آدرس میدان ولیعصر تهران روی نقشه به همراه مسیرهای دسترسی

میدان ولیعصر از قدیمی‌ترین و شلوغ ترین میدان های تهران است. اینجا نقطه اتصال خیابان‌های شمال به جنوب و شرق به غرب پایتخت است. اگر وارد یکی از خط‌های مترو تهران شده باشید، حتما میدان ولیعصر تهران روی نقشه مترو را دیده‌اید. این میدان در مرکز شهر تهران و در ۶ کیلومتری شمال میدان راه‌آهن قرار گرفته است.
دورتادور میدان ولیعصر تهران را مغازه‌های جورواجور پر کرده‌اند. از فروشگاه لباس و کفش گرفته تا فست‌فود و آبمیوه‌سرا.  البته سینما استقلال، سینما آفریقا و سینما قدس هم در این میدان از سینماهای معروف تهران هستند که می‌توانند شما را برای دیدن بهترین فیلم‌های روز دعوت کنند.
برای اینکه بدانید میدان ولیعصر کدام منطقه تهران است و چه بیمارستان‌ها و مناطق دیدنی تهران در نزدیکی آن است در ادامه همراه ما باشید.


میدان ولیعصر منطقه چند تهران است؟

میدان ولیعصر در منطقه ۶ تهران است. این میدان از شمال با محله بهجت‌آباد از غرب با بلوار کشاورز از جنوب با چهار راه ولیعصر و انقلاب و از شرق با خیابان کریمخان زند و ایرانشهر همسایه است.
در ضلع شمال غربی میدان ساختمان بزرگ دانشکده خبر است که بیشتر به اسم بیلبورد تبلیغاتی میدان ولیعصر معروف شده است.

لوکیشن میدان ولیعصر دقیقا در مرکز شهر تهران بوده و شما می‌توانید با دسترسی فوق‌العاده به مترو و اتوبوس به هر کجایی از تهران که می‌خواهید به‌راحتی بروید.

البته فاصله میدان ولیعصر تا تجریش ۱۸ کیلومتر است. یادتان باشد که این میدان در محدوده طرح ترافیک تهران است و نمی‌توانید در روزهای و ساعت‌های طرح اینجا ماشین شخصی ببرید. برای دیدن آدرس میدان ولیعصر در گوگل مپ روی نقشه ببینید را بزنید.

روی نقشه ببینید!

میدان ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Farid Enayati

بیشتر بخوانید: پاساژ پردیس ولیعصر در نزدیکی بلوار کشاورز و میدان ولیعصر


چرا میدان ولیعصر با میدان‌های دیگر تهران فرق دارد؟

این سوال خیلی‌ از کسانی که برای اولین بار میدان ولیعصر را می‌بینند. دلیل آن هم به خاطر همان پلازای ۷ طبقه است که بیشتر شبیه یک حفره تو خالی است که ایستگاه مترو را در خود جای داده.
اگر به طبقات این پلازا بروید در قسمتی ایوان انتظار را می‌بینید که صندلی‌هایی در آن قرار داده شده تا روی آن بنشینید و در حالی که به آسمان نگاه می‌کنید با دوستان خود گپ بزنید.
البته بیشتر موقع‌ها به‌خاطر مناسبت‌ها در این محوطه برنامه‌هایی مثل اجرای موسیقی، تئاترهای خیابانی و … برگزار می‌شود.

میدان ولیعصر تهران کجاست؟

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Life

بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای


اگر می‌خواهید برای چند روز و یا برای چند ماه در تهران باشید، اجاره آپارتمان مبله ولیعصر بسیار منطقی است، چون شما با اقامت در واحدهای شیک و تمیز تهران مبله می‌توانید به‌راحتی به بهترین بیمارستان‌ های تهران که در نزدیکی میدان ولیعصر هستند بروید و یا در سینماهای معروف تهران مثل سینما قدس فیلم‌ ببینید. البته نیازهای متفاوت شما از خوراک و پوشاک تا غذا و رفت‌و‌آمد همه اینجا برایتان جوابی دارند. پس با این حال شما مدتی که تهران هستید می‌توانید در واحدهای تهران مبله اقامت کنید.


چطور به میدان ولیعصر تهران برویم؟

همانطور که گفتیم میدان ولیعصر در مرکز شهر تهران است. طوری که شما در هر نقطه از تهران باشید می‌توانید با ماشین شخصی و وسایل نقلیه عمومی به این میدان بروید. در ادامه راهنمای مربوط به مسیرهای دسترسی به میدان ولیعصر را به صورت جداگانه برایتان توضیح دادیم:

  • دسترسی با ماشین شخصی

میدان ولیعصر در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد. این میدان یکی از میدان‌های اصلی تهران است که همیشه پر ترافیک و شلوغ است. اگر بخواهید با ماشین شخصی به میدان ولیعصر بروید، باید حواستان باشد از میدان ولیعصر تا تقاطع بزرگراه همت، در محدوده طرح ترافیک آبی‌رنگ است. پس قبل از رفتن به این میدان، حتما شرایط ترافیکی و محدوده‌های کنترل آلودگی هوا چک کنید تا زمان و مسیر بهتری را برای رسیدن به میدان ولیعصر انتخاب کنید.

میدان ولیعصر منطقه چنده؟

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Farid Enayati

  • مسیر دسترسی به میدان ولیعصر با مترو

ایستگاه مترو میدان ولیعصر در خط ۳ (ایستگاه آزادگان به قائم)  و خط ۶ ( ایستگاه حرم عبدالعظیم تا آرمان علی وردی ) باهم تقاطع دارند. شما می‌توانید در هر خط مترو تهران که هستید، به راحتی خودتان را به ایستگاه میدان ولیعصر برسانید.

مترو میدان آزادی به میدان ولیعصر

شما اگر در ترمینال آزادی باشید، برای دسترسی به ایستگاه میدان ولیعصر از میدان آزادی ابتدا باید به ایستگاه مترو میدان آزادی بروید و سوار قطارهایی شوید که به سمت پایانه شهید کلاهدوز می‌روند.
پس از پیمودن شش ایستگاه از قطار پیاده شده و وارد خط قائم شوید، بعد از پیمودن یک ایستگاه به ایستگاه میدان ولیعصر می‌رسید.

ایستگاه مترو صادقیه به میدان ولیعصر

برای دسترسی به ایستگاه میدان ولیعصر از صادقیه اول باید وارد ایستگاه متروی صادقیه شده و قطارهایی را سوار شوید که به سمت فرهنگسرا می‌روند.
پس از رسیدن به ایستگاه شادمان شما از قطار پیاده شده و وارد خط شهید کلاهدوز شوید و تا تئاتر شهر پیش بروید و سپس وارد خط قائم شوید.
بعد از یک ایستگاه به ایستگاه میدان ولیعصر می‌رسید.

مترو ترمینال جنوب به میدان ولیعصر

برای دسترسی از پایانه جنوب به ایستگاه مترو میدان ولیعصر، شما باید سوار خط یک مترو تهران در پایانه‌ جنوب شوید و به سمت تجریش بروید. پس از طی کردن هشت ایستگاه به ایستگاه دروازه دولت می‌رسید. در این ایستگاه باید وارد خط ارم سبز شده و تا ایستگاه تئاتر شهر پیش بروید. اینجا که رسیدید دوباره خط خود را به قائم تغییر دهید و پس از پیمودن یک ایستگاه در میدان ولیعصر پیاده شوید.

ایستگاه مترو میدان ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس حامد مداح

  • خطوط تاکسی میدان ولیعصر

تاکسی‌های بسیار زیادی از جاهای مختلف تهران هستند که شما بتوانید از طریق آنها به میدان ولیعصر برسید. مسیر بیشتر این تاکسی‌ها از خطوط تاکسی میدان پونک به میدان ولیعصر از غرب، مسیر تاکسی میدان رسالت به میدان ولیعصر در شرق،‌ میدان ونک به میدان ولیعصر از شمال و تاکسی‌های میدان راه آهن به میدان ولیعصر هم در جنوب شما را می‌توانند به این میدان برسانند.

