میدان ونک تهران، خاطره‌بازی، خرید و پیاده‌روی همه باهم 

میدان ونک یکی از جاهای شلوغ اما کار راه بینداز تهران است. خیلی از اداره‌ها و بیمارستان‌های معروف تهران، مراکز تجاری، شرکت‌های مهم خصوصی، مراکز خرید و جاهای دیدنی تهران در نزدیکی این میدان هستند و به‌همین خاطر بیشتر روزها ترافیک شدیدی دارد.

اصلا وقتی شما به میدان ونک می‌روید، آنقدر مرکز خرید خوب است که دلتان نمی‌خواهد بدون دیدن آنها به خانه تازه بعد از گشت‌وگذار هم آنقدر خسته‌اید که فقط دلتان رسیدن به خانه را می‌خواهد.

باهم برویم و بیشتر درباره دسترسی به میدان ونک و چیزهایی که باعث جذابیت این میدان معروف و قدیمی تهران شده بدانیم. پس همراه ما باشید.


میدان ونک با کدام محله های تهران همسایه است؟

ونک منطقه سه تهران است که از شمال با بزرگراه نیایش، از جنوب با بزرگراه همت، از غرب با بزرگراه کردستان و از شرق با خیابان نلسون ماندلا و چهارراه جهان کودک محدود شده است.

میدان ونک در همسایگی محله های تهران از محله آرارات، سعادت آباد، شهرک غرب، کوی نصر، محله ظفر، محله دریا گرفته تا محله گاندی، یوسف آباد، اوین، شهرک والفجر و محله توانیر قرار دارد.

دسترسی خوب به تمامی مناطق تهران و همین طور قرار گرفتن اداره‌ها و سازمان‌ها و بسیاری از بیمارستان‌ها  و مراکز خرید میدان ونک را جایی سرزنده و شلوغ کرده است.

عکس میدان ونک تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Mohammad Nasri

بیشتر بخوانید: رستوران های گاندی و ونک، ترکیبی از سنت و مدرنیته


چطوری به میدان ونک تهران برویم؟

  • دسترسی با خودرو شخصی

اگر با خودرو خودتان قرار است به میدان ونک بروید، باید بدانید که اینجا در محدوده طرح ترافیک تهران است. با این حال بازهم شلوغ و پرترافیک است.

پس اگر ترافیک اذیتتان نمی‌کند از لحاظ دسترسی کارتان راحت است. شما می‌توانید از طریق اتوبان‌های تهران مثل همت، هاشمی رفسنجانی، کردستان و چمران خودتان را به میدان ونک برسانید.

در این مسیر خوب است بدانید که بزرگراه هاشمی رفسنجانی، مسیر غرب به شرق است که از خیابان ولیعصر و بوستان ملت کشیده شده تا مناطق شمال غرب تهران ادامه دارد.

بزرگراه همت هم مسیر شرق به غرب است و از شرق به زین‌الدین و از غرب به خرازی می‌رسد. اتوبان‌های کردستان و چمران هم مسیر شمال را به جنوب وصل می‌کنند.

  • دسترسی با طریق مترو

همانطور که می‌دانید میدان ونک خودش ایستگاه مترو ندارد. شما برای دسترسی به این میدان باید از طریق مترو خط یک کهریزک به تجریش استفاده کنید و در ایستگاه شهید حقانی پیاده شوید و بعد با اتوبوس‌های تندرو BRT به میدان ونک بروید.

 البته می‌توانید در ایستگاه میرداماد هم برای رفتن به میدان ونک پیاده شوید و پس از خروج از ایستگاه به سمت اتوبوس‌های بی آر تی بروید تا شما را به میدان ونک ببرند.

میدان های معروف تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Farzad Zarrinkoub

بیشتر بخوانید: مرکز خرید میرداماد، از قدیمی‌ترین بازار های خرید پایتخت

  • دسترسی با اتوبوس‌ های بی آر تی

برای رفتن به میدان ونک اتوبوس‌های بی آر تی از خطوط مختلف اتوبوس‌های شهری و تندرو هستند که به‌راحتی شما را به میدان ونک می‌برند که در ادامه کامل برایتان معرفی می‌کنیم:

خط یک و دو BRT تهران: مسیرهای این خط از بزرگراه شهید همت شروع شده و پس از عبور از خیابان ولیعصر به میدان ونک می‌رسد.

 یادتان باشد که مقصد خط یک BRT تهران ایستگاه کریم‌خان‌زند و مقصد خط دوم آیت‌الله کاشانی است.

