سینما آزادی تهران، تنها سینمای شهر فرنگ تهران

سینما آزادی تهران، سینمایی است که قدمتش به نیم قرن پیش برمی‌گردد، آن زمان که اسمش هنوز سینما شهر فرنگ بود. الان هم یکی از جا‌های زنده و پرشور تهران است که با رفتن به آن می‌توان بدون آن‌که ذره‌ای احساس خستگی کرد، ساعت‌ها سرگرم تماشای فیلم بود.

اصلا باید گفت سینما آزادی جایی است برای خاطره‌سازی. هر چند با سوختن سینما، سال‌های خاطره‌انگیز از بین رفت و خاکستر شد اما شما می‌توانید دوباره در پردیس جدید آزادی جور دیگری خاطره‌سازی کنید. پس در ادامه پای قصه قدیمی‌ترین سینمای تهران و ایران باشید تا چیزهای جالبی بشنوید.


سینما آزادی تهران کجاست؟

پردیس سینما آزادی تهران الان در تقاطع خیابان شهید بهشتی و خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) قرار دارد. 

شما می‌توانید در این خیابان تیزرهای تبلیغاتی جدیدترین فیلم‌های روز را در روی بیلبورد، فایروال و بنرهایی بزرگ دیوار سینما را به‌راحتی ببینید. همین‌ نمایش‌ها تا حدودی توانسته کار شما را در پیدا کردن آدرس سینما آزادی تهران راحت کند.

ادرس سینما آزادی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behnam Amirzadeh

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سینماهای تهران


چطور به سینما آزادی تهران برویم؟

سینما آزادی به‌خاطر قرارگیری در مرکز شهر تهران، موقعیت خیلی خوبی از نظر دسترسی دارد. تا جایی که کافی است شما اراده کنید تا به‌راحتی با وسایل نقلیه عمومی و یا خودرو شخصی به سینما آزادی بروید.

ورودی سینما

منبع عکس گوگل مپ، عکاس محسن ابوالفتحی

روی نقشه ببینید!

  • دسترسی با مترو

اگر بخواهید با مترو به این سینما بروید، اولین کار این است که خودتان را خطوط مترو تهران برسانید و در خط آزادگان به قائم به نزدیکترین مترو سینما آزادی تهران یعنی ایستگاه مترو میرزای شیرازی بروید. بعد از خارج شدن از مترو در خیابان عباس آباد با پیاده روی کوتاهی خودتان را به نیش خیابان خالد اسلامبولی و سینما برسانید.

  • دسترسی با اتوبوس های BRT

خوشبختانه به‌خاطر موقعیت خوب این سینما شما می‌توانید از اتوبوس های تندرو تهران استفاده کنید و بدون معطلی راهی سینما آزادی تهران شوید. ایستگاه اتوبوس شهید بهشتی (پله اول) نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به پردیس سینما آزادی است. هر چند اینجا باید پیاده روی کوتاهی داشته باشید.

  • دسترسی با خودرو شخصی

شاید هم بخواهید از خودرو شخصی خود برای رفتن به سینما آزادی استفاده کنید. پس اول محدودیت‌های طرح ترافیکی تهران را در نظر داشته باشید. بهتر است قبل از حرکت با خودروی شخصی، از طرح ترافیکی منطقه اطلاع کسب کنید. 

حالا اگر از محدوده‌های جنوبی تهران قرار است راهی این سینما شوید، اول باید به سمت میدان ولیعصر حرکت کنید و بعد از ضلع شرقی این میدان به سمت بلوار کریم خان زند برید و مسیر را ادامه دهید تا در تقاطع خیابان میرزای شیرازی وارد این خیابان شده و مسیر را به سمت شمال ادامه دهید تا وارد خیابان شهید بهشتی گردید.

در ادامه مسیر باید وارد خیابان قائم مقام فراهانی شوید و در اولین چهارراه خیابان بهشتی را به سمت چپ حرکت کنید تا کمی جلوتر ساختمان و ورودی پارکینگ پردیس سینمایی آزادی را ببینید.

سینما آزادی در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Alavi

بیشتر بخوانید: آشنایی با زیباترین میدان تهران ؛ صفر تا صد میدان ولیعصر تهران


داستان‌هایی از تاسیس سینما شهر فرنگ تا آتش‌سوزی و ساختمان جدید 

در سال‌های قبل از انقلاب زمانی که اولین فیلم شهر فرنگ توسط برادران روحانی که مالک سینما شهر فرنگ بودند، به اسم مارلیک در سال ۱۳۴۸ به اکران درآمد، اینجا به محلی جذاب برای دیدن فیلم‌های آن دوره شد.

