معرفی مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه

چقدر با مناطق خوب و ارزان تهران آشنایی دارید؟ با پیشروی رکود اقتصادی در ایران و بالا رفتن لحظه ای قیمت مسکن در سراسر کشور و به خصوص در تهران، بسیاری از مردم که در مناطق گران تهران اجاره نشین بوده اند امروزه ، به دنبال خرید و اجاره خانه در مناطق خوب و ارزان تهران هستند.
مناطق خوب و ارزان تهران در این وضعیت بیشترین حجم معاملات ملکی را به خود اختصاص داده اند و بسیاری از مردم را از اجاره نشینی در خانه های لوکس و گران قیمت در مناطقی که در تهران اصطلاحا به آنها بالاشهر گفته میشود به سمت خود کشیده اند. بسیاری دیگر که نیز قصد خرید منزل در نقاط مرفه تهران را داشته اند مجبور شده اند در مناطق خوب و ارزان تهران به دنبال خانه ای برای خرید بگردند.
در این مطلب میخواهیم بگوییم که برخلاف تصور عموم مردم مناطق خوب و ارزان تهران کم نیستند و زندگی در آنها تفاوت چندانی با زندگی در مناطق گران قیمت ندارد. اما قبل از هرچیز نیاز داریم تا با مناطق خوب و ارزان تهران بیشتر آشنا شویم و بدانیم کدام مناطق با توجه به سطح امکانات رفاهی خوبی که دارند ارزان تر اند؟
با شنیدن جمله مناطق خوب و ارزان تهران و با شنیدن کلمه ارزان تصور میکنیم عموم این خانه ها در مناطق جنوب شهر تهران قرار دارند در صورتی که این طور نیست.
تهران 22 منطقه دارد که تقسیم بندی مناطق آن هیچ ارتباطی با سطح امکانات رفاهی موجود در هر منطقه ندارد و از همین رو مناطق خوب و ارزان تهران به صورت پراکنده در هر منطقه و هر موقعیت جغرافیایی یافت میشوند. فرقی نمیکند شرق باشد یا غرب.
البته تعداد خانه های خوب و ارزان در مناطق جنوبی، جنوب غربی و جنوب شرقی که منطقه های ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تهران را به خود اختصاص داده اند بیشتر است ، اما با اینحال این خانه ها در غرب و شرق تهران هم پیدا میشوند. در این مطلب میخواهیم به سراغ معرفی محله ها و مناطق خوب و ارزان تهران از غرب تا شرق و جنوب تهران برویم.

مناطق خوب و ارزان تهران |غرب

یکی از  مناطق خوب و ارزان تهران که این روزها میتوان به خرید خانه در آن مناطق و یا اجاره نشینی در آنها اندیشید غرب تهران است. غرب تهران شامل محله های بسیار زیادی است که گاها بسیار هم گران قیمت اند اما برخی از محله های آن به نسبت سایرین قیمت مناسب تری دارند که وجود همین محله ها غرب را به یکی از مناطق خوب و ارزان تهران تبدیل کرده است. این محله ها عبارتند از چیتگر، بلوار فردوس، طرشت، جنت آباد، پونک، شهران، ستارخان و صادقیه. این محله ها در غرب و شمال غرب تهران قرار دارند. سه محله ی دیگر که از محله های یاد شده قیمت مناسب تری دارند و از مناطق خوب و ارزان تهران به شمار می آیند ، در این روزهای گرانی با استقبال خوبی برای خرید خانه مواجه شده اند محله های شهرک آزادی ، شهرک فرهنگیان و تهرانسر هستند. این مناطق بافت شهری مدرن و نوسازی دارند و دسترسی سریع و آسان آنها به میدان آزادی که هسته ی مرکزی و اصلی شهر تهران است و دیگر بزگراه های مهم تهران، این مناطق را ممتاز و متمایز کرده تا جایی که از بهترین مناطق خوب و ارزان تهران به حساب می‌آیند. قیمت خرید خانه های این محله ها از متری 20 ملیون تومان تا 60 ملیون تومان است که شما میتوانید متناسب با بودجه ی خود یک آپارتمان نوساز در هرکدام از این محله ها بخرید و ساکن یکی از مناطق خوب و ارزان تهران باشید.