  • دسترسی با اتوبوس به میدان ولیعصر

اتوبوس‌های تندور خط ۱۰۷ و ۱۵۲: از ایستگاه مبدا پایانه معین به ایستگاه مقصد: پایانه تجریش و پارک وی.

خط اتوبوس بین شهری۲۶۷: پایانه بیهقی به میدان انقلاب اسلامی.

اتوبوس خط ۳۱۰: پایانه شهید براری به میدان ولیعصر.

مسیر اتوبوس خط ۳۱۴: خیابان معلم به میدان ولیعصر.

خط اتوبوس ۳۷۱ و ۳۵۵: میدان ۷ تیر به پایانه آزادی و فلکه دوم صادقیه.

خط ۳۷۹: پایانه شمشیری به میدان ولیعصر.

ایستگاه اتوبوس میدان ولیعصر تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Eh San

بیشتر بخوانید: لیست بهترین شهربازی های تهران؛ آدرس، ساعت کاری و عکس


کدام بیمارستان‌ها در نزدیکی میدان ولیعصر هستند؟

بیمارستان فیروزگر و صدر واقع در ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر و در خیابان به آفرین قرار دارند. اگر شما بیمه تامین اجتماعی داشته باشید می‌توانید در بیمارستان به آفرین که یکی از بیمارستان های تامین اجتماعی تهران است تمامی کارهای درمانی خود را به‌صورت رایگان انجام دهید. 

بیمارستان کودکان تهران واقع در خیابان طالقانی نرسیده به میدان ولیعصر و  پلاک ۴۵۴ است که به‌راحتی می‌توان کودکان را برای درمان به آنجا برد.

در ضلع غربی میدان و در بلوار کشاورز هم بیمارستان های ساسان و بیمارستان پارس هستند و شما می‌توانید اینجا توسط پزشکانی متخصص ویزیت و درمان شوید.

بیمارستان ۱۵ خرداد و بیمارستان آبان هم در ضلع شرقی میدان و در خیابان کریمخان زند هستند. در این خیابان اگر به دنبال پیدا کردن داروخانه شبانه روزی بودید، به داروخانه ۱۳ آبان بروید.

بیمارستان پارس تهران در نزدیکی میدان ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehrdad Zamani

بیشتر بخوانید: بهترین بیمارستان های تهران کدامند؟


دانشگاه های نزدیک میدان ولیعصر تهران به همراه آدرس دقیق

۱. دانشگاه صنعتی امیرکبیر: این دانشگاه معروف تهران در خیابان حافظ و روبروی خیابان سمیه قرار دارد.

۲. ساختمان مرکزی دانشگاه علمی و کاربردی: در نزدیکی خیابان انقلاب و در نبش نجات‌الهی قرار گرفته است.

۳. دانشگاه مذاهب اسلامی و مکر تربیت معلم فرهنگیان : این دانشگاه هم در خیابان انقلاب، کوچه سعید و در نزدیکی میدان ولیعصر است.

۴. دانشگاه پیام نور استان تهران: این دانشگاه در خیابان نجات‌الهی و بالاتر از خیابان ورشو است.

۵. دانشگاه شاهد و دانشگاه هنر: در خیابان ولیعصر و در نرسیده به خیابان طالقانی قرار دارند.



در نزدیکی میدان ولیعصر از کدام جاهای دیدنی تهران بازدید کنیم؟

  • پارک لاله؛ تفریح و گردش در قلب تهران

پارک لاله یکی از جاهای دیدنی تهران است که در نزدیکی میدان ولیعصر است. شما برای رسیدن به این پارک می‌توانید از مسیر بلوار کشاورز و خیابان کارگر استفاده کنید. این پارک در لیست بهترین پارک های تهران  قرار گرفته و دلیل آن هم محبوبت، زیبایی‌ها و امکاناتش است. شما اگر برای چند روز در تهران هستید پیشنهاد می‌کنیم برای پیاده‌روی و تنفس هوای خوب راهی پارک لاله شوید.

