لوکیشن های عکاسی تهران، ذره‌بین به دست باشید

روزهای خوش بهاری و رنگارنگ پاییزی جان‌ می‌دهد برای عکس گرفتن، آن هم در بهترین لوکیشن های عکاسی تهران. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خیلی از کسانی که در تهران زندگی می‌کنند و یا به هر دلیلی مسافر این شهر هستند، نمی‌دانند دقیقا کجا باید بروند و چه عکس‌هایی بگیرند که با بقیه عکس‌های معمولی فرق داشته باشد.
پس بهتر است تا شارژ دوربین‌تان تمام نشده برویم‌ سر اصل مطلب که بهترین لوکیشن‌ های عکاسی در تهران کجاها هستند.


تهران کجا هم بگردیم هم عکس بگیریم؟

لوکیشن های عکاسی در تهران زیاد هستند که شما می‌توانید با رفتن به هر یک با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم تفریح و گردش کنید هم کلی عکس یادگاری بگیرید. فقط کافی است یکی از مکان‌های مناسب عکاسی در تهران را از لیست زیر انتخاب کنید و برای آخر هفته خود یک برنامه‌ی عکاسی توپ بچینید.

لوگیشن عکاسی در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Arash

  • پله های خیابان ولیعصر، از بهترین لوکیشن های عکاسی تهران برای جوان پسندان

همانطور که می‌دانید خیابان ولیعصر تهران طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه است و همیشه پر از شگفتی است. در سال ۱۳۸۰ مسیر پله‌های اول تا هشتم ولیعصر را نقاشی کرده‌اند. هر چند الان بعضی از طرح‌های پله‌ها امروز کم‌رنگ شده و جای پله سوم را‌ آسانسور گرفته اما هنوز پله‌های دیگر زیبایی خودشان را دارند و اینجا نباید گذر زمان را دست کم گرفت. یادتان باشد که عکاسی از این تتوهای روی پوست تهران می‌تواند عکس‌های شما را هنری‌تر از دیگر عکس‌هایی که تا‌به‌حال گرفتید، کند.

پله های رنگی ولیغصز

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Towhid Ahmadi

  • عکاسی در کوچه‌های پر از چتر مهناز و تمدن را هیچ جوره از دست ندید

کوچه مهناز در نزدیکی میدان انقلاب و کوچه تمدن در فردوسی از جذاب‌ترن سوژه‌ها و لوکیشن های عکاسی در تهران هستند. پس اگر عکاسی از بناها و کوچه‌های خاص یکی از سرگرمی‌های شماست، در این کوچه‌ها هیچ جوره سوژه کم نمی‌آورید.
البته یادتان باشد که این کوچه‌‌ها با داشتن چترهای با رنگ‌های مختلف، رنگ‌ها را به بناهای کهنسال دور‌ خود داده‌اند. این رنگ‌ها به‌راحتی می‌توانند در عمق لنز دوربین بروند و ردی تماشایی از خودشان در عکس‌هایتان بگذارند. پیشنهاد می‌شود به هیچ وجه این لوکیشن عکاسی را در تهران از دست ندهید، چرا که واقعا ضرر می‌کنید.

کوچه تمدن

منبع عکس اینستاگرام oman.travelers

بیشتر بخوانید: خیابان لاله زار،‌ خیابانی شبیه شانزه لیزه فرانسه

  • کوچه بادبادک‌ها در میدان ونک، از لوکیشن‌ها تازه تاسیس تهران برای عکاسی

اگر از ساکنان تهران هستید و دوست دارید در جای خاص و فانتزی عکس بگیرید، به سراغ یکی از لوکیشن‌های جذاب و رنگی در کوچه نسیم میدان ونک بروید. از آنجا که کوچه نسیم از جاهای تازه تاسیس تهران برای عکاسی است، به‌همین‌خاطر شاید کمتر کسی آن را به عنوان بهترین لوکیشن عکاسی در تهران بشناسد.
اینجا تعداد زیادی بادبادک رنگی روی سقف کوچه نصب شده که شما می‌توانید با ثبت کلی عکس یادگاری این سری تهرانگردی خودتان را خاص کنید. البته در کوچه نسیم برای جذابیت و جلوه بصری بهتر، دیوارها و سنگفرش‌ها را هم رنگ‌ آمیزی کرده‌اند. تعدادی هم لامپ ال‌ای‌دی روی بادبادک‌ها گذاشته شده تا باعث زیبایی هر چه بیشتر این کوچه در تاریکی شب شود.

کوچه بادبادک ها ونک

منبع عکس اینستاگرام tehrangardd

  • بلوار کشاورز، اینجا برای پیاده روی و عکاسی کردن معرکه است

بلوار کشاورز تهران که قبلا بلوار الیزابت نام داشت، از زیباترین و مدرن ترین خیابان های تهران است. این بلوار در نزدیکی پارک لاله است و از آن جاهای جذاب تهران برای عکاسی است. درختان و گل‌های زیبا از یک طرف و وجود کفپوش‌های خاص از طرفی دیگر، این بلوار را به یکی از بهترین مکان‌ها برای دوست‌داران عکاسی کرده است.
هر چند جذابیت بلوار کشاورز در بهترین لوکیشن‌ عکاسی، تنها مختص به یک فصل نیست. شما در تمامی فصل‌های سال می‌توانید عکس‌های جذاب و زیبای خود را در این بلوار ثبت کنید.

بلوار کشاورز

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amir Abtahi

بیشتر بخوانید: اجاره خانه مبله، اقامتی بی‌دردسر در جای‌جای تهران

  • عکاسی خاطره‌انگیز در پارک ملت با دوستان گرمابه و گلستان، حرف اول را می‌زند

پارک ملت را می توان زیباترین پارک تهران برای عکاسی نام برد. بازدید از محیط دلنشین بوستان ملت و عکاسی در آن می تواند روزی خاطره انگیز را برای شما رقم بزند. حالا اگر در روزهای بهاری هوس گرفتن عکس به سرتان زد، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ پارک ملت تهران بروید.
این پارک زیبای تهران با داشتن درختان صنوبر، چنار، نارون قطعا بهترین لوکیشن عکاسی در تهران برای عکس گرفتن شماست.
دریاچه مصنوعی، مجسمه امیرکبیر و مجسمه مادر از دیگر سوژه‌های جذاب عکاسی پارک ملت هستند که اگر با آنها عکس نگیرید، قطعا پشیمان خواهید شد.

راستی ثبت عکس‌های عاشقانه و رمانتیک در فصل پاییز به خاطر ریزش برگ‌های رنگارنگ پارک ملت، بهترین زمان برای عکس گرفتن است.

پارک ملت

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamid Alian

بیشتر بخوانید: میدان ونک تهران، خاطره‌بازی، خرید و پیاده‌روی همه باهم 

  • باغ نگارستان، آنچه خوبان همه دارند، اینجا یکجا دارد

این ضرب‌المثل قدیمی را شنیده‌اید که می‌گویند آنچه خوبان همه دارند، تو یکجا داری؟ باغ موزه نگارستان تهران نمونه کامل این ضرب‌المثل است.
اگر دلتان می‌خواهد در کنار مجسمه‌های مینیاتوری بنشینید، از تابلوهای نقاشی کمال‌الملک دیدن کنید و با سردیس‌های افراد معروف عکس یادگاری بگیرید، می‌توانید سری به این باغ باشکوه بزنید.
اینجا برای گرفتن عکس یادگاری، پیشنهاد می‌شود حتما روی یکی از صندلی‌های چوبی یادبود حافظیه بنشینید و در حالی که با دست انگار رومیزی چهارخانه قرمز را صاف می‌کنید، یک ژست متفاوت از خود ثبت کنید. این عکس به راستی از بهترین‌های آلبوم شما در ثبت خاطرات‌تان خواهد بود.

اتاق منیر فرمانفرمائیان که هنرمند کار با اشکال آینه‌ای ایران است در این مجموعه دنیای متفاوتی برای خودش دارد. در لوکیشن این اتاق شما می‌توانید از هنر آینه‌کاری، اشکال هندسی و نقاشی پشت شیشه بهترین عکس‌ها را ثبت کنید و هنر اصیل ایرانی را به همه نشان دهید.

باغ نگارستان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza

بیشتر بخوانید: تیمچه های بازار بزرگ، هم خرید کنید و هم تماشاچی باشید

  • باغ فردوس، عکاسی پرتره در فضای باز را از دست ندهید

این باغ یکی از زیباترین مکان های عکاسی تهران است که افراد زیادی برای گرفتن عکس های زیبا به خصوص در فصل پاییز به آنجا می‌روند. این باغ که نزدیک میدان تجریش است، به موزه سینما اختصاص داده شده و پاتوق هنر دوستان است.
راستی کافه‌های باحال، صمیمی و فضای دیدنی باغ فردوس طوری است که هر کسی دوست دارد زمانی را با دوستانش در آن بگذراند و عکاسی پرتره در فضای باز را تجربه کند.

