خیابان جمهوری تهران؛ مرکز اصلی خرید و فروش در ایران

شاید خیلی‌ها با شنیدن اسم خیابان جمهوری به یاد پاساژ علاءالدین بیفتند. اما باور کنید چیزهای خیلی بیشتری در این خیابان است که ارزش دیدن و شنیدن دارد. مثلا شما با رفتن به خیابان جمهوری تهران، می‌توانید تاریخ تهران را اینجا ببینید، از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا با‌خبر شوید و یا از سیسم‌های صوتی و تصویری مدرن و جدید دیدن کنید. در این خیابان شما حتی بعد از گشت‌وگذار می‌توانید برای استراحت به کافه‌ نادری بروید، کافه‌ای که صادق هدایت روزگاری در آن داستان‌سرایی می‌کرد.
پس امروز با ما در تهران مبله باشید تا به لوکیشن خیابان جمهوری تهران برویم و ببینیم در این  خیابان چه خبر است.


آدرس خیابان جمهوری تهران روی نقشه کجاست؟

خیابان جمهوری تقریبا در مرکزی شهر تهران است. طول این خیابان حدود ۵ کیلومتر بوده و تقاطع‌های مهمی با خیابان‌های ولیعصر، کارگر، فردوسی دارد. علاوه بر این از مهم‌ترین خیابان‌های اطراف جمهوری باید به خیابان لاله زار، خیابان باستان، حافظ و خیابان اسکندری جنوبی، اشاره کرد.

البته محله‌های ‌نصرت، میدان حر، سلسبیل شمالی، توحید، اسکندری، جمالزاده در همسایگی این خیابان هستند. برای دیدن خیابان جمهوری تهران در گوگل مپ روی نقشه ببینید را بزنید:

روی نقشه ببینید!

خیابان جمهوری تهران

منبع عکس، گوگل مپ، عکاس Jomhouri Avenue

چطور به خیابان جمهوری تهران برویم؟

برای رفتن به خیابان جمهوری شما می‌توانید از ماشین شخصی و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید:

  • مسیر دسترسی به خیابان جمهوری با اتوبوس و تاکسی

خیابان جمهوری یک خیابانی غربی شرقی است که از خیابان رودکی در غرب‌ترین نقطه به میدان بهارستان در شرق‌ترین نقطه می‌رسد. تمام این خیابان به صورت یک طرفه و از غرب به شرق است.

از لحاظ دسترسی، محله جمهوری به بیشتر مناطق مهم و مرکزی شهر تهران مثل خیابان آزادی و خیابان جمهوری دسترسی دارد. علاوه بر این بی آر تی (پایانه جنوب به پایانه شهید افشار) و بی آرتی (پایانه آزادی به چهارراه تهرانپارس) در این خیابان است.

البته اتوبوس‌های میدان بهارستان به سمت میدان جمهوری هم در این مسیر در حرکت هستند.
شما می‌توانید با تاکسی به‌راحتی از خیابان جمهوری به میدان ونک، چهارراه پارک وی، میدان آزادی، میدان بهارستان و خانی‌آباد نو بروید.

  • دسترسی با مترو به خیابان جمهوری 

نزدیک ترین ایستگاه مترو به خیابان جمهوری تهران، ایستگاه‌های شهید نواب صفوی، انقلاب، تئاتر شهر، فردوسی، سعدی (تقاطع خیابان سعدی و جمهوری) و بهارستان است.

قدیمی ترین خیابان تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Matin Matin

بیشتر بخوانید: خیابان نوفل لوشاتو؛ خیابان سفارت‌خانه‌های تهران


آیا خیابان جمهوری طرح ترافیک است؟

بله. این خیابان در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد و برای رفت وآمد در آن بهتر است به‌جای ماشین شخصی، از خط مترو تهران و یا خطوط بی‌ آر تی تهران استفاده کنید.
این خیابان با ترمینال جنوب و ایستگاه راه آهن تهران تقریبا نیم ساعتی فاصله دارد. شما اگر برای انجام کارهای اداری و تفریحی به تهران آمده باشید، بهترین گزینه اجاره آپارتمان مبله جمهوری است.
چون خیابان جمهوری از معروف‌ترین خیابان های مرکز شهر تهران است که از شرق به غرب پایتخت کشیده شده است. این خیابان از یک طرف به میدان جمهوری تهران و از طرف دیگر به بهارستان می‌رسد.