  • بلوار کشاورز؛ بلوار مخصوص پیاده روی و مرور خاطرات

اسم این بلوار که قبلا الیزابت بود در گذشته‌های نه چندان دور تفرجگاهی برای تهرانی‌ها بود تا در ساعت‌های پایانی روز یا آخرهای هفته به آنجا بیایند. البته حالا این بلوار جایی برای مرور خاطرات است و پیاده رویی که می‌توان در آن با دوستان پیاده‌روی کرد.

البته وجود کافه‌ها و رستوران‌ها به همراه مراکز اقامتی شیک، جذابیت بلوار کشاورز را بیشتر کرده است.

بلوار کشاورز در میدان ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس arad serin

  • موزه هنرهای معاصر؛ جایی برای نمایش آثار هنرمندان ایرانی

موزه هنرهای معاصر تهران از ارزشمندترین موزه های تهران است. این موزه برای کسانی که عاشق فرهنگ و هنر  هستند واقعا دیدنی است. موزه‌ای که چگونگی سیر تحولات هنر معاصر ایران را در یک دوره محدود و مشخص نشان می‌دهد. برای دیدن این موزه می‌توانید خودتان را به نزدیکی میدان ولیعصر و خیابان کارگرشمالی برسانید.

  • فرهنگستان هنر؛ از مراکز فرهنگی معروف تهران

فرهنگستان هنر یکی از جاهای فرهنگی پایتخت است که در خیابان طالقانی و در نزدیکی میدان ولیعصر تهران قرار دارد.
این مجموعه بیشتر به‌خاطر حفظ میراث و هنر اسلامی تاسیس شده است و ساختمان‌های با کاربرد مختلف دارد. طوری که هر یک از این ساختمان‌ها در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش و ادبیات نمایشی، معماری و شهرسازی، سینما، چند رسانه‌ای، هنرهای سنتی و صنایع دستی فعالیت دارند. افراد معروفی مثل داریوش مهرجویی، مجید مجیدی، مجتبی رحماندوست، علی نصیریان و محمود فرشچیان از اعضای دائمی فرهنگستان هنر بودند تا از میراث به‌جا مانده نگهداری کنند. 

فرهنگستان هنر در نزدیکی میدان ولیعصر تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس amin seyyedi

  • کلیسای سرکیس مقدس؛ بزرگترین و زیباترین کلیسای تهران

کلیسای سرکیس مقدس در نزدیکی میدان ولیعصر تهران، از بزرگترین کلیساهای ارمنیان است. این کلیسا در خیابان کریمخان است و با حال‌وهوای خاص و تزیینات چشمگیر برای همه تهرانی‌ها شناخته شده است. دلیل آن هم ترکیبی از معماری قرون وسطی همراه با عصر جدید ارمنستان است. شما می‌توانید با گشت‌وگذار در خیابان کریمخان گنبد و ناقوس‌های کلیسای سرکیس مقدس را ببینید.

  • بازارچه پارک لاله تهران؛ بازار ساده اما باصفا در نزدیکی میدان ولیعصر

بازارچه پارک لاله تهران در نزدیکی پارک لاله و میدان ولیعصر است. در ابتدای ورودی به این بازار، تابلوی ورودی بازار که روی آن عبارت بازارچه خوداشتغالی پارک لاله و گذر فرهنگ و هنر نوشته شده، نظرتان را جلب می‌کند. در این بازار، مغازه‌داران هنرهای خود را به نمایش و فروش می‌گذارند. اگر از علاقه‌مندان به تفریحات شکم‌گردی هستید، در این مکان می‌توانید غذاخوری های زیادی را پیدا کنید که بوی خوش غذای آنها همه جا پیچیده.
یکی از بامزه‌ترین چیزهای بازارچه‌ لاله، گربه‌های آنجاست که در گوشه و کنار بازار و در روی نیمکت، موتور، نرده‌ها و پله‌ها خوابیده‌اند که شما می‌توانید با آن‌ها عکس بگیرید و یا غذا بدهید. 

بازارچه لاله در تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Behzad Chakooee

  • خانه هنرمندان؛ سفر به دنیای هنر در مرکز تهران

اگر برای تفریح و گشت‌وگذار در میدان ولیعصر دل‌تان خواست به دنیای هنر بروید، خانه هنرمندان می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اینجا جایی برای نمایش آثار هنری، تئاتر و برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد توجه هنر‌دوستان است.
ساختمان خانه هنرمندان که در خیابان ایرانشهر و در پارک هنرمندان واقع شده فاصله کمی با خیابان کریمخان و میدان ولیعصر دارد. از امکانات خانه هنرمندان می‌توان به کافی‌شاپ، رستوران غذاهای گیاهی، پارکینگ با گنجایش ۱۰۰ خودرو و فروشگاه‌های صنایع‌دستی اشاره کرد.

  • پارک دانشجو و ساختمان تئاتر شهر؛ جایی برای دانشجویان و اهالی هنر

پارک دانشجو در جنوب شرق چهارراه ولی عصر و در فاصله کمی از میدان ولیعصر قرار دارد. ساختمان تئاتر شهر واقع در پارک دانشجو، یکی از بهترین نمونه‌های معماری اصیل و سنتی ایرانی است که برای خیلی از معماران مطرح دنیا هم شناخته شده است. 

تئاتر شهر تهرانمنبع عکس گوگل مپ، عکاس هادی بذری

بیشتر بخوانید:بهترین کافه رستوران های تهران، از دنج ترین تا لوکس‌ترین


رستوران ها و کافه های نزدیک میدان ولیعصر؛ در مرکز تهران خوش بگذرانید

  • رستوران کوچینی؛ جایی خاطره‌انگیز برای بزرگترها در نزدیکی میدان ولیعصر

رستوران کوچینی یکی از معروف‌ترین رستوران‌های قدیمی تهران است. در زمان‌های گذشته اینجا پاتوق خواننده‌های معروفی بود که ترانه‌های خود را در گوچینی اجرا می‌کردند. از آن زمان تا امروز این رستوران به فعالیت خودش ادامه داده و به‌خاطر غذاهای خوشمزه و فضای متفاوت، همچنان در بین مردم محبوب است. این رستوران مورد علاقه بزرگ‌ترهاست، پس اگر تصمیم گرفتید آن‌ها را به‌جای خاطره انگیزی دعوت کنید، رستوران کوچینی را انتخاب کنید.

آدرس: میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، تقاطع خیابان فلسطین، پلاک ۴۱۵.

  • فست فود شیلا؛ پاتوق عاشقان هات داگ در میدان ولیعصر

اگر در مرکز تهران و در میدان ولیعصر به دنبال هات داگ‌های خوشمزه هستید، فست فود شیلا بهترین گزینه است. چون علاوه برای غذای خوشمزه، محیط جذاب و خوبی دارد.

آدرس: ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر ، نبش کوچه شقایق ، پلاک ۴۶.

شعبه شیلا میدان ولیعصر تهران

منبع عکس وب سایت شیلا

  • رستوران بلوار ۱۲۶، رستورانی باکلاس و شیک در بلوار کشاورز

رستوران بلوار ۱۲۶ در طبقه دوم هتل اسپیناس است که هر موقع که بروید، در آن به روی شما باز است. اینجا یکی از رستوران‌ های شبانه روزی تهران است که در نزدیک میدان ولیعصر قرار داد و از بهترین گزینه‌ها برای اتراق شبانه است. شما در این رستوران می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌های محبوب خود را سفارش دهید و تا پاسی از شب آنجا با دوستان خود بنشینید. البته این رستوران منو صبحانه هم دارد که در صورت تمایل می‌توانید به آنجا برای خوردن صبحانه مراجعه کنید.

آدرس: میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، طبقه دوم هتل اسپیناس.

کافه وصال؛ با منوی متنوع همه را راضی می‌کند

کافه وصال از قدیمی ترین کافه های مرکز شهر تهران است که در محدوده کریمخان قرار دارد. این کافه به‌خاطر فضا و دکوراسیون منحصر به فردش طرفدارهای مخصوص به خودش رو دارد. البته تنوع منوی کافه یکی از دلایل محبوبیت کافه وصال است.
در کافه وصال فرقی نمی‌کند که اهل نوشیدنی گرم و سرد باشید یا انواع غذا و بشقاب های جورواجور، همیشه چیزی است که از انتخابش لذت ببرید.

آدرس: میدان ولیعصر، خیابان کریمخان، خیابان عضدی شمالی(آبان شمالی)، کوچه پزشک، پلاک ۱۰.



 کدام مراکز تجاری و اداری تهران نزدیک میدان ولیعصر هستند؟

  • مجتمع تجاری اداری نور
  • مرکز خرید کیش
  • پاساژ پردیس
  • مرکز خرید کیمیا
  • پاساژ اهدا
  • مرکز خرید نگین میدان ولی عصر
  • مرکز خرید نگین 
  • مرکز خرید تجارت ایرانیان
  • مرکز خرید دبی
  • مرکز تجاری پارسیان
  • مرکز کامپیوتر ابریشم
  • مجتمع کامپیوتر پارسیان
  • پاساژ رنگین کمان
  • مرکز کامپیوتر ایران

پاساژ پردیس ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD ka

بیشتر بخوانید: ورزشگاه شیرودی تهران؛ ورزش در حوالی مرکز شهر


معروف ترین سینماهای تهران در نزدیکی میدان ولیعصر

سینما قدس در ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر قرار دارد. سینما استقلال و سینما آفریقا که به سینمای خاطره‌ها در بین تهرانی‌ها معروف است در کمی بالاتر و داخل خیابان ولیعصر قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به این سینماها فیلم‌های داغ سینما را تماشا کنید. البته لذت سینما در میدان ولیعصر فقط مربوط به دیدن فیلم نمی‌شود. شما می‌توانید بعد از دیدن فیلم دور تا دور میدان ولیعصر که پر از اغذیه فروشی‌های متنوع  است را بگردید و از غذاهای خیابانی خوشمزه بخورید.

سینما قدس ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Dr. Erfani7

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سینماهای تهران



نظر شما در مورد میدان ولیعصر چیست؟ آیا خیابان های این میدان را می‌شناسید؟ کدام یک از رستوران‌ها و کافه های میدان ولیعصر را دوست دارید؟ جاهای دیدنی تهران در نزدیکی میدان ولیعصر را می‌شناسید که در لیست ما اسم آن نیامده؟ تجربه‌های خود را با ما و خوانندگان تهران مبله به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

میدان ولیعصر تهران کجاست؟
این میدان در منطقه ۶ تهران و در مرکز شهر است که بسیار شلوغ و پرتردد است.

آیا میدان ولیعصر طرح ترافیک است؟
بله. این میدان در محدوده طرح است و شما بهتر است که با وسایل نقلیه عمومی در این میدان رفت‌و‌آمد کنید.

نزدیکترین داروخانه شبانه روزی به میدان ولیعصر کدام است؟
داروخانه ۱۳ آبان از بهترین داروخانه تهران در نزدیک میدان ولیعصر است.

فاصله میدان ولیعصر تا میدان ونک چند کیلومتر است؟
اگر بخواهید از میدان ولیعصر به میدان ونک بروید، باید ۳ کیلومتر رانندگی کنید.

معروفترین پاساژ و فروشگاه لباس میدان ولیعصر کجاست؟
مرکز خرید پردیس در ضلع غربی میدان ولیعصر بهترین جا برای تهیه لباس و مانتوهای زیباست.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.