باغ کتاب تهران ؛ نمایشگاهی دائمی برای خرید کتاب

باغ کتاب، یکی از سازه هایی است که چندین سال اخیر، در شهر تهران ساخته شد. معماری باغ کتاب به حدی جذاب و دیدنی می باشد که از تمامی شهر های ایران و به ویژه از کشور های دیگر، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. لازم به ذکر است که باغ کتاب، مکانی است که می توان در آن، ساعت ها به گشت و گذار پرداخت و علاوه بر لذت بردن از محیط بسیار زیبا و دوست داشتنی این مکان گردشگری، اقدام به خرید کردن و همچنین تفریح کردن در آن کرد. شهر تهران، شهری نسبتا بزرگ و پر جمعیت است که در عموم ساعت های روز، حجم بسیار زیادی از افراد در آن، در حال جا به جایی و زندگی هستند. طبیعتا این شهر شلوغ، سبب شده تا ساکنین آن، گاهی اوقات نیاز به مکانی برای خلوت کردن، و دریافت آرامش داشته باشند.

باغ کتاب مکانی است که بازدید کنندگان خود را کاملا سرگرم کرده و مهم تر از همه، یکی از زیبا ترین و خوش آب و هوا ترین جاذبه های گردشگری شهر تهران به شمار می رود. این سازه، که در محیطی با فضای سبز واقع شده است، در سال های اخیر، یکی از پر بازدید ترین و محبوب ترین جاهای گردشگری در تهران بوده و به همین علت، حتی مسافرینی که به پایتخت سفر می کنند، برای بازدید از این جاذبه گردشگری و محیط بسیار زیبای آن برنامه ریزی خواهند کرد. باغ کتاب یکی از بهترین و عالی ترین جاهای گردشگری تهران به شمار می رود که با سفر به آن می توانید یکی از عالی ترین و بهترین اوقات خود را در آن سپری کنید و مهم تر از همه، با داشتن فضای مخصوص برای کودکان، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تهران برای بازدید به همراه کودکانتان می باشد.

اگر علاقه مند به خرید کتاب و مطالعه کردن هستید و دوست دارید تا مرجعی برای خرید کتاب پیدا کنید که با داشتن وسعت بسیار زیاد، نسخه های متعددی از تمامی کتاب ها را داشته باشد، باغ کتاب بهترین گزینه برای بازدید کردن شما می باشد. چرا که باغ کتاب، در وسعت بسیار زیادی ساخته شده و در آن، نسخه های متعددی از انواع کتاب ها در ژانر های مختلف، برای فروش وجود دارد. در ادامه این مطلب، همه چیز را درباره باغ کتاب، و همچنین بخش های مختلفی که در این جاذبه گردشگری وجود دارد ذکر کرده ایم.

در واقع، در باغ کتاب، بخش ها و دیدنی های متعددی وجود دارد که با آشنایی با آن ها می توانید یک روز بسیار عالی و خاطره انگیز را تجربه کنید. اگر به دنبال جاذبه های گردشگری تهران هستید و دوست دار کتاب و کتاب خوانی می باشید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مختصری درباره باغ کتاب تهران

باغ کتاب، یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری تهران به شمار می رود. امروزه باغ کتاب، مکانی است که در آن، تعداد بسیار زیادی از کتاب وجود دارد و بازدید کنندگان می توانند همراه با مطالعه کتاب، اقدام به بازدید از جاهای دیدنی مختلف و منحصر به فرد، و همچنین تفریح در این منطقه کنند. وسعت کلی باغ کتاب، حدود 110 هکتار می باشد. و مهم تر از همه، زیربنای باغ کتاب، در حدود 65 هکتار است. و در این وسعت بسیار زیاد، انبوهی از انواع کتاب ها برای تمامی سنین و سلیقه ها وجود دارد.

باغ کتاب این روز ها به عنوان بزرگ ترین فروشگاه کتاب کشور نیز شناخته می شود. به همین علت باید اشاره کنیم که افراد بسیار زیادی از شهر های مختلف برای بازدید از این جاذبه گردشگری مسافت های طولانی را طی می کنند. باغ کتاب، همچنین لقب بزرگ ترین مجموعه کتاب و سرگرمی های علمی کشور را نیز به خود اختصاص داده است. در نتیجه می توان گفت که جزو محبوب ترین جاهای گردشگری ایران و تهران به شمار می رود.

