پیشنهادهای متنوع برای تفریحات کم‌هزینه در تهران

شاید با خودتان بگویید مگر می‌شود که در تهران با کم‌ترین هزینه تفریح کرد و سرگرم شد؟ جواب این سؤال برخلاف تصورتان مثبت است. به شیوه‌های مختلفی می‌شود در تهران تفریحات کم هزینه داشت، بدون این‌که لازم باشد هزینه زیادی پرداخت کنید، خوش بگذارنید و از امکانات متفاوت شهر برخوردار شوید.

اگر شناخت نسبتا دقیقی از شهر تهران داشته باشید و یا بدانید دقیقا دنبال چه نوع تفریحاتی هستید، راحت‌تر می‌توانید انواع تفریحات کم هزینه‌ هر کدام را پیدا کنید. مثلا اگر به دنبال تفریحاتی هستید که فرهنگی و هنری هستند، هیجان زیادی ندارند ولی حوزه اصلی علاقه شما محسوب می‌شوند، می‌توانید با دید دقیق‌تری تفریحات کم هزینه این حوزه را پیدا کنید.

اما اگر به دنبال هیجان هستید می‌توانید در میان تفریحات هیجان‌انگیز سراغ آن‌هایی بروید که کم‌ هزینه‌اند. در این مطلب چند تا از انواع تفریحات کم هزینه در تهران را معرفی می‌کنیم. محدود قیمت بیش‌تر این تفریحات کم‌تر از صد و پنجاه هزار تومان است و می‌توانید براساس شخصیت و علاقه‌مندی‌تان آن‌ها را انتخاب کنید.


گالری‌گردی برای هنردوست‌ها

گالری‌گردی در واقع از تفریحات کم هزینه‌ و رایگانی است که لازم نیست برای انجام دادنش هیچ هزینه‌ای بپردازید. ضمن این‌که می‌توانید آثار هنری هنرمندان معاصر را ببینید و یا حتی از نزدیک با آن‌ها صحبت کنید. گالری‌گردی اغلب یکی از تفریحاتی است که دانشجویان دانشگاه‌های تهران آخرهفته‌ها به آن مشغول هستند.

معمولا افتتاحیه گالری‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه است و هنرمندی که آثارش در گالری به نمایش در می‌آید، در روزهای ابتدایی گشایش نمایشگاهش در گالری حضور دارد. در صورتی که به‌طور خاص آثار هنرمندی را در زمینه نقاشی، عکاسی و… دنبال می‌کنید، می‌توانید از این فرصت برای گپ‌وگفت با هنرمند موردعلاقه‌تان استفاده کنید.

اگر هم به جمعی از آدم‌های هنردوست و اهل هنر تعلق دارید، کارتان راحت است. چون می‌توانید در کنار تماشای آثار هنری که در گالری‌های تهران به نمایش درمی‌آیند، از نظرات و نقد و تحلیل‌های این افراد هم بهره‌مند شوید.

گالری گردی در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس فاطمه دولتی

گالری‌های تهران اغلب آثار هنری هنرمندان را در زمینه‌ عکاسی، نقاشی، مجسمه‌سازی، خطاطی و چندین شاخه هنری دیگر مرتبط با هنرهای تجسمی به نمایش می‌گذارند. تعداد گالری‌های تهران زیاد است و آثار هنرمندان در گالری‌های مختلفی به نمایش گذاشته می‌شود.

پس با پیگیری یک گالری خاص، ممکن است اتفاق‌هایی که در سایر گالری‌ها می‌افتند را از دست بدهید. بهتر است برای دریافت اطلاعات مربوط به گالری‌های مختلف به منابع خبری آن‌ها سر بزنید. سایت‌ها و یا صفحاتی برای اطلاع پیدا کردن از زمان بازگشایی گالری‌ها، نام و نشانی آن‌ها وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها گالری‌های موردنظر خود را پیدا کرده و در زمان مشخص شده به آن‌ها سر بزنید.

یکی از این سایت‌های مرجع، سایت گالری‌ اینفو به نشانی https://galleryinfo.ir است. شما می‌توانید در یک روز به‌خصوص به چند گالری مختلف که از نظر محدوده مکانی به هم نزدیک هستند، سر بزنید. حتی می‌توانید با استفاده از خطوط مترو بین چند منطقه مختلف گالری‌گردی کنید.

 

بیشتر بخوانید: گالری شیرین ؛ بهترین گالری برای هنرهای تجسمی


سینما خانه هنرمندان برای فیلم‌بازها

فیلم‌بازها اغلب مایلند که آخرین فیلم‌های روی پرده سینماها را تماشا کنند. اما قیمت بلیط معمولا به آن‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. خانه هنرمندان که در پارک هنرمندان و در خیابان ایرانشهر قرار دارد، یک سالن سینمای کوچک دارد که فیلم‌های روز سینما را با قیمت مناسب‌تری نسبت به سینماهای دیگر سطح شهر نمایش می‌دهد.

