پارک دانشجو؛ آدرس، تصاویر و دسترسی با مترو 

پارک دانشجو از معروف‌ترین پارک‌های تهران است که در نزدیکی ساختمان تئاتر شهر قرار گرفته است. همین موقعیت مکانی حال‌و‌هوای هنری و خاصی به این پارک داده، طوری که می‌توان آنجا را از شلوغ‌ترین جاهای تهران برای اهالی هنر و دانشجویان دانست.
اسم پارک دانشجو قبل از انقلاب پارک پهلوی بود. از آنجایی که این پارک در کنار ساختمان تئاتر شهر، کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد هنرهای نمایشی است، اسمش بعد از انقلاب پارک دانشجو شد. تا جایی که تمامی علاقه‌مندان فرهنگ، هنر و دانشجویان مختلف دانشگاه‌های ایران پارک دانشجو تهران را می‌شناسند.
برای اطلاع از آدرس و راه های دسترسی پارک دانشجو، امکانات و دیدنی های تهران در نزدیکی این پارک با ما باشید.


پارک دانشجو تهران کجاست؟

این بوستان در مرکز شهر تهران و در مسیر خیابان ولی‌عصر و ضلع جنوب شرقی چهارراه ولی‌عصر قرار دارد. طوری که شما با رفتن به این پارک دسترسی خوبی به ساختمان تئاتر شهر، تالار وحدت، پژوهشکده فرهنگ و هنر دارید.
بوستان دانشجو از شمال به خیابان انقلاب، از غرب به خیابان ولیعصر و از شرق به خیابان رازی می‌رسد.

روی نقشه ببینید!

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behzad Beihaghi

دسترسی به پارک دانشجو با ماشین شخصی و وسایل تقلیه عمومی

  • دسترسی با ماشین شخصی

از آنجایی که پارک دانشجو در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد. خیابان‌های اطراف پارک هم همیشه از صبح تا شب شلوغ و پر ترافیک هستند. پس بهتر است که به جز روزهای تعطیل با ماشین شخصی به این پارک نروید.

  • دسترسی با مترو

راحت‌ترین‌ راه رسیدن به پارک دانشجو استفاده از خط مترو تهران است. ایستگاه مترو تئاتر شهر (خط زرد) درست در کنار پارک قرار دارد. بعد از پیاده شدن حتما به تابلوهای راهنما دقت کنید.
چون همه داستان گم شدن در زیرگذر چهارراه ولیعصر را شاید شنیده باشند. پس حواستان به تابلوهای راهنما باشد تا از خروجی که مدنظرتان است بیرون بروید.

  • دسترسی با بی‌ آر‌ تی

 استفاده از اتوبوس‌های تندرو شمال به جنوب که در خیابان ولیعصر در حرکت هستند، می‌توانند شما را به پارک دانشجو تهران برسانند. از آنجا که هم خیابان ولیعصر و هم خیابان انقلاب خط اتوبوس بی‌آرتی دارند و درست می‌توانید در چهارراه ولیعصر پیاده شوید.
توجه کنید که بعد از پیاده شدن از اتوبوس باید به زیرگذر ولیعصر بروید و بعد از خروجی درست بالا بروید تا به پارک دانشجو برسید.

  • دسترسی با تاکسی

از بیشتر نقاط تهران برای چهارراه ولیعصر تاکسی است. یکی روش دیگر هم این است که با تاکسی به میدان ولیعصر بروید و از آنجا با پیاده‌روی کوتاهی به سمت پارک دانشجو بروید.



چرا باید به پارک دانشجو برویم؟

به هر گوشه بوستان دانشجو که نگاه کنید، دلیلی برای رفتن شما به این پارک می‌شود، از ساختمان تئاتر شهر گرفته تا کتابخانه و دانشجویانی که بوم نقاشی خود را روی پله‌های نزدیک پارک گذاشته و نقاشی می‌کشند.

