لیست بهترین شهربازی های تهران؛ آدرس، ساعت کاری و عکس

شهربازی‌ های تهران از قدیم محل تفریح و شادی کودکان و بزرگسالان تهرانی است. اگر فکر می‌کنید شهربازی فقط مخصوص کودکان است، سخت در اشتباه هستید. چون رفتن به شهربازی های تهران در درجه اول می‌تواند برای کودکان یک تفریح خاص و برای بزرگسالان تجربه‌ای شگفت‌انگیز و یادآور خاطرات کودکی‌ باشد. گاهی حضور در شهربازی به اسم کودکان است اما به کام بزرگترها تمام می‌شود.
امروز در این یادداشت تهران مبله می‌خواهیم به اتفاق هم به دنیای مهیج و پر از شادی بازی‌ها برویم و با بهترین شهربازی های تهران و امکانات و مسیرهای دسترسی آن‌ها آشنا شویم.


بهترین شهربازی های تهران برای کودکان و بزرگسالان 

قرار است در این یادداشت لیست بهترین شهربازی های سرپوشیده و شهربازی های روباز تهران را به شما معرفی کنیم و از آدرس، امکانات و شماره تماس آن‌ها را کامل در اختیارتان قرار دهیم.

۱. شهربازی پارک ارم؛ قدیمی اما تکرار نشدنی برای کودکان و بزرگسالان

پارک ارم یک شهربازی بسیار قدیمی است که هم تهرانی‌ها و هم شهرهای ایران آن را کامل می‌شناسند. در این پارک سه شهربازی روباز و یک شهربازی سرپوشیده وجود دارد که  هر کدام انواع وسایل بازی مخصوص کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را دارند.
شهربازی پارک ارم در بین شهربازی های تهران ۷۵ هکتار مساحت دارد، همین دلیلی شده تا نه تنها بزرگ‌ترین شهربازی تهران بلکه بزرگترین شهربازی ایران هم باشد.
هر چند دریاچه بزرگ پارک ارم وسایل قایقرانی، ماهیگیری، سرسره ‌های آبی روباز و … را دارد که در فضای روباز از کسانی که به این مجموعه رفته‌اند میزبانی می‌کند. اینجا انواع وسایل بازی مانند قطار شادی، دیسک و کاستر، چرخ فلک، آفتاب مهتاب و … در شهربازی روباز قرار دارد.
شما با رفتن به شهربازی پارک ارم می‌توانید لذت بازی در ترن هوایی پارک ارم، کارتینگ تاب پرنده و بازی‌ های متعدد دیگر اینجا تجربه کنید.
شهربازی پارک ارم  در تمام روزهای هفته به جز جمعه از ساعت ۶ عصر تا پاسی از شب باز است. اما در روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۴ بعد از ظهر تا پایان شب بازی‌ها ادامه دارد.

آدرس: کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنارگذر راست، پل اتوبان شهید باکری، لاین کندرو.
شماره تماس: ۰۲۱۴۴۱۱۳۰۸۳
وبسایت: https://erampark.ir

شهربازی پارک ارم

منبع عکس گوگل مپ، عکاس HAMED KASHANI

 

۲. شهربازی و بولینگ برج میلاد؛ چرخ و فلک سواری در بلندترین برج تهران

در بین شهربازی تهران،  شهربازی برج میلاد مدرن‌ترین شهربازی‌ تهران است. چون هم کودکان و هم بزرگسالان تفریح دارد و همین می‌تواند همه را از رفتن به این شهربازی راضی نگه دارد.
در این شهربازی امکانات تفریحی زیاد است و مراجعه کنندگان می ‌توانند پس از چرخ و فلک سواری، ماشین برقی سواری یا انجام بازی ‌هایی مثل بولینگ و بیلیارد، ساعاتی را در کافه ‌ها و رستوران‌های این مجموعه بنشینند و در ارتفاع بالای تهران استراحت کرده و با دوستان‌شان گپ بزنند.
البته در این مجموعه شما می‌توانید از دیگر امکانات تفریحی مثل تاب اسکای، مری گو راند و فریزبی هم استفاده کنید. ساعت کاری شهربازی برج میلاد، از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۲۴ بامداد است. روزهای جمعه و تعطیل هم این شهربازی از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ فعالیت دارد.