بیمارستان های نزدیک خیابان جمهوری

  • بیمارستان بانک ملی؛ مخصوص کارمندان بانک ملی ایران

بیمارستان بانک ملی از بیمارستان های دولتی تهران است که ظرفیت ۲۶۸ تخت برای بستری را دارد. این بیمارستان نزدیک خیابان جمهوری است و شما می‌توانید برای در زمینه درمان‌های مختلف مثل زنان و زایمان، ICU ،اعصاب، ارتوپدی زنان و مردان، جراحی مغز و اعصاب، داخلی، نورولوژی، پیوند کلیه، جراحی کلیه و مجاری ادراری، انکولوژی،جراحی عروق، جراحی فک و صورت و… به آنجا مراجعه کنید.
نزدیکترین ایستگاه مترو به بیمارستان بانک ملی مترو سعدی و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس، ایستگاه اتوبوس سفارت در خیابان جمهوری است.

آدرس: تهران، خیابان فردوسی، خیابان جمهوری، خیابان شیروانی، خیابان ایروانی، پلاک ۹۶.

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۳۱۳۶۱/۰۲۱۶۶۷۳۱۳۶۷

بیمارستان بانک ملی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Arash Sayad

  • بیمارستان نجمیه، از بیمارستان های دولتی خیابان جمهوری تهران

این بیمارستان از بیمارستان های فوق تخصصی دولتی تهران است که در خیابان جمهوری قرار دارد.
هدف از تاسیس بیمارستان نجمیه ارائه خدمات تشخیصی و درمانی مناسب برای بیماران بستری و سرپایی است.
شما می‌توانید از طریق نزدیکترین مترو یعنی ایستگاه چهارراه ولیعصر در خط ۳ و یا ۴ خودتان را به این بیمارستان برسانید. البته اتوبوس های بی آر تی تهران در خط راه آهن به پارک وی و خط آزادی به تهرانپارس هم می‌توانند راهی این بیمارستان کنند.

آدرس: تهران، محله شیخ هادی، حافظ، بعد از خیابان جمهوری، جنب پاساژ علاالدین.

شماره تماس: ۰۲۱۶۱۴۶۱

وب سایت: https://najmiyeh.bmsu.ac.ir

  • بیمارستان باهر؛ بیمارستان تخصصی کودکان در نزدیکی خیابان جمهوری

بیمارستان باهر در خیابان جمهوری و در منطقه ۱۱ تهران است. این بیمارستان خصوصی تهران، ۱۱۶ تخت ثابت دارد. شما می‌توانید برای درمان بیماری‌ کودکان خود به این بیمارستان بروید. البته بخش زنان و زایمان، آی سی یو و سی سی یو هم از دیگر بخش‌های این مجموعه هستند. 

آدرس: خیابان جمهوری، خیابان شیخ هادی، خیابان امینی.

شماره تماس: ۰۲۱۶۱۶۹۴۱۵۵ 



معروف ترین بازارهای خیابان جمهوری 

خیابان جمهوری در مرکز شهر و در نزدیکی بازار بزرگ تهران است. پس عجیب نیست که خودش به تنهایی تبدیل به یک مرکز خرید بزرگ تهران شود.
در ادامه با هم گشتی در بازارهای خیابان جمهوری می‌زنیم تا ببینید که این خیابان واقعا چه چیزهایی دارد. 

  • بورس لوازم الکترونیکی در خیابان جمهوری تهران

اگر به حد فاصل خیابان ولیعصر تا خیابان حافظ بروید، شما می‌توانید بسیاری از فروشندگان لوازم الکترونیکی را پیدا کنید. اینجا تقریبا می‌توان گفت که تمام شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده لوازم صوتی و تصویری حداقل یک نمایندگی در خیابان جمهوری دارند. طوری که در بالای سردر هر مغازه‌ای لوگو برندهایی‌ مثل سونی، فیلیپس، سامسونگ، الجی و… را می‌بینید، از تلویزیون و یخچال گرفته تا دوربین عکاسی و موبایل.
بودن این نمایندگی‌ها در خیابان جمهوری به شما امکان انتخاب از بین گزینه‌های متعدد، مقایسه قیمت‌ها و کیفیت محصولات شرکت‌های مختلف را می‌دهد.