نمایشگاه دائمی باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران، مکانی است که می توانید در تمامی روز های سال برای بازدید از آن اقدام کنید. همانطور که می دانید، همه ساله، در ماه اردیبهشت، نمایشگاهی در خصوص کتاب در شهر تهران برگزار می شد. به دلیل وجود انبوهی از کتاب ها همه ساله، افراد بسیار زیادی به بازدید از این نمایشگاه می رفتند و اقدام به خرید کتاب می کردند. و این مساله سبب شد تا نمایشگاهی دائمی برای خرید کتاب در شهر تهران تاسیس شود تا ساکنین پایتخت و تمامی شهر ها، هر زمانی که نیاز داشتند، اقدام به بازدید از این نمایشگاه کتاب کنند و هر کتابی که یافتن آن بسیار سخت و حتی غیر ممکن می باشد را در این مکان پیدا کنند. باغ کتاب در اراضی عباس آباد واقع شده است و به همین علت، دسترسی به آن بسیار آسان می باشد.

تاریخچه تاسیس باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران، پروژه ای بود که از سالیان پیش در نظر بسیاری از کارشناسان بود. در واقع شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین ایده های این پروژه در سال 1383 ارائه شد. در این سال، هدف را ایجاد مکانی برای برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب در نظر گرفته بودند. چرا که با وجود استقبال بسیار زیادی که از نمایشگاه کتاب که در 365 روز سال، تنها 10 روز برقرار بود، وجود یک نمایشگاه کتاب دائمی به وضوح از نیازمندی ها بود. اما باید اشاره کنیم که طرح این نمایشگاه دائمی، در طول سالیان دراز، بارها رد شد. و در نهایت، در سال 1396 نمایشگاه دائمی باغ کتاب تهران افتتاح شد. باغ کتاب از همان ابتدای تاسیس خود، توجه بسیاری از پایتخت نشینان و هموطنان را به سمت خود جلب کرد. به همین علت می توان گفت که این پروژه کاملا موفق آمیز بود.

بنای اصلی باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران و بنای اصلی آن، دارای سه طبقه اصلی می باشد. در هر کدام از این سه طبقه، بخش های متعددی وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید. همچنین باید اشاره کنیم که باغ کتاب شامل 4 بلوک اصلی می باشد. هر کدام از این بلوک ها نیز برای سنین مختلف و گروه های سنی متفاوت می باشد. همچنین باید اشاره کنیم که برخی از این بلوک ها دارای امکانات رفاهی و تفریحی خاصی می باشند که می توانید متناسب با نیاز ها و خواسته های خود، اقدام به بازدید از هر کدام از بلوک ها کنید. در ادامه این مطلب، به معرفی تمامی بلوک ها و دیدنی های باغ کتاب تهران پرداخته ایم.

بلوک های باغ کتاب تهران

بلوک های باغ کتاب تهران در تمامی 3 طبقه این مجموعه قرار گرفته اند و در نتیجه برای بازدید از آن ها باید به خوبی مسیر دسترسی و موضوعات هر کدام از بلوک ها را بلد باشید. در ادامه تمامی بلوک ها را به طور کامل معرفی کرده ایم.

–    بلوک A

بلوک A که آن را به عنوان بخش کودک نیز می شناسند، محبوب ترین و پر بازدید ترین بخش باغ کتاب تهران به شمار می رود. نام اصلی بلوک A در باغ کتاب تهران، بهارستان می باشد. این بلوک که بخش اعظمی از حجم کلی باغ کتاب را در بر گرفته است، در طبقه ی همکف، و بخشی از طبقه اول قرار دارد. همه روزه، بسیاری از خانواده ها به همراه کودکان خود، به باغ کتاب سفر می کنند تا با بازدید از این مجموعه محبوب و دوست داشتنی، اقدام به خرید انواع کتاب ها و لوازم آموزنده برای کودکان خود کنند. در این بخش، انبووهی از کتاب ها و محصولات فرهنگی کودکان و نو جوانان وجود دارد. همچنین باید اشاره کنیم که در بخش کودک باغ کتاب، انواع مختلفی از بخش هایی که مربوط به فعالیت های تفریحی نیز می شود وجود دارد.

