مگامال اکباتان، جایی مدرن برای خرید و تفریح درجه یک

مگامال تهران در شهرک معروف و پر جمعیت اکباتان قرار دارد. همان‌ جایی که معماری خاص و شگفت‌انگیز آمریکایی‌اش آن را یک سر و گردن بالاتر از دیگر شهرک‌های تهران کرده است. البته باید گفت که مگامال تهران هم مثل خود شهرک اکباتان مرکزی لوکس و چند منظوره است. اینجا را می‌توان اولین و بزرگترین بازار تجاری تهران دانست که هنوز هم افراد زیادی از جاهای مختلف پایتخت برای خرید به آنجا می‌روند.
حالا فرقی نمی‌کند که هدف شما از رفتن به مگامال خرید کردن است یا استفاده از مجموعه تفریحی و ورزشی. در هر صورت ما قرار است در مورد همه چیزهایی که در مگامال است با شما صحبت کنیم تا کمک کنیم از امکانات و تفریحات اینجا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.


چطور به مگامال اکباتان برویم؟ 

آدرس مرکز خرید مگامال در میدان آزادی، جاده مخصوص کرج، بزرگراه ستاری، فاز دو شهرک اکباتان و میدان صارمی قرار دارد. شما برای دیدن آدرس دقیق می‌توانید روی نقشه کلیک کنید.

روی نقشه ببینید!

مگامال اکباتان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Banafsheh Yaghoobi

نحوه دسترسی به مرکز خرید مگامال بسیار ساده است و همین دلیلی شده تا علاقه‌مندان به خرید و تفریح از هر گوشه تهران برای خرید به این پاساژ بیایند.

دسترسی با خودرو شخصی

اگر تصمیم دارید که با ماشین خود راهی مگامال تهران شوید، باید بدانید که این مرکز خرید از شمال در مجاورت بزرگراه تهران کرج، از جنوب در مجاورت جاده مخصوص کرج و از شرق هم در نزدیکی بزرگراه ستاری قرار دارد.
پس شما در هر نقطه تهران که باشید می‌توانید با توجه به موقعیت خود یکی از این بزرگراه‌ها و یا بزرگراه‌های نیایش، همت و حکیم را برای رانندگی انتخاب کنید و خودتان را به فاز دوم شهرک اکباتان برسانید. از اینجا به بعد با دنبال‌کردن تابلوهای راهنما، خودتان را به مگامال تهران برسانید.
البته به این نکته توجه داشته باشید که مسیر ویژه پارکینگ مگامال گنجایش نزدیک به سه‌هزار ماشین را دارد و مستقیم شما را به پارکینگ می‌برد. با این گزینه دیگر شما در صورت خرید طولانی مدت یا برای دیدن فیلم در پردیس سینمایی مگامال نگران جای پارک خودرو خود نخواهید بود.

دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

شاید بخواهید برای دسترسی راحت‌تر از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و مترو استفاده کنید که هر کدام را در ادامه با جزییات برایتان توضیح خواهیم داد:

  • استفاده از مترو

نزدیکترین خط مترو به مگامال تهران، ایستگاه مترو اکباتان در خط ارم سبز‌(علامه جعفری) است. این ایستگاه دقیقا در فاز دوم شهرک اکباتان قرار دارد. شما می‌توانید با پیاده شدن از قطار بدون اینکه از ایستگاه خارج شوید از مسیر اختصاصی خط ۴ مترو تهران (خط زرد) به طبقه همکف مگامال برسید.

  • استفاده از اتوبوس

اگر هم ترجیح می‌دهید با استفاده از اتوبوس به مرکز خرید مگامال بروید در ترمینال آزادی سوار خط اکباتان شده و در ایستگاه ۱۶ (شهرک اکباتان) در نزدیکی ورودی مرکز خرید مگامال پیاده شوید.

مگامال اکباتان در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

بیشتر بخوانید: مسیرهای دوچرخه سواری تهران، پا به رکاب در دل پایتخت


معماری و طراحی مگامال اکباتان چطور است؟

طراحی و معماری مگامال اکباتان خیلی استاندارد بوده و به‌شکل خلاقانه‌ است. این موضوع را می‌توان در بخش‌های مختلف مگامال که شبیه به راسته‌های بازار‌های ایرانی طراحی شده دید، اینکه چند مغازه از یک صنف در کنار هم قرار گرفته‌اند، همین شکل از طراحی باعث راحتی مشتریان در خرید از مگامال شده است.

هر چند از نظر امنیت و کیفیت ساخت، مگامال سطح بالایی داشته و به‌گفته معماران توانایی تحمل زلزله به ۹ ریشتر را هم دارد.