هزینه بلیط این سینما در حال حاضر ۲۵ هزار تومان است که در مقایسه با بقیه سالن‌های سینما ارزان‌تر محسوب می‌شود. اگر با یک گروه چهار نفره به سینما بروید، هزینه‌تان در مجموع صد هزار تومان می‌شود که چندان گران نیست. مهم این است که بتوانید فیلم موردعلاقه‌تان را ببینید و از تماشای آن لذت ببرید.

خانه هنرمندان تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Luiz Paulo

فیلم‌هایی که در سالن سینمایی خانه هنرمندان اکران می‌شود، شامل فیلم‌های متنوعی هستند. برای این‌که بتوانید سانس و ساعت نمایش فیلم موردنظر خود را پیدا کنید، بهتر است حضوری به محل خانه هنرمندان رفته و یا از طریق سایت‌های خرید آنلاین بلیط سینما سانس موردنظرتان را انتخاب کنید.

در صورتی که برای تماشای فیلم به خانه هنرمندان بروید، می‌توانید پس از آن در پارک هنرمندان قدم بزنید و هوای دلچسب آن را نفس بکشید. علاوه بر این در خانه هنرمندان هم رویدادهای فرهنگی مختلفی برگزار می‌شود که برنامه‌ آن چند روز یا چند هفته زودتر از سوی خانه هنرمندان اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: خانه هنرمندان ایران کجاست؟


موزه‌گردی از تفریحات کم هزینه برای دوست‌داران تاریخ 

موزه‌گردی برای آدم‌هایی مناسب است که دوست دارند در تاریخ و گذشته ایران و جهان گشتی بزنند و با تماشای آثاری که به گذشته‌های دور تعلق دارد، تخیل‌شان را فعال کنند. معمولا چنین آدم‌هایی با دیدن اشیای قدیمی موزه‌ها داستان‌های کهن و جذابی در ذهن می‌سازند. در صورتی که شما هم چنین ویژگی‌هایی دارید، موزه‌گردی برایتان تفریحات کم هزینه و جذاب است.

اگر فرض کنیم که موزه‌ ملی را دید‌ه‌اید و دوست دارید به سراغ موزه‌های مهجورتری بروید که تابه‌حال به سراغ‌شان نرفته‌اید، پیشنهادات خوبی برایتان داریم.

موزه زمان در خیابان زعفرانیه تهران از آن موزه‌هایی است که به جز آثار و اشیائی که در آن به نمایش درآمده، ساختمان، باغ و عمارتی دیدنی دارد و معماری آن می‌تواند برایتان جالب توجه باشد. ساعت بازدید از این موزه از ساعت ۹ تا ۵:۳۰ بعدازظهر به‌جز روزهای شنبه است.

موزه ملی ایران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mariano Alonso

موزه هنر ایران هم در خیابان ولیعصر، بین خیابان امام خمینی و خیابان جمهوری قرار گرفته و از آن موزه‌های کم‌تر شناخته شده در تهران بوده که هزینه بلیط آن نسبتا ارزان است. در این موزه می‌توانید هم تاریخ هنر ایران را تماشا کنید و آثار هنری تاریخی را ببینید و هم به تماشای معماری ساختمان موزه بنشینید. ساعات بازید این موزه در تمام روزهای هفته به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر است.

موزه هنرهای معاصر که در حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان فاطمی و کنار پارک لاله قرار دارد هم از آن موزه‌هایی است که بازدیدش برایتان جالب خواهد بود. در این موزه به هنر معاصر ایران و جهان توجه شده و آثاری از هنر مدرن که تحت تأثیر جنبش‌های مختلف هنری و اجتماعی بوده‌اند، به نمایش درآمده است. شما می‌توانید شنبه تا پنجشنبه از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر و جمعه‌ها از ۲ بعدازظهر تا ۶ بعدازظهر از این موزه دیدن کنید.

اگر ساعت دقیق بازدید از موزه‌ها را به‌خاطر داشته باشید، می‌توانید در یک روز به چند موزه مختلف سر بزنید. با این روش هم در وقت‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید و هم در هزینه‌های رفت‌وآمدتان. در ضمن ممکن است بتوانید از سایت‌های تخفیف، بلیط این موزه‌ها را با تخفیف تهیه کنید و هزینه‌هایتان را یک بار دیگر پایین بیاورید.

موزه هنرهای معاصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ghazal Askari

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین موزه های تهران که باید آن ها را ببینید


خیابان‌گردی برای کاشفان شهر

شاید بگویید که خیابان‌گردی نمی‌تواند یک تفریح باشد. این در صورتی است که فکر کنید خیابان‌‌ها فقط راه‌هایی برای وصل کردن مبدأ و مقصد ما هستند. در حالی که خیابان می‌تواند محل پرسه زدن و گشت‌وگذار باشد.

