لاله

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Morteza Jafari

چرا بازدید از بازارچه پارک لاله برای همه جذاب است؟

در کنار همه این جذابیت‌ها دیدن این بازار برای خیلی از تهرانی‌ها جذاب است دلیل آن به‌خاطر بودن بازارهای کوچکی است که در اینجا مشغول کار هستند. مثلا بازار قاب‌سازی وسط بازارچه با انواع و اقسام قاب‌های چوبی و غیر چوبی، شیشه و آینه می‌تواند شما را لحظاتی مشغول بازدید در این بازارچه کوچک کند.
تازه شما می‌توانید اینجا قاب‌های موردنیاز خود را سفارش دهید تا برایتان بسازند. البته شما در سوراخ سمبه‌های بازارچه لاله می‌توانید چیزهایی را پیدا کنید که حتی آن‌ها را شاید در نقاط دیگر تهران نتوان پیدا کنید.
 در میان همه چیزهایی که گفتیم شما می‌توانید از آباژورهای سنگی، شمع‌های دست‌ساز، مجسمه‌های سیمی، صنایع دستی، سفال‌فروشی، تابلو نقاشی، گل‌فروشی، سنگ‌های تزئینی و گردنبند‌های چوبی را با قیمت خوب از اینجا بخرید.
هر چند اگر کمی خوش‌شانس باشید، تک‌نوازی هنرمندان را کنار نرده‌های موزه‌ هنرهای معاصر و یا نوازندگان گروهی را در مجاورت بازارچه پارک لاله خواهید شنید.

خرید از بازارچه لاله تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Morteza Jafari

بیشتر بخوانید: اجاره خانه مبله، اقامتی بی‌دردسر در جای‌جای تهران


در بازارچه پارک لاله چی بخوریم؟

شما هر چه که در بازارچه پارک لاله جلو‌تر می‌روید، غذاخوری‌های رنگارنگ و نقلی را می‌بینید که بوی خوش غذاهای خوشمزه آن‌ها از دور هم شما را وسوسه می‌کند که کمی از آن‌ها بخورید.  اینجا شما می‌توانید از غذاهای خانگی و مامان‌پز تا غذاهای محلی و گیلانی نوش جان کنید. اگر به غذاهای محلی علاقه‌مند باشید، می‌توانید از غرفه‌ غذا‌های محلی گیلان که همیشه میرزا‌قاسمی و واویشکا دارند سفارش دهید تا برایتان آماده کنند.

غداخوری بازارچه پارک لاله

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Behzad Chakooee

در بازارچه پارک لاله کافه‌ کوچکی هم دیده می‌شود که شما می‌توانید چای و قهوه و نسکافه از آنجا سفارش دهید و در فضای صمیمی و چیدمان‌های ساده میز و صندلی‌ها در کنار دوستان‌ خود لحظاتی را خوش بگذرانید.

پیشنهاد می‌شود اینجا خوردن املت‌های ترکیبی دایی در بازارچه را هیچ جوره از دست ندهید.

املت دایی بازارچه لاله

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Morteza Jafari

یکی از بامزه‌ترین چیزهای بازارچه‌ لاله، گربه‌های آنجاست که در گوشه و کنار بازار و در روی نیمکت، موتور، نرده‌ها و پله‌ها خوابیده‌اند که شما می‌توانید با آن‌ها عکس بگیرید و یا غذا بدهید. اگر از گربه‌ می‌ترسید بهتر است وارد بازارچه پارک لاله نشوید، چون گربه‌های آنجا ترسی از شما ندارند و از زیر پای‌ شما هم رد می‌شوند.  

عکس

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس sara Shaw

بیشتر بخوانید: آشنایی با زیباترین میدان تهران ؛ صفر تا صد میدان ولیعصر تهران


ساعت کاری بازارچه پارک لاله تا چند است؟

این بازارچه در همه روزهای هفته از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب باز است و جمعه‌ها هم از ۴ عصر تا ۱۰ شب شما می‌توانید به اینجا بروید.