باغ فردوس تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Aliakbar Yahyaie

بیشتر بخوانید:‌ اجاره آپارتمان مبله در شمال تهران

  • موزه مقدم، یک خانه با صدها لوکیشن عکاسی در تهران

 اگر دلتان می‌خواهد بین لوکیشن های عکاسی در تهران، سراغ جایی بروید که هم اصیل است، هم تاریخی و هم پر از شگفتی‌های مختلف، خانه موزه مقدم را در لیست خود بگذارید.
عمارت باغ موزه مقدم با اینکه به بزرگی دیگر عمارت های قدیمی تهران نیست، اما محوطه آن به قدری زیبا و جذاب است که شما نمی‌توانید دست از عکس انداختن بردارید.
این خانه چند بخش مجزا دارد که هر کدام به سبکی ساخته شده‌اند. اگر به یکی از عمارت‌های موزه مقدم بروید می‌بینید که به شیوه قاجار ساخته شده و در همان زمان اگر پا در عمارت دیگر بگذارید، معماری عوض شده و شکل اروپایی به خود می‌گیرد.
علت این تغییر معماری بیشتر به‌خاطر زن فرنگی صاحبخانه موزه مقدم بود که دوست داشت دل او را به‌دست بیاورد. خلاصه که گوشه‌و‌کنار این خانه قدیمی پر از جاذبه و زیبایی است. مخصوصا باغچه‌های زیبا و حوضچه‌های قدیمی و جذاب آن از بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران است.

موزه مقدم

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mitra ramezanzade

  • سر در باغ ملی و میدان مشق، لوکیشن عکس پاییزی اینجا را جای دیگری پیدا نمی‌کنید

اگر به دنبال یکی از معروف ترین لوکیشن های عکاسی در تهران هستید، به سراغ میدان مشق بروید. محوطه دیدنی این مجموعه در قسمت پشت سر در باغ ملی قرار دارد و ممکن است شما چندین بار تا به حال از آن گذر کرده باشید.
این میدان فضایی زیبا، آرام و دلنشین دارد که شما می‌توانید با آرامش با دوستان خود در آنجا قدم بزنید و عکس های زیبا و جذاب بگیرید.

سر در باغ ملی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ali ghasedi

بیشتر بخوانید:‌ تور تهرانگردی در خانه های قجری

  • کاخ گلستان، در بین برو بیاهای قاجاری بهترین عکس‌ها را بگیرید

تصور کنید که در خیابان شلوغ پانزده خرداد که صدا به صدا نمی‌رسد پای خود را به مجموعه کاخ گلستان بگذارید، دیگر خبری از آن همهمه نیست. اینجا همه چیز از صدای شرشر آب و وزش نسیم خنک گرفته تا صدای پرندگان حال آدمی را خوب می‌کند.
تا جایی که فکر می‌کنید زمان به عقب برگشته و هنوز زندگی اینجا جریان دارد و برو و بیای قاجارها به راه است. البته شما برای عکس گرفتن در کاخ گلستان و تماشای همه شگفتی‌ها، نیاز است که چند ساعتی را آنجا باشید و  کار یک ساعت و دو ساعت نیست.

اینجا با داشتن عمارت‌ها و تالارهای باشکوه کلی لوکیشن جذاب عکاسی دارد که شما می‌توانید بهترین تصاویر عمرتان را آنجا بگیرید.

کاخ گلستان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Farhad Sakhaei

بیشتر بخوانید: کاخ های تهران، قصه‌گویی از دریچه تاریخ

  • خانه تاریخی فاموری، از لوکیشن های عکاسی معروف تهران در بین علاقه‌مندان

شاید عکاسی از خانه‌های تاریخی یکی از غلاقه‌مندی‌ها شما باشد. حالا اگر در میان جاهای تاریخی تهران به‌دنبال جایی مناسب برای عکاسی هستید،خانه تاریخی فاموری بهترین گزینه است.
این خانه زیبا که از دوره قاجار به یادگار مانده، معماری بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد، طوری که به محض ورود شما عکس انداختن را شروع خواهید کرد.
البته ناگفته نماند که اینجا یک رستوران سنتی زیبا هم دارد. پس می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید. یعنی هم خودتان را مهمان یک وعده غذای خوشمزه کنید و هم در گوشه و کنار خانه چند عکس یادگاری بگیرید.

