میدان آٰرژانتین، سیاسی ترین میدان تهران

خیابان‌ها و محله‌هایی که در تهران اسم خارجی دارند، کم نیستند. از میدان آٰرژانتین گرفته تا خیابان نوفل لوشاتو، گاندی، ورشو، پاکستان.
و اما میدان آٰرژانتین از جاهایی است که با جای دادن مجتمع‌های بزرگ تجاری و اداری، مراکز درمانی، ترمینال مسافربری، کافه رستوران‌های معروف، سینما و پارک های بزرگ این روزها پررفت‌وآمد و شلوغ شده و در آن جای سوزن انداختن نیست.

اینجا باهم قرار است در مورد موقعیت، دسترسی، علت نامگذاری و ویژگی‌های شاخص میدان آٰرژانتین تهران باهم صحبت کنیم، پس با ما باشید.


حالا چرا میدان آٰرژانتین؟ 

همانطور که در بالا گفتیم محله آرژانتین سیاسی‌ترین محله تهران است. با این حساب میدان آٰرژانتین از آن جاهایی است که دانستن دلیل نامگذاری آن ممکن است برای هر کسی جالب به‌ نظر برسد.
تقریبا سال ۱۳۴۶ بود که بین ایران و آرژانتین تفاهم نامه‌ای در باب دوستی و صلح امضا شد. ایران به پاس اهمیت این قرارداد، اسم یکی از میدان‌های تهران را آرژانتین گذاشت.

عماد مغنیه، نلسون ماندلا، خالد و احمد قصیر از معروف ترین خیابان‌های میدان آٰرژانتین هستند که این شخصیت‌ها نه تنها در ایران بلکه در سطح بین‌المللی هم شناخته‌ شده‌اند. هر چند نباید این موضوع را فراموش کرد که این روزها آرژانتین را خیلی‌ها به اسم خیابان ساعی و یا بخارست هم می‌شناسند که دلیل آن به‌خاطر مجاورت با پارک ساعی است.

روی نقشه ببینید!

آرژانتین تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Nayeb

بیشتر بخوانید: اجاره خانه مبله، اقامتی بی‌دردسر در جای‌جای تهران


میدان آٰرژانتین کدام سمت تهران است؟

اگر بخواهیم آدرس دقیق میدان آٰرژانتین تهران روی نقشه را بگوییم، می‌توان گفت این میدان در منطقه ۶ تهران و در محله‌ ساعی قرار دارد. 

میدان آٰرژانتین تقریبا در مرکز شهر تهران است که از شمال به تونل رسالت، خیابان آویز، خیابان الوند و بزرگراه سردار سلیمانی دسترسی دارد. از سمت شرق با بزرگراه مدرس، از جنوب با خیابان بهشتی، خیابان میرزای شیرازی و خیابان اکبری و از غرب به خیابان ولیعصر می‌رسد.
این میدان با محله‌های ‌نیلوفر، سید خندان، گاندی، یوسف آباد، عباس آباد، سنایی، بهجت آباد، توانیر مجاورت دارد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که محله آرژانتین در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد است و شما باید طرح داشته باشید در غیر این‌‌صورت جریمه می‌شوید.
میدان آٰرژانتین با بودن در محدوده طرح ترافیک در طول روز با خیابان‌ها و مناطق زیاد باز هم شلوغ و پررفت‌وآمد است. همین ممکن است این سوال را در شما ایجاد کند که پس آب‌وهوای آلوده‌تری دارد.
باید بدانید که میدان آٰرژانتین در مجاورت پارک ساعی قرار دارد و همین پارک توانسته‌اند آب‌وهوای این محله تهران را تمیز نگه دارد. تا جایی که حتی شما اگر در گرمای تابستان به محله آٰرژانتین بروید، می‌توانید از هوای خنک آنجا لذت ببرید.