در باغ کتاب و در بلوک A بخشی مخصوص به صخره نوردی کودکان قرار دارد که کودکان می توانند با بازدید از این بخش، به راحتی و آسانی اقدام به انجام فعالیت های تفریحی محبوب خود کنند. همچنین باید اشاره کنیم که در این بخش از باغ کتاب تهران، باشگاهی به نام باشگاه رباتیک تعبیه شده است که طرفداران بسیار زیادی را به شمت خود جذب می کنند. نا گفته نماند که در این بخش از باغ کتاب، مجسمه های غول پیکری از انواع شخصیت های کارتونی ساخته شده است که توجه تمامی کودکان را به سمت خود جذب می کند. اگر به دنبال مکانی برای بازدید به همراه کودکتان هستید، به جرات می توان گفت که باغ کتاب تهران، یکی از بهترین و مناسب ترین مکان ها برای شما و کودکتان می باشد. در این باغ می توانید تا ساعت ها سرگرم شوید و در نهایت، اقدام به خرید بهترین و مناسب ترین کتاب ها برای کودکان خود کنید.

–    بلوک B

بلوک B باغ کتاب تهران که نام آن راهروی خیالستان می باشد، یکی از هیجان انگیز ترین و بهترین بخش های باغ کتاب به شمار می رود. در این راهرو، که بسیار طولانی می باشد، انواع و اقسام تابلو های متعددی با نمای بسیار زیبا وجود دارند. و چیزی که این راهرو را بیشر جذاب می کند، وجود دو حلقه پیاده بر، افراد را جا به جا می کند. در نتیجه به راحتی می توانید به تماشای تابلو های موجود در این مجموعه کنید و بدون اینکه زحمت پیاده روی را داشته باشید، نهایت لذت را از این تماشا تجربه کنید.

جالب است بدانید که راهرو خیالستان، دارای طولی در حدود 60 متر می باشد. همچنین باید اشاره کنیم که این مجموعه، دو بخش A و C را به یکدیگر متصل می کند. به همین سبب حتی اگر قصد بازدید از آن را هم نداشته باشید، باید از آن عبور کنید و این تجربه لذت بخش را کسب کنید.

–    بلوک C

بلوک C باغ کتاب تهران، به نام باغ نگارستان مشهور است. این بخش، جزو متفاوت ترین و هیجان انگیز ترین بخش های باغ کتاب تهران به شمار می رود. چرا که تمامی بخش هایی که در این بلوک وجود دارد، بخش های هنری بوده و می توانید نهایت لذت را از آن ها ببرید. در این بخش از باغ کتاب تهران، تعداد بسیار زیادی سالن سینما و تئاتر قرار دارد. به بیان دقیق تر، در این بخش، 11 سالن مخصوص سینما و تئاتر تعبیه شده است تا کاربران بتوانند نهایت لذت را از این مجموعه و بازدید خود ببرند. همچنین باید اشاره کنیم که تمامی سالن های سینما و تئاتر این بخش، در تمامی طبقات مانند همکف، زیرزمین و همچنین بر روی بام واقع شده اند.

باغ کتاب تهران دارای جذابیت های بسیار زیادی می باشد. یکی از حقایق جالب در خصوص سینماهای باغ کتاب تهران این است که در بین تمامی سینماهایی که در شهر تهران قرار دارند، سینمای باغ کتاب تهران، از لحاظ بزرگی پرده، در دومین رتبه قرار دارد. در واقع پس از سینما آفریقای تهران، این سینما با دارا بودن پرده ای با مساحت 190 متر مربع، دومین پرده سینمای بزرگ تهران می باشد. ناگفته نماند که این سینماها بسیار بزرگ بوده و همچنین مجموعا دارای گنجایش 2000 نفر را دارند. یکی از سینماهای این مجموعه، سینمای سه بعدی بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد.

