معرفی بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400

شهر تهران، یکی از بزرگ ترین شهر های ایران می باشد که تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری ایران را درون خود قرار داده است. همانطور که می دانید، به واسطه وجود ویروس کرونا، عموم مردم، ناچار به ماندن در خانه های خود، و ترک منازل در صورت نیاز های ضروری بودند. اما در این مدت، راهکار های متعددی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، و همچنین تداوم زندگی به صورت نرمال، ارائه شد. با استفاده از این راهکار ها، دیگر به راحتی می توان برخی از کارهای عادی و روزمره زندگی را انجام داد. یکی از این کار ها، بازدید از اماکن عمومی می باشد. با نزدیک شدن به تعطیلات عید، بسیاری از افراد، از سفر رفتن سر باز می زنند تا بتوانند در کاهش آمار مرگ و میر ویروس کرونا، نقشی مهم را ایفا کنند.

جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، بسیار متنوع می باشند و شما می توانید با آشنایی با این جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی تهران ، به راحتی اقدام به خروج از خانه با خیالی آسوده، و گشت و گذار در این شهر کنید. در حقیقت، با مشخص شدن طرح محدودیت های تردد در نوروز 1400، برخی از افراد، اقدام به سفر می کنند اما برخی دیگر که در خانه ماندن را ترجیح می دهند، می توانند چند روز را به بازدید از جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 کنند و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، اقدام به گشت و گذار در این جاهای دیدنی کنند. البته نا گفته نماند که برخی از مناطق که دارای فضای بسته می باشند، آن چنان هم مناسب برای سفر ها و بازدید های نوروزی نیستند.

در ادامه این مطلب، به معرفی مناسب ترین و بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 پرداخته ایم. اگر علاقه مند به گشت و گذار در شهر تهران، در نوروز 1400 هستید و دوست دارید با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، اقدام به بازدید از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایران کنید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. تا با بهترین گزینه ها برای گشت و گذار در تهران در نوروز 1400 آشنا شوید.

بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400

تهران، دارای وسعت بسیار زیادی می باشد و برای گشت و گذار در آن و بازدید از تمامی جاهای دیدنی آن، باید زمانی در حدود 1 ماه و حتی بیشتر را صرف کنید. به ویژه که جاذبه های گردشگری پایتخت، تنها در مرکز آن قرار ندارند و جاهای دیدنی اطراف تهران نیز کم نیستند. اما با آشنایی با برخی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، که با بازدید از آن ها، از عدم ابتلا به ویروس کرونا، اطمینان خاطر دارید، می توانید زیباترین و بی نظیر ترین جاهای دیدنی تهران را ببینید و با بازدید از آن ها، حال و هوای خود را عوض کنید.

البته بدون شک، همه ی ما میدانیم که ماندن در خانه و قرار نگرفتن در اماکن عمومی، یکی از بهترین کارهایی است که می توان انجام داد تا ویروس کرونا افزایش پیدا نکند. اما با این وجود، آشنایی با برخی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند در مواقعی که احساس دلگیری دارند و به دنبال مکانی امن و مناسب برای تعویض روحیه خود دارند، از این جاهای دیدنی بازدید کنند و حال و هوای خود را عوض کنند. در ادامه لیستی از محبوب ترین و بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 ذکر شده است که می توانید در طول تعطیلات عید، از آن ها بازدید کنید.

پارک های تهران، بهترین جاهای تهران در نوروز 1400 هستند!

یکی از بهترین گزینه های برای گشت و گذار در تهران و بازدید از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، بازدید از پارک های تهران می باشد. در واقع پارک ها به دلیل داشتن فضای آزاد، و بسته نبودن محیط، یکی از بهترین گزینه ها برای بازدید های نوروزی می باشند. دیگر لازم نیست که شما، نگران ابتلا به بیماری کرونا باشید و می توانید به راحتی، و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، اقدام به بازدید از پارک های شهر تهران کنید و مدتی را در بهترین و زیبا ترین محیط های شهری کنید. علاوه بر این، همانطور که می دانید، شهر تهران، دارای تعداد بسیار زیادی از پارک ها و فضاهای سبز می باشد و طبیعتاً با بازدید از هر کدام از این پارک ها، می توانید برای مدتی در محیطی آزاد، و به دور از جمعیت بسیار زیاد، بنشینید و به تماشای طبیعت بپردازید.

گوشه گوشه شهر تهران، دارای فضای سبز و پارک ها و بوستان ها می باشد. اما با این وجود، برخی از این پارک ها و پارک جنگلی ها، نسبت به سایر آن ها، دارای شهرت بیشتری می باشند و در نتیجه، بازدید از آن ها را به شدت توصیه می کنیم. در ادامه این مطلب همه چیز را درباره زیباترین بوستان های شهر تهران و بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 بیان کرده ایم.

1.    پارک ملت

بدون شک، پارک ملت یکی از محبوب ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری در این شهر می باشد. یکی از مناسب ترین گزینه ها به عنوان بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، پارک ملت می باشد. جالب است بدانید که این پارک، دارای وسعت بسیار زیادی می باشد و برای بازدید از آن، می توان تا ساعت ها در آن، پیاده روی کرد و از بخش های مختلف آن دیدن کرد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مشخصه های این پارک، وجود دریاچه ای بزرگ در این پارک است. همانطور که می دانید، با فرا رسیدن فصل بهار، تمامی درخت ها شکوفه می زنند و چشم انداز بسیار زیبایی را به ارمغان می آورند. پارک ملت نیز با داشتن وسعت بسیار زیاد، دارای بیشترین فضای سبز در محدوده ی خود می باشد و درختان سر به فلک کشیده و متعددی در آن وجود دارد.

یکی از بهترین و مهم ترین مشخصه های این پارک، داشتن تپه ها و بخش های متعدد می باشد. به جرات می توان گفت که یکی از کامل ترین و بهترین پارک های شهر تهران به شمار می رود و همه روزه، تعداد بسیاری از مسافران و پایتخت نشینان را به سمت خود جذب می کند. در نتیجه، این پارک یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 می باشد که می توانید بازدید از آن را در برنامه های خود قرار دهید و با گشت و گذار در آن، حال و هوای خود را عوض کنید.

2.    بوستان نهج البلاغه

از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 می توان به بوستان نهج البلاغه اشاره کرد. این بوستان، یکی از بزرگ ترین بوستان ها در شهر تهران می باشد که در آن جاذبه های تفریحی و امکانات متعددی قرار دارد. در نتیجه می توانید در برنامه های نوروزی خود، بازدید از بوستان نهج البلاغه را نیز قرار دهید تا در نهایت، از بهترین و عالی ترین امکانات بهره مند شوید. این پارک گزینه ی بسیار مناسبی برای گردش و همچنین تفریح می باشد و به دلیل وجود امکانات تفریحی متعدد در آن، می توانید ساعاتی را به دور از مشغله های فکری، و دغدغه های خود بگذرانید.
علاوه بر این لازم است بدانید که بوستان نهج البلاغه، در دره های فرحزاد قرار دارد و در نتیجه، آب و هوای بسیار عالی و مطلوبی در آن در جریان است. به همین سبب، به جرات می توان گفت که یکی از

بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز1400، بوستان نهج البلاغه می باشد. اگر تا به حال از این بوستان بازدید نکرده اید، توصیه می کنیم در تعطیلات عید بازدید از این بوستان را در برنامه های خود قرار دهید و از بهترین پارک شهر تهران دیدن کنید.

3.    بوستان جمشیدیه

یکی از مناسب ترین و بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، بوستان جمشیدیه می باشد. این بوستان با قرار داشتن در دامنه های رشته کوه البرز، دارای بهترین و عالی ترین آب و هوا می باشد. علاوه بر این، بوستان جمشیدیه، جایی است که شما می توانید با نشستن بر روی نیمکت های آن، به تماشای مناظر بی نظیر و بسیار زیبای این پارک بنشینید و علاوه بر این، چشم انداز خوبی از پایتخت را داشته باشید. جالب است بدانید که بوستان جمشیدیه، یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین بوستان ها در شهر تهران می باشد و حتی در روز ها عادی سال نیز، مقصد خوبی برای جوانان و سایر افراد می باشد تا بتوانند مدتی را به دور از شلوغی های شهر و همچنین مشغله های فکری بگذرانند.