شما می‌توانید مثل تماشاگری باشید که خیابان را برای تماشا کردن انتخاب می‌کند. می‌توانید در خیابان‌ها قدیم بزنید، جزئیات محله‌ها را پیدا کنید، ساختمان‌های قدیمی، معماری متفاوت هر محله، رفتار آدم‌ها و مشاغل‌شان را از نزدیک ببینید و تماشا کنید. به دنبال این سؤال بگردید که اسم هر محله از کجا می‌آید؟ مثلاً چرا قلهک اسم یک محله است؟ این اسم به چه دوره و تاریخی برمی‌گردد؟ قدیمی‌ترین محله‌های تهران کدام‌ها هستند؟ شما می‌توانید جواب این سؤال‌ها را در خیابان‌گردی‌هایتان پیدا کنید، از زیبایی‌های هر خیابان و محله آن عکاسی کنید و برای استراحت به سراغ غذاهای خیابانی بروید.

خیابان‌گردی امروز یکی از تفریحات آدم‌هایی است که می‌خواهند شهری که در آن زندگی می‌کنند و یا شهری که به آن سفر کرده‌اند را بهتر بشناسند و زیبایی‌های آن را کشف کنند. برنامه خیابان‌گردی می‌تواند یک برنامه هفتگی یا ماهانه باشد. این موضوع به سلیقه گروهی که به آن به خیابانگردی می‌روید و همچنین میزان مشغله‌های دیگرتان بستگی دارد.

محله های قدیمی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس SΛDEH

بیشتر بخوانید: غذاهای خیابانی تهران،‌ پاتوق خوشمزه‌ترین‌ غذاهای پایتخت


تفریحات کم‌ هزینه با دز هیجان بیش‌تر

اگر از آن افرادی هستید که تفریحات هیجانی و پرتحرک را می‌پسندند، نگران نباشید. برای شما هم تفریحات کم‌ هزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید آخرهفته و روزهای تعطیل‌تان را با آن‌ها پر کنید. در ادامه به چند تا از این تفریحات هیجان‌انگیز اشاره ‌می‌کنیم.

پلی‌استیشن در باشگاه فکری اکسیژن چلنج

باشگاه فکری اکسیژن چلنج یک مجموعه کوچک تفریحی است که می‌توانید در آن علاوه بر بازی پلی‌استیشن به بازی‌های دیگری مثل مافیا، انواع بوردگیم‌های جدید و به‌روز، اسکیپ روم و بیلیارد دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی‌های مثبت بازی در چنین فضایی این است که جو حاکم بر آن کاملا بر شما تأثیر می‌گذارد و می‌توانید با تمرکز بیش‌تر و هیجان بالاتر بازی کنید.

اگر اهل بازی پلی‌استیشن هستید و رقابت را هم دوست دارید، می‌توانید در این مجموعه تفریحی با آدم‌هایی شبیه خودتان رقابت کنید. اگر هم به دنبال گروهی از آدم‌ها هستید که با آن‌ها مافیا بازی کنید، باز هم این مجموعه می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند.

پس در اوقات فراغت‌تان این‌ باشگاه را فراموش نکنید. هر کدام از بازی‌های باشگاه فکری اکسیژن چلنج هزینه متفاوتی دارند و زمان بازی آن‌ها نیز توسط این مجموعه تعیین می‌شود. اما می‌توانید با کم‌تر از صد و پنجاه هزار تومان چند تا از این بازی‌ها را انتخاب کنید. این مجموعه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب پذیرای گیمرهایی است که تفریحات هیجان‌انگیز را دوست دارند.

آدرس: انتهای جنت آباد شمالی، بالاتر از سیمون بولیوار، خیابان کوهستان، مجموعه تفریحی سرگرمی اکسیژن

شماره تماس: ۰۹۲۱۵۱۶۷۷۰۱

صفحه اینستاگرام: oxygenchallenge

باشگاه بازی های فکری

منبع عکس گوگل مپ، عکاس nima esfandiari

بیشتر بخوانید: بهترین روش های اقامت در تهران

بازی مجازی در وی‌آر لند

بازی در دنیای متفاوت واقعیت مجازی از طریق قابلیت وی‌آر می‌تواند تجربه متفاوتی برای شما باشد. در این بازی یک عینک مخصوص به همراه دو دسته بازی‌ در اختیار شما قرار می‌گیرد. با این عینک شما وارد دنیای وی‌آر یا واقعیت مجازی می‌شوید. در این محیط آن‌قدر همه‌چیز شبیه واقعیت است که خیلی زود تحت‌تأثیر فضای بازی قرار می‌گیرید.