تا جایی که بعدها با نمایش فیلم‌هایی مثل جنگ ستارگان اینجا در بین علاقه‌مندان فیلم‌ و عاشقان سینما شهر فرنگ به‌سرعت شناخته شد.

اگر از قدیمی‌ترهای تهران از شهر فرنگ بپرسید، می‌گویند که منظره همیشگی چهارراه عباس آباد در آن روزهایی که سینما تازه شروع به کار کرده بود، صف‌های طولانی مردم در مقابل سینما آزادی بود تا در آنجا فیلم‌هایی که دوست دارند را تماشا کنند.

سینماهای تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Hafizi

بیشتر بخوانید: محله های مرکز تهران

 

اما در طی سال‌های فعالیت این سینما چندین بار دچار آتش سوزی شد و در سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۹ به کلی تعطیل شد و از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۶ دوباره فعالیت خود را شروع کرد.

اما این‌بار در همین سال ۱۳۷۶ بود که دوباره سینما آتش گرفت و در این اتفاق خسارت و آسیب زیادی به آن وارد شد. به طوری که این سینما كاملا در عرض کمتر از ۲۰ دقیقه از بین رفت و فقط تلی از خاکستر از آن ماند.

همین جا بود که شورای هنری سینما که مالک سینما بود، تصمیم گرفت مسابقه‌ای برای بازسازی دوباره سینما آزادی برگزار کند

در نهایت پس از داوری‌های زیاد ازبین ۱۶۰ طرح که به دفتر مسابقه ارسال شده بود، طرح مهندس بابک شکوفی به عنوان برنده منتخب شد. این طرح در سال ۱۳۸۵ به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران برای اجرا واگذار شد که در سال ۱۳۸۶ مصادف با آغاز جشنواره فیلم فجر به بهره برداری رسید. 

سالن سینما

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Masih Mazaherian

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره شهرک سینمایی غزالی

بازسازی سینما یک سالی طول کشید و در سال ۱۳۸۶ به پایان رسید و مجموعه جدید سینما آزادی به اسم یک مجموعه تجاری فرهنگی با ۵ سالن، دو رستوران، سه کافی شاپ و ۴ طبقه تجاری به اسم پردیس سینمایی آزادی، تحت مدیریت رضا سعیدی‌پور به فعالیت خود ادامه داد.

امروزه این سینما با بیش از ۱۲۰ هزار نفر بازدید کننده در ماه همراه با مدرن ترین تجهیزات سینمایی روز دنیا یکی از پر‌بازدیدترین سینمای تهران و کشور است.

سینمای خوب تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Roozbeh Sh

بیشتر بخوانید: مرکز شهر تهران کجاست؟ تیتر خبری همیشگی‌ تهرانی‌ها


در مورد سالن های سینما آزادی بیشتر بدانید.

همان‌طور که گفتیم سالن های سینما آزادی تهران به ۶ مورد می‌رسد که هر یک امکانات و ظرفیت‌های خاص خودشان را دارند اینجا در مورد هر سالن به اختصار با شما صحبت می‌کنیم:

    سالن آزادی اصلی

ظرفیت ۳۱۱ نفر را در هر سانس از نمایش دارد که از این سالن‌ بیشتر برای درخواست‌های با تعداد بالا استفاده می‌شود.

●    سالن شهر هنر 

این سالن به‌تنهایی ظرفیت پذیرش ۱۷۰ نفر را دارد و در اکران‌های اختصاصی بیشتر استفاده می‌شود.

●    سالن شهر فرنگ

سالن شهر فرنگ اسم قدیمی همین سینماست و خیلی از قدیمی‌ها دوست دارند در فضای این سالن فیلم ببینند. اینجا ظرفیت ۱۷۰ نفر را دارد.

●    سالن شهر قصه

در این سالن که ظرفیت ۱۴۷ نفر را دارد، افراد می‌توانند فیلم های روز سینمای ایران را ببینند.

●    سالن شهر هفتم

سالن شهر هفتم در سینما آزادی از ۱۴۷ نفر در هر سانس میزبانی می‌کند.

●    سالن آزادی بالکن

از سالن‌های خاص و همیشگی که خیلی‌ها دوست دارند برای یکبار هم که شده در فضای آنجا فیلم تماشا کنند. باکلن ظرفیت ۱۵۴ نفر در هر سانس را دارد.