فروشگاه های مگامال اکباتان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Erfan Ahmadi

بیشتر بخوانید: سرزمین شگفت انگیز چیتگر، شادی و هیجان برای پیر و جوان


گشتی در فروشگاه‌های مرکز خرید مگامال تهران

مگامال ۵ طبقه و  ۲۰۰ واحد صنفی دارد که در بین طبقات مختلف پخش شده‌اند تا در خرید به شما کمک کنند. در این مرکز خرید تهران فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید یک روزه کامل را در مگامال باشید و در آنجا هم خرید کنید و هم به گشت‌و‌گذار در بخش‌های تفریحی و ورزشی بپردازید.

مگامال فروشگاه های بسیاری در زمینه فروش انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه دارد. اینجا برندهای لوکس و معروفی مثل زارا، ال سی من، شاپ استایل، مارتین جونز، نیکو تک پوش، رز فیلس، بادی اسپینر، ال تی بی، آر سی جی و جین وست دیده می‌شود که جنس‌های با کیفیتی دارند.

از دیگر فروشگاه‌های تجاری مگامال می‌توان به واحدهای فروش کیف و کفش، زیورآلات، صنایع دستی، لوازم آشپزخانه، دکوراسیون داخلی، لوازم خانگی، چرم فروشی، شال و روسری فروشی، فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی و فروشگاه محصولات ورزشی اشاره کرد. این فروشگاه‌ها برندهایی مثل ریباک، پوما، فیلا، اسپورت‌لند و پتزل را دارند.

در طبقه سوم هایپر مارکت مگامال با وسعت بزرگ خود، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات غذایی از لبنیات گرفته تا مرغ و ماهی و استفاده روزانه را دارد تا شما دست پر به‌خانه برگردید.

فروشگاه های مگامال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس sajad ziloobaf

بیشتر بخوانید: رستوران های غرب تهران، بهشت شکم‌گردها


امکانات رفاهی و تفریحی مگامال تهران کدامند؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ۱۵ درصد مگامال تجاری است و ۸۵ درصد آن فضای عمومی، ورزشی، تفریحی و فرهنگی است. به‌همین خاطر، مراجع‌کنندگان نه‌تنها برای خرید، بلکه برای استفاده از خدمات فرهنگی، ورزشی و تفریحی به مگامال می‌روند.

در این بخش به بررسی قسمت‌های مختلف مگامال می‌پردازیم تا ببینید از کجا خرید کنید و یا کدام یک از این امکانات به دردتان می‌خورد که از آن استفاده کنید.

  • پردیس سینمایی مگامال، تماشای فیلم‌های داغ روز در غرب تهران 

این سینما از مجهزترین سینماهایی است که با بهترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است. حالا اگر بخواهید بدانید که جذابیت پردیس سینمایی مگامال در مقایسه با دیگر سینماهای تهران در چیست؟ باید بگوییم این سینما از جدیدترین و مدرن ترین سینماهای تهران است که با تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده.

سینمای مگامال با داشتن گنجایش ۱۲ هزار نفر بازدیدکننده از بزرگ‌ترین سینماهای ایران برای طرفداران فیلم و سینما است.

جالب است که بدانید کیفیت صدا و تصویر در تمام سالن‌های پردیس سینمای مگامال عالی بوده و می‌تواند در برگزاری انواع رویدادها مثل کنسرت، کنفرانس، تئاتر در غرب تهران مورد استفاده قرار بگیرد. اینجا در بعضی از روزهای سال اکران‌های جذابی برگزار می‌شود مثل افتتاحیه فیلم‌ها که در آن از ستارگان سینمایی دعوت می‌شود تا به سینمای مگامال بیایند. تا جایی که همین اکران‌ها خودش به‌تنهایی توانسته سینمای مگامال را در بین جوانان بسیار محبوب کند.

پردیس سینمایی مگامال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mitra ramezanzade

  • دنیای بانوان مگامال، ورود برای آقایان اینجا به شدت ممنوع

یکی از جذابیت‌های مرکز خرید مگامال در طراحی همین بخش اختصاصی بانوان است که در طبقه اول این مجموعه قرار دارد.

اینجا فروشگاه‌های لباس زنانه، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، سالن‌های زیبایی و مد و همچنین تجهیزات بدنسازی دیده می‌شود که خانم‌ها می‌توانند به‌راحتی از هر یک که می‌خواهند استفاده کنند. یادتان باشد که آقایان حق ورود به این بخش را ندارند. در دنیای بانوان خانم‌ها می‌توانند بدون مزاحمت، از خرید خود لذت ببرند. راستی در دنیای بانوان مگامال مهدکودک ساعتی وجود دارد که شما می‌توانید فرزندان خود را در حین خرید برای مراقبت به آنجا بفرستید و با خیال آسوده خرید عالی را تجربه کنید.