این بوستان، همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی می باشد و یکی از مهم ترین مشخصه های آن نیز، دسترسی به کلکچال تهران می باشد. در نتیجه در طول سال، افرادی که قصد ورزش کردن و کوهنوردی را دارند، به این پارک می آیند تا از طریق آن، به قله های البرز دسترسی پیدا کنند. اگر دوستداران حیوانات نیز می باشید، باید اشاره کنیم که این بوستان، تعدادی از سگ ها را درون خود جای داده است و  محل امنی برای زندگی آن ها می باشد. اگر تا به حال از این بوستان دیدن نکرده اید، توصیه می کنیم به این بوستان، که یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 می باشد دیدن کنید.

4.    باغ گیاه شناسی ملی ایران، بهترین جاهای دیدنی استان تهران

بدون شک از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، باغ گیاه شناسی ملی ایران می باشد. این جاذبه گردشگری، با وجود اینکه یکی از زیبا ترین و با اهمیت ترین فضاهای سبز تهران است، اما کمی با بوستان ها و پارک ها متفاوت است. برای بازدید از باغ گیاه شناسی ملی ایران، باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید. اما باید اشاره کنیم که این مبلغ، کاملا به صرفه است زیرا می توانید در یکی از سرسبز ترین و زیباترین مناطق طبیعی ایران، اوقات خود را بگذرانید. آب و هوا در این باغ گیاه شناسی بسیار متعادل و مطلوب می باشد و علاوه بر این، با بازدید از این باغ، می توانید از گونه های گیاهی ای که در مناطق مختلف دنیا قرار دارند و رشد می کند دیدن کنید.

گیاهانی که از قاره های آمریکا، اروپا، و همچنین آسیای شرقی به این باغ گیاه شناسی آورده شده اند چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی ای را تشکیل داده اند و در نتیجه شما می توانید از این باغ، به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 دیدن کنید و از محیط و فضای داخلی آن لذت ببرید. در باغ گیاه شناسی امکانات بسیار زیادی تعبیه شده است و همچنین دریاچه ای بسیار بزرگ در بخش مرکزی آن وجود دارد که منظره ای بسیار زیبا و دیدنی را ایجاد کرده است.

5.    پارک ساعی

اما یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، پارک ساعی می باشد. این پارک، که در محدوده ی مرکزی شهر تهران قرار دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن اوقات در نوروز سال جدید می باشد. این پارک با وسعت بسیار زیادی که دارد، محلی مناسب برای آموزش کودکان، و همچنین گردش و تفریح می باشد. اگر از برخی افراد بپرسید، می گویند پارک ساعی، مرکز پرورش گربه ها می باشد. در این پارک، در هر گوشه و کناری یک گربه وجود دارد. البته باید اشاره کنیم که این مساله، به جذابیت این پارک نیز افزوده است و در نتیجه، همه روزه، افراد بسیار زیادی برای بازدید از این گربه ها و گذراندن اوقاتی با آن ها، به این منطقه می آیند.

بوستان ساعی، با قرار داشتن در خیابان ولیعصر، گزینه ی مناسبی برای گشت و گذار و دسترسی به سایر جاهای دیدن تهران در سال 1400 می باشد و در نتیجه توصیه می کنیم بازدید از آن را در برنامه های نوروزی خود قرار دهید و از یکی از زیباترین پارک های شهر تهران دیدن کنید.

بهترین جاهای دیدنی تهران در کرونا در نوروز 1400 برای ورزش و تفریح

طبیعتا پارک ها تا زمانی افراد را سرگرم می کنند. اما پس از مدتی تکراری می شوند و افراد به دنبال جایی جدید و امن برای بازدید می باشند. اما اگر قصد دارید با بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 که برای تفریح و گردشگری مناسب اند آشنا شوید، توصیه می کنیم، لیستی که در مطالب زیر به آن ها اشاره شده است را مطالعه کنید. در ادامه، لیست کاملی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، که با بازدید از آن ها می توانید مدتی را به گردش و تفریح بپردازید، ذکر شده است. با آشنایی با این جاهای دیدنی می توانید بهترین اوقات خود را در این ایام سپری کنید و همچنین خاطره ای خوش را در این ایام به یادگار ثبت کنید.

1.    باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب تهران، یکی از بهترین گزینه ها برای ورزش کردن می باشد. در حقیقت این باشگاه، محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد دارد و شما می توانید با گذراندن چند ساعت در این پارک، تغییر چشمگیری را در روحیات خود مشاهده کنید. یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، باشگاه انقلاب است و این باشگاه، با ارائه گزینه ها و امکانات بسیار زیاد به کاربران خود، این امکان را به آن ها می دهد تا بتوانند بهترین اوقات خود را در این محیط بگذرانند. اگر هم قصد ورزش کردن ندارید، باز هم می توانید به این باشگاه بروید و در پیاده رو های زیبای این منطقه، از فضای بسیار زیبای اطراف لذت ببرید.

