معرفی بهترین سینماهای تهران

یکی از بهترین تفریحاتی که در زندگی شهری میتوان داشت، رفتن به سینما و دیدن فیلم های تازه اکران شده است. امروزه و با توجه به مسائل پیش آمده در خصوص بیماری کرونا، بسیری از سینماها بلیط ها را به نصفف ظرفیت سالن به فروش میرسانند تا ضمن رعایت فاصله ی اجتماعی مردم بتوانند از این امکانات استفاده کرده  اوقات فراغت خود را به خوشی سپری کنند. در تهران سینماهای متعددی وجود دارد که رفتن به هر کدام از آنها لطف خودش را دارد. هرچند که همه ی سینماهای تهران از استاندارد خوبی برخوردارند اما در این میان برخی از این سینماها امکانات مدرن و به روز تری دارند که میتوانند تجربه ی بهتری از تماشای فیلم های مختلف در اختیار شما قرار دهند. هم امنون تعداد سینماهای ممتاز تهران به 24 عدد میرسد اما به طور کلی در این شهر 51 سالن سینما وجود دارد که در همه ی روزها  ساعت ها فیلم ها ی تازه اکران شده را به روی پرده میبرند.در این مطلب قصد داریم بهترین سینماهای ایران و تهران را به شما معرفی کنیم تا بهترین انتخاب را برای گذراندن روزهای پایان هفته خود داشته باشید.

سینما آزادی

از قدیمی ترین و محبوب ترین سینماهای ایران و تهران، میتوانبه سینما آزادی اشاره کرد. این سینما در سالهای پیش از انقلاب تاسیس شده و تا کنون نیز به فعالیت خود ادامهمیدهد. این سینما سرگذشت عجیبی داشته است. چرا که در سال 1376 سینما آزادی آتش گرفت و به طور کامل تخریب شد اما بعد ها دوباره در همان مکان سینمای جدیدی ساخته شد که تمامی امکانات روز را در بر دارد.

سینما آزادی دارای 5 شالن برای اکران فیلم است که هرکدام از این سالن ها در طبقات مجزا قرار گرفته اند. یکی از این سالن ها ظرفیت 600 نفری داشته و باقی سالن ها ظرفیتشان به 200 نفر میرسد. از دیگگر امکانات این سینما میتوان به کافه ها و رستوران هایی که در طبقات مختلف آن قرار دارند اشاره کرد. در سینما آزادی دو رستوران و سه کافی شاپ واق شده است که همه ی آنها از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند.

آدرس سینما آزادی: تهران، خیابان شهید بهشتی نبش خالد اسلامبولی (وزرا)

پردیس سینمایی ملت

سینمای ملت یکی از محبوب ترین سینماهای تهران است که دارای چهار سالن نمایش با ظرفیت 280 نفر میباشد. این سینما که درواقع یک سینما گالری است یکی از محبوب ترین سینماهای تهران برای جوانان و هنرمندان است چرا که دقیقا روبه روی پارک ملت تهران واقع شده است و به غیر از پخش فیلم های روز سینمای ایران محل برگزاری نمایشگاه های هنری و نمایش آثار هنرمندان است. در این سینما یک سالن با یک سن وجود دارد که امکان برگزاری همایش ها و میزگرد و کنسرت را در این سالن فراهم میکند.

پردیس سینمایی ملت یکی از بهترین جاهای فرهنگی در تهران است چرا که در این سینما جشنواره های بزرگ و مهمی همچون جشنواره فیلم فجر در آن برگزار میشود، در این سینما غرفه ها و کافی شاپ و رستوران های متعددی وجود دارد که میتواند اوقات خوشی را برای کسانی که پا به این پردیس سینمایی میگذراند رقم بزند. در غرفه های این سینما محصولات فرهنگی ارائه میشوند، به علاوه میتوانید در هنگام مراجعه به این سینما از پارکینگ این مجموعه نیز استفاده کنید.

آدرس پردیس سینمایی ملت: تهران، خیابان ولی عصر، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی

سینمای برج میلاد

یکی از بهترین تجربه های رفتن به سینما در تهران میتواند سینماهای برج میلاد باشد. اگر برای تماشای فیلم بخواهید به برج میلاد بروید باید به مرکز همایش های بین المللی این برج و تالارهای سینمایی آن سر بزنید. تالارهای سینمایی شماره 4 و 5 با امکانات ویژه‌ای مانند اینترنت پرسرعت بی‌سیم، سیستم آپارات سینمایی 3.5 میلیمتری، ویدیو پروژکتور، پرده سینمایی متحرک 13 مترمربع، سیستم صوتی حرفه‌ای برای پخش موسیقی و دالبی سینمایی و سیستم E جهت استفاده چند منظوره، تجربه جذابی از تماشای فیلم در اختیارتان می‌گذارد.

آدرس سینمای برج میلاد: تهراان، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد، مرکز همایش های بین المللی برج میلاد.

سینما گالری سمرقند

سینما گالری سمرقند یکی دیگر از بهترین سینماهای تهران است که بین طرفداران فیلم و سینما بسیار محبوب است. این سینما را میتوان از جدید ترین سینماهای تهران دانست که در آن با استفاده از جدیدترین تجهیزات پخش فیلم بهترین تجربه از تماشای فیلم در سینماهای تهران را رقم میزند. از جمله این تجهیزات میتوان به صدای دالبی و سیستم دیجیتال اشاره کرد. سنما سمرقند دارای دو سالن با ظرفیت 270 نفر و یک سالن آمفی تئاتر است که محل برگزاری همایش ها و جشنواره های متعدد است. در این سالن همچینین نمایش های ویزه ی کودکان و بزرگسالان و کنسرت های مختلف به اجرا در می آید که علاوه بر تماشای فیلم های سنمایی میتواند تفریح و سرگرمی های جالبی را برای شما رقم بزند.

از دیگر امکانات سینما سمرقند میتوان به رستوران ها و کافی شاپ های خوب این مجموعه اشاره کرد که در کنار گالری و غرفه های فرهنگی متعدد محل خوبی را برای گذراندن تعطیلات آخر هفته رقم میزند.

آدرس سینما گالری سمرقند: تهران، خیابان جنت آباد جنوبی، تقاطع بلوار لاله، مجتمع تجاری سمرقند، طبقه اول

سینما ایران مال

شاید بتوان به جرات یکی از بهترین سینماهای تهران را سینمای ایران مال دانست. این سینما که چندسالی بیشتر از تاسیس و راه اندازی اش نگذشته است، به روز ترین تجهیزات سینمایی دنیا را در خود جای داده است و با مراجعه به آنجا میتوانید تجربه ای کاملا نو و متفاوت از تماشای فیلم در سینماهای ایران را داشته باشید. این پردیس سنمایی دارای 12 سالن سینما است که با ظرفیتی معادل 1800 صندلی یکی از بزرگترین سینماهای ایران را تشکیل داده است. صندلی های این سینما همگی قابلیت تنظیم شدن دارند و زیرپایی و تکیه گاه این صندلی ها تنظیم میشود تا راحتی و آسایسش شمارا تامین کند. از این 12 سالن سه سال به صورت وی‌آ‌ی خدمات اراپه میدهند و تعداد این سه سالن هرکدام 17 نفر است و مختص کسانی است که از قبل فیلم و سالن مد نظرشان را رزرو کرده باشند.

یکی از نکات جالب سینماهای ایران مال این است که با مراجعه به این سینما میتوانید تجربه ی تماشای فیلم در بزرگ ترین پرده نمایش کل کشور را داشته باشید که این تصویر با کیفیت در کنار تمام سیستم های صوتی بی نظیر و استانداردی که وجود دارد بهترین تجربه ی تماشای فیلم در سنماهای اران را برای شما رقم میزند.

آدرس سینما ایران مال: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت غرب ، بزرگراه شهید خرازی، ایران مال

سینما مگامال

سینمای مگامال یکی از بهترین سینماهای تهران و غرب تهران است، این سینما همچنین از بزرگترین سینماهای تهران به شمار میرود که مجموعه فرهنگی و تفریحی مگامال وجود دارد. سینما مگامال دارای  سالن سینما با ظرفیت  صندلی است که در این سیالن ها جدید ترین فیلم های ایران و جهان و همچنین برخی از تئاتر ها به اجرا در می آیند.در این سینما نخستین سالن سینمای سه بعدی ایران وجود  دارد که یکی از جذاب ترین ویژگی های این پردیس سینمایی است، به علاوه در این سینما سالنی با ظرفیت 300 تن وجود دارد که برای برگزاری کنسرت ها و همایش ها بسیار مناسب است.

سالن VIP، لژهای خانوادگی، تجهیزات پیشرفته نور و صدا از دیگر امکانات این سینما است. جالب ایت بدانید به غیر از اکران فیلم در این سینما، بسیاری از فعالیت های هنری و فرهنگی دیگر نیز همواره در حال اجرا است. از جمله این فعالیت ها میتوان به کلاس های آموزش هنری، شهر کتاب و فروشگاه های عرضه کننده اقلام فرهنگی اشاره کرد. از دیگر نقاط مثبت سینمای مگامال قرار گرفتن در یک مجموعه تفریحی است که دسترسی به امکانات دیگر نیر کافی شاپ ها و رستوران های خوب این مجموعه را برای شما آسان میکند.