خط ۱۳ اتوبوس‌های شهری: شروع این خط از پارک شریعتی است و شما می‌توانید از سمت خیابان شریعتی به میدان ونک برسید.

خط ۵۸ اتوبوس های شهری:  خط ۵۸ از میدان نقش جهان شروع شده  و از سمت خیابان دکتر شریعتی به میدان ونک می‌رسد.

خط ۲۲۴ اتوبوس های شهری: بلوار میرداماد مبدا این خط است و با عبور از خیابان دکتر فاطمی، خیابان طالقانی و خیابان شریعتی به میدان ونک می‌رسد.

خط ۷۲۵ اتوبوس های شهری: مبدا این خط از بزرگراه امام علی بوده و با عبور از خیابان هفت تیر، خیابان آفریقا و خیابان کریم‌خان زند راهی میدان ونک می‌شود.

خط ۷۶۵ اتوبوس های داخل شهری: بلوار کشاورز ایستگاه شروع این است و با حرکت در خیابان فخررازی، خیابان استاد نجات‌الهی و خیابان وصال شیرازی به میدان ونک می‌رود.

خط ۷۹۳ اتوبوس های تهران: مبدا شروع این خط از بلوار فردوس بوده و از خیابان شهید چمران، خیابان شهید بهشتی و خیابان شریعتی عبور می‌کند و به ونک می‌رسد.

 محله ونک تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Majid Life

بیشتر بخوانید: سالن های ماساژ تهران، اینجا فقط به ریلکس شدن فکر کن

  • دسترسی با تاکسی های شهری

برای دسترسی به میدان ونک شما می‌توانید از خط‌های تاکسیرانی هم استفاده کنید. این خط‌ها بیشتر در مسیرهای پر‌رفت‌وآمد مثل میدان تجریش به میدان ونک، خیابان شریعتی به میدان ونک، میدان نوبنیاد به میدان ونک و از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به میدان ونک است.

روی نقشه ببینید!

ونک تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس somayeh sorouri

بیشتر بخوانید: موزه نقاشی پشت شیشه، یادگاری از هنر از یاد رفته ایرانی‌ها


خیابان‌های معروف و اصلی میدان ونک کجاها هستند؟

همانطور که گفتیم منطقه ونک پر از مراکز تجاری، اداری و درمانی است. بعضی وقت‌ها برای پیدا کردن وسایلی باید راهی فروشگاه‌های بورس کالا در ونک شوید تا بتوانید آن را خریداری کنید، مثل بورس مرکز شیرآلات و تزئینات ساختمانی که در محله خیابان شیراز قرار دارد.

فاصله میدان ونک تا میدان ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس کاوه صفری ۱

برسیم به اسم خیابان های میدان ونک که در ادامه در مورد هر یک کامل صحبت می‌کنیم:

  • خیابان ملاصدرا، از مهمترین خیابان های ارتباطی میدان ونک

این خیابان یکی از مهمترین خیابان های میدان ونک است که از میدان ونک شروع می‌شود و تا بزرگراه چمران ادامه دارد. تا جایی که می‌توان گفت این خیابان ارتباط مهمترین خیابان های ونک را به یکدیگر وصل می‌کند.

خیابان ملاصدرا ۵ تقاطع خیلی مهم به اسم تقاطع ملاصدرا کردستان، تقاطع ملاصدرا شیراز، تقاطع ملاصدرا شیخ بهایی و تقاطع ملاصدرا کردستان را دارد.

همه این تقاطع‌هایی که گفتیم راه ارتباطی میدان ونک با بزرگراه‌های همت، چمران، حکیم، جلال آل احمد، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگراه شیخ فضل الله نوری است که از طریق خیابان ملاصدرا بهم وصل می‌شوند.

از مهمترین مراکز اقتصادی و خدماتی تهران که در خیابان ملاصدرا قرار دارند می‌توان به بیمارستان بقیه الله، بازار کاشی و سرامیک شیراز، پایانه تاکسیرانی ونک، بازار تره بار ملاصدرا و مراکز تجاری اشاره کرد که کار همه را در این خیابان راه می‌اندازد.

خیابان ملاصدرا ونک

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Ruohollah Abdolmohamadi

بیشتر بخوانید: مال های تهران، راهنمای انتخاب مرکز خرید دل‌خواهتان در پایتخت

  • خیابان شیخ بهایی ونک، شاهراه ارتباطی میدان ونک

خیابان شیخ بهایی میدان ونک را همه به اسم شاهراه ارتباطی ونک می‌دانند که بزرگراه حکیم و بزرگراه همت را به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و خیابان ملاصدرا وصل می‌کند.

