آیا تا به حال به پارک ساعی رفته اید؟

بوستان ساعی یا پارک ساعی یکی از بوستان‌های زیبای عمومی تهران است که با مساحتی در حدود ۱۲ هکتار در خیابان ولیعصر واقع شده‌است. این بوستان به دلیل داشتن پرندگان دیدنی و موقعیت جغرافیایی همواره مورد بازدید پایتخت نشینان و همینطور مسافرین پایتخت بوده و هست.

معرفی پارک ساعی

محل این پارک در سال ۱۳۲۴ توسط مهندس کریم ساعی درخت‌کاری شد و در اختیار وزارت کشاورزی وقت قرار گرفت. سرانجام ایده طراحی اصلی پارک در دهه ۴۰ شکل گرفت و این پارک در سال ۱۳۴۲ با طراحی حسین محجوبی ساخته شد. تکمیل مراحل طراحی و ساخت پارک بین سال‌های ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ ادامه یافت.

ویژگی ها و پوشش گیاهی

پوشش گیاهی پارک بسیار متنوع است و از میان آن‌ها می‌توان به چنار، کاج تهران، سرو شیرازی، سرو نقره‌ای، سرو بادبزنی، سرو تبری، برگ ‌بو، افرا، نارون‌، سدروس‌، ماگنولیا، یاس وحشی‌، ژنیگو، زالزالک، گردو و سیب اشاره کرد.
قسمتی از پارک نیز به باغ ژاپنی معروف است که پرندگان آبزی هم در آن نگه‌داری می‌شوند. در قسمت حیات‌وحش پارک، حیوانات دیگری نیز نگهداری می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به خرگوش٬ قوچ، غاز٬ قو٬ مرغابی٬ سنجاب٬ طوطی وحشی و طاووس اشاره نمود.
این پارک دارای شش ورودی است و در پی توسعه و تجهیز بوستان، بناهایی مانند جوی، برکه، آبشار و زمین بازی درست شده‌اند و در طراحی این پارک تلاش شده که بیشتر حرکت‌های موجود، اسلیمی باشند تا یک نوع اختلاف سطح بوجود بیاید و از پله‌ تا حد ممکن استفاده نشود.

یکی از مهم ترین و زیباترین ویژگی های این پارک وجود گربه های متعدد در آن است. اگر به بازدید از این پارک بروید مشاهده خواهید کرد که تعداد زیادی گربه در این پارک وجود دارد و در آن به خوبی زندگی می کنند. حتی افراد زیادی برای این موجودات زیبا غذا می آورند و به آنها رسیدگی می‌کنند.

امکانات پارک ساعی

با توجه به اینکه این پارک محبوبیت زیادی در میان مردن دارد و افراد زