بازار چرم فروشان فردوسی،چرم‌های متنوع و باکیفیت

اگر این روزها قصد خرید محصولات چرمی دارید، بازار چرم فروشان فردوسی تهران جایی است که باید بروید. بیشتر مغازه‌های این راسته قدیمی هستند و در بعضی از آن‌ها حرفه تولید و فروش کفش مثل یک ارثیه خانوادگی از پدران به پسران رسیده است.
حالا اگر در تهران هستید و یا گذرتان به تهران افتاده، دیدن و خرید کردن از چرم فروشی های بازار فردوسی هم می‌تواند فال باشد و هم تماشا.


راسته چرم فروشان فردوسی کجاست؟

آدرس دقیق این راسته کفش فروشی معروف در تهران در نزدیکی خیابان فردوسی و در حد فاصل چهار راه استانبول تا میدان فردوسی قرار دارد.

شما با گشتی نیم ساعته از پشت ویترین‌های این راسته می‌توانید انواع کیف‌های مجلسی، اسپرت و اداری، کمربند، جاکلیدی، پالتو، بارانی، کفش، کلاه، دستکش چرم را ببینید. البته از این بابت خیالتان راحت باشد که وقتتان اینجا بیهوده هدر نمی‌رود و شما قطعا با کفش مورد علاقه خود به خانه برمی‌گردید.

روی نقشه ببینید!

بازار چرم

منبع عکس گوگل مپ، عکاس AshKan Ardalan

چطور به راسته چرم فروشان میدان فردوسی برویم؟

شما برای خرید از بازار چرم فروشان فردوسی می‌توانید هم از وسایل نقلیه عمومی و هم خودرو شخصی استفاده کنید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

مترو بهترین راه رسیدن به راسته چرم فروشان فردوسی است. شما می‌توانید در خطوط مترو تهران در خط ارم سبز به شهید کلاهدوز در ایستگاه میدان فردوسی پیاده شوید. با بیرون آمدن از ایستگاه، فقط کافی است به آن طرف خیابان بروید و وارد خیابان فردوسی شوید.

اتوبوس‌های تندرو خط آزادی به تهرانپارس هم از میدان فردوسی عبور می‌کنند و در میدان ایستگاه اتوبوس دارند.  الیته می‌توانید از اتوبوس‌های میدان جمهوری به سمت کریمخان هم استفاده کنید که دقیقا در اول و آخر راسته بازار چرم فروشان فردوسی ایستگاه دارند.

تاکسی‌های شهری شما را در هر نقطه از تهران باشید با مسیرهای میدان امام خمینی در جنوب، میدان آزادی و انقلاب در غرب و میدان امام حسین و سه راه تهرانپارس در شرق شما را به‌راحتی به بازار چرم فروشان فردوسی می‌رسانند.

  • دسترسی با خودرو شخصی

اگر می‌خواهید با ماشین خودتان به بازار چرم فروشان فردوسی بروید راحت‌ترین راه این است که از هر جا هستید به خیابان جمهوری بروید و بعد وارد خیابان فردوسی شوید. البته حواستان باشد که خیابان جمهوری به سمت غرب و خیابان فردوسی به سمت شمال یک‌طرفه است و در محدوده طرح ترافیک تهران هم قرار دارد.

بازار چرم فروشان تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Peyman Khalilzadeh

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


فضای راسته چرم فروشان فردوسی چطور است؟

بازار چرم فروشان فردوسی جایی است که شما هر مدل کفش و کتانی رسمی و ورزشی که اراده کنید را می‌توانید پیدا کنید. 

در این راسته چرم فروشی، فروشگاه‌های چرم قدیمی و جدید پشت سر هم ردیف شده‌اند. به هر یک از این فروشگاه‌ها که می‌روید با دنیایی از پوشاک چرمی رنگارنگ رو‌به‌رو می‌شوید که عطر چرم آن‌ها از دور هم حس می‌شود.

مغازه‌های راسته چرم فروشان فردوسی هر رنگ و سایز کفشی را که بخواهید دارد، از کفش‌هایی که طرح‌های ساده دارند تا کفش‌های ورنی سفید و مشکی که بیشتر برای دهه ۵۰ هستند. در این راسته حتی کفش‌های مردانه چرمی ‌و دست‌دوزی که فقط برای پدربزرگ‌ها طراحی شده و بیشتر هم کار دست است را پشت شیشه یکی‌ دو مغازه خیلی قدیمی‌ می‌بینید. کفش‌هایی که این روزها نمونه آن زیاد نیست.

کیف و کفش چرم

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamed Ghanami

البته اینجا انگار پشت ویترین مغازه‌ها کفش‌های مجلسی یا رسمی ‌مردانه بیشتر از کفش‌های زنانه است. کفش‌هایی که معمولا کیفیت آنها نزدیک به هم بوده اما از یک مغازه به مغازه دیگر قیمت‌ها فرق دارد.
قبل از رفتن به راسته چرم فروشان فردوسی به این نکته توجه داشته باشید که بیشترین جنس استفاده شده برای تهیه کفش‌های مجلسی چرم اصل است و این کفش‌ها بیشتر در جاهای رسمی‌ استفاده می‌شود. پس با این حال قیمت بالایی هم دارد.