میدان شیخ بهایی را باید از مهمترین میدان خیابان شیخ بهایی دانست که در سمت شمالی خود ارتباط ونک را با محله های آرارات و سعادت آباد و خیابان سئول برقرار می کند.

 خیابان شیخ بهایی را باید از مراکز مهم تجاری میدان ونک دانست که خیلی از فروشگاه‌ها و برندها در آنجا قرار دارند.

  • خیابان ونک، مرز مشترک محله ونک و محله آرارات

خیابان ونک یکی از معروفترین خیابان های میدان ونک است که کلانتری ۱۴۵ ، باشگاه آرارات، بوستان آرارات، مرکز خرید ونک، پایانه تاکسیرانی ونک، مرکز خرید آسمان ونک، سازمان ملی زمین و مسکن ایران و بوستان آفتاب در این خیابان قرار دارند.

  • خیابان شیراز میدان ونک، بورس شیرآلات، لوازم بهداشتی و کاشی و سرامیک تهران

خیابان شیراز بورس شیرآلات و کاشی سرامیک تهران است تاجایی که اگر از هر تهرانی در مورد لوازم بهداشتی و شیرآلات بپرسید به شما آدرس بزرگترین بورس های لوازم بهداشتی و شیرآلات ساختمانی تهران در نزدیکی میدان ونک و خیابان شیراز را معرفی می‌کند.

شیرآلات و کاشی سرامیک شیراز از بهترین محصولات کاشی و سرامیک در تهران هستند و کسانی که به‌دنبال برندهای روز دنیا و کالاهای باکیفیت هستند به این خیابان میدان ونک می‌روند.

اینجا برندهای معتبر تولید داخل و محصولات وارداتی از کشورهای مختلف را هم می‌توانید پیدا کنید.

خیابان شیراز بورس شیرآلات تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس mohsen akbari

بیشتر بخوانید: مسیرهای دوچرخه سواری تهران، پا به رکاب در دل پایتخت


در میدان ونک از کجا می‌تونیم خرید کنیم؟

در میدان ونک مراکز خرید معروفی دیده می‌شود که با توجه‌ به سن‌وسال شاید خیلی قدیمی باشند اما شناخته‌شده‌ و جا‌افتاده هستند. طوری که برای خیلی از تهرانی و کسانی که برای سفر به تهران آمده‌اند و به هر یک از آنها رفته‌اند، می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. 

  • مرکز خرید آسمان، جایی برای خریداران مشکل پسند در تهران

اگر یکی از تفریحات شما در تهران خرید از پاساژهای خوب و برند تهران باشد، مرکز خرید آسمان یکی از جاهای مورد‌پسند شماست. این مرکز خرید میدان ونک با این‌که قدیمی است ولی همچنان پرشور و پر هیاهو است و شما می‌توانید با رفتن به آن هم خرید کنید و هم کلی خاطره‌بازی.

مرکز خرید آسمان ۱۳ طبقه دارد و از معروف‌ترین و اولین آسمان‌خراش‌های محله ونک است که الان هم در آن برندهای مارک و خوب به فروش می‌رسد.

هرچند اینجا تنوع آنقدر زیاد است که شما را کمی دچار مشکل در انتخاب‌هایتان می‌کند تا جایی که اگر بخواهید شال و روسری و یا لباس‌های مردانه و زنانه ببینید کلی باید در فروشگاه‌های این مجموعه بگردید تا آنچه که موردپسند‌تان است را بخرید.

در این مرکز خرید میدان ونک قیمت لباس‌ها نسبت به جاهای دیگران تهران کمی بالاست و کسانی که دنبال خرید عطر و ادکلن و کیف‌و کفش هستند دست خالی از اینجا بر‌نمی‌گردند.

به هر‌حال باید گفت مرکز خرید آسمان می‌تواند برای هر فردی با هر سلیقه‌ای که به آنجا می‌رود جذاب باشد.

ساعت کاری مرکز خرید آسمان در روزهای هفته از ساعت ۹:۳۰ صبح شروع شده و تا ۱۰ شب شما می‌توانید به آنجا بروید.