آدرس: بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی، برج میلاد.
صفحه اینستاگرام: miladtower‌.bowling.shahrebazi‌

شهربازی برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohsen rahmani

۳. شهربازی پارک چیتگر؛ لذت تفریحات آبی

پارک چیتگر و دریاچه زیبای آن یکی از معروفترین جاهای تفریحی غرب تهران هستند. در این پارک بزرگ یک شهربازی وجود دارد که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین شهربازی ‌های تهران نام برد. این شهربازی علاوه بر کودکان برای بزرگسالان هم جذاب است. قایق سواری در دریاچه، کشتی‌‌های تفریحی، دستگاه‌‌های مدرن و پر هیجان، سافاری وحشت، سیرک، کارتینگ و … از دیگر امکانات شهربازی  پارک چیتگر هستند.
شما در فصل بهار و تابستان از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب به شهربازی چیتگر بروید. روزهای پنجشنبه و جمعه این شهربازی از ساعت ۱۰ صبح تا پایان شب باز است. در فصل پاییز و زمستان شهربازی هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب پذیرای شماست.

آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس.

شهربازی پارک چیتگر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Yossafi

۴. شهربازی بیلینو؛ ملاقات با مهندس های کوچولو

یکی از عجیب‌ترین شهربازی‌ های تهران، شهربازی بیلینو است. در این شهربازی سرپوشیده تهران کودکان می‌‌توانند با وسایل ساختمان سازی و راهسازی آشنا شده و نحوه انجام کار آنها به بچه‌ها آموزش داده می‌شود. دستگاه‌‌های موجود در این شهربازی با ابعاد کوچک ساخته شده‌اند، اما کاملا واقعی هستند. بنابراین کودکان و بزرگسالان می ‌توانند از ماشین‌‌های حفاری و دستگاه ‌هایی که برای پروژه ‌های ساختمان‌سازی و راه‌سازی کاربرد دارند، استفاده کنند و با آن‌ها در دنیای واقعی کار کنند.
راستی کودکان بالای ۴ سال با رعایت نکات ایمنی می‌‌توانند در این شهربازی از وسایل استفاده کنند.
شهربازی بیلینو از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ عصر تا ۲۲ شب باز است. در روزهای پنجشنبه و جمعه هم از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب از شما میزبانی می‌کند.

آدرس: میدان پونک، انتهای بلوار همیلا، فاز ۱، بوستان نهج البلاغه، امتداد مسیر دوچرخه سواری
شماره تماس: ۰۲۱۸۸۵۸۲۷۹۰

قیمت بلیط شهربازی بیلینو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس homayon varzeshdost

۵. شهربازی فان تایم؛ سرپوشیده با دستگاه‌های بازی به روز

شهربازی فان تایم به‌خاطر قرار‌گیری در مجتمع تجاری پالادیوم، مکان مناسبی برای یک تفریح کامل در تهران برای خانواده‌ها و نوجوانان است. غرفه گریم و عکاسی از جاهای شلوغ شهربازی فان تایم است که خانواده‌ها می‌توانند کودکان خود را به آنجا می‌برند تا با استفاده از طراحی‌های زیبا عکس یادگاری جذاب بگیرند.
نکته مهم که در رفتن به شهربازی فان تایم باید حواستان باشد زمان مراجعه به آنجاست. معمولا شب‌ها و یا روزهای تعطیل افراد زیادی به شهربازی فان تایم پالادیوم می‌روند. پس اگر در این روزها به این شهربازی رفتید، خودتان را برای اندکی شلوغی و منتظر ماندن در صف آماده کنید.

آدرس: زعفرانیه، بعد از میدان الف، جنب کوچه عروضی، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه سوم میانی.
شماره تلفن: ۰۲۱۲۲۳۹۶۴۸۷

شهربازی فان تایم

منبع عکس گوگل مپ، عکاس GentleMard

۶. شهربازی پارک پرواز؛ ایمن برای خردسالان

بسیاری از خانواده‌ها به‌دنبال یک شهربازی هستند که بتوانند کودکان زیر ۵ سال خود را به آنجا ببرند. پارک پرواز بهترین شهربازی تهران است که والدین می‌توانند برای بازی کودکان خود انتخاب کنند. شهربازی پارک پرواز، امکاناتی مثل ماشین‌‌های برقی، مری گو راند، سرسره بادی، چرخ و فلک، کشتی صبا، گردونه حیوانات، استخر توپ، هلیکوپتر، آکروجت و همچنین قطار کودک دارد.
مسافران و شهروندان تهرانی می‌‌توانند از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۳۰: ۱۷ عصر تا ۳۰: ۲۰ دقیقه شب به این شهربازی بروند.

