لیست بهترین تفریحات تهران ؛ معرفی مراکز تفریحی شهر تهران

همانطور که میدانید تهران یکی از شهر های ایران است که به سبب تاریخچه ای که دارد پر است از تاریخی و کهن و در عین حال یک شهر کاملا مدرن و به روز نیز هست. علت این امر توجه بسیار زیاد پادشاهان در سده های اخیر به تهران بوده. درواقع از زمانی که شهر تهران به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده، سعی و تلاش همه بر این بوده تا شهر تهران از نظر سطح امکانات رفاهیو تفریحی به پایتخت کشور های غربی  نزدیک شود. از همین رو رفته رفته بر امکانات رفاهی و تفریحی شهر تهران طوری افزوده شد که امروزه تهران به دعنوان یکی از مراکز گردشگری مهم ایران به شمار می آید. علاوه بر ایرانی ها که همه ساله به بهانه های مختلفی به تهران سفر میکنند بسیاری از گردشگران خارجی نیز به این شهر می آیند تا هم با تاریخچه شهر تهران آشنا شوند و هم از امکانات رفاحی و تفریحی این شهر استفاده کنند.
در این میان برخی از این مراکز تفریحی هستند که با مراجعه به آنها میتوانید بهترین تفریحات تهران را تجربه کنید. جالب است بدانید بساری از این تفریحاتی که از آنها تحت عنوان بهترین تفریحات تهران نام برده میشوند بسیار کم هزینه هستند که در عین حال میتواند اوقات خوشی را برای همه ی افراد با هذ نوع سلیقه ای که دارند رقم بزنند. در ادامه به معرفی مراکز تفریحی تهران که میتوان در آنها بهترین تفریحات تهران را تجربه کرد میپردازیم.

بانجی جامپینگ ، اوج هیجان در تهران

اگر در جستجوی هیجان باشید حتما اسم بانجی جامپینگ به گوشتان خورده است. بانجی جامپینک یکی از بهتریت تفریحات تهران است که تجربی ی سقوط با سرعت زیاد را برای شما فراهم میکند. شاید از دور اینکار بسیار خطرناک به نظر برسد اما اگر فقط یکبار اینکار را امتحان کنید جز حس رهایی چیزی در لحظه ی پرتاب احساس نمیکنید. بانجی جامپینگ میتواند تا چند روز حالخوشی در شما باقی بگذارد که هربار با یادآوریش یک لبخند بزرگ برروی لبهایتان بنشیند.
اما بانجی جامپینگ هم قواعد خاص خودش را دارد. نباید وزنتان از 99 کیلوگرم بیشتر باشد و باید حداقل 14 سال سن داشته باشید . به علاوه نباید هیچگونه مشکلات قلبی داشته باشیذ و یا اینکه در قسمت پا و یا کمرتان نیز پلاتین قرار نگرفته باشد. اگر تمام این شرایط را دارید اط تجربه ی این تفریح که یکی از بهترین تفریحات تهران است غافل نشویید. برای تجربه بانجب جامپینگ میتوانید به محل های زیر مراجعه کنید.
1.بانجی جامپینگ توچال واقع در اتوبان چمران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه ورزشی توچال
2.بانجی جامپینگ بوستان ولایت واقع در انتهای اتوبان نواب، درب چهارم شهر ورزش بوستان ولایت

بگ جامپ

اگر به توچال سر میزنید در کنار بانجی جامپینگ میتوانید از بگ جامپ هم لدت ببرید. بگ جامپ یکی از بهتذین تفریحات شهر تهران است که در واقع تنها موردی است که در ایران وجود دارد. در این ورزش شخص باید خودش را از یک ارتفاع پرتاب کند و بر روی یک تشک بادی بسیار محکم که تمام استاندارد های جهانی را داراست فرود می آید. شرایط بگ جامپ مانند بانجی جامپینگ است. ارتفاع سکوی پرتاب واقع در توپال 28 متر است که میتواند یک تجربه هیجان انگیز را برای شما رقم بزند.

معرفی بهترین کارتینگ تهران

کارتینگ نیز یکی از بهترین تفریحات تهران است که تنوع های پیست های مختلف کارتینگ در شهر تهران زبانزد است. این تفریح برای کسانی که به سرعت و هیجان علاقمندند بسیار جداب خواهد بود. چرا که در پیست های کارتینگ هیچگونه محدودیت سرعتی وجود ندارد و شما میتوانید بهترین لحظات را با سوار شدن خودروهای کارتینگ برای خود رقم بزنید.در ادامه به معرفی بهترین پیست های کارتینگ تهران میپردازیم

کارتینگ آزادی

کارتینگ آزادی تهران یک مسیر مدور به طول 800 متر و عرض 8 الی 10 متر دارد که تجربه سرعت بدون خطر را برای شما رقم میزندو و هر دور تفریحی در این کارتینگ 6 دقیقه است که حسابی میتواند آدرنالین خون شمارا بالا ببرد. این مجموعه علاوه بر کارتینگ داری سالن های بیلیارد و فوتبال دستی نیز هست که میتوانید روز تفریح دخود را به وسیله آنها نیز کامل کنید.

پیست کارتینگ شهربانو

اگرچه پیست های کارتینگ برای خانم ها و آقایان خدمات یکسانی ارائه میدهند اما در پیست کارتینگ شهربانو ورود هیچ مردی مجاز نیست که این امر باعث میشود بانوان بدون ممنوعیت حجاب به تفریح بپردازند و از رانندگی ایمن با سرعت بالا برای دقایقی  هم که شده لذت ببرند. این پیست پارکین در قسمت شمالی بوستان ولایت قرار دارد که اگر خانم هستید و به سرعت و هیجان علاقه دارید برای تجربه بهترین تفریحات تهران میتوانید به این بوستان مراجعه کنید.