مرکز خرید آسمان ونک

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Sadegh.f Lawyer

بیشتر بخوانید: هتل بیمارستان گاندی، اولین دهکده درمانی تفریحی ایران

  • مرکز خرید ونک، برای علاقه‌مندان دو آتیشه کالاهای لاکچری و باکیفیت

پاساژ ونک نزدیک به ۳۰ سال قدمت دارد و در طول این مدت مقصد اول خانم‌های خوش‌سلیقه است. به‌همین خاطر خانم‌هایی که در خرید لباس کمی وسواس دارند و هر لباسی را نمی‌پوشند اینجا بهترین گزینه پیشنهادی آنهاست. 

چون به جای گشت‌وگذار در دیگر پاساژهای تهران، سعی می‌کنند قبل از هر جا، سری به مرکز خرید ونک بزنند و از میان گلچینی از بهترین برندهای پوشاک داخلی و خارجی، بهترین و زیباترین لباس‌ها را از پاساژ ونک بخرند.

البته حواستان باشد که جنس‌های مرکز خرید ونک گران‌ هستند و حسابی شما را به خرج می‌اندازند.

این مجموعه همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲۲ شب باز است و شما می‌توانید برای خرید به آنجا بروید.

پاساژ ونک

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Amiradel Beygzadeh (Amir)

بیشتر بخوانید: خیابان ولی عصر ؛ نگهدارنده خاطرات تهران از قدیم تا الان


در میدان ونک چطور شکم گردی کنیم؟

شما اگر سر فرصت و در یک روز تعطیل راهی میدان ونک شوید، همین که به سمت خیابان ولیعصر بروید، شکم‌گردی خود را می‌توانید با استارت از غرفه‌های فروش پیراشکی و فست‌فودهای کوچک شروع کنید.

در این مسیر اولین چیزی که می‌توانید بخورید بستنی و آبمیوه است که در نزدیکی مرکز خرید ونک قرار دارد.

کمی بیشتر که پیاده‌روی کنید به کافه لمیز ونک می‌رسید. این کافه در بین کافه های تهران از همه‌جا معروف‌تر  است و نوشیدنی‌ها خوب و قهوه‌های معروف دارد.

راستی اگر در این مسیر حسابی گرسنه‌ شدید، می‌توانید به چند تا ساندویچی کوچک اطراف میدان ونک هستند بروید و دلی از عزا‌ در بیاورید.

اگر هم خواستید یک غذای خوب در رستوران های ونک گاندی بخورید، در همین حوالی بسیاری از رستوران‌های خوب و معروف هستند که می‌توانید به آنجا بروید و چلو کباب، غذاهای ایرانی و ایتالیایی نوش‌جان کنید.

رستوران ایتالیایی ونک

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Morteza Borzooei

بیشتر بخوانید: محله های شمال تهران


شاید شمایی که این مقاله را می‌خوانید بارها بارها به میدان ونک تهران رفته باشید. این میدان چقدر برایتان خاطره‌انگیز است؟ آیا شما هم همیشه با یک تیر دو نشان می‌زنید یعنی هم برای خرید سراغ ونک می‌روید و هم گشت و گذار؟

شاید هم از مراکز خرید میدان ونک خرید کرده باشید و اطلاعات سودمندی از هر یک دارید. پیشنهاد می‌کنیم این اطلاعات و تجربه‌های ارزشمند خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌های تهران مبله به اشتراک بگذارید تا آنها هم بتوانند از آن استفاده کنند.


سوالات متداول

آیا میدان ونک از قدیمی ترین میدان های تهران است؟

این میدان هم از معروف‌ترین و هم از قدیمی‌ترین میدان های تهران است که در منطقه سه تهران قرار دارد.

پاساژهای معروف میدان ونک کدام‌ها هستند؟

از معروف‌ترین پاساژهای میدان ونک می‌توان به برج آسمان و پاساژ ونک اشاره کرد که با قدیمی بودن‌شان هنوز هم جایی برای مشکل‌پسندان و علاقه‌مندان به کالاهای لوکس و خوب است.

نزدیکترین مترو به میدان ونک کدام است؟

میدان ونک خودش ایستگاه اختصاصی مترو ندارد و شما می‌توانید از مترو میرداماد و مترو شهید حقانی که از نزدیکترین ایستگاه‌های خط مترو تهران هستند استفاده کنید و به میدان ونک بروید.

آیا میدان ونک در محدوده طرح ترافیک تهران است؟

بله، این میدان در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد و شما برای رفتن به آن باید دقت داشته باشید که طرح بخرید و یا در ساعت‌های غیر طرح به این میدان بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.