بازار چرم فروشان فردوسی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Dora Baba

بیشتر بخوانید: طباخی های تهران، جایی با غذاهای چرب‌و‌چیلی خوشمزه


کی برای خرید به راسته چرم فروشان فردوسی برویم؟

شما اگر دوست دارید از محصولات چرم بازار فردوسی خرید کنید، پیشنهاد می‌کنیم در زمان‌های حراج به اینجا بروید. چون با تغییر فصل تابستان و زمستان در بازار فردوسی تخفیف‌های خوبی را می‌توانید داشته باشید. تخفیف‌هایی که می‌تواند شما را حسابی خوشحال کند.
تخفیف‌ حراجی‌‌ فروشگاه‌های بازار چرم فردوسی معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد است اما بعضی فروشگاه‌ها تخفیف‌های ۵۰ درصدی هم دارند.
در بازار چرم فروشان فردوسی سعی کنید چرم‌هایی را بخرید که کارت ضمانت دارند، این‌طوری خیالتان از بابت خدمات پس از فروش راحت است.

شاید شما به کفش‌های دست دوز چرمی علاقه داشته باشید، باید بگوییم هنوز هم یکی دو مغازه قدیمی در بازار چرم فروشان فردوسی هستند که این کار را انجام می‌دهند. با کمی قدم زدن در این راسته بازار شما می‌توانید این مغازه‌ها را پیدا کنید.

خیابان فردوسی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Peyman Khalilzadeh

بیشتر بخوانید: باغ سپه سالار تهران، بازار کفش‌های رنگارنگ همین‌جاست


قیمت محصولات چرم در راسته فردوسی چقدر است؟

در بازار چرم فروشان فردوسی درست است که قیمت‌ها گران است اما به هزینه کردن آن می‌ارزد، دلیل آن‌هم به‌خاطر داشتن چرم اصل به همراه کارت گارانتی است که می‌تواند خیال‌تان را بابت خدمات پس از فروش راحت کند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که هر چه چرم روشن‌تر باشد، قیمت آن گران‌تر می‌شود، چون محصولاتی که از چرم رنگ روشن تهیه می‌شوند، باید کیفیت بالاتری داشته باشند تا بتوانند به راحتی رنگ را به خود بگیرند.
تازه یادتان باشد که چرم رنگ روشن از لحاظ دباغی و آماده شدن به دقت و زمان بیشتری نیاز دارند،‌ به‌همین خاطر گران است.

بازار چرم فروشان تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس erfan jazani

بیشتر بخوانید: اجاره مبله تهران، بی‌دغدغه و بدون دردسر سفر کنید


کوچه تمدن در همسایگی چرم فروشان فردوسی 

حالا که گذرتان به بازار چرم فروشان در خیابان فردوسی افتاده، حتما از کوچه تمدن دیدن کنید. چون با رفتن به این کوچه چشمانتان از زیبایی و رنگ چترهای رنگی رنگی پر می‌شود. این کوچه به‌همت اهالی راسته کفش‌فروشان فردوسی درست شده است. 

قرار گرفتن باجه زرد رنگ تلفن و مجسمه مردی دلار فروش که درون باجه در حال صحبت کردن است و آن فولکس واگنی آبی رنگی معروف که در وسط کوچه پارک شده از جذابیت‌های کوچه تمدن است. البته در این کوچه دیوارها و سنگ‌ فرش‌های رنگی توانسته‌اند همه را اینجا وادار به توقف کنند.
اینجا دوچرخه‌ و ساعتی که به دیوار یکی از منازل آویزان شده به‌همراه آن پروانه‌ای که بال‌هایش را باز کرده، جایی برای عکاسی بلاگرها و کسانی است که علاقه‌مند به عکس هستند.

خلاصه که صندلی‌های چوبی، چترهایی رنگارنگی که سقف کوچه را پر کرده‌اند و در هوا معلق هستند، شما را وارد به تماشا و لحظاتی توقف در کوچه تمدن می‌کند. پس از کنار این کوچه همین‌طوری رد نشوید.

کوچه تمدن

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

بیشتر بخوانید: لوکیشن های عکاسی تهران، ذره‌بین به دست باشید


با رسیدن فصل پاییز و نزدیک شدن به روزهای سرد زمستان، بازار چرم فروشان فردوسی هم حسابی داغ می‌شود. این بازار با مغازه‌های چرم‌فروشی متنوع و وجود شعبه‌های مختلف از برندهای معروف چرم ایرانی باعث شده تا همه برای خرید چرم به اینجا بیایند.
حالا نوبت شماست که اگر قبلا به بازار چرم فروشان فردوسی رفته‌اید از تجربه‌هایتان بنویسید؟ آیا قیمت کفش‌های اینجا واقعا گران بود؟ تنوع را در این بازار چطور دیدید؟ شما چیزی که دوست داشتید را توانستید از اینجا بخرید؟ دیدن این راسته را برای خرید به بقیه پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات شما راهنمای خوبی برای خوانندگان ما در تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

بازار چرم فردوسی کجاست؟

این بازار در نزدیکی محله فردوسی و در حد فاصل چهار راه استانبول تا میدان فردوسی قرار دارد.

قیمت‌های محصولات چرم در بازار فردوسی چطور است؟

در این بازار قیمت‌ها با توجه به اصل بودن کالا گران است و شما جهت اطمینان می‌توانید به‌همراه کارت ضمانت خریدهای خود را انجام دهید.

نزدیکترین مترو به بازار فردوسی کدام ایستگاه است؟

ایستگاه مترو فردوسی در نزدیکی میدان فاصله خیلی کوتاهی با راسته چرم فروشان فردوسی دارد.

کی به بازار فردوسی برای خرید محصولات چرم برویم؟

در زمان تغییر فصل شما می‌توانید محصولات چرمی راسته فردوسی را با ۱۰ تا ۱۵ در۲د تخفیف در حال معمول و در حالت‌های خاص تا ۵۰ درصد خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.