شما باید از طریق دسته‌های بازی اکشن‌های لازم را اجرا کنید تا بتوانید بازی را پیش ببرید. در وی‌آر لند دریاچه چیتگر این بازی مورد استقبال آدم‌های زیادی قرار می‌گیرد. به ویژه این‌که آدم‌ها با هر سنی می‌توانند آن را تجربه کنند.

از همه مهم‌تر قیمت این بازی بسیار کم است و حتی می‌توانید دو بار پشت سر هم آن را بازی کنید. وی‌آر لند دریاچه چیتگر هر روز از ساعت ۶ بعدازظهر تا ۱۲ شب فعال بوده و پذیرای طرفداران بازی و هیجان است.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید خرازی، دریاچه چیتگر، وی‌آر لند

شماره تماس: ۰۲۱۲۴۵۵۷

وی ار لند

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Nel Tu mm

بیشتر بخوانید: دریاچه چیتگر تهران ؛ محبوب‌ترین تفریحات امروزه تهرانیان

دوچرخه‌سواری در پارک چیتگر از تفریحات کم هزینه تهران

دوچرخه‌سواری ورزشی است که طرفداران خودش را دارد و یکی از ویژگی‌های مثبتش این است که می‌توانید هم‌زمان با ورزش کردن و بالا بردن تحرک‌تان، از مناظری که در حین رکاب زدن می‌بینید هم لذت ببرید. به همین دلیل دوچرخه سواری در پارک چیتگر با دوچرخه‌سواری در مکان‌های دیگر فرق دارد.

مسیر دوچرخه‌سواری در این پارک به شکلی طراحی شده که هم بتوانید در بخش‌هایی از مسیر، دریاچه را ببینید و هم از هوای خنک داخل پارک لذت ببرید. ضمن این‌که در طول این مسیر، مزاحم عابران و افرادی که برای پیاده‌روی و قدم زدن به پارک آمده هم نمی‌شوید.

دوچرخه‌هایی که می‌توانید از کابین‌های اطراف پارک چیتگر اجاره کنید هم کیفیت قابل قبولی دارند و مدت استفاده از آن‌ها یک ساعت است. معمولا در این زمان می‌توانید یک دور کل مسیر را رکاب بزنید. اگر انرژی داشتید و دل‌تان خواست که به دوچرخه‌سواری ادامه دهید هم می‌توانید این مدت را تمدید کنید.

پیست دوچرخه سواری چیتگر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس HiTi

فوتبال دستی در کافه بازی بوردیکا

فوتبال دستی یک بازی قدیمی و از تفریحات کم هزینه ولی همیشه جذاب است. هیجان این بازی برای بعضی‌ها کم‌تر از یک بازی فوتبال واقعی در زمین چمن نیست. بوردیکا یک کافه بازی است که می‌توانید در آن هم قهوه بنوشید و هم بازی کنید. بازی‌هایی که در این کافه وجود دارد، شامل انواع بوردگیم‌ها، بیلیارد و فوتبال دستی است. از آن‌جایی که کلی آدم اهل بازی در این کافه جمع می‌شوند، می‌توانید دو تیم تشکیل داده و فوتبال دستی بازی کنید.

گاهی وقت‌ها تیم بازنده، تیم برنده را به یک فنجان قهوه یا یک نوشیدنی خنک در کافه دعوت می‌کند. شاید شما هم بتوانید در این مسابقه هیجان‌انگیز برنده شوید و نوشیدنی موردعلاقه‌تان را در کافه بوردیکا میل کنید.

اگر از بازیکن‌های قدیمی فوتبال دستی باشید و ترفندهای این بازی را بشناسید، می‌توانید در خط حمله بایستید و پشت سر هم گل بزنید. در صورتی که با جمعی به کافه می‌روید که چندان اهل فوتبال دستی نیستند، می‌توانید آن‌ها را با گیم‌بوردهای کافه آشنا کنید تا بتوانند در فاصله‌ای که شما مشغول فوتبال دستی هستند، خودشان را با بازی‌های دیگر سرگرم کنند.

روی نقشه ببینید!

آدرس: تهران، خیابان کریمخان، خیابان نجات الهی، خیابان جعفر شهری، کنار هتل آرام

ساعت کاری: شبانه‌روزی

شماره تماس: ۰۲۱۸۶۰۳۷۹۲۸

صفحه اینستاگرام:cafe.boardica

کافه بوردیکا

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Gh

اگر تا به حال به این جاهای دیدنی تهران که برایتان معرفی کرده‌ایم رفته‌اید، از تجربه‌هایتان برای ما بنویسید. اینکه آیا خدمات قابل قبولی داشته؟ ما منتظر شنیدن نظرات باارزش شما هستیم، چون نکته‌ها و نظرات شما می‌تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار ما و خوانندگان قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.