سالن شهر فرنگ

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behshad AB

بیشتر بخوانید: هتل بیمارستان گاندی، اولین دهکده درمانی تفریحی ایران


سینمای آزادی چه امکاناتی برای شما دارد؟

سینما آزادی در چهار طبقه با ۴۵ واحد تجاری ساخته شده که شما می‌توانید ساعت‌های انتظار و یا پایان فیلم، به دیدن واحد های تجاری که انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، انواع پوشاک، کیف و کفش و بدلیجات را دارند بروید. با این‌کار یک تیر و دو نشان می‌زنید هم به تفریح و لذت تماشای فیلم می‌روید و هم خرید می‌کنید.

این مجموعه فرهنگی و تجاری برای رفاه حال علاقه‌مندان به سینما امکاناتی فراهم کرده تا شما بدون دغدغه در این سینما فیلم ببینید:

پارکینگ اختصاصی سینما آزادی که در کنار سینما و در خیابان شهید بهشتی قرار دارد.

قرار دادن آسانسور و پله برقی که افراد بتوانند با هر سن‌وسالی به این سینما بروند و رفت‌و‌آمدهای داخل پردیس آزادی را تا حدودی آسان کنند.

داشتن رستوران و کافه‌های خوب و متنوع که انواع غذا توسط برندهای معتبر رستوران‌های زنجیره‌ای و کافه‌های معروف در آنجا دیده می‌شود. اینجا برای گپ‌و‌گفت بعد از تماشای فیلم، کاملا مناسب هستند. تا جایی که می‌شود گفت پاتوقی برای فرهنگ‌دوستان و شهر‌گردان که با خیالی آسوده در فضایی مناسب راجع به فیلم‌های مورد نظرشان بحث کنید.

سرویس بهداشتی، فروشگاه، انواع خوراکی و نوشیدنی هم برای استفاده شما در هنگام تماشای فیلم در سالن سینما است که دیگر شما درگیر خرید از بیرون نشوید.

لابی سینما آزادی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس  Behshad ab

بیشتر بخوانید: طباخی های تهران، جایی با غذاهای چرب‌و‌چیلی خوشمزه


بهترین زمان رفتن به سینمای شهر فرنگ تهران کی است؟

ارزش دیدن بیشتر فیلم‌ها در تاریکی سالن سینما، آن هم در سالن‌های سینما آزادی است. چون لذت دیدن فیلم در سالن این سینما، باعث می‌شود چند ساعتی را در دنیای دیگری باشید.

از این‌رو هر زمان که احساس کردید خوراک روحتان کم شده و نیاز به تغذیه‌ سریع روح‌ دارید، می‌توانید فیلم‌های روی پرده‌ سینما آزادی را در وب سایت سینما آزادی تهران چک کنید و خود را آماده‌ چند ساعت نشستن در تاریکی و لذت بردن از محیط زیبای فرهنگی این سینما کنید.

حواستان باشد که برای سینما رفتن، به دنبال هر بهانه‌ای باشید و آن را در میان برنامه‌ هفتگی خود لازم است که جا دهید.

فضای داخلی سینما

منبع عکس گوگل مپ، عکاس omid marefat

بیشتر بخوانید: باغ فردوس ؛ موزه سینما ایران


هزینه بلیط سینما آزادی

قیمت بلیط سینما آزادی بیشتر متغیر بوده و شما برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها لازم است که به سایت سینما آزادی تهران بروید و یا با روابط عمومی سینما آزادی تهران تماس بگیرید تا به شما دقیق قیمت‌ها را اعلام کنند.


ساعت کاری و راه‌های ارتباطی سینما آزادی

شماره تماس: ۰۲۱۸۴۴۸۰

وب سایت: https://cinemaazadi.com

ساعت کاری: پردیس سینمایی تهران همه روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ بامداد باز است.

راه های دسترسی: خط سه متروی میرزای شیرازی, ایستگاه مترو و BRT شهید بهشتی

سالن سینما آزادی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Soroosh Sardari

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


شاید همه شما برای یکبار هم که شده به سینما آزادی تهران رفتید؟ چه فیلمی را آنجا دیدید؟ آیا فضای سینما و سالن‌ها و امکانات مورد پسند بود؟ برای ما نظرات و تجربیات خودتان را بنویسید بدون شک نوشته‌های شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


قدیمی ترین سینمای تهران کدام است؟

شهر فرنگ یا همان سینما آزادی از قدیمی ترین سینماهای تهران است که با فیلم مارلیک و جنگ ستارگان همه آن را می‌شناسند.

سینما آزادی کجای تهران است؟

سینما آزادی در خیابان شهید بهشتی و در نبش خیابان خالد اسلامبوبی قرار دارد.

قیمت بلیط سینما آزادی چقدر است؟

برای اطلاع دقیق ار قیمت بلیط سینما آزادی قبل از رفتن حتما با روابط عمومی سینما تماس بگیرید تا به شما دقیق قیمت‌ها را اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.