همه چیز درباره بوستان نهج البلاغه تهران

به غرب تهران که برویم، به بوستانی بزرگ می رسیم که فضای سبر آن منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. بوستان نهج البلاغه یکی از بسیار جاذبه های دیدنی و گردشگری موجود در غرب تهران است که شهرت بسیار زیادی دارد. از همان ابتدا که این بوستان افتتاح شد، مورد توجه جوانان و طبیعت دوستان متعددی قرار گرفت. این روزها اگر به این بوستان برویم، متوجه خانواده ها، جوانان و حتی افراد مسن می شویم که اوقات خود را در این پارک می گذرانند و از امکانات متعددی که در این پارک وجود دارد، استفاده می کنند. در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد بوستان نهج البلاغه، موقعیت مکانی و تمامی امکانات آن وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این بوستان و اطلاع از تمامی امکانات آن، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مختصری درباره بوستان نهج البلاغه

این بوستان در 4 فاز متفاوت ساخته شد. فاز اول و دوم آن در سال های گذشته افتتاح شد و مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفت. به تازگی فاز سوم این بوستان نیز به بهره برداری رسید و در نهایت فاز 4 آن نیز در آینده افتتاح خواهد شد. مساحت این بوستان بالغ بر 35 هکتار می باشد که توسط تعدادی از اتوبان های مهم شهر تهران احاطه شده است. بوستان نهج البلاغه در فصل تابستان مقصد بسیاری از ساکنین تهران می باشد. علت هم  این است که موقعیت مکانی این بوستان در دره فرحزاد می باشد و به همین سبب، آب و هوای بسیار عالی و مساعدی در فصول گرم سال دارد.

فازهای مختلف و امکانات آن ها

همانطور که گفتیم در حال حاضر این پارک در 3 فاز مختلف وجود دارد. هرکدام از این فازها در قسمتی جدا و دارای امکانات متفاوتی می باشد. بازدید از هر کدام از این فازها جای خود را دارد و اگر قصد بازدید از بوستان نهج اللاغه را دارید، می توانید با توجه به امکانات مختلف موجود در هر بخش، مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فاز 1 بوستان نهج البلاغه

فاز 1 این بوستان در قسمت میانی پارک نهج البلاغه قرار دارد. به عبارتی دیگر در شمال اتوبان همت تا بلوراز همیلا قرار دارد. در این فاز از بوستان، امکانات رفاهی و همچنین تفریحی متعددی تعبیه شده است. از جمله امکانات رفاهی این فاز می توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، مسجد، نمازخانه، نیمکت، الاچیق، سکوی آبخوری، لوازم و تجهیزات ورزشی و همچنین کافه اشاره کرد.
اما امکانات تفریحی موجود در فاز 1 بوستان نهج البلاغه شامل: مسیری برای پیاده روی، پیست دوچرخه سواری، زمین بازی برای کودکان، شهر بازی بیلینو، سینما گیم، میز پینگ پنگ، سینمای روباز، و … اشاره کرد. علاوه بر این در این فاز یک تونل وجود دارد که فاز 1 را به فاز 2 متصل می کند.

فاز 2 بوستان

این فاز در قسمت جنوبی پارک و بین اتوبان های حکیم و همت قرار دارد. همانند فاز 1 امکانات رفاهی بسیاری نیز در این بخش وجود دارد. برای مثال، پارکینگ مخصوص، نیمکت، آلاچیق، نمازخانه و مسجد، سرویس بهداشتی، بوفه، کافه، رستوران، سفره خانه، و سکوی آبخوری از جمله امکانات موجود در این بخش می باشد. اما امکانات تفریحی این فاز کمی متفاوت است. از جمله این امکانات می توان به سرزمین شگفت انگیز، سافاری وحشت، پل معلق، راپل، پرش در آسمان، قایق پرشی، پیست دوچرخه سواری و همچنین مسیری مخصوص برای پیاده روی اشاره کرد.

فاز 3

فاز 3 بوستان نهج البلاغه از شمال میدان پونک شروع می شود و تا بزرگراه نیایش ادامه دارد. در حقیقت می توان گفت قسمت شمالی پارک را تشکیل می دهد. از جمله امکانات رفاهی موجود در این فاز می توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران، سکوهای آّخوری، و … اشاره کرد. امکانات تفریحی این فاز عبارتست از مسیر پیاده روی، پیست دوچرخه سواری، زمین اسکیت.

موقعیت مکانی و مسیر دسترسی

به طور کلی این بوستان بزرگ  توسط 4 اتوبان بزرگ شهر تهران احاطه شده است. از شمال با بزرگراه شهید رفسنحانی، از شرق با بزرگراه یادگار امام، از غرب با بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، و از جنوب با بزرگراه شهید حکیم همسایگی دارد. اتوبان شهید همت نیز از میان این بوستان گذشته است. با توجه موقعیت مکانی هر کدام از فاز ها، پارکینگ مناسبی در همان موقعیت مکانی قرار دارد. در نتیجه به راحتی می توانید خود را به فاز مورد نظر خود برسانید و پس از پارک کردن وسیله نقلیه خود در پارکینگ مخصوص، به بوستان نهج البلاغه بروید و از امکانات موجود در آن استفاده کنید. اگر تا به حال به این پارک رفته اید، تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.