البته عده‌ای هم پارک دانشجو را برای قرارهای عاشقانه خود انتخاب کرده‌اند. ما در ادامه از جذابیت‌ها و دلیل رفتن به پارک دانشجو برایتان خواهیم گفت:

  • اجراهای خیابانی تئاتر و موسیقی اینجا همیشه به راه است

یکی از جذابیت‌های پارک دانشجو فضای باز پارک است. همین فضای باز باعث شده که برای اجراهای خیابانی تئاتر و موسیقی، اجراهای عروسکی و حتی اجرای تعزیه این پارک محل مناسبی باشد. تا جایی که مردم و هنردوستان زیادی هم از این اجراها استقبال می‌کنند.
به‌طور کلی بوستان دانشجو  به‌خاطر داشتن مجموعه تئاتر شهر و نزدیکی به تالار وحدت در خیابان استاد شهریار و پژوهشکده فرهنگ و هنر در نزدیکی میدان انقلاب، یکی از پاتوق‌های اهالی هنر بوده است. البته نزدیکی به دانشگاه تهران و خیابان انقلاب هم باعث شده که جوانان، دانشجویان و روشنفکران زیادی در آنجا دور هم جمع شوند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس kamran daneshjoo

  • عکاسی در پارک دانشجو تهران حال‌هوای دیگری دارد

عکاسی از پارک دانشجو تهران از دیگر بخش های جذاب این بوستان است. چون این پارک پوشش گیاهی قدیمی مثل درخت نارون، اقاقیا، چنار، بلوط، کاج، زیتون و مروارید را دارد.
بودن این درختان آن هم با نظم و ترکیب یک دست، بوستان دانشجو را به لوکیشن جذاب تهران برای عکاسی طبیعت دوستان کرده است. هر چند پیشنهاد می‌شود در فصل‌های خزان و اول بهار به این پارک بروید تا بتوانید زیباترین تصاویر را به ثبت برسانید.
البته بنای جذاب ساختمان تئاتر شهر از دیگر سوژه‌های جذاب برای عکاسی در پارک دانشجو تهران است. علاوه بر چیزهایی که گفتیم، آبنماها و آبشارهای پارک که فضای خاصی را به بوستان دانشجو داده و باعث طراوت آن شده نمی‌توان غافل شد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Muhammad Anas

  • کتابخانه مجهز بوستان دانشجو محلی برای دانشجویان دانشگاه تهران است

نزدیکی دانشگاه تهران به بوستان دانشجو باعث شده که این پارک پاتوقی برای دانشجویان شود. اگر اهل کتاب خواندن هستید می‌توانید به کتابخانه پارک دانشجو سر بزنید.
البته برای استفاده از کتاب‌های کتابخانه باید عضو آن شوید. سالن مطالعه کتابخانه روزهای زوج مخصوص خانم‌ها و روزهای فرد مخصوص آقایان است. روزهای دوشنبه هم جلسه‌های شعرخوانی در آنجا برگزار می‌شود.

  • ساختمان تئاتر شهر، محلی برای عاشقان هنر و فرهنگ ایرانی

تئاتر شهر امروزه یکی از نمادهای تهران شناخته شده است. اینجا از سالن‌های اصلی و قدیمی شهر تهران برای اجرای تئاتر و هنرهای نمایشی است. ساختمان تئاتر شهر ۵ سالن، ۳ کافه و چند پلاتو تمرین دارد.
اگر در روزهای جشنواره تئاتر فجر به تئاتر شهر بروید، می‌توانید تئاترهای خیابانی را طبق برنامه و ساعت مشخصی که پخش می‌شوند را ببینید.
البته برای اطلاع از نمایش‌های اجرایی در این بازه زمانی می‌توانید به سایت تئاتر شهر سر بزنید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس kamran daneshjoo

