پردیس سینمایی باغ کتاب؛ ساعت کاری، فیلم‌ها و قیمت بلیط 

پردیس سینمایی باغ کتاب در بلوک نگارستان، هنری ترین بخش باغ کتاب تهران است. این مجموعه سالن‌های بزرگ و کوچک با ظرفیت‌های متنوع برای تماشای فیلم، اجرای تئاتر و حتی کنسرت دارد. همین دلیلی شده تا پردیس سینمایی باغ کتاب در لیست بهترین سینماهای تهران باشد.
در کنار همه این ویژگی‌ها اینجا با داشتن امکاناتی مثل سیستم صوت دالبی ساراند یا صدای فراگیر و تصویر دیجیتال مطابق با استانداردهای جهانی، از بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین سینماهای تهران به حساب می‌آید.
امروز قرار است در مورد آدرس و مسیرهای دسترسی، سالن‌ها، فیلم های پردیس سینمایی باغ کتاب، خرید بلیط و سانس های پردیس سینمایی باغ کتاب صحبت کنیم.


آدرس پردیس سینمایی باغ کتاب

این مجموعه فرهنگی هنری تهران در بزرگراه شهید حقانی، ورودی کتابخانه ملی، در طبقه همکف و در زیرزمین بلوک C باغ کتاب قرار دارد. شما می‌توانید با ماشین شخصی و وسایل نقلیه عمومی راهی پردیس سینمایی باغ کتاب شوید:

  • دسترسی به پردیس سینمایی باغ کتاب با ماشین شخصی

اگر بخواهید با ماشین خود به این سینما در تهران بروید، دو راه دارید:  حالا در هر جای تهران که هستید، باید یا از طریق اتوبان همت شرق به غرب، بعد از خروجی حقانی و یا اتوبان حقانی غرب به شرق، بعد از اتوبان مدرس وارد بلوار کتابخانه ملی شوید و بعد به پردیس سینمایی باغ کتاب در بلوک نگارستان برسید.
البته ساده‌‌ترین راه برای رسیدن به سینمای باغ کتاب این است که با کمک لوکیشن سینمای باغ کتاب روی گوگل مپ خودتان را بلوک‌ نگارستان در این مجموعه برسانید.

روی نقشه ببینید!مسیر پردیس سینمایی باغ کتاب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mostafa Mehrabi

اما نکته مهمی که باید اینجا در نظر گرفت این است که پردیس سینمایی باغ کتاب خودش پارکینگ اختصاصی ندارد. شما باید از پارکینگ باغ کتاب استفاده کنید که آن هم ظرفیتش محدود است. پس کمی پیدا کردن جای پارک برایتان سخت خواهد بود.

  • دسترسی به پردیس سینمایی باغ کتاب تهران با مترو

به‌نظر می‌رسد بهترین راه برای رفتن به سینمای باغ کتاب، استفاده از خط مترو تهران ست. ایستگاه مترو شهید حقانی و ایستگاه مترو شهید همت نزدیک‌ترین ایستگاه به پردیس سینمایی باغ کتاب هستند. این دو ایستگاه فاصله یکسانی با این سینما دارند. از مترو شهید حقانی شما تقریبا فاصله ۱۰ دقیقه‌ای با سینمای باغ کتاب دارید. این مسیر را می‌توانید پیاده‌روی کنید و از زیبایی‌های مسیر هم لذت ببرید.
راستی این نکته را در نظر داشته باشید که برای رفتن به سینمای باغ کتاب از ایستگاه حقانی و برای بازگشت از ایستگاه همت استفاده کنید تا در مسیرهای سرپایینی پیاده‌روی داشته باشید.