البته شما در بخش لوازم الکترونیکی خیابان جمهوری می‌توانید بهشتی از گیک‌های تکنولوژی را می‌توانید ببینید که ساعت‌ها در بین آن‌ها بدون خستگی قدم بزنید و از دیدن یا شاید خریدن جدیدترین ابزارها لذت ببرند.

۱. پاساژ علاالدین تهران؛ قلب بازار موبایل تهران

 این پاساژ در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری قرار دارد. پاساژ علاالدین از معروف‌ترین بازارهای خیابان جمهوری است که اگر به این بازار هم نرفته باشید، حتما اسم آن را شنیده‌اید.
اینجا مرکز خرید، فروش و تعمیر موبایل، لوازم جانبی، کامپیوتر و خیلی از کالاهای دیجیتال و الکترونیک است. شما در پاساژ علاالدین می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید پیدا کنید.

این پاساژ ۱۱ طبقه، ۱۱۰۰ مغازه دارد که می‌توان آن را قلب بازار موبایل ایران دانست. پاساژ علاالدین ساختمانی ۲۵ ساله با فضایی تنگ، بدون تهویه و شلوغ است.

ساعت کاری پاساژ علاءالدین

منبع عکس گوگل مپ، عکاس بهنام صمدی

۲. پاساژ چارسو؛ مرکز خرید مدرن و چند منظوره در جمهوری تهران

پاساژ چارسو در نزدیکی پاساژ علاالدین خیابان جمهوری تهران است. این پاساژ جدیدتر است و با سبکی متفاوت از علاالدین ساخته شده است.
شما اگر گشتی در این مجموعه بزنید در طبقات ابتدایی آن، پاساژ خرده فروش‌های موبایل و لوازم جانبی را می‌بینید.
وقتی به طبقات بالاتر بروید خرده فروش‌ها و عمده فروش‌های لوازم جانبی موبایل قرار دارند.
اگر به دو طبقه بالایی پاساژ چارسو بروید، یک فودکورت بزرگ با غذاهای متنوع و پردیس سینمایی چارسو را می‌بینید که میزبان جشنواره‌های مختلفی مثل جشنواره فجر است.

  • پاساژ شانزه لیزه؛ بورس لباس بچه گانه تهران

اگر در خیابان جمهوری تهران لباس بچه گانه می‌خواهید باید به پاساژ شانزلیزه تهران بروید.
اینجا شما هر کودکی با هر سنی که داشته باشید، می‌توانید لباس مناسب برای کودک را پیدا کنید. همچنین با کمی گشت‌و‌گذار می‌توانید لباس‌هایی با بهترین جنس ممکن را برای کودک‌تان خریداری کنید.
البته خیابان جمهوری تهران لباس مجلسی فوق‌العاده خوب با قیمت مناسب دارد و شما می‌توانید در کنار پاساژ شانزلیزه هم لباس کودک و هم لباس‌های خود را با قیمت مناسب مناسب بخرید.

  • بازار لاله زار؛ بازار لوستر تهران

این روزها در بازار لاله زار تهران همه چیز زرق‌و‌برق دارد، چون اینجا پر از مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوستر فروشی و لامپ فروشی است! بازار لاله زار تقریبا ۳ هزار فروشگاه لوازم برقی، انواع لوسترهای تزئینی و ساعت‌های دیواری دارد. پس دیدن ویترین‌های بازار لاله زار برای هر کسی حتی کسانی که قصد خرید هم ندارند، جذاب است.

بازار لاله زار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Khadem

  • بازار چهار راه استانبول؛ محل عرضه انواع قهوه

اگر به چهارراه استانبول تهران بروید، در این چهارراه مغازه‌های قهوه فروشی مختلف را می‌بینید که انواع قهوه فرانسه، ترک، اسپرسو و … دارند. این بازار را بیشتر کسانی که علاقه‌مند به قهوه هستند، می‌شناسند. شما با رفتن به این بازار قهوه تهران می‌توانید هر قهوه‌ای که می‌خواهید را با قیمت خوب بخرید و حتی مشتری پایه ثابت آنجا شوید.

  • بازار کوچه برلن، شناخته‌ترین کوچه‌ شهر

کوچه برلن اسم یکی از کوچه‌های قدیمی و تاریخی است که در لاله‌زار جنوبی تهران قرار دارد.