آدرس: سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز.

پارک پرواز از شهربازی های روباز تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Houman Almassi

۷. شهربازی سرزمین شگفت انگیز؛ پیاده روی در تونل وحشت

سرزمین شگفت انگیز در فاز ۲ بوستان نهج البلاغه قرار گرفته که برای خانواده‌‌ها و کودکان بازی‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز زیادی دارد. قایق پرش در آب، پیست پرش در آسمان، راپل هوایی، سافاری پارک وحشت و … از امکانات جالب شهربازی سرزمین شگفت انگیز هستند. اگر می‌‌خواهید از یک تونل وحشت عبور کنید و پیاده تمام نقاط مختلف این تونل ترسناک را از نزدیک ببینید، حتماً به شهربازی سرزمین شگفت انگیز بوستان نهج البلاغه بروید.
ساعت کاری این مجموعه تفریحی در تهران از شنبه تا جمعه و از ساعت ۱۷ عصر تا ۲۲ شب است.

آدرس: حکیم غرب، بعد از خروجی یادگار، فاز ۲ ، بوستان نهج البلاغه تهران.

سرزمین شگفت انگیز تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

۸. شهربازی سرزمین عجایب؛ از شهربازی‌ های سرپوشیده تهران

شهربازی سرزمین عجایب، از قدیمی‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده شهر تهران است. اسم این شهربازی را احتمالا بارها از تلویزیون شنیده باشید که می گوید سرزمین عجایب کی حاضره کی غایب؟ از آن روزها سال‌هاست که می‌گذرد اما سرزمین عجایب هنوز هم جایی برای بازی کودکان و حتی بزرگسالان در غرب تهران است.
البته شهربازی سرزمین عجایب به‌جز وسایل بازی جذاب و بازی‌های کامپیوتری مختلفی که برای کودکان و افراد کم سن و سال‌تر دارد، وسایل بازی مثل ماشین برقی کوبنده، سفینه گردان، شبیه ساز هواپیما یا بوفالوی وحشی هم دارد که بیشتر مخاطبان آن بزرگسالان هستند.
تازه این مجموعه چند لاین برای بازی بولینگ دارد. در حقیقت اگر دست فرزند خود را بگیرید و سری به این شهربازی جذاب بزنید، هم خودتان سرگرم می‌شوید و هم فرزند شما از تفریح و بازی لذت می‌برد.

آدرس: بلوار اشرفی اصفهانی، قبل از پل شهید همت، مرکز خرید تیراژه، طبقه چهارم.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

۹. شهربازی رویا پارک؛ برای اولین بار وارونگی را تجربه کنید

رویا‌ پارک در خیابان نیاوران تهران و در محله دارآباد قرار دارد. این مجموعه یک شهربازی بسیار جذاب است که مثل شهربازی ‌های دیگر چرخ و فلک یا کشتی صبا ندارد. اما این پارک مدرن و جذاب بخش‌های سه بعدی جذابی دارد که با ایجاد خطا‌ی دید، باعث شده تا بزرگسالان و کودکان برای تفریح راهی این شهربازی شوند.
این شهربازی ۵ بخش مختلف به اسم‌های بخش تاریک، بخش سه بعدی، بخش جاذبه، بخش آینه‌‌ها و بخش پرسپکتیو دارد. اگر عاشق عکس‌های عجیب و غریب هستید و می‌خواهید برای پیج اینستاگرام خود چند تا عکس جالب و هیجان انگیز داشته باشید، حتما سری به رویا پارک تهران بزنید.
ساعت کاری این مجموعه از شنبه تا چهارشنبه  و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ باز است. پنجشنبه‌‌ها و جمعه‌ها هم می ‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب به خیابان نیاوران و این شهربازی بروید.

آدرس: خیابان باهنر، خیابان دارآباد، انتهای خیابان موزه، هیومن پارک، ضلع جنوبی مجموعه ساختمان کروی آجری.

