مسیرهای دوچرخه سواری تهران، پا به رکاب در دل پایتخت

خیلی از ما در دوره کودکی مزه دوچرخه‌سواری را چشیده‌­ایم. امروز در چهار گوشه تهران بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری را قرار است به شما معرفی کنیم تا با شناخت مسیرهای جذاب ساعت‌ها به این تفریح هیجانی بپردازید بدون آن‌که کسی مزاحم شما شود.


مسیر‌های دوچرخه‌ سواری غرب تهران

اگر ساکن منطقه غرب تهران باشید و دلتان هوس دوچرخه‌سواری کند، اینجا انواع پیست‌های مناسب و زیبا برای دوچرخه‌سواری است که می‌توانید هر زمان خواستید به این مکان‌ها بروید.

تازه اگر خودتان دوچرخه نداشته باشید می‌توانید به پیست های دوچرخه سواری تهران در منطقه غرب بروید و از این مکان دوچرخه کرایه کنید.

شاید شما هم از دوچرخه‌سواران حرفه‌ای باشید و یا اول راه‌تان باشد و بخواهید فضاهای امن را برای دوچرخه‌سواری انتخاب کنید که در ادامه برایتان هر کدام را معرفی می‌کنیم.

دوچرخه سواری در چیتگر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس asghar yousefi

  • چیتگر، جایی برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای

چیتگر در منطقه غرب تهران یکی از مکان‌های معروف دوچرخه سواری پایتخت است که با مسیر 14 کیلومتری مخصوص دوچرخه‌سواری از نخستین و حرفه‌ای‌ترین پیست های دوچرخه‌ سواری تهران به حساب می‌آید.

این مسیر هیجانی با پیچ‌وخم‌های زیبا در دل جنگل است که چشم‌انداز خوبی دارد. گذشته از همه این‌ها باید گفت این پیست تخصصی برای دوچرخه‌سواران ساخته شده تا بتوانند با توجه به میزان مهارت خود با برنامه‌ریزی کامل در این مسیرهای مجهز رکاب بزنند.

اینجا با داشتن چهار مسیر هیجانی که هر کدام امکانات خاص خودش را دارد و شما اگر دوچرخه نداشته باشید هم با ضمانت گذاشتن کارت شناسایی می‌توانید از اینجا دوچرخه مورد‌نظر خود را کرایه کنید.

آدرس پیست دوچرخه سواری چیتگر تهران: شمال غرب تهران، همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

ایستگاه 4 دوچرخه دریاچه چیتگر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Sadegh Safari

بیشتر بخوانید: روی خط سرعت با کارتینگ دریاچه چیتگر

  • پارک الهام، پارکی دنج و صمیمی برای دوچرخه‌سواری محلی در غرب تهران

این پیست‌ در منطقه غرب تهران و در بلوار فردوس قرار دارد. اینجا یک پارک عمومی بوده و شما می‌توانید در تمام ساعات شبانه‌روز برای دوچرخه‌سواری به پیست دوچرخه­‌ این پارک بروید.

شما اینجا هم می‌توانید دوچرخه خود را ببرید و در صورتی که دوچرخه همراه‌تان نبود، می‌توانید با کرایه دوچرخه در یک مکان ایده‌آل دوچرخه سواری کنید.

آدرس پیست دوچرخه سواری الهام تهران: اتوبان ستاری، انتهای بلوار فردوس غرب، ابتدای بلوار الهام، بوستان الهام

پارک الهام و دوچرخه سواری

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Shoaib Ahmadi

بیشتر بخوانید: رستوران سنسو بلوار فردوس، میزهای بافاصله و دکور باسلیقه

  • بوستان نهج‌البلاغه، پیستی برای دوچرخه سواران مبتدی‌ و حرفه‌ای تهران

شاید بتوان گفت پارک نهج‌البلاغه یکی از بهترین گزینه‌های پیاده‌­روی و دوچرخه‌سواری نه تنها برای ساکنان غرب بلکه مناطق دیگر تهران است.