این کوچه در زمان‌های گذشته بافت فرهنگی داشت و جایی برای نمایش آثار هنری، از سینما و تماشاخانه گرفته تا گالری‌ها و تالارهای نمایش برای هنرمندان و کارگاه‌های هنری بود. از طرفی چون در مجاورت سفارت آلمان قرار داشت، اسم آن را کوچه برلن گذاشتند.
این روزها این کوچه از حالت قدیمی خود درآمده و اگر آنجا قدم بزنید مغازه‌ها و پاساژهای بزرگی را می‌بینید که در زمینه فروش انواع لباس مجلسی و پارچه فعالیت دارند.  اگر در روزهای پایانی سال به بازار کوچه برلن بروید جا برای سوزن انداختن پیدا نمی‌کنید. چون شب های برلن مثل روز روشن است و خرید و فروش در آن جریان دارد.

کوچه برلن

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Somayeh Aladgaran

  • پاساژ فردوسی؛ بورس لباس و کفش چرم مردانه تهران

پاساژ فردوسی کمی بالاتر از تقاطع خیابان فردوسی و خیابان جمهوری یا همان چهارراه استانبول قرار دارد.
تنوع پوشاک و لباس‌های مردانه این پاساژ خیلی زیاد است، طوری که هر کسی با هر سلیقه‌ای برای خرید به آنجا برود، راضی به خانه برمی‌گرداند.
تعداد مغازه‌های پاساژ فردوسی تهران خیلی زیاد است و شاید بعضی از مغازه‌ها و برند‌ها در بین مردم بیشتر شناخته شده باشند.
هر چند کیفیت خوب و قیمت مناسب اجناس را نمی‌توان در پاساژ‌ فردوسی ندید گرفت. چون همین دلیل باعث محبوبیت بیشتر در بین مردم شده است.

  • بازار منوچهری، بازار عتیقه فروش‌های تهران

خیابان جمهوری در دل خود جایی مثل خیابان منوچهری را دارد. این بازار برای عاشقان تاریخ و فرهنگ، پر از تاریخ و قصه است. اینجا شما می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و چمدان چرمی، مغازه‌هایی عتیقه‌فروشی که در پشت ویترین‌های غبارگرفته خود با اشیای کهنه و آنتیک تاریخ را به نمایش گذاشته‌اند، دیدن کنید
البته این روزها همه خیابان منوچهری را به اسم بازار عتیقه فروش‌ها، بازار کوله پشتی و کیف شهر تهران می‌شناسند. 

دست فروش های خیابان منوچهری

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Elias Jazayeri

  • خیابان سپهسالار؛  بورس فروش کیف و کفش زنانه

خیابان سپهسالار دیگر یک خیابان نیست بلکه یک پیاده‌راه سنگ‌فرش شده است. پیاده‌راهی که از جنوب به خیابان جمهوری و از شمال به خیابان مصباح می‌رسد. اینجا بورس فروش کیف و کفش زنانه است.
این بازار از ابتدا تا انتها انواع فروشگاه‌ها و مراکز خرید مختلف مرتبط با کیف، کفش و یراق‌آلات را دارد.
البته پاساژ بهارستان در میدان بهارستان تهران، نمونه کوچک‌تر همین پیاده‌راه است که مشغول به فروش کیف و کفش زنانه است. شما می‌توانید در طبقه زیرین پاساژ بهارستان انواع شلوارهای زنانه را پیدا کنید. 

  • پاساژ کویتی های خیابان جمهوری؛ مرکز فروش لباس و کتونی‌های با کیفیت

اینجا یکی از پاساژهای خیابان جمهوری تهران است که در کنار ساختمان پلاسکو قرار دارد. در طبقه همکف تنها چیزی که پیدا می‌کنید لباس‌های مردانه و اسپرت است.
در طبقه زیرزمین پاساژ کویتی شما می‌توانید انواع کتونی با قیمت مناسب را پیدا کنید. البته بازه قیمتی ارزانی ندارند. طبقه بالا هم کفش‌فروش‌های مردانه هستند که بیشتر عمده فروش هستند.

شانزلیزه تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ایمان خوش آبی

  • فروشگاه لوازم موسیقی تهران در خیابان جمهوری

از خیابان حافظ تا قبل از سفارت انگلستان و در قسمت شمالی خیابان جمهوری فروشندگان لوازم صوتی و ابزار‌آلات موسیقی قرار دارند. علاوه بر آن در ضلع شمالی میدان بهارستان هم چندتایی از این مغازه‌ها است.