باغ کتاب تهران به ویژه بخش بلوک C این باغ، تعداد بسیار زیادی از بخش های کوچک و بزرگ را درون خود قرار داده است. از دیگر بخش ها و امکانات و دیدنی های موجود در بلوک C می توان به انواع کافه ها، بخشی مخصوص به ربات نقاش، سالن نمایش علمی، و همچنین باغ علم کودک وجود دارد. در نتیجه می توانید بهترین و محبوب ترین اوقات خود را در این بخش های باغ کتاب تهران سپری کنید.

–    بلوک D

بلوک D باغ کتاب تهران، از مشهور ترین بخش های این مجموعه بزرگ می باشد. همانطور که شاید حدس زده باشید، این بخش از باغ کتاب تهران، مخصوص افراد بزرگ سال می باشد. در این بخش از باغ کتاب تهران، انواع مختلفی از کتاب هایی با ژانر های مختلف وجود دارد. در واقع باید اشاره کنیم که وجود این قسمت از باغ کتاب تهران، سبب شده تا به این مجموعه، لقب بزرگ ترین فروشگاه کتاب فروشی ایران را بدهند. به طور کلی، 25 هکتار از این مجموعه مخصوص به بلوک D بوده و افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. همه روزه، افراد بسیار زیادی از گوشه نقاط شهر تهران و همچنین بخش های مختلف کشور، به بازدید از باغ کتاب تهران می آیند تا از این بلوک و امکانات آن، بهره مند شوند.

باغ کتاب در بلوک D خود، بخش های مختلفی را جای داده است. از جمله بخش های مختلفی که در این بخش از باغ کتاب وجود دارد می توان به باغ علم نو جوانان، کافه گالری مخصوص بزرگسالان، و همچنین یک گالری بزرگ اشاره کرد. این بخش از باغ کتاب را می توانید با نام سروستان نیز بشناسید. به بیان بهتر، نام دیگر بلوک D باغ کتاب تهران، سروستان می باشد.

سایر بخش های باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران، دارای جذابیت های متعددی است که همچنان ادامه دارند. از دیگر بخش های باغ کتاب تهران می توان به بخش های لمکده اشاره کرد. این بخش ها بسیار کاربردی و محبوب می باشند. چرا که در آن ها، فضای وسیعی را برای استراحت کردن بازدید کنندگان در نظر گرفته اند. طبیعتا هر فردی پس از بازدید از این مجموعه های بزرگ، نیاز به دقایقی نشستن و استراحت کردن دارند. و این بخش از باغ کتاب، کاملا مناسب این افراد می باشد. در بخش لمکده باغ کتاب تهران، تعدادی میز و صندلی برای نشستن و مطالعه کردن قرار گرفته است. همچنین باید اشاره کنیم که در این بخش، مبل راحتی نیز برای بازدید کنندگان قرار گرفته است.

از دیگر بخش های باغ کتاب تهران می توان به شبیه ساز پرواز کردن، اتاق فرار، کافه بازی، میز های پژوهش، باشگاه رباتیک، سرزمین فکر بازیا، مرکز آموزشی، و … اشاره کرد. همچنین پس از بازدید از باغ کتاب می توانید سری به باغ غذا بزنید و در آن جا نیز از محیط انواع رستوران ها و کافه هایی که وجود دارد، لذت ببرید. در واقع باغ غذا، فودکورت مجموعه باغ کتاب می باشد و می توانید تجربه ای به یاد ماندنی و لذت بخش را در آن داشته باشید.

امکانات رفاهی باغ کتاب

در باغ کتاب تهران، علاوه بر جاهای دیدنی و امکانات تفریحی، امکانات رفاهی نیز تعبیه شده است. وجود این همه امکانات سبب شده تا این مجموعه به یکی از خاص ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری تهران تبدیل شود. چرا که با بازدید از آن می توان از کامل ترین و بهترین امکانات بهره مند شد و یک روز بسیار عالی را سپری کرد. از جمله امکانات رفاهی موجود در باغ کتاب تهران می توان به وجود ماشین هایی برای حمل کودکان، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی، نمازخانه، خانه کودک، و … اشاره کرد. در نتیجه در صورتی که به بازدید از باغ  کتاب تهران بروید، هیچ گونه ناراحتی و کمبودی نخواهید داشت. چرا که می توانید به راحتی و آسانی، تجربه تفریحی لذت بخش را داشته باشید.