سورتمه تهران

در پارک گلابدره در نزدیکی دربند یکی از بهترین تفریحات تهران و جذاب ترین مجموعه های گردشگری قرار داده شده است. این مجموعه که سورتمه تهران خوانده میشود درای امکانات تفریحی بسیاری همچون محوطه سنگ و سخره نوردی، پیست اسکیت سواری و ماشین برقی کوبنده وجود دارد. اما از بهترین تفریحات این مجموعه سورتمه سواری در آن است.
سورتمه تهران یک مونوریل است که در سال 1392 افتتاح شده و 850 متر طول دارد. واگن هایی طرد رنگی برروی این ریل ها به حرکت در می آیند که سرعتشان به 40 متر در حین حرکت میرسد. شاید فکر کنید این سرعت چندان زیاند نیست اما در ارتفاع بالا و در قسمت های پر پیچ و خم این سرعت هیجان زیادی را به شما منتقل خواهد کرد.در این واگن ها دو نوع ترمز تعبیه شده یک ترمز اتوماتیک که  به صورت خودکار اجازه نمیدهد د=تا سرعت واگن ها از 40 کیلومتر بیشتر شود و دیگر یک ترمز دستی است که به صورت یک اهرم درون هر واگن قرار داده شده تا هر شخصی بتواند با اختیار خودش این ترمز را استفاده کند تا از سرعت واگن در پیچ ها بکاهد و از منظره ها لذت ببرد و ویا اینکه ترمز نکند و از نهایت سرعت و آدرتالینی که در خونش ترشح میشود لذت ببرد.

جت اسکی در تهران

شاید حتی ساکنین تهران هم ندانند که در تهران میشود جت اسکس کرد. همه ی ما نصوییر جت اسکس را تنها در دریاهای شمال و جنوب کشور دیه ایم اما در تهران محلی وجود دارد که روزانه تداد زیادی از افراد به قصد بازدید از آن و استفاده از ورزش های آبی به آنجا سر میزنند. این منطقه فشافویه نام دارد. دریاچه فشافویه که 280 هکتار مساحت دارد محل مناسبی برای امتحان کردن جت اسکی در تهران است. البقته امکانات دیگیری نظیر قایق سواری و ماهیگیری نیز در این دریاچه وجود دارد که میتوانید از آنها بهره ببرید. دریاچه فشافویه که بهترین تفریحات تهران را در خود جای داده است در کیلومتر 18 اتوبان تهران قم  و نرسیده به فرودگاه امام خمینی قرار گرفته است.

اسکیت یو تهران

اسکیت یو نیز یکی از بهتریت تفریحات تهران و از امکانات تفریحی توپال به شمار میرود. در این منطقه یک ئریل به شکل یو که زاویه آن 30 درجه کمتر از شکل و است قرار دارد و بر روی آن صندلی هایی طعبیه شده که از بالاترین نقطه ریل رها میشود و تا پاین بازی 5 الی6 بار این مسیر یو مانند بر روی ریل را طی میکند. البته یک اسکیت یو دیگر نیز در شهربازی ارم قرار دارد.

پارک آب و آتش و سینمای 7 بعدی آن

پارک آب و آتش نیز یکی از بهترین تفریحات تهران است که میتوان به رایگان در آنجا به گشت و گذار و تفریح پرداخت. این پارم فواره هایی دارد که از دل آنها آب بیرئن میزند و میتواند یک تفریح مناسب در روزهای گرم باشد. و ستون هایی در اطراف این محوطههه تعبیه شده که از نها آتش فوران میکند و تضاد آب و آتش منظره ی دیدنی و جذابی را خلق میکند. این پارک امانات تفریحی بی شماری دارد. شما با کمی قدم زدن میتوانید به پل طبیعت برسید و از منظره ای که از روی این پل میتوان تماشا کرد لذت ببرید. اما یکی از امکانات هیجان انگیز پارک آب و آتش که یکی از بهترین تفریحات تهران به شمار میرود سینما7 بعدی این پارک است. این سینما برای نوجوانان و جوانان میتواند بسیار هیجان انگیز باشد چرا که با جلوه ها ویژه ای که دارد میتواند یک ژانر وحشت و یا یک ژانر اکشن را بسیار نزدیک به واقعیت شبیه سازی کند.

موارد نام برده شده تنها تعداد محدودی از تفریخات تهران هستنئ،چرا که همانظور که میدانید امکانات تفریحی و مراکز گردشگری شهر تهران آنچنان متعدد است که نمیتوان به معرفی تمام آنها پرداخت. در اینن مطلب سعی شد لیست بهترین تفریحات تهران ارائه شود و تلاش کردیم تا تفریحاتی که میتوان در این ایام کرونایی بدون نگرانی های سلامتی و بهداشتی از آنها بهره برد را  به شما معرفی کنیم. تفریحات نام برده شده اغلب تفریحات هیجان انگیزی هستند که برای جوانان و کسانی که به دنبال ههیجان در زندگی خود هستند بسیار مناسب است. بنابراین میتوانید برنامه ریزی کنید و در روزهای تعطیل به با دوستان خود به این محل ها سری بزنید تا یک روز سرشار از هیجان و انرژی را برای خود و همراهانتان رقم زده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.