محدوده پیست دوچرخه سواری نهج البلاغه نه هزار متر است و از محدوده شمال بزرگراه حکیم شروع شده و تا بزرگراه همت ادامه دارد.

این پیست دوچرخه سواری تهران شرایط بسیار استاندارد برای انجام تفریح و ورزش دوچرخه‌سواری دارد. اینجا اگر دوچرخه‌سواری هم بلد نباشید می‌توانید به این پیست‌ بروید و توسط مربیان حرفه‌ای آموزش‌های لازم را ببینید.

آدرس پیست دوچرخه سواری نهج البلاغه تهران: اتوبان اشرفی اصفهانی، میدان پونک، خیابان همیلا

پیست دوچرخه سواری بوستان نهج البلاغه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

بیشتر بخوانید: رستوران های گاندی و ونک، ترکیبی از سنت و مدرنیته

  • مسیرهای دوچرخه‌سواری متروی صادقیه، با یک تیر دو نشان بزنید

این مسیر دوچرخه سواری غرب تهران از ایستگاه مترو صادقیه آغاز شده و تا پارک الهام و رود دره کن ادامه دارد. البته با راه اندازی مسیرهای دوچرخه سواری تهران در ايستگاه مترو صادقيه شهروندان می‌توانند به آسانی با استفاده از دوچرخه در اين پيست‌ها رفت‌وآمد کنند و یا به به ورزش و تفريح بروند بدون این‌که شهر را آلوده کرده و مزاحمتی برای بقیه ایجاد کنند.

آدرس پیست دوچرخه‌سواری متروی صادقیه: ایستگاه جنب مترو صادقیه

  • پیست دوچرخه‌سواری اکباتان، پیست عمومی برای ورزش‌های همگانی

مسیر دوچرخه سواری اکباتان بیشتر با هدف توسعه ورزش‌های همگانی و تشویق شهروندان در غرب تهران تاسیس شد. اینجا شما می‌توانید در هشت پیست دوچرخه سواری فعالیت های ورزشی خود را انجام دهید.

این مسیر دوچرخه سواری که به ایستگاه مترو شهرک اکباتان هم دسترسی راحتی دارد می‌تواند برای عاشقان به دوچرخه‌سواری بهترین مسیر باشد.

  • پیست دوچرخه سواری پارک پردیسان،لذت رکاب زنی در غرب تهران

در این پارک مسیرهای خط کشی شده‌ آسفالت مخصوص دوچرخه سواران ساکنان غرب تهران است. البته به جز این مسیر، مسیر دیگری برای دوچرخه سواری کوهستان در این پارک وجود دارد که 7 کیلومتر است که به دور رینگ اصلی پارک کشیده شده‌.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که پارک پردیسان مثل دیگر پارک‌ های تهران جایی برای اجاره دوچرخه ندارد‌، پس اگر علاقه‌مند هستید تا در پارک پردیسان دوچرخه سواری کنید حتما باید با خودتان دوچرخه‌ شخصی به پارک برده باشید.

آدرس پیست دوچرخه‌سواری پارک پردیسان: ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام 

دوچرخه سواری در پارک پردیسان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Moazzen

بیشتر بخوانید: پیشنهادهای متنوع برای تفریحات کم‌هزینه در تهران

  • پیست دوچرخه سواری پارک ایران زمین، بهترین گزینه برای رهایی از خستگی روزمره

این پیست دوچرخه سواری تهران در شهرک غرب مسیر زیبایی شبیه به جاده شمال دارد. اینجا جایی است که شما می‌توانید حستگی‌های هفتگی و دل‌مشغولی‌هایتان را کنار بگذارید و از لحظات خود بار رکاب زدن در مسیر جذاب و مهیج لذت ببرید.

شما در پیست دوچرخه سواری پارک پردیسان یک مسیر 3400 متری دارید و می‌توانید با استفاده از دوچرخه شخصی خود و یا کرایه دوچرخه‌های دنده‌ای در سایزهای مختلف به همراه کلاه ایمنی حداقل یک ساعت را در این بوستان دوچرخه‌سواری کنید.