در نزدیکی بازارچه لاله از کجاها دیدن کنیم؟

با رفتن به بازارچه لاله شما می‌توانید از جاهای دیدنی تهران که با این بازار فاصله کوتاهی دارند دیدن کنید. ما اینجا کوتاه در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد:

  • موزه هنرهای معاصر، گنجینه‌ هنر مدرن و معاصر ایران و جهان

موزه هنرهای معاصر یکی از مراکز فرهنگی تهران است که در آنجا شما می‌توانید از آثار هنری مدرن و معاصر ایران و جهان دیدن کنید. فعالیت‌ها و رویدادهای هنری تهران بیشتر در این موزه برگزار می‌شود.
موزه هنرهای معاصر ۹ گالری دارد که سه گالری آن برای نمایش آثار هنرمندان بین المللی است و شش گالری هم برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و موقتی است. از جذابیت موزه هنرهای معاصر گنجینه دائمی آن است که سه هزار آثار مهم و ارزشمند هنرمندان در آن نگهداری می‌شود. پس با رفتن به موزه هنرهای معاصر خودتان را برای یک تفریح چند ساعته آماده کنید.

موزه هنرهای معاصر

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Negin Rezaei

  • موزه فرش، دنیایی از هزار رنگ و رج

شما در این موزه می‌توانید از فرش‌های دست‌بافت هنرمندان سراسر ایران دیدن کنید. افراد بسیاری با هدف دیدن موزه‌هایی مثل موزه فرش تهران راهی این شهر می‌شوند تا از دیدن فرش‌های رنگارنگ و دست‌بافت و جذاب لذت ببرند. چون اینجا هر جا که نگاه می‌کنید زیبایی و رنگ است.

موزه فرش

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس مژده خیرالهی

  • پارک لاله، پارکی خاطره‌انگیز در بلوار کشاورز تهران

 پارک لاله بعد از پارک چیتگر از بزرگترین پارک های تهران است که در مرکز شهر قرار دارد. این پارک با اینکه در نزدیکی پررفت‌وآمدترین محله‌ تهران یعنی میدان انقلاب است اما فضای آرام و دنج و محیط دلنشینی دارد. شما اگر در خیابان انقلاب باشید با چند دقیقه پیاده‌روی کوتاه می‌توانید به بوستان لاله تهران برسید.

پارک لاله

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Civil Hfm

بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای


نظر شما در مورد بازارچه لاله چیست؟ آیا شما‌تابه‌حال به بازارچه پارک لاله تهران رفته‌اید؟ این بازار را چطور دیدید؟ در این بازار توانستید چیزی که مدنظرتان بود را خریداری کنید؟ آیا دیدن این بازارچه را به بقیه پیشنهاد می‌دهید. تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا خوانندگان ما بتوانند از راهنمایی‌های شما در دیدن بازارچه لاله استفاده کنند.


 اگر شما تهرانی هستید که هیچ اما اگر در تهران نیستید، نگران محل اقامت خود نباشید. چون شما با اجاره آپارتمان مبله در تهران به‌راحتی می‌توانید در مدت حضورتان در تهران، از واحدهای تهران مبله برای اقامت موقت خود استفاده کنید.


سوالات متداول

بازارچه پارک لاله کجای تهران است؟

پارک لاله یکی از پاتوق‌های دوست داشتنی اهالی فرهنگ و هنر در شهر تهران است که شما می‌توانید در همه روزهای هفته به آنجا مراجعه کنید.

در بازارچه پارک لاله چه چیزهایی می‌توان خرید کرد؟

اینجا شما می‌توانید صنایع دستی، خوراکی و پوشاک و حتی خیلی از کالاهای ساده و سنتی را سفارش دهید تا برایتان درست کنند و یا از آنها بخرید.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به بازارچه لاله کدام خط است؟

ایستگاه مترو انقلاب در خط چهار تهران از دسترس‌ترین خط متروهای تهران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.