باندهای غول پیکر، پیانو، گیتار، عود، سنتور و هر چیز دیگری که مربوط به موسیقی و صدا باشد در خیابان جمهوری پیدا می‌شود.
اینجا شما می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم موسیقی خیابان جمهوری برای مهمانی یا عروسی خود ابزار آلات موسیقی را اجاره کنید.

  • خرید لباس، کارت عروسی و چاپ آن در جمهوری

حالا اگر به شرقی‌ترین قسمت خیابان جمهوری یعنی میدان بهارستان بروید با بورس چاپ، تبلیغات و کارت‌های عروسی روبه‌رو می‌شوید. فروشگا‌ه‌های چاپ و تبلیغات در خیابان ظهیرالاسلام هستند و فروشندگان کارت‌های دعوت عروسی بیشتر در حد فاصل بین خیابان ملت تا ابتدای میدان بهارستان قرار دارند. 

  • دیگر بازارهای خیابان جمهوری تهران

البته پاساژهای دیگری مثل پاساژ امجد و پاساژ حافظ هم در محدوده خیابان جمهوری هستند. این دو بازار بیشتر در زمینه فروش دوربین‌های عکاسی و لوازم جانبی فعالین می‌کنند.
علاوه بر این پاساژها در راسته خیابان جمهوری تهران فروشگاه‌های زیادی هستند که تلویزیون، دوربین عکاسی و حتی لوازم جانبی آن‌ها را می‌فروشند.

مزون های خیابان شانزلیزه جمهوری

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ایمان خوش آبی

بیشتر بخوانید: برای گشت و گذار در مرکز تهران کجا بریم؟


قدم زدن در تاریخ ایران از خیابان بهارستان تا خیابان جمهوری

شما برای دیدن جاهای دیدنی خیابان جمهوری به چند روز زمان نیاز دارید، چون جاذبه‌های تهران اینجا تمام نشدنی است. از هر طرف که بروید می‌توانید مراکز فرهنگی، هنری و تجاری زیادی  را ببینید.
وجود موزه‌ها، مراکز خرید، سینماها، رستوران‌های معروف و ساختمان‌های تاریخی در خیابان جمهوری باعث شده که افراد زیادی راهی این خیابان شوند.

  • موزه جواهرات ملی ایران؛ جواهراتی که دنیا مثل آن را پیدا نمی‌کنید

این موزه معروف تهران در فاصله کمی با تقاطع خیابان جمهوری و خیابان فردوسی قرار دارد. اینجا خزانه بانک مرکزی ایران است و بسیاری از جواهرات سلطنتی و تاریخی ایران مثل الماس دریای نور، تاج کیانی و تاج پهلوی در آنجا نگهداری می‌شود. بازدید از این موزه و جواهراتی که در آن است می‌تواند گزینه خوبی برای خانواده‌ها در خیابان جمهوری تهران باشد.

موزه جواهرات تهران

منبع عکس، گوگل مپ، عکاس Omid Moghaddasi

  • موزه آبگینه و سفال ایران؛ زیباترین موزه ایران در خیابان جمهوری

موزه آبگینه و سفال ایران در خیابان سی تیر است. این موزه آن‌قدر مهم است که در یک سال بیش از ۲ میلیون نفر بازدید دارد.ساختمان موزه آبگینه خودش به تنهایی یک بنای تاریخی و بسیار زیبا به جا مانده از دوران قاجار است.
فضای داخلی موزه آبگینه به دست معماران مطرح اتریشی طراحی شده و آن را می‌توان زیباترین موزه‌ ایران دانست. در این موزه قدیمی‌ترین و زیباترین شیشه‌ها و سفالینه‌های یافت شده در ایران هستند. همه این ویژگی‌ها در موزه آبگینه دست‌به‌دست هم دادند تا شما از این موزه خیابان جمهوری تهران دیدن کنید. 

  • کلیسای مریم مقدس؛ تنها کلیسای فعال خیابان جمهوری تهران

از قدیم در اطراف خیابان جمهوری، اقلیت‌های مذهبی زیادی زندگی می‌کردند. به‌خاطر همین خیلی از زرتشتی‌ها و مسیحیان ایران، عبادتگاه‌های خود را در این خیابان مثل کلیسای مریم مقدس ساختند. این کلیسا در خیابان میرزا کوچک خان قرار دارد و از ساخت آن تقریبا ۹۰ سالی است که می‌گذرد ولی همچنان فعال است.