آدرس پیست دوچرخه سواری پارک ایران زمین: شهرک غرب، خيابان ايران زمين، بين کوچه 4 و 6، پارک باغ راه فدک، خانه شماره دو و سه دوچرخه سواری

باشگاه دوچرخه سواری ایران زمین

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Khandan

بیشتر بخوانید: رستوران های غرب تهران، بهشت شکم‌گردها


مسیرهای دوچرخه سواری شمال تهران

  • پارک جمشیدیه، دوچرخه سواری در شیب تند شمال تهران

درصورتی‌که ساکن شمال تهران هستید و یا می‌خواهید برای دوچرخه‌سواری به این منطقه بروید، پارک جمشیدیه یکی از مناسب‌ترین محل‌ها برای این فعالیت می‌باشد. خود پارک و اطراف آن یک محل مناسب برای دوچرخه‌سواری است. البته کوچه‌های اطراف منتهی به این پارک دارای شیب می‌باشند که ممکن است به حرکت درآوردن دوچرخه در آن‌جا به انرژی و قدرت بیشتری نیاز داشته باشد.

آدرس پیست دوچرخه سواری پارک جمشیدیه: انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

  • پیست دوچرخه‌سواری بهشت مادر، پیست دوچرخه سواری مخصوص بانوان تهران

در تهران اگر بخواهید بوستانی را پیدا کنید مختص دوچرخه‌سواری بانوان باشد شاید کمی خواسته شما سخت باشد. چون در همه پیست های دوچرخه سواری تهران محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید دوچرخه سواری کنید. 

اما خبر خوب اینکه در تهران پیست اختصاصی برای راحتی بانوان ساخته شده که از مناسب‌ترین محل‌ها برای دوچرخه‌ سواری مخصوص خانم‌هاست.

خلاصه که پیست بهشت مادران در منطقه شمال تهران بهترین بوستان خانم‌ها برای انجام فعالیت‌های مربوط به دوچرخه‌سواری است.

آدرس پیست دوچرخه سواری بهشت مادران: تهران، بزرگراه قاسم سلیمانی، نرسیده به بزرگراه حقانی

مسیر دوچرحه سواری پارک جمشیدیه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Arash Hafezi

بیشتر بخوانید: پارک بهشت مادران کجاست؟


مسیرهای دوچرخه سواری جنوب تهران

یکی از چالش‌های دوچرخه‌سواران حرفه‌ای یا مبتدی که در جنوب تهران زندگی می‌کنند این است که به دنبال یک مسیر برای دوچرخه سواری مناسب هستند تا بتوانند آنها دوچرخه برانند.
ما در جنوب تهران معروف‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران را معرفی کردیم تا بتوانید راحت به دوچرخه سواری بروید:

  • پیست دوچرخه‌ سواری پارک جنگلی دانش، قدیمی ترین پیست دوچرخه سواری تهران

پارک جنگلی دانش یکی از بوستان ‌های قدیمی تهران است که پیست دوچرخه‌سواری آن از قدیم مورد توجه خیلی از علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است. شما می‌توانید در این بوستان زیبا و سرسبز به دور از هیاهو و شلوغی تهران تا می‌توانید رکاب بزنید و از هوای آزاد نفس بکشید.

طول پیست این پارک تهران 800 متر است که دوچرخه‌سواران می‌توانند در این مسیر یک نوار سبز علامت‌گذاری و مشخص را نشانه بگیرند و در دورتادور پارک هم از فضای دنج و هم از تفریح مهیج خود لذت ببرند.

آدرس پیست دوچرخه سواری پارک جنگلی دانش: ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم، انتهای خیابان سلمان فارسی، بوستان دانش

دوچرخه سواری در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Masood Soleimani

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ی زندگی در جنوب تهران

  • پیست دوچرخه‌ سواری پارک آزادگان، بزرگترین پیست دوچرخه سواری جنوب تهران

این پیست جنوب تهران از بزرگ‌ترین و مناسب‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران است که بیشتر با  هدف ترویج حمل‌ونقل پاک ایجاد شد تا شاید کمی از آلودگی‌های جنوب تهران کم کند.