میدان های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس هادی دیتی

بیشتر بخوانید: معرفی تمامی محله های شهر تهران


چطور خودمان را به میدان آٰرژانتین برسانیم؟

اگر در تهران بخواهید به سمت میدان آٰرژانتین بروید هم می‌توانید از خودرو شخصی و هم وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

  • دسترسی با مترو

یادتان باشد که خود میدان آرژانتین تهران مترو ندارد و شما اگر بخواهید با مترو به این محله بروید، باید از نزدیکترین مترو به میدان آرژانتین تهران یعنی ایستگاه مترو مصلی و ایستگاه مترو میرزای شیرازی استفاده کنید. این ایستگاه‌ها در خط یک تجریش به کهریزک هستند و در نزدیکی محله آرژانتین قرار دارند.

  • دسترسی با اتوبوس

برای رسیدن به میدان آٰرژانتین می‌توانید از خطوط بی آر تی ولیعصر، پایانه میدان صنعت و پایانه بیهقی استفاده کنید. این خطوط اتوبوس‌های بی آر تی به صورت مستقیم شما را به میدان آرژانتین می‌رسانند و سفرتان سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود.

  • دسترسی با خطوط تاکسی

دسترسی به میدان آرژانتین از طریق خط‌های تاکسیرانی عمومی هم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با تاکسی‌های خطی که در میدان ولیعصر، خیابان میرداماد، خیابان کریمخان زند، خیابان شریعتی و خیابان پاسداران هستند خودتان را به میدان آرژانتین برسانید.

میدان آرژانتین تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Meghdad Shamsaei

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


امکانات در میدان آٰرژانتین چطور است؟

حالا پس از بررسی راه‌های دسترسی به میدان آرژانتین نوبت آن رسیده که به امکانات و جاهایی که در این محله تهران هستند بپردازیم. از آنجا که میدان آرژانتین تقریبا از مناطق بالاشهر تهران است امکانات خوب و ایده‌آلی دارد که در ادامه هر یک را با جزییات توضیح می‌دهیم:

  • پارک و جاهای تفریحی میدان آرژانتین

۱. بوستان بزرگ ساعی

پیاده روی در قدیمی ترین بوستان ولیعصر در نزدیکی میدان آرژانتین مثل قدم‌زدن در یکی از جاده‌های شمال است. این پارک تهران ۶ در ورودی دارد که درب اصلی آن به خیابان ولیعصر و در دیگر آن به خیابان وزرا که در نزدیکی میدان آرژانتین است باز می‌شود.
شما اگر در محله آرژانتین باشید با پیاده شدن از مترو میرزای شیرازی و یا ایستگاه اتوبوس آبشار می‌توانید خودتان را برای چند ساعت فرار از شلوغی تهران به آنجا برسانید.

پارک ساعی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

۲. پردیس سینمایی آزادی 

آدرس سینما آزادی تهران در تقاطع خیابان شهید بهشتی و خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) قرار دارد. شما می‌توانید در خیابان معروف آرژانتین تیزرهای تبلیغاتی جدیدترین فیلم‌های روز را در روی بیلبورد، فایروال و بنرهایی بزرگ دیوار سینما به‌راحتی ببینید.

شما می‌توانید با مترو میرزای شیرازی و اتوبوس مسیر شهید بهشتی و یا با تاکسی‌های خطی به راحتی به این سینما در نزدیکی میدان آرژانتین بروید.

۳. باشگاه بیلیارد ساعی

باشگاه بیلیارد پارک ساعی در مجاورت محله آرژانتین و در خیابان ولیعصر و خیابان هجدهم قرار دارد.

نزدیکترین ایستگاه مترو به باشگاه بیلیارد ساعی ایستگاه مترو میرزای شیرازی و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس، ایستگاه پله سوم است که شما می‌توانید به‌راحتی خودتان را برای تفریح عالی به آنجا برسانید.