  • دسترسی به باغ کتاب با اتوبوس و تاکسی‌های شهری

شما ممکن است با اتوبوس‌های بی آر تی تهران و یا تاکسی خودتان را به میدان ونک برسانید. ادامه مسیر را می‌توانید با اتوبوس‌های ونک به مقصد رسالت ادامه دهید. چون این اتوبوس از مسیر باغ کتاب عبور کرده و با پیاده‌روی کوتاهی از ایستگاه اتوبوس می‌توانید به پردیس سینمایی باغ کتاب برسید.
فقط توجه کنید که این اتوبوس در مسیر برگشت یعنی رسالت به ونک از این ایستگاه نمی‌گذرد.
تازه با بیرون آمدن از بلوک نگارستان در روبروی درب مجموعه باغ کتاب، ایستگاه ماشین‌های ون است که شما را به پایانه‌های تاکسی‌رانی، اتوبوس‌رانی و ایستگاه مترو حقانی و همت می‌رساند.



چرا برای دیدن باید به پردیس سینمایی باغ کتاب رفت؟

چون پرده سالن اصلی سینمای باغ کتاب در بین سینماهای تهران، بزرگ‌ترین پرده‌ سینمایی را بعد از سینما آفریقا دارد. اینجا در کنار نمایش فیلم، فضایی مناسب برای اجرای تئاتر حرفه‌ای، اجرای ارکستر سمفونی و اجرای کنسرت دارد.
سالن‌های سینمای باغ کتاب تا ۲۰۰۰ مهمان را در خود جای می‌دهند. در مقابل همه سالن‌های سینما فروشگاه صنایع‌دستی و کافه سینما قرار دارد و شما نیاز نیست از بلوک نگارستان بیرون بروید.
تازه اینجا با داشتن خانه کودک، باغ علم کودک و نوجوان و کتابفروشی، پذیرای کودکان و نوجوانانی است تا پدر و مادرها با خیال راحت از فرزند خود در سینما فیلم ببینید.
سالن نمایش علمی و سینما سه‌بعدی به همراه بخش‌های دیگر مثل ربات نقاش هم در بخش زیرزمین بلوک C هستند که به‌تنهایی می‌تواند تجربه‌ای شیرین را اینجا برایتان بسازند.

سالن سینمای باغ کتاب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس M. Saeed Aghajani

بیشتر بخوانید: سینما آزادی تهران، تنها سینمای شهر فرنگ تهران


فیلم ها و سانس های پردیس سینمایی باغ کتاب چطور است؟

نکته قابل توجه در مورد فیلم های پردیس سینمایی باغ کتاب این است که سالن های۲، ۷، ۹ و ۱۰ تنها زمانی اکران دارند که حداقل ۱۰ بلیط به فروش برسد.
هر چند این موضوع برای سالن یک سینمای باغ کتاب با فروش حداقل ۱۵ بلیت امکان‌پذیر است. ساعت کار سینما هم بسته به سانس‌های نمایش فیلم متغیر است.
این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه استفاده از سینمای باغ کتاب در روزهای سه شنبه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۵ بعدازظهر نیم بهاست.

اقتتاح سینمای باغ کتاب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

بیشتر بخوانید: جمعه بازار تهران کجاست؟ آدرس جدید و هزینه اجاره غرفه


امکانات پردیس سینمایی باغ کتاب 

اگر بخواهیم در مورد امکانات سینما باغ کتاب بیشتر بگوییم باید به محوطه سینمای باغ کتاب، مسیر دسترسی مناسب، سالن تخصصی نمایش انواع فیلم‌های سینمایی، کیفیت مناسب و حرفه‌ای پخش دیجیتال و صدای دالبی در سالن‌ها اشاره کرد.
 وجود انواع امکانات رفاهی مثل فضای سبز محوطه، چندین کافه سینما و گالری هنری، امکان چاپ بلیط در داخل سینما، اکران تمام فیلم های روز سینما ایران، امکان خرید بلیط سینما باغ کتاب به صورت آنلاین، محیطی مناسب برای خانواده به‌خصوص کودکان، اکران همزمان چندین فیلم مختلف در سالن‌های متفاوت و همچنین وجود سالن ویژه اجرای تئاتر و دیگر برنامه های نمایشی از دیگر امکاناتی هستند که شما می‌توانید اینجا استفاده کنید.
سینما روباز باغ کتاب تهران با ظرفیت ۶۰۰ صندلی از سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. لابی و سالن انتظار اینجا فضای خوبی برای برگزاری دورهمی‌ها و رویدادهای بزرگ دارند. سینما روباز باغ کتاب تهران در کنار داشتن فضای روباز، یک نمایشگر ۳۲ متری برای نمایش فیلم و اکران‌های بزرگ دارد.