رویاپارک بهترین شهربازی سرپوشید تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Somayeh Lotfi

۱۰. شهربازی ژوپیتر؛ محبوب ترین شهربازی های تهران

ژوپیتر یکی از بهترین شهربازی های سرپوشیده تهران است که در بزرگراه ستاری شمال، مجتمع تجاری کوروش قرار دارد. این شهربازی با ارائه انواع بازی‌های مختلف برای افراد با هر سلیقه‌ای، برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه بسیار مناسب است.
از تفریحات کودکانه شهربازی ژوپیتر می‌توان به واقعیت مجازی هیجانی، واقعیت مجازی کودکانه، واقعیت مجازی دوچرخه، واقعیت مجازی رالی، واقعیت مجازی موتور، واقعیت مجازی اسب و… اشاره کرد. اینجا تجربه تفریحات دیجیتالی بسیار جذابی برای کودکان دارد که رفتن به آن برای هر کودکی جالب است.

آدرس: بزرگراه ستاری، بالاتر از خروجی شهید حکیم، مجتمع تجاری فرهنگی کوروش، طبقه دوم.

عکس شهربازی ژوپیتر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi


راستی  فرقی نمی‌کند ساکن تهران باشید یا برای مأموریت به تهران آمده باشید یا برای مسافرت و خرید و گشت‌وگذار راهی تهران هستید، می‌توانید روی آپارتما‌ن‌های با کیفیت و لوکس تهران مبله حساب کنید که از هر گزینه‌ای سرراست‌تر و بدون دردسرتر است و مزاحمت‌های معمول را ندارد. حالا شما برای اجاره واحد مبله در تهران روش‌های مختلفی دارید. مثلا می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۶۴ تماس بگیرید و از تیم مشاوره حرفه‌ای تهران مبله در مورد بهترین و مناسب‌ترین واحد مشاوره بگیرید. مشاورهای ما سعی می‌کنند با توجه به قیمت و موقعیت مکانی مورد نظر شما بهترین آپارتمان ممکن را به شما پیشنهاد دهند.


۱۱. شهربازی ایران مال؛ بزرگترین شهربازی سرپوشیده تهران

این شهربازی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان وسایل بازی مخصوص دارد. شهربازی ایران مال در دو طبقه ساخته شده و استانداردهای بین المللی دارد. از بازی‌ها و دستگاه‌های مهیج این شهربازی می‌توان به ترن هوایی در فضای سربسته، فضای مخصوص بازی های لیزری، سالن نمایش مخصوص کودکان، مسابقات قهرمانی بازی های الکترونیکی و پیست قایق‌های ضربه‌ای اشاره کرد.
شهربازی ایران مال امکاناتی مثل تماشای فیلم‌ برای کودک و خردسالان، اتاق مادر و کودک، برگزاری جشن‌های تولد و مناسبت های کودک و نوجوان، تولد و مراسم، امکان نگهداری کودکان در زمان خرید والدین و نمایشگاه تصویر دارد.

آدرس: انتهای اتوبان شهید همت (غرب)، اتوبان شهید خرازی، بازار بزرگ ایران.

شهربازی ایران مال در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Naser Bahari

۱۲. شهربازی سند لند مگامال؛ از بهترین شهربازی های تهران برای کودکان

با توجه به اسم شهربازی مگامال می‌توان حدس زد که قرار است شن بازی‌های لب ساحل را در این شهربازی کودکان تجربه کنند. این شهربازی آموزشی در داخل مرکز خرید مگامال اکباتان است و بیشتر جنبه آموزشی برای کودکان دارد. طوری که شما می‌توانید با بردن فرزند خود به این شهربازی توانایی‌ها و مهارت‌های او را به چالش بکشید.
بازی‌های شهربازی مگامال بیشتر برای مهارت یادگیری کار گروهی بچه‌ها ایجاد شده و کودکان ۳ تا ۹ سال می‌توانند به این شهربازی بروند.
ساعت کاری شهربازی مگامال در همه روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

آدرس: بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز ۲، مجتمع تجاری مگامال طبقه اول.