کلیسای سرکیس مقدس در خیابان جمهوری

منبع عکس، گوگل مپ، عکاس farhad saremi

بیشتر بخوانید: آدرس میدان ولیعصر تهران روی نقشه به همراه مسیرهای دسترسی


معروف ترین رستوران و کافه های خیابان جمهوری تهران

  • کافه نادری؛ مهم ترین و معروف ترین کافه خیابان جمهوری

کافه نادری یکی از شناخته‌شده ترین کافه های تهران است که از زمان تاسیس، پاتوق خیلی از روشنفکران، شاعران و نویسندگان ایرانی بوده است.
تا جایی که تمام افراد مهم و سرشناسی که در ادبیات و هنر معاصر ایران دستی داشته‌اند، با کافه نادری به‌گونه‌ای در ارتباط بودند. با این چیزها می‌توان گفت که کافه نادری  نه تنها در تهران بلکه در ایران هم شهرت دارد. طوری که در بسیاری از آثار هنری و ادبی ایران اسمی از کافه نادری آمده‌ است.

کافه نادری در خیابان جمهوری تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehrzad Mehrvarz

  • طباخی هوس؛ در نزدیکی سینما حافظ

اگر طرفدار کله پاچه هستید، طباخی هوس گزینه مناسبی برای شما در خیابان جهوری خواهد بود. این طباخی در دقیقا روبروی سینما حافظ است.
سالهاست که طباخی هوس در خیابان جمهوری فعالیت می‌کند و به‌خاطر کیفیت مناسب غذا همیشه شلوغ است.

  • رستوران عادل؛ رستورانی ساده اما با غذاهای خوشمزه در جمهوری

در رستوران عادل کیفیت غذا در اولویت قرار دارد. اگر طرفدار غذاهای با کیفیت و خوشمزه ایرانی هستید و شیک بودن رستوران برای شما اهمیت زیادی ندارد رستوران عادل بهترین گزینه در خیابان جمهوری خواهد بود. علاوه بر کیفیت خوب، قیمت غذاها در رستوران عادل مناسب است.

  • ساندویچی موسیو؛ جایی برای نشستن ندارد

خیابان جمهوری نوستالژی‌های زیادی در خود دارد. یکی از این نوستالژی‌های همان ساندویچی موسیو است که برای مردم خاطرات شیرین و خوشمزه‌ای را به همراه دارد.
ساندویچی موسیو در دهه ۵۰ تاسیس شده و از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی نکرده. اینجا همیشه شلوغ و پررفت‌وآمد است و جایی برای نشستن ندارد. طوری که اگر به آنجا بروید معمولا یک صف طولانی در جلوی در آن را می‌بینید. پیشنهاد می‌کنیم در خیابان جمهوری تا زمانی که ساندویچ‌های موسیو‌ را امتحان نکردید، گشت‌وگذارتان را تمام نکنید.

  • کافه رستوران گل رضاییه؛ داشتن فضای نوستالژیک برای علاقه‌مندان به تهران قدیم

کافه گل رضاییه از لحاظ قدیمی بودن باید هم‌سن‌وسال کافه نادری باشد.
این کافه رستوران معروف تهران در دوران طلایی خود میزبان روشنفکران و افراد معروفی مثل صادق هدایت بود. فضای نوستالژیک این کافه رستوران تا الان هم برای خیلی‌ها جذاب است و افراد سرشناس زیادی به آنجا سر می‌زنند.
البته در کافه گل رضاییه در کنار معماری و دکوراسیون نوستالژیک، منو هم با گزینه‌های جذابی پر شده که می‌تواند همه سلیقه‌ها را جواب دهد.

کافه های خیابان جمهوری تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Nami Tahmasebi

بیشتر بخوانید: بورس کارت عروسی در خیابان بهارستان تهران


هر چه در مورد خیابان جمهوری صحبت کنیم تمامی ندارد، چون اینجا کلی حرف برای گفتن دارد. آیا شما هم در این مورد با ما هم نظر هستید؟ حالا به ما بگویید که نظر شما در مورد خیابان جمهوری چیست؟ اینجا از کدام جاذبه های تهران بازدید کردید؟ آیا برای خرید لوازم برقی، صوتی و تصویری و موبایل به خیابان جمهوری رفته‌اید؟ قیمت‌ها را آنجا چطور دیدید؟ نظرات و تجربه‌های شما راهنمای خوبی برای خوانندگان ما در تهران مبله خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.