در پشت بام باغ کتاب چه وجود دارد؟

پشت بام باغ کتاب یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین بخش های باغ کتاب می باشد. چرا که در این بخش از این جاذبه گردشگری، انواعی از کافه ها با دکوراسیون های مختلف تعبیه شده اند. همچنین باید اشاره کنیم که در این بخش از باغ کتاب، فضای سبز بسیار وسیعی قرار دارد. اگر به بازدید از باغ کتاب تهران رفتید، توصیه می کنیم بازدید از این بخش را از دست ندهید و حتما سری به پشت بام بسیار زیبا و دیدنی باغ  کتاب تهران بزنید.

باغ کتاب تهران کجاست؟

باغ کتاب تهران، در یکی از خوش آب و هوا ترین و سرسبز ترین بخش های شهر تهران واقع شده است. این جاذبه گردشگری، در تپه های عباس آباد قرار گرفته است و دسترسی به آن بسیار آسان می باشد. در بخش شمال شرق مجموعه باغ کتاب تهران فرهنگستان علوم، در بخش شرقی آن کتابخانه ملی ایران، در غرب و همچنین شمال آن، باغ موزه دفاع مقدس و همچنین باغ هنر، و در نهایت، جاذبه های دیدنی مشهور تهران مانند پل طبیعت، پارک طالقانی، پارک آب و آتش، گنبد مینا، از سایر بخش های دیدنی موجود در اطراف باغ کتاب تهران می باشد که نباید بازدید از آن ها را از دست بدهید.

موقعیت مکانی و مسیر دسترسی

دسترسی به باغ کتاب تهران بسیار آسان بوده و از چند مسیر و جند راه امکان پذیر می باشد. برای دسترسی به باغ کتاب تهران، می توانید از راه های مختلف مانند مترو، تاکسی، و همچنین وسیله نقلیه شخصی اقدام کنید. ساده ترین مسیر دسترسی به باغ کتاب تهران، از طریق مترو پایتخت می باشد.

دسترسی با مترو

برای دسترسی به باغ کتاب تهران از طریق مترو، ابتدا باید خود را به خط 1 مترو شهر تهران (تجریش-کهریزک)، برسانید. در نهایت می توانید در یکی از ایستگاه های شهید همت، و یا شهید حقانی، از مترو پیاده شده و باقی مسیر را پیاده طی کنید.س باغ کتاب تهران، در فاصله یکسانی از دو ایستگاه ذکر شده قرار دارد و برای دسترسی به آن، باید مسیری را در حدود 15 الی 20 دقیقه پیاده روی کنید. لازم به ذکر است که دقیقا پس از خروج از ایستگاه های مترو، با کمک تابلوهای راهنما، می توانید به راحتی مسیر خود را به باغ کتاب تهران پیدا کنید. اما در صورت نیاز می توانید پس از پیاده شدن از مترو، خود را به یکی از ماشین های برقی که شما را به مقصد باغ کتاب می برند برسانید.

دسترسی با تاکسی

برای دسترسی به باف کتاب تهران با تاکسی، باید خود را به میدان ونک برسانید و در نهایت، در بزرگراه شهید حقانی، در خروجی باغ کتاب تهران، و یا خروجی ایستگاه مترو همت پیاده شده و در نهایت با کمک ماشین های برقی و یا همچنین با پای پیاده، به راحتی به این مجموعه محبوب دسترسی پیدا کنید.

دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

باغ کتاب، با وسعت بسیار زیاد خود، دارای مسیر های مختلفی برای دسترسی با استفاده از وسیله نقلیه شخصی دارد. برای دسترسی به باغ کتاب تهران با کمک وسیله نقلیه شخصی، می توانید خود را به بزرگراه شهید همت برسانید و در نهایت، پس از رد کردن خروجی بزرگراه شهید مدرس، خود را به خروجی باغ کتاب تهران برسانید. همچنین می توانید خود را به بزرگراه همت تهران، مسیر شرق به غرب رسانده و در این جا، پس از رد شدن از خروجی بزرگراه شهید حقانی از خروجی باغ کتاب تهران به راحتی به این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

اگر تا به حال از باغ کتاب تهران بازدید کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.