سینما روباز تهران

منبع عکس، آژانس عکس تهران

بیشتر بخوانید: پیشنهادهای متنوع برای تفریحات کم‌هزینه در تهران


کافه رستوران‌های بلوک نگارستان پردیس سینمایی تهران

  • کافه رستوران امیر شکلات پلاس

این کافه رستوران بر روی بام بلوک C و کنار آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب قرار دارد. این کافه رستوران تنوع مناسبی در منوی خود دارد. شما می‌توانید اینجا انواع دمنوش سنتی تا انواع پیتزا و پاستا را سفارش دهید.

امیر شکلات باغ کتاب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mostafa Mehrabi

  • کوپا باغ کتاب تهران

کوپا جایی است که شما می‌توانید خوراکی‌ها و تنقلات جذاب و دوست‌داشتنی باغ کتاب را آنجا پیدا کنید. در فروشگاه کوپا شما می‌توانید انواع کورن فلکس، کافی میکس، دراژه، بیسکویت پذیرایی و عصرانه، ویفر، ژله، پودینگ فوری، پودینگ و شکلات صبحانه را بخرید.

  • کافه رستوران آمانا

کافه رستوران آمانا هم در بخش بام بلوک C و در کنار آمفی‌تئاتر روبازِ این مجموعه قرار دارد. آمانا ظرفیت ۱۰۰ مهمان را در فضای روباز و بسته دارد. تازه شما اینجا می‌توانید نوشیدنی گرم انواع قهوه و انواع چای، نوشیدنی‌های سرد مثل شیک، لیموناد و موهیتو را بخورید.

  • سرزمین سحرخیز

سرزمین سحرخیز در بلوک نگارستان باغ کتاب، جایی است که در آن نوشیدنی‌های گیاهی سنتی و دمنوش‌های معطر و آرام‌بخش را می‌توانید پیدا کنید.

کافه های باغ کتاب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohsen Kazemi

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اجاره خانه در تهران


شماره تماس و دیگر راه‌های ارتباطی

آدرس: تهران، بزرگراه شهید حقانی، ورودی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران، بلوک C.
شماره تلفن پردیس سینمایی باغ کتاب: 02188657165
روزهای بلیط نیم بها: سه شنبه و جمعه ۱۰:۳۰ تا ۱۵ بعدازظهر.
صفحه اینستاگرام: bookgardencinema‌


آیا شما قبلا به سینمای باغ کتاب تهران رفته‌اید؟ چه فیلمی را شما آنجا دیدید؟ محیط سینماهای باغ کتاب را دوست داشتید؟ برخورد پرسنل آنجا چطور است؟ آیا شما از برنامه‌ها و سانس های پردیس باغ کتاب راضی بودید؟ نظرات و تجربیات شما راهنمای خوبی برای خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

پردیس سینمایی باغ کتاب کجاست؟
این سینما در بزرگراه شهید حقانی، ورودی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران، بلوک نگارستان قرار دارد.
سینمای باغ کتاب پارکینگ داره؟
خیر. اینجا پارکینگ اختصاصی ندارد و شما می‌توانید از پارکینگ خود باغ کتاب استفاده کنید.
سینمای باغ کتاب تا چه ساعتی باز است؟
معمولا از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز است. ولی شما قبل از مراجعه حتما تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری از ساعت کاری مجموعه داشته باشید.
نزدیکترین مترو به پردیس سینمایی باغ کتاب کدام ایستگاه است؟
ایستگاه حقانی و شهید همت در خط یک تهران.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.