۴. موزه دکتر سندوزی 

این خانه روزگاری مطب دکتر امیر اسماعیل سندوزی، دندانپزشک و مجسمه‌ساز بوده که در میدان آرژانتین و در خیابان احمد قصیر قرار دارد.
شما برای بازدید از موزه باید به خیابان دوازدهم در احمد قصیر بروید. البته شما می‌توانید با ایستگاه اتوبوس بیهقی و با ایستگاه مترو شهید بهشتی و یا میرزای شیرازی خودتان را به این موزه تماشایی برسانید.

موزه دکتر سندوزی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Masoud

بیشتر بخوانید: بازدید رایگان از موزه‌های کشور در روز جهانی موزه

  • مراکز تجاری نزدیک به میدان آرژانتین

۱. مجتمع سیمای ساعی

این مجتمع تجاری در محله آرژانتین و در خیابان ولیعصر بعد از پارک ساعی، کوچه ساعی دوم و پلاک ۳۷ قرار دارد. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به مجتمع سیمای ساعی، ایستگاه اتوبوس سی و دوم در خط ولیعصر است.

۲. مرکز خرید آرژانتین

این مرکز خرید در خیابان بهشتی، خیابان وزرا و خیابان بیست و یکم قرار دارد. حالا خرید لوکس از برندهای معروف در کشور آرژانتین و یا در مرکز خرید آرژانتین تهران فرقی ندارد، فقط کافی است دل‌تان را به دریا بزنید و چیزی که دوست دارید را از اینجا بخرید.

۳. مرکز خرید آفریقا

این مرکز خرید محله آرژانتین در خیابان بیهقی قرار دارد و شما می‌توانید با نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مرکز خرید یعنی ایستگاه اتوبوس شهید همت خودتان را به این مرکز خرید برسانید و هر چه که دوست دارید را تهیه کنید.

۴. مجتمع تجاری بهاران

این مجتمع تجاری میدان آرژانتین در خیابان اهورامزدا و در خیابان الوند قرار دارد. شما می‌توانید با ایستگاه مترو میرزای شیرازی خودتان را به بهاران برسانید و یا با ایستگاه اتوبوس مسجد به این مرکز خرید بروید.

مرکز خرید آفریقا

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Daniel Ahmadi Adib

بیشتر بخوانید: با نقشه مترو تهران، چهارگوشه تهران را بهم بدوزید

  • ترمینال آرژانتین تهران

یکی از مهمترین جاهای این محله، همین ترمینال بیهقی است که همه آن را به اسم ترمینال آرژانتین می‌شناسند. حالا اگر بخواهید دقیقا بدانید که ترمینال آرژانتین تهران کجاست باید خودتان را اول به میدان آرژانتین برسانید. ورودی اصلی این ترمینال به میدان آرژانتین باز‌ می‌شود و بیشتر کسانی که به تهران می‌آیند به خوبی با این میدان و محله آشنایی دارند.

ترمینال بیهقی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amir Pakdel

بیشتر بخوانید: ترمینال آزادی، از جاهای زنده و پررفت‌وآمد تهران

  • کافه رستوران های معروف میدان آرژانتین

۱. کافه و رستوران ارکیده

رستوران ارکیده یکی از رستوران های معروف تهران است که یک شعبه آن در میدان آرژانتین تهران قرار دارد. این رستوران در بخش کافه با موزیک زنده و نوشیدنی‌های عالی می‌تواند روز شما را بسازد و حالتان را خوش کند.
چیزی که در رستوران ارکیده میدان آرژانتین خیلی به‌چشم می‌آید داشتن پارکینگ اختصاصی برای مشتریان است که نگرانی پیدا کردن جای پارک را برای میهمانان برطرف می‌کند. شما در رستوران ارکیده آرژانتین می‌توانید انواع سالاد و دسر، غذاهای ایرانی و سنتی، استیک، آبمیوه طبیعی، عرقیات گیاهی، چای و دمنوش و قهوه را سفارش دهید.
پیشنهاد می‌کنیم در رستوران ارکیده آرژانتین از خوردن کباب ترش، دنده باقالی پلو با ماهیچه و گردن و جوجه کباب، شیشلیک و بختیاری غافل نشوید، چرا که این غذاها با بهترین کیفیت و با طعمی لذیذ درست می‌شود و شما می‌توانید با گشتن در محله آرژانتین اینجا خستگی به‌در کنید و یک غذا و نوشیدنی خوشمزه بخورید.