آدرس سینما مگامال: تهران ، شهرک اکباتان فاز 2، جنب مترو اکباتان، مرکز خرید مگامال

پردیس سینمایی کورش تهران

سینما کوروش در مرکز خریدی به همین نام واقع شده است که به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی کشور شناخته میشود. این پردیس سنمایی در طبقات سوم تا ششم مجتمع تجاری کوروش واقع شده است. این پردیس سینمایی دارای مساحت 9500 متری است و به همین دلیل بزرگترین پردیس سینمایی کشور به شمار میرود. در طبقه سوم گیشه بلیط فروشی واقع شده است و در طبقه چهارم سالن شماره یک | گراند سینما، سالن شماره دو | سینما فاروس، سالن شماره سه | سینما لاله زار، سالن شماره چهار | سینما مایاک، سالن شماره پنج | سینما خورشید نو، سالن شماره شش | سینما نادر قرار دارند.

در طبقه ششم اما سالنهای شماره هفت | سینما البرز، سالن شماره هشت | سینما شهرزاد، سالن شماره نه | سینما کریستال، سالن شماره ده | سینما متروپل، سالن شماره یازده | سینما رکس، سالن شماره دوازده | سینما ایران واقع شده اند. به زور کلی در این پردیس سینمایی  سالن وجود دارد که برخی از آنها به اکران فیلم های سینمای ایران و جهان میپردازند و برخی دیگر نیز محل برگزاری کنسرت ها و آمفی تئاتر اند. یکی از ویژگی های جذاب سینما کوروش این است که تمام سالن های آن به نام سالن های تاریخ ایران مانند سینماهای رکس، فاروس، لاله زار و … نامگذاری شده اند. این پردیس سینمایی به طور کلی  نفر ظرفیت دارد که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است.

آدرس سینما کوروش: تهران، بزرگراه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مرکز خرید کورش

سینما فرهنگ

یکی از قدیمی ترین سینماهای تهران را میتوان سینما فرهنگ نام برد. این سینما که در سال 1347 توسط شخصی به نام مهدی میثاقیه و با نام سینما سیلورسیتی افتتاح شده بود یکی از اولین سینماهای تهران به شمار میرفت. این سینما بعدها توسط یکی از بازیدگران خریداری شد  و به وزارت ارشاد اسلامی فروخته شد. این سینما بعد ها در سال 1380 یکبار مرمت و بازسازی شد و دوباره راه اندازی شد و در اختیار بنیاد فارابی قرار گرفت. سینما فرهنگ دارای دو سالن با ظرفیت 381 نفر است و کیفیت صدا و تصویر آن ممتاز است و با صدای دالبی جزو سینماهای پنج ستاره تهران محسوب می‌شود. در سال 1396 نیز در این سینما سالنی به عنوان سالن سوم اضافه شد که مجموعا ظرفیت این سینما به 455 نفر رساند.

از امکانات این سینما میتوان به پارکینگ، کافی شاپ، کارت خوان، کتاب فروشی و اینترنت عمومی اشاره کرد. به علاوه در این سینما فروشگاهی وجود دارد که آرشیو کاملی از فیلم های قدیمی ایرانی و خارجی را نیز ارائه میدهد و اگر علاقمند به داشتن آرشیو سینمای ایران هستید به راحتی میتوانید از این فروشگاه خرید کنید.

آدرس سینما فرهنگ: آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان دولت

سینما پردیس قلهک

یکی دیگر از بهترین سینماهای تهران بدون شک سینمای قلهک است. این سینما که در سالهای گذشته سعی در اکران فیلم های خارجی باز زیرنویس فارسی داشته است، در بین جوانان و دوستداران سینما بسیار محبوب شده. از این رو در این قسمت به معرفی این سینما میپردازیم. این سینما دارای 4000 متر مربع مساحت است و در خیابان یخچال واقع شده است. در این مجموعه تفریحی علاوه بر سالن سینمایی امکانات دیگری همچون سالن‌های اسکواش، فوتسال، بدنسازی، رستوران بین‌المللی، رستوران فست‌فود و سالن کتابخانه نیز وجود دارد.

همانطور که گفته شد در این سینما بلاکباسترها (هر فیلم یا محصول هنری که محبوبیت و فروش بسیار بالایی به دست آورد) و انیمیشن‌های جدید و قدیمی هالیوود را به نمایش می‌گذارد و شما به راحتی میتوانید با بررسی برنامه های این سالن سینمایی فیلم های روز جهان را به راحتی پیگیری کنید. خش منظم فیلم‌های انگلیسی زبان، این سینما را به یکی از سینماهای مورد علاقه‌ی دوستداران فیلم و سینما تبدیل کرده است، هرچند برای تماشای این فیلم‌ها باید حق عضویت مختصری بپردازند.