مناطق خوب و ارزان تهران |شرق

یکی دیگر از مناطق خوب و ارزان تهران ، شرق تهران است. این منطقه از تهران به نسبت شمال و غرب تهران یکی از ارزان ترین مناطق تهران به شمار میرود. از محله های این منطقه که توانسته اند یکی از مناطق خوب و ارزان تهران را تشکیل دهند میتوان به تهرانپارس، نارمک، تهران نو، افسریه و پیروزی اشاره کرد.
در بین این محله ها محله های افسریه و پیروزی بهترین گزینه هستند و مناسب ترین قیمت را دارند. افسریه یکی از مناطق خوب و ارزان تهران است که از گذشته با توجه و پیشبینی افزایش جمعیت شهر تهران پایریزی و شهرسازی شده است. به همین جهت بر خلاف تراکم جمعیتی که دارد با خیابانهای عریض ، پهن و منظمش چندان شلوغی ای در آن احساس نمیشود.
در محله های تهرانپارس و نارمک هم نوسان قیمت وجود دارد که این مناطق را هم در زمره‌ی مناطق خوب و ارزان تهران قرار داده وبا اندکی جستجو میتوان خانه هایی با قیمت مناسب در آنها پیدا کرد.

مقایسه مناطق خوب و ارزان تهران در غرب و شرق

همانطور که گفته شد و خواندید غرب و شرق دارای محله هایی هستند که میتوان هردوی آنها را جزء مناطق خوب و ارزان تهران طبقه بندی کرد.اما این دو منطقه تفاوت هایی باهم دارند که این تفاوت ها هرکدام از آنها را برای یک قشر مناسب تر از قشر دیگر میکند.
مهم ترین تفاوت این دو منطقه از مناطق خوب و ارزان تهران قدمت آنهاست. محله های شرق تهران بافت شهری قدیمی تری دارند در حالی که محله های غرب نوساز تر بوده و ساختار شهری مدرن تری دارند.
اگر از ابتدای اتوبان همت که در شرق تهران واقع شده به انتهای اتوبان که به غرب میرسد حرکت کنید حتما متوجه افزایش تعداد برج ها و آسمان خراشها در سمت غرب تهران خواهید شد. به خصوص در منطقه ی چیتگر که عموم بافت شهری این منطقه را برج های چند قلو تشکیل داده است.
در اینکه هردوی این مناطق از مناطق خوب و ارزان تهران به شمار میروند شکی نیست اما باید عنوان کرد که عمده ی ساکنین مناطق شرقی تهران بازنشستگان و فرهنگیان اند و همین امر رنج سنی این منطقه را بالاتر میبرد. این در حالی است که غرب تهران با بافت نو و مدرنی که دارد عموم جوانان را به خود جلب میکند و عمده ی ساکنین این مناطق جوان و تجدد گرا هستند.
اگر قصد سرمایه گذاری در مناطق خوب و ارزان تهران را دارید ما به شما غرب تهران را پیشنهاد میکنیم، چرا که این خطه ظرفیت و پتانسیل بیشتری برای پیشرفت و توسعه در آینده را دارد. عموم مجتمع های تجاری بزرگ نظیر مگامال و ایران مال در غرب تهران ساخته شده اند. همچنین از آب و هوای بهتری نیز برخوردار است.
از مواردی که شرق تهران را به یکی از مناطق خوب و ارزان تهران تبدیل کرده است، مساحت فضای سبزی است که شرق تهران در اختیار دارد. این منطقه با وجود بوستانهای جنگلی وسیعی مثل سرخه حصار و لویزان منطقه ای سرسبز به شمار میرود.
همانطور که گفته شد هردوی این مناطق از مناطق خوب و ارزان تهران به شمار میروند و نمیتوان گفت کدام بر دیگری برتری دارد و این شمایید که باید بر طبق نیازها و خواسته هایتان تصمیم بگیرید کدام منطقه برای شما بهترین و ارزان ترین منطقه است.