شهربازی سرپوشیده تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ehsan Ahmadi

۱۳. شهربازی فان لند، سرزمین شادی کودکان در هروی

کسانی که شهربازی فان لند را انتخاب می‌کنند دو دسته هستند. دسته اول آن‌هایی که قصدشان فقط تفریح و خوش‌گذرانی است و می‌خواهند چند ساعتی از کل دنیا و مشکلاتش مرخصی بگیرند و شادی کنند. دسته دوم کسانی هستند که در کنار تفریح و سرگرمی کارهای دیگری هم دارند که بدشان نمی‌آید به آن‌ها هم برسند. برای همین شهربازی فان لند را در مجتمع تجاری الماس هروی را انتخاب می‌کنند.
در شهربازی فان لند ۲۵۰ وسیله بازی وجود دارد که همه سنین و همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. تعدادی از وسایل بازی در این شهربازی در ابعاد و اندازه‌های کوچک‌تر ساخته شده‌اند. این وسایل برای بچه‌هایی با سن کم‌تر امن و مناسبند. از آن‌جایی که هر خانواده بچه‌هایی با رده‌های سنی مختلفی دارند، اگر برای یک بچه وسایل مناسبی وجود داشته باشد ولی برای دیگری نه، آن‌وقت ماندن در شهربازی برای پدر و مادر سخت می‌شود.
در فان‌لند می‌توانید همه بچه‌ها را سرگرم کرده و برای هر کسی وسیله مناسبش را پیدا کنید.

آدرس: میدان هروی، مجتمع الماس هروی، طبقه ۳، ۴ و ۵.

شهربازی فان لند تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamed Moazez

بیشتر بخوانید:


از دیگر شهربازی های تهران که باید رفت

در قسمت قبل به معرفی مهم ترین شهربازی های روباز  و سرپوشیده تهران به صورت کامل پرداختیم. اما شهربازی های دیگری در تهران هستند که زیاد معروف نیستند و ما اینجا اسم آن‌ها را می‌نویسم:
شهربازی رازی در آدرس خیابان قزوین، نرسیده به میدان رازی، بوستان رازی است. شهربازی پامچال در سه راهی افسریه، شهرک مشیریه، خیابان بوعلی غربی، بوستان پامچال (خلیج فارس) است.
 هورا پارک که در جنت آباد جنوبی، تقاطع کبیرزاده، نبش لاله، پاساژ سمرقند است. شهربازی امیر از بزرگترین شهربازی های سرپوشیده تهران در محدوده شرق دانست. این شهربازی در مجتمع تجاری امیر در خیابان شهید مدنی، بالاتر از تقاطع سبلان قرار دارد.


در این مطلب، سعی کردیم لیستی از بهترین شهربازی های تهران را برایتان معرفی کنیم تا اگر تصمیم گرفتید روزی علاوه بر جاهای دیدنی تهران، زمانی را به تفریح در شهربازی ها اختصاص دهید، گزینه مناسب را با توجه به امکانات، بازی‌ها و فاصله‌اش از محل زندگی‌ خود انتخاب کنید. هر شهربازی روباز و هر شهربازی سرپوشیده تهران، ویژگی‌های خودشان را دارند که برای خیلی از افراد مهم است. هرچند شهربازی های روباز هیجان‌انگیزترند، اما شاید در فصل سرما و حتی گرما، انتخاب شهربازی سرپوشیده، منطقی‌تر به‌نظر برسد. اگر اهل بازی و هیجان باشید، حتما سراغی هم از شهربازی‌های سرپوشیده تهران را بگیرید که گزینه‌های جذابی برای سرگرمی و خوشگذرانی کودکان و بزرگسالان دارند.
حالا به ما بگویید که شما طرف‌دار شهربازی روباز هستید یا سرپوشیده؟ به‌نظر شما بهترین شهربازی تهران کدام است؟ تجربه بازی در کدام یک از شهربازی های تهران را داشتید؟ خاطره‌ای دارید که شما را دوباره راهی شهربازی‌های تهران کند؟ تجربیات و نظرات خود را درباره شهربازی های تهران برای ما بنویسید. نوشته‌های شما راهنمای خوبی برای خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

بهترین شهربازی های سرپوشیده تهران کدامند؟
شهربازی های سرزمین عجایب، فان تایم، فان لند، ژوپیتر، مگامال، ایران مال، کاربازیای برج میلاد، روبو کیدز و … در لیست بهترین شهربازی‌های سرپوشیده هستند.
در کدام شهربازی های تهران بزرگسالان هم می‌توانند بازی کنند؟

شهربازی های سرزمین عجایب، فان تایم، فان لند، مگامال، ایران مال، پارک ارم و پارک چیتگر از بهترین مجموعه های تهران برای افراد بزرگسال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.