 طول این پیست 11 هزار متر و مسیر آن کاملا آسفالت شده و بهترین جا برای دوچرخه سواری است. چیزی که در پیست دوچرخه سواری پارک آزادگان خیلی به چشم می‌زند درختانی است که در اطراف به همراه فضای سبز بسیار زیبای آن است که لذت دوچرخه‌سواری را در شما بیشتر می‌کند.

البته شما ممکن است بخواهید در این پارک دوچرخه سواری کنید اما دوچرخه نداشته باشید، باید بگوییم نگران این موضوع نباشید اینجا شما با اجاره دوچرخه می‌توانید با خیال راحت دوچرخه برانید و در هوای تازه این پارک نفسی تازه کنید.

آدرس پیست دوچرخه سواری پارک آزادگان: بزرگراه امام علی، میدان بسیج، کمربندی بزرگراه آزادگان

دوچرحه سواری پارک آزادگان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ali khalili

بیشتر بخوانید: محدوده طرح ترافیک تهران کجاست؟


مسیرهای دوچرخه‌ سواری شرق تهران

حال برسیم به منطقه شرق و پیست‌های دوچرخه‌ سواری مناسبی که در این منطقه وجود دارد که می‌توانید در ادامه اسامی آنها را بخوانید و با جزییات کامل هر یک آشنا شوید:

  • پیست دوچرخه‌ سرخه‌حصار، زیباترین پیست دوچرخه سواری تهران

سرخه‌ حصار بدون شک یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران است.

این پیست در شرق تهران طولش بیشتر از 8 کیلومتر است و به‌خاطر موقعیت جغرافیایی و منظره و چشم‌انداز جذابش یکی از بهترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری است.

پیست سرخه حصار یک جاده آسفالته مخصوص دوچرخه‌سواری دارد که شیب آن حساب‌شده و مناسب مبتدی‌ها و افراد حرفه‌ای است.

طوری که اینجا افراد با هر سطحی از توانایی به راحتی می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند.

البته از جذابیت این پیست می‌توان به سه‌چرخه‌های جذاب اشاره کرد که بیشتر برای افراد کم‌توان ذهنی، سندرم و تالاسمی در نظر گرفته شده تا  آنها هم بتوانند از لذت دوچرخه سواری بهره‌مند شوند.

  • پیست دوچرخه‌ سواری بهاران، تنها پیست تهران برای دوچرخه‌سواری کودکان

پیست بهاران شاید یکی از تخصصی‌ترین پیست‌های مخصوص دوچرخه‌سواری کودکان در تهران باشد که با طراحی رنگارنگ، زیبا و رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از ضربه خوردن کودکان بسیار ایده‌آل است.

شما می‌توانید بدون داشتن نگرانی کودک خود را پارک بهاران ببرید تا در آنجا بدون ترس از افتادن دوچرخه سواری کند.

دوچرحه سواری در پارک بهاران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس The Food Hunter

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران با موسیقی زنده در تهران کدام است؟

  • پیست دوچرخه‌ جاوید، تنها پیست دوچرخه سواران حرفه‌ای‌ تهران

اگر شما دوچرخه‌سواری را حرفه‌ای دنبال می‌کنید این پیست مخصوص شماست. چون اینجا تمامی ایستگاه‌های استاندارد طراحی‌شده و با توجه به سطح مهارتی شما پستی و بلندی‌های متفاوتی دارد.
نکته جالب این پیست این است که خانم‌ها و آقایان دوچرخه‌سوار می‌توانند تمرین‌ها مسایقه‌ای خود را در آنجا انجام دهند و در آموزش خود از مربیان باتجربه استفاده کنند.


در این مطلب از سایت تهران مبله سعی کردیم تا بهترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران را در مناطق مختلف پایتخت معرفی کنیم. چنانچه شما از علاقه‌مندان به دوچرخه سواری هستید و دوست دارید این ورزش هیجانی را در مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری تهران انجام دهید ما بهترین مسیرها را به شما پیشنهاد دادیم. اگر هم مسیرهای دیگری را می‌شناسید که اسم آن در لیست ما نیست آن را در بخش نظرات با ما و بقیه خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.