مناطق خوب و ارزان تهران |جنوب

همانطور که عموم مردم تصور میکنند جنوب تهران از مناطق خوب و ارزان تهران است که از گذشته بیشترین خانه های ارزان تهران را در خود جای داده است.
جنوب تهران عمدتا بافتی قدیمی دارد، همین امر سبب شده تا در سالهای اخیر اکثر خانه های قدیمی این مناطق تخریب و دوباره ساخته شوند که به  نوسازی این مناطق کمک کرده است. امروزه محله های این منطقه عموما دارای آپارتمانهای نوساز و یا خانه های ویلایی بازسازی شده اند که همین امر این منطقه را جزئی از مناطق خوب و ارزان تهران کرده.
این منطقه بسیار مناسب خانه اولی ها و زوج های جوان است. همچنین بهترین محل برای کسانی است که میخواهند اندک نقدینگی خود را به ملک تبدیل کنند. جنوب تهران شامل محله های شوش، یافت آباد، خاوران، عبدل آباد، شکوفه، نازی آباد، خانی آباد و شهرری و … است که با وجود این محله ها از مناطق خوب و ارزان تهران به شمار میرود.
در این میان خانه های خانی آباد و خاوران ارزان ترین خانه ها را دارند. شهرری نیز از بهترین محله های جنوب تهران است که میتوانید برای خرید خانه در آن به جستجو بپردازید. ویژگی هایی که شهرری را از مناطق خوب و ارزان تهران کرده یکی اصیل بودن ساکنین آن است. همانطور که میدانید شهرری قدمت بسیار زیادی داشته و تهران تنها یکی از توابع شهرری بوده. به همین سبب اکثر ساکنین آن قدیمی و اصیل هستند و بافتی سنتی و مذهبی را تشکیل داده اند. شهرری از امنیت خوبی برخوردار است و امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی نیز دارد این محله از بهترین  مناطق خوب و ارزان تهران بخصوص در جنوب تهران به شمار میرود.
نزدیکی به مرکز شهر تهران و دسترسی های مناسب به اتوبان های مهم تهران که این مناطق را به راحتی به شمال تهران متصل میکند از ویژگی هایی است که جنوب تهران را به یکی از مناطق خوب و ارزان تهران تبدیل کرده است. در محله های جنوب تهران قیمت خرید خانه از متری 20 ملیون تومان تا متری 30 ملیون تومان است.

حالا که با مناطق خوب و ارزان تهران آشنا شدید باید به نکاتی توجه کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.
همانطور که دیدید مناطق خوب و ارزان تهران  کم نیستند و این ممکن است تصمیم گیری را قدری برای هرکسی سخت کند. هرکدام از این مناطق مشتری های خاص خودشان را دارند که شما با بررسی شرایط خود و در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه ذکر میشود باید ببینید جزء کدام دسته از مشتری ها هستید و پس از آن به جستجوی خانه ی مناسب خودتان  بگردید تا بهترین تجربه ی خرید خانه در مناطق خوب و ارزان تهران را داشته باشید.

  •     بودجه ی خود را به طور دقیق مشخص کنید، نکته اصلی در انتخاب محله میزان بودجه ای است که شما برای تهیه خانه در نظر گرفته اید. برای اینکه بدانید میخواهید در کدام یک از مناطق خوب و ارزان تهران خانه تهیه کنید باید بودجه ای که میتوانید هزینه کنید را برآورد کنید تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید کدام محله ها متناسب با بودجه ی شماست و سپس به جستجوی خانه در یکی از مناطق خوب و ارزان تهران بپردازید.
  •     پس از برآورد بودجه ای که دارید، با هر بودجه ای که داشته باشید میتوانید حداقل بین یک تا سه منطقه را برای خرید یا اجاره مسکن برگزینید. برای اینکه یکی از این سه منطقه را انتخاب کنید میتوانید به تحقیقات میدانی بپردازید و یا از طریق سایت ها اطلاعات لازم را بدست آورید تا بهترین خانه را در مناطق خوب و ارزان تهران بخرید.
  •     شرایط شخصی خود را در نظر بگرید. اگر تنها زندگی میکنید متوایند به تهیه یک خانه با متراژ پایین در یکی از محله های غرب تهران بپردازید و اگر خانواده ی پر جمعیتی دارید میتوانید یک خانه با متراژ بالا تر در شرق و یا جنوب ومناطق خوب و ارزان تهران تهیه کنید.
  •  میزان رفت و آمدتان را نیز در نظر داشته باشید تا نزدیک ترین محله به محل رفت و آمدتان را در مناطق خوب و ارزان تهران انتخاب کنید و یا در جایی که دسترسی آسانی به وسایل حمل و نقل عمومی دارد خانه انتخاب کنید.

سخن پایانی:

در این مطلب سعی شد مناطق خوب و ارزان تهران را به شما معرفی کنیم و شما را برای خرید خانه در مناطق خوب و ارزان تهران راهنمایی کنیم. فراموش نکنید در اطراف تهران یعنی مناطقی مثل پرند، پردیس، شهریار و کرج هم خانه هایی با قیمت بسیار مناسب قرار دارند که میتوان آنها را هم جزئی از مناطق خوب و ارزان تهران به شمار آورد، چراکه به نسبت دیگر شهرهای ایران از مزیت نزدیکی به تهران برخوردارند و همچنین قیمت خانه های این مناطق بر خلاف تهران در محدوده ی مناسبی است که با بودجه ی محدود هم میتوان در این مناطق خوب و ارزان صاحب خانه شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.