دنیای بانوان مگامال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Arman Taherian

  • شهربازی مگامال، محل پر رفت‌و‌آمد و جذاب برای خانواده‌ها و کودکان

یکی از امکانات تفریحی مرکز خرید مگامال، شهربازی سرپوشیده آن است که ۶ هزار متر مربع مساحت دارد. این شهربازی در طبقه سوم مجتمع تجاری مگامال اکباتان قرار دارد و بسیاری از بازی های دستی پیشرفته و مجهز، بازی‌های کامپیوتری و وسایل الکترونیکی ویژه کودکان و نوجوانان در آن است تا کودکان شما بتوانند از تفریح و بازی در آنجا لذت ببرند.

شهربازی مرکز خرید مگامال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Mahmoud

  • دعوت خانواده و دوستان به رقابت و چالش در بولینگ مگامال تهران

بولینگ مگامال  با ۱۲ لاین جایی پر از هیجان و هیاهو برای عاشقان این بازی است. شما می‌توانید به صورت دسته جمعی با خانواده و یا دوستان خود به مگامال بروید و در این مکان تفریحی هیجان‌انگیز اکباتان لحظات خوشی را بسازید. دقت کنید که ۴ لاین بولینگ مگامال ویژه خانواده‌هاست و همه اعضای خانواده می‌توانند با هم در یک تیم رقابت کنند و خودشان را به چالش بکشند.

  • فضای ورزشی مگامال، برای همه سلیقه‌ها ورزش مخصوص خودش را دارد

همان‌طور که در بالا گفتیم مگامال تهران یک مجتمع چند منظوره است. در این میان باید گفت فضای ورزشی مگامال هم چند منظوره بوده و بخش‌های مختلف و متنوعی دارد. طوری که هر کس با توجه به نوع سلیقه‌ای که دارد می‌تواند به هر یک مراجعه کند. شما بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌توانید از سالن بدنسازی مجهز، سالن فیزیوتراپی، سالن‌های ماساژ درمانی، سالن ریلکسیشن، سونا و جکوزی استفاده کنید.

مجموعه ورزشی مگامال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mehdi miri

  • آی تی لند مگامال، بورس لوازم کامپیوتری، موبایل و گجت‌ها در غرب تهران 

در پاساژ مگامال بخشی به اسم آی تی لند وجود دارد که دنیایی از فناوری اطلاعات را در خود جای داده است. اینجا شما می‌توانید از انواع فروشگاه‌های آی تی و تکنولوژی جدید دیدن کنید. در واقع آی تی لند بورس لوازم کامپیوتری، موبایل، کنسول بازی و لوازم جانبی و گجت‌ها در غرب تهران است. شما می‌توانید به‌راحتی خودتان را به اینجا برسانید و از وسایل دیجیتالی آی تی لند مگامال تهیه کنید.

راستی با رفتن به فروشگاه آی تی لند شما شاهد فعالیت برندهای مختلفی مثل پاناسونیک، سونی، فراسو یا لاجیک در این طبقه خواهید بود که از پرطرفدارترین برندهای دنیا هستند.

 

آی تی لند مکامال تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohsen hosseinmardi

  • هایپرمی مگامال، جذاب و کامل برای ساکنان شهرک اکباتان

هایپرمی مگامال بزرگ‌ترین هایپرمی تهران است که برای خرید‌ روزانه و یا کلی بسیار مناسب است. شاید بتوان گفت بودن این هایپرمی یکی از جذابیت‌های اکباتان نشینی است. طراحی هایپر مارکت اکباتان جوری است که کاملا امروزی بوده و با شش آسانسور بزرگ، چهار پله‌برقی و دو آسانسور اختصاصی، گشت زدن و خرید را برای شما راحت‌تر می‌کند.
از نکته‌های جالب هایپرمی مگامال دسترسی به ورودی مترو به‌طور مستقیم است. اگر فاصله زیادی از ایستگاه مترو اکباتان ندارید، می‌توانید خرید‌های خود را از اینجا انجام دهید. در این فروشگاه از خوار‌و‌بارها، پروتئینی‌ها، لبنیات، لوازم بهداشتی و حتی ابزارهای تکنولوژی را می‌توان خرید کنید.

  • فود کورت مگامال، با تراس زیبا و منظره رو به پارک

احتمالا شما با چند ساعت گشتن در مرکز خرید مگامال، احساس گرسنگی به شما دست خواهد داد. چون فود کورت مگامال جایی برای استراحت و رفع گرسنگی و شکم‌گردی شماست.