خانه فاموری از لوکیشن های عکاسی در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس omid360 Studio

  • بام تهران، برای عکس‌های فرمالیته و دوستانه اینجا بهترین لوکیشن های عکاسی تهران است

یکی از بهترین لوکیشن‌ های عکاسی در تهران، بام تهران است. اینجا به خاطر داشتن موقعیت زیبا و خاص مورد علاقه از زوج‌های جوان به عنوان لوکیشن عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته است. چرا که بلندای بام تهران یکی از جذابیت‌های کل شهر است که در یک قاب نمایش داده می‌شود.
البته کمتر کسی پیدا می‌شود که در فراز بام تهران از عکاسی مناظر زیبای اطراف آن لذت نبرد. این مکان دیدنی فرصتی مناسب برای پیاده‌روی و عکاسی از زیبایی‌های تهران دارد.
چون امکانات تفریحی بام تهران زیاد هستند و شما می‌توانید با گرفتن عکس‌ها در لوکیشن‌های مختلف مثل سافاری وحشت، باشگاه بیلیارد، زیپ لاین، باشگاه تیراندازی، وی آر سیمولیشن، کیوب کلاب، پرش آزاد، ترامپولین و سنگ‌نوردی خاطرات تهرانگردی خود را برای همیشه در آلبوم خود ثبت نمایید.

بام تهران از لوکیشن های عکاسی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Mahdian

بیشتر بخوانید: بام تهران محلی برای دورهمی های شبانه

  • محله عودلاجان، لوکیشنی با قدمت ۹۰۰ ساله در تهران برای عکاسی

اگر به قصد شکار بهترین لوکیشن های تاریخی تهران برای عکاسی هستید، یک روز صبح زود دوربین خود را بردارید و راهی محله پانزده خرداد شوید. البته خوب که فکر کنید، شاید یک روز هم برای عکاسی از این محله کم باشد. راستش را بخواهید اینجا پر است از سوژه‌های ناب و لوکیشن های عکاسی در تهران است.
از خانه های قدیمی گرفته تا گرمابه‌های سنتی گرفته تا امامزاده، کنیسه‌هایی که برای عبادت یهودیان بود، قدیمی‌ترین درخت تهران با عمر ۹۰۰ ساله و همه برای عکاسی بهترین هستند.

محله عودلاجان از بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس سعید امینیان

بیشتر بخوانید: کنیسه عزرا یعقوب، قدیمی‌ترین و بزرگترین کنیسه یهودیان در تهران


خلاصه اینکه اگر الان دارید برای رفتن به بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران برنامه می‌ریزید، روزی چند بار با خودتان تکرار کنید که یک عکس، ارزش زیر پا گذاشتن خیلی از چیزها را ندارد.
مثلا چند سال پیش گردشگران با رفتن به کاخ گلستان، برای گرفتن چند عکس یادگاری، فضای گل‌کاری محوطه را لگد مال کردند. این رفتار از نظر اجتماعی اخلاقی نیست شما نمی‌توانید با آسیب به باغ‌ها و حتی آثار تاریخی به هر قیمتی عکس بگیرید.

تا اینجای مطلب با هم به جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری تهران سفر کردیم تا در کنار هم بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران را بشناسیم. امیدواریم که به تک‌تک آن‌ها سر بزنید و عکس‌های خوبی ثبت کنید. البته شاید شما به جز مواردی که در این لیست گفتیم جاهای دیگری در تهران را بشناسید که بهترین لوکیشن عکاسی باشند، آن را با ما در تهران مبله به اشتراک بگذارید. بدون شک پیشنهادات شما راهنمای خوبی برای خوانندگان ما خواهد بود.


سوالات متداول

بهترین لوکیشن‌های عکاسی در تهران کدامند؟

باغ موزه نگارستان، سردر باغ ملی، محله عودلاجان، پله های رنگی خیابان ولیعصر، خانه فاموری و … از بهترین‌ لوکیشن‌های عکاسی تهران هستند.

در کدام لوکیشن عکاسی تهران می‌تواند عکس‌ها پرتره در فضای باز گرفت؟

باغ فردوس از جذاب ترین جاهای دیدنی تهران برای گرفتن عکس های پرتره است.

کوچه‌ رنگارنگ تهران برای عکاسی کجا هستند؟
کوچه مهناز در انقلاب، کوچه تمدن در فردوسی و کوچه نسیم در ونک از بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران برای عکس های رنگی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.