آدرس سینما پردیس قلهک: تهران، خیابان شریعتی، خیابان یخچال

موزه سینما ایران

یکی از دیدنی ترین سینماهای تهران را میتوان موزه سینما دانست، سینما که در عمارت باغ فردوس واقع شده است دارای فضایی دیدنی و مثال زدنی در شمال تهران است که با مراجعه به آن هم میتوانید از تماشای باغ فردوس لذت ببرید و هم از تماشای فسلم در یک سینمای استاندارد و با کیفیت ببرید. به علاوه در این عمارت موزه ای از وسایل و تجهیزات قدیمی سینما از شخصیت‌های سینمایی نظیر دوبلورها و فیلم‌سازان و نیز پشت صحنه فیلم‌های بزرگ، پوسترها و سایر امور وابسته به سینما به نمایش گذاشته‌شده‌ است.

سینما باغ فردوس دارای دو سالن با ظرفیت های 205 و 121 نفر است، یکی از این سالن ها دارای تزئینات گچ بری بسیار زیبایی است که باید یادتان باشد علاوه بر تماشای فیلم به این گچ بری های زیبا هم نگاهی بیاندازید و انها را نیز تماشا کنید. در محوطه این سینما کافه هایی وجود دارد که محل بسیار خوبی برای دور همنشینی و بحث و گفتگو پیرامون فیلمهایی که تماشا میکیند به وجود آورده است.

آدرس موزه سینما ایران:  تهران، خیابان ولی عصر، باغ فردوس

سینما آستارا

سینما آستارا از قدیمی ترین سینماهای تهران به شمار میرود که ساخت ان در سال 1342 به پایان رسیده است. این سینما که در شمال شهر تهران واقع شده است از اهمیت فرهنگی و هنری بسیاری در زمان خودش برخوردار بوده و از بهترین سینماهای تهران در عصر خودش به شمار میرفته است. سینما آستارا در سال ۱۳۹۶ در اختیار سید جمال ساداتیان قرار گرفت و با واگذاری این مجوز، عملیات بازسازی سینما آستارا شروع شد و طی ۱۵ ماه ادامه داشت. سرانجام بازسازی سینما آستارا در آذرماه ۱۳۹۷ به پایان رسید. این سینما در ابتدا یک سالن و بعد از بازسازی سه سالن  دارد که ظرفیت این سالن ها مجموعا به 740 نفر میرسد. یکی از این سالن ها با 500 نفر ظرفیت یکی از بزرگترین سالن های سینمای تهران به شمار میرود.

این سینما با تلفیقی از سبک مدرن و سنتی ساخته شده است. نمای این سینما شمارا به یاد خیابان لاله زار می اندازد و برای هماهنگی بیشتر کافه ها و رستوران های این سینما نیز سبکی سنتی دارند. همچنین باید بگوییم برای رفاه بیشتر کسانی که به سینما می‌روند، امکان استفاده از پارکینگ جنب شهرداری منطقه یک و نیز امامزاده صالح (ع) فراهم شده است.

آدرس سینما آستارا:  میدان تجریش، خیابان شهرداری

پردیس سینمایی چارسو

سینما چهارسو از بهترین سینماهای مرکز تهران است که از جمله سینماهای تازه تاسیس این شهر به شمار میرود. سینما چهارسو در یک مجتمع تجاری و در طبقه هفتم آن واقع شده است، ننما بیرونی این سینما نمایی بسیار مدرن است و تفاوت چشم گیری با بافت ینتی و قدیمی ساختمان های خیابان جمهوری دارد. این ساختمان به واقع ساختمانی مدرن است که همه استاندارد‌ها در آن رعایت شده و متریال استفاده شده در بنای ساختمان کیفیت خوبی دارد.

سینما چهارسو دارای 5 سالن سینما است که که از آخرین تکنولوژی صوت و تصویر مجهز به تکنولوژی سینمای دیجیتال بهره می‌برند و سالن شماره یک آن با ظرفیت ۳۳۰ صندلی و ۳۰ جایگاه ویژه معلولین، بزرگ‌ترین آن‌ها است. در این سالن برنامه های دیگری نظیر همایش‌ها، کنسرت‌ها و نمایش‌ها نیز اجرا میشود. باقی سالن ها اما تنها برای اکران فیلم ها استفاده میشود. . سالن‌های شماره دو و سه با تعداد ۱۴۰ صندلی و ۶ جایگاه ویژه معلولان و سالن‌های شماره چهار و پنج با ۱۲۵ صندلی و ۴ جایگاه ویژه معلولان، پذیرای علاقه‌مندان به هنر هستند.این مجموعه دارای پارکینگی با ظرفیت 1000 ماشین است، و از دیگر امکانات آن میتوان به فودکورت، کافی شاپ و .. اشاره کرد.

آدرس پردیس سینمایی چارسو: تهران، خیابان جمهوری اسلامی، تقاطع پل حافظ، بازار چارسو، پردیس سینمایی چارسو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.