فود کورت مگامال در طبقه دوم قرار دارد و با داشتن رستوران، کافی‌شاپ و انواع فست فود، مناسب تمامی سلیقه‌هاست.
البته رستوران‌های بین‌المللی بخش فودکورت در کنار سینما مگامال و شهربازی مگامال در طبقه سوم قرار دارد. کافه‌تریا در قسمت شمالی طبقه دوم با منظره پارک، خستگی را با نوشیدن یک چای و قهوه می‌تواند برطرف کند.
شما در غرفه‌های فود کورت مگامال اکباتان می‌توانید محیط آشپزخانه و فرایند درست شدن غذا را از نزدیک ببینید و با لذت غذای مورد علاقه خود را نوش جان کنید.

فودکورت مگامال تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس alber-nb

  • سرزمین شن مگامال، جایی برای خلاقیت و داستان سازی کودکان

بازی با شن همیشه نه‌تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان جذاب است. در مگامال با آمدن سرزمین شن دیگر خیال‌تان راحت باشد که کودک‌تان بدون هیچ مشکل و کثیف کاری قرار است با شن‌ها باز کند. البته باید گفت بودن سرزمین شن در مگامال دلایل خاص خودش را دارد.
طوری که می‌توان گفت بچه‌ها با بازی در این بخش می‌توانند خلاقیت خود را رشد دهند و با تکیه بر قوه تخیل کودک برای چیزهایی که با شن درست می‌کنند داستان بسازند. اگر روزی با کودک خود به مگامال تهران رفتید این گزینه را حتما برای او در نظر بگیرید.

  • پارکینگ مگامال، مجهز و ایمن برای پارک خودرو

همیشه در پاسخ به سوال اینکه آیا مگامال پارکینگ دارد باید گفت مگر می‌شود مرکز خرید مجهزی‌ مثل مگامال پارکینگ نداشته باشد. اینجا پارکینگ طبقاتی سرپوشیده دارد که در سه طبقه واقع شده و شما می‌توانید خودرو خود را آنجا پارک کنید. راستی در تمامی طبقات و بخش‌های مختلف پارکینگ مگامال، چند لاین آسانسور گذاشته‌اند تا همه بتوانند از پارکینگ، مستقیم وارد پاساژ مگامال شوند. البته تا چند سال پیش، استفاده از پارکینگ مگامال رایگان بود اما این‌روزها باید برای آن هزینه ورودی بپردازید.

پارکینگ مگامال تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehdi Golzadeh

بیشتر بخوانید: معرفی 4 مورد از مراکز خرید غرب تهران


در نزدیکی مگامال از کجاها دیدن کنید؟

شما پس از گشت‌وگذار در مگامال می‌توانید سری به دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) بزنید که از مکان‌های تفریحی و جاذبه های گردشگری تهران است. البته به جز چیتگر می‌توانید از پارک و شهربازی ارم و بام لند هم دیدن کنید و ب حال خوش و کلی خرید خوب به خانه بروید.


اطلاعات لازم و راه های ارتباطی با مگامال

آدرس: بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی.

تلفن مگامال: ۰۲۱۴۴۶۹۴۴۷۱

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

سایت مگامال: www.megamall.ir

صفحه اینستاگرام: tehran_megamall

مگامال تهران کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

بیشتر بخوانید: در پارک پرواز، کل تهران در مشت‌تان است


امیدواریم تا اینجا با مرکز خرید مگامال تهران به‌خوبی آشنا شده باشید. نظر شما در مورد این مرکز خرید چیست؟ آیا تا‌به‌حال به مگامال رفته‌اید و از همه قسمت‌های دیدن کرده‌اید؟ نظر شما در مورد فروشگاه‌های مگامال چطور است؟ کدام مارک‌ها در این مجموعه بودند و جای کدام مارک‌ها خالی بود؟ قیمت‌ها اینجا به‌صرفه بود یا گران؟ نظرتان درباره بخش‌هایی مثل فودکورت و پردیس سینمایی و شهربازی چیست؟ آیا مگامال واقعا به نسبت مال‌های دیگر تهران متفاوت است؟ تجربه‌ها و یادداشت‌های شما بدون شک راهنمای خوبی برای خوانندگان تهران مبله خواهد بود. پس آن‌ها را اینجا با ما به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

مگامال کجاست؟
مگامال در فاز دو شهرک اکباتان در غرب تهران قرار دارد و یکی یکی از مراکز تجاری تفریحی تهران است که طرفداران زیادی دارد.
ساعت کار مگامال تا چند است؟

این مرکز خرید تهران هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳  شب باز است.

آیا مگامال پارکینگ برای پارک ماشین دارد؟

پارکینگ طبقاتی مگامال با سه طبقه نیاز کسانی که برای خرید و یا تفریح می‌روند را راحت کند.

نزدیکترین ایستگاه مترو به مگامال کدام است؟

مگامال در فاصله کوتاهی از ایستگاه خط چهار مترو تهران یعنی ایستگاه مترو اکباتان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.