لازم به ذکر است که در باشگاه انقلاب، کافه ها و رستوران های متعددی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و در حالی که از مناظر اطراف خود لذت می برید، نوشیدنی های گرم و یا غذاهای محبوب خود را میل کنید. این باشگاه، گزینه ی بسیار مناسبی برای گذراندن اوقات و تغییر در حال و احوال است و به جرات می توان گفت که یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 برای تفریح و گردشگری است.

2.    بام تهران

بام تهران، از آن دسته جاذبه هایی است که کاملا مناسب برای گشت و گذار می باشد. این محدوده، با داشتن امکانات متعدد و همچنین دیدنی های بسیار زیاد، گزینه ی مناسبی برای تعویض حس و حال می باشد. اگر قصد دارید از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 دیدن کنید، توصیه می کنیم بازدید از بام تهران را از دست ندهید. در این منطقه، امکانات تفریحی به وفور یافت می شوند و هر طرف را که نگاه کنید، می توانید یکی از امکانات تفریحی را مشاهده کنید. علاوه بر این باید اشاره کنیم که بام تهران، دارای امکانات رفاهی متعددی مانند سرویس بهداشتی، کافه، رستوران، و بسیاری از امکانات دیگر می باشد.

لازم به ذکر است که می توانید به پیست اسکی توچال نیز بروید و با استفاده از تله کابین و تله سیژ به ایستگاه های بالایی که در میان رشته کوه های البرز قرار دارد و شما را تا ارتفاع آن نزدیک به 4000 متر می باشد. در ایستگاه 7 این مجموعه، طبیعتا با آب و هوایی بسیار سرد رو به رو می شوید و توصیه می کنیم اگر قصد سفر به این ایستگاه را دارید، لباس های مناسبی را با خود به همراه ببرید. یکی از جذابیت های این مجموعه، جاده تندرستی آن است. بی شک یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400، قدم زدن در جاده ی تندرستی مجموعه بام تهران و توچال می باشد. در نتیجه اگر قصد دارید از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 دیدن کنید، توصیه می کنیم بازدید از این مجموعه را از دست ندهید و بهترین خاطرات خود را در این مجموعه بگذرانید.

3.    پل طبیعت

پل طبیعت یکی از نماد های شهر تهران می باشد و بی شک یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 است. جالب است بدانید که این پل، دارای چشم انداز بسیار زیبایی می باشد و شما می توانید بر فراز بزرگراه شهید مدرس، به بازدید از شهر تهران بپردازید. از این جا، همه چیز مشخص است و حتی می توانید از فضای سبزی که در این منطقه وجود دارد نیز لذت ببرید. یکی از مهم ترین ویژگی های این جاذبه گردشگری، این است که طولانی ترین پل غیر خودرویی در ایران می باشد. به همین سبب، نه تنها این پل، پاتوق پایتخت نشینان است، بلکه توریستان و گردشگران بسیار زیادی نیز به این بوستان می آیند تا مدتی را در آن اقدام به گشت و گذار و بازدید از پل طبیعت با عظمت، و بخش های مختلف آن بپردازند.

البته باید اشاره کنیم که پل طبیعت، در عید نوروز، کاملا مناسب برای بازدید می باشد و اگر نگران حجم بسیار زیادی از گردشگران و مسافران هستید باید اشاره کنیم که یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 می باشد و عموما جمعیت بسیار زیاد و آن چنانی در آن وجود ندارد. این پل عظیم، دو بوستان آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر متصل کرده و همچنین از روی بزرگراه مدرس نیز عبود کرده است. علاوه بر این، امکانات رفاهی بسیار زیادی نیز در آن وجود دارد که از آن ها می توان به نیمکت، سرویس بهداشتی، نمازخانه، بوفه، کافه، رستوران، مسیر های پیاده روی، و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد. اگر تا به حال از پل طبیعت دیدن نکرده اید، توصیه می کنیم بازدید از آن را در برنامه ی نوروزی خود قرار دهید و از یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1400 دیدن کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.