۲. کافه رستوران بن ژور

این کافه رستوران میدان آرژانتین با داشتن صبحانه‌ها و منو غذایی عالی که بیشتر به سبک فرانسوی تهیه می‌شوند بهترین گزینه در محله آرژانتین است. اینجا نان و شيرينی‌های فرانسوی، برگرها و سالادهای خوشمزه‌ای دارد که با رعايت چربی پايين تهیه می‌شوند.

۳. فست فود هانی اکسپرس

هانی اکسپرس در بالاترین طبقه سینما آزادی قرار دارد که شما می‌توانید لذت تماشای یک فیلم خوب را با نوش جان کردن یک وعده غذای خوش طعم و با کیفیت کامل کنید.

رستوران ارکیده میدان آرژانتین

منبع عکس وب سایت orkidehrestaurant

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های تهران، تجربه‌ای متفاوت از طعم لذیذ غذاها

  • بیمارستان‌ها و مراکز درمانی میدان آرژانتین

۱. هتل بیمارستان گاندی

این بیمارستان در نزدیکی میدان آرژانتین و در خیابان گاندی جنوبی، ابتدای خیابان خالد اسلامبولی، روبه‌روی آنتن شبکه یک سیما، ساختمان ۱۳۰ و نبش کوچه ترابنده قرار دارد.
شما اگر ساکن محله آرژانتین باشید و یا در محله آرژانتین آپارتمان اجاره کرده باشید می‌توانید برای انجام کارهای درمانی خود به هتل بیمارستان گاندی مراجعه کنید.

۲. بیمارستان کسری

بیمارستان کسری یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران در مجاورت با میدان آرژانتین است. این بیمارستان بالاترین سطح خدمات ایمن درمانی، تشخیصی و توانبخشی و بهداشتی را به مراجعان ارائه می‌دهد. برای رفتن به این بیمارستان شما باید در هر نقطه تهران که هستید خودتان را به آدرس میدان آرژانتین، خیابان الوند برسانید.

هتل بیمارستان گاندی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammed javad Saeedi

بیشتر بخوانید: بهترین بیمارستان های تهران کدامند؟


با همه چیزهایی که در مورد میدان آرژانتین گفتیم باید این نکته را در نظر داشته باشید که این محله تهران در طول سال‌هایی که بوده، توانسته اهمیت خودش را به عنوان کلیدی‌ترین میدان‌ تهران همچنان حفظ کند. تا جایی که اگر این روزها گذرتان به این میدان بیفتد می‌بینید که در بیشتر ساعت روز شلوغ بوده و رفت‌وآمد مردم هم در آن زیاد است.


سوالات متداول

اسم میدان آرژانتین تهران از کجا آمد؟

در سال ۱۳۴۶ بین ایران و آرژانتین تفاهم نامه‌ای در باب دوستی و صلح امضا شد و به پاس همین تفاهم‌نامه یکی از میدان‌های تهران را میدان آرژانتین گذاشتند تا نماد دوستی و صلح با ملت‌ها باشد.

نزدیکترین سینما به میدان آرژانتین کدام است؟

سینما آزادی در خیابان شهید بهشتی و خیابان خالد اسلامبولی نزدیکترین سینما در محله آرژانتین است.
بهترین کافه رستوران میدان آرژانتین کجاست؟
کافه رستوران ارکیده و بن ژور از معروفترین و بهترین کافه های آرژانتین هستند.

در نزدیکی میدان آرژانتین به کدام بیمارستان تهران برویم؟
هتل بیمارستان گاندی و بیمارستان کسری از بهترین بیمارستان های تهران در محله آرژانتین هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.