بیشتر بخوانید: ۵ تا از بهترین آپارتمان های مبله مرکز تهران


امکانات پارک دانشجو چطور است؟

بوستان دانشجو تقریبا امکانات کامل یک بوستان متوسط تهران را دارد. کتابخانه پارک، بوفه، زمین‌های بازی و سرویس بهداشتی از امکانات پارک دانشجو هستند. شما برای استفاده از زمین بازی کودکان باید به قسمت جنوب شرقی بوستان بروید. اینجا برای ایمنی بیشتر در بازی، کفپوش‌های مخصوص در کنار وسایل قرار گرفته تا خیال خانواده‌ها را از بابت گردش کودکان راحت کند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Eh San

در غرب بوستان دانشجو، استخر و آب نمایی با وسعت ۷۰ متر را می‌بینید که دور آن همه نشسته‌اند و از هوای پاک و طبیعت زیبا لذت می‌برند. در بخش مرکزی پارک دانشجو فضای مستطیلی قرار دارد که با دو آبنما، فواره های زیبا، مجسمه های کودک در حال بازی، زیبایی این مجموعه را چند برابر کرده است.

البته در جاهای مختلف پارک نیمکت و صندلی‌هایی قرار داده شده که شما بتوانید بر روی آن بنشینید و پس از یک پیاده‌روی حسابی، ساعتی را آنجا خستگی در کنید. در جای جای پارک میزهای پینگ پنگ و شطرنج قرار داده شده که می‌توانید از انجام این ورزش‌ها لذت ببرید. در گوشه و کنار پارک دستفروشانی هستند که مشغول فروش کالاهای خود هستند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Fayezeh Shamsi

بیشتر بخوانید: پاساژ پردیس ولیعصر در نزدیکی بلوار کشاورز و میدان ولیعصر


 پارک دانشجو به کدام دیدنی های تهران نزدیک است؟

خیابان انقلاب پر از کتاب‌فروشی‌های مختلف و بهشت کتاب‌دوستان است. در این خیابان می‌توانید ساعت‌ها به تماشای ویترین کتاب‌فروشی‌ها سرگرم شوید.
بلوار کشاورز هم که از دیگر دیدنی های تهران است و قدم زدن در فضای سبز و باطراوت وسط بلوار می‌تواند حال‌تان را خوش کند.
اگر هم اهل سینما و فیلم دیدن هستید سه سینمای فلسطین، بهمن و قدس در نزدیکی بوستان دانشجو هستند.
بوستان لاله و موزه هنرهای معاصر تهران هم از مکان‌های دیدنی نزدیک به پارک دانشجو است.

بلوار کشاورز تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس

بیشتر بخوانید: پارک لاله، جذاب ترین پارک پایتخت


نزدیک ترین کافه های تهران به بوستان دانشجو کدام است؟

جدا از مکان‌های دیدنی نزدیک پارک دانشجو، کافه‌های زیادی هم در اطراف این پارک هستند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود به آنها بروید. کافه گودو، کافه لمیز، کافه تئاترشهر و عمارت روبرو از جمله کافه‌هایی هستند که می‌توانید در آنجا خودتان را به یک نوشیدنی گرم یا یک تکه کیک دعوت کنید.

کافه لمیز چهار راه ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Afrazi Sare

بیشتر بخوانید: قنادی فرانسه، اولین شیرینی‌ فروشی فرانسوی در تهران


نظر شما در مورد بوستان دانشجو چیست؟ آیا فضای این پارک تهران را دوست دارید؟ دوست دارید اینجا برای دیدن نمایش و تئاترهای خیابانی بروید؟ امکانات این پارک چطور است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در تهران مبله به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

آدرس پارک دانشجو تهران کجاست؟
این پارک در خیابان ولیعصر و در ضلع جنوب شرقی چهارراه ولیعصر است.
آیا می‌توان با استفاده از مترو به این پارک دانشجو در تهران رفت؟
بله. ایستگاه مترو تئاتر شهر در خط زرد مترو به راحتی شما را به بوستان دانشجو می‌رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.