بام تهران محلی برای دورهمی های شبانه

در ارتفاعات تهران محلی وجود دارد که بام تهران میخوانندش.این مکان که محل شب نشینی تهرانی ها و دورهمی های دوستانه ی جوانان است. به خاطر منظره ی بی نظیری که دارد در هیچ شرایطی و در هچ روزی از سال خلوت و بدون رفت و آمد مشاهده نمیشود.
بام تهران صبح ها محلیست برای سحرخیزانی که پا در جاده ی سلامت این مکان میگذارند و خودشان را به بالای تپه ها میرسانند تا طلوع تهران را در سکوت و آرامش نظاره گر باشند.غروب ها مکان امن و پر آرامشیست برای کسانی که میخواهند غروب تهران را ببینند و مراقبه کنند و خودشان را برای لحظه ای از هیاهوی موجود در این کلان شهر جدا سازند.
و اما شب ها که شلوغ ترین ساعات بام تهران است بی نظیر ترین منظره ی تهران را میتوانید ببینید،وقتی خودتان را به بالای بام میرسانید احساس میکنید تهران در زیر پای شماست، چیزی جز نور و سکون و سکوت نخواهید دید.نور خیابان ها و ماشین هایی که در آنها در حال حرکت اند و نور خانه ها که از آن فاصله و ارتفاع به ستاره های چشمک زنی میمانند که انگار به سطح زمین آمده اند.
هوای بام تهران حتی در روزهایی که تهران از آلودگی سرشار است بسیار مطلوب بوده و شما با رفتن به آنجا میتوانید نفسی به دور از هوای آلوده ی شهر تازه کنید.
اگر مشتاق شدید به بام تهران بروید در ادامه راه های رسیدن به آن را مطالعه کنید.

چطور به بام تهران برویم؟

اگر با ماشین شخصی خودتان قصد رفتن به بام تهران را دارید باید از بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک برسید و سپس به بام تهران بروید.نگران جای پارک نباشید چون یک پارکینگ برای وسایل نقلیه در نظر گرفته شده.
اگر میخواهید با وسایل حمل و نقل عمومی به بام تهران بروید میتوانید از خط چهار BRT استفاده کنید،در ایستگاه تابناک پیاده شده و با تاکسی به بام تهران بروید.

بام تهران با مترو

با مترو نیز میتوانید خودتان را به بام تهران برسانید، در ایستگاه تجریش از مترو پیاده شده و سپس در میدان تجریش نیز میتوانید از تاکسی هایی که مستقیما شمارا به بام تهران میرسانند استفاده کنید.

امکانات تفریحی بام تهران

•    بانجی جامپینگ:در سالهای اخیر یکی از تفریحات محبوب جوانان بانجی جامپینگ است.سودای لمس هیجان و تعلق در ارتفاع خیلی هارا به سمت بانجی جامپینگ میکشاند.اگر علاقه مند به امتحان این تفریح هستید،بام تهران شمارا میخواند.
البته اگر ناراحتی های قلبی و عروقی دارید از امتحان این ورزش صرف نظر کنید.

•    سورتمه:بعد از سورتمه تهران،سورتمه ولنجک دومین سورتمه پایتخت و طولانی ترین سورتمه کشور است که در حوالی بام تهران قرار دارد.

•    سینما پنج بعدی:اگر با فرزندانتان به بام تهران میروید رفتن به این سینما را به شما پیشنهاد میکنیم.افکت هایی که در این سینما استفاده میشود برای کودکان بسیار هیجان انگیز بوده و اوقات خوشی را برای آنها رقم میزند.جالب است بدانید این سینما دارای استانداردی از کشور ایتالیاست تا نگرانی بابت فرزندانتان نداشته باشید.

•    تله سیژ:اگر از ارتفاع نمیترسید تله سیژ بهترین تفریحی است که میتوانید به خودتان هدیه دهید.تله سیژ شامل تله کابین و اسکی میشود و یکی از بهترین جاهایی است که در زمستانهای تهران میتوانید برای داشتن اوقاتی خوش به آنجا مراجعه کنید.

•    اتاق فرار از سری تفریحاتی است که اخیرا در ایران باب شده.ساز و کار این اتاق ها به اینگونه است که شما وارد یک فضایی میشوید و برای فرار از آنجا نیاز دارید چندیدن معما و مسئله حل کنید تا بتوانید از اتاق خارج شوید.اسکیپ روم ها ژانر های گوناگونی از جمله ترسناک،معمایی،و طنز آلود دارند.
اگر تا کنون این تفریح را امتحان نکرده اید اسکیپ رومی که قبل از ایستگاه اول توچال قراردارد را حتما امتحان کنید.

مواردی که گفته شد تنها بخشی از تفریحاتی است که شما با مراجعه به بام تهران میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.
شما میتوانید از ساعت 5 بامداد تا ساعت 24 به این مکان مراجعه نموده و از مناظری که این بام به نمایش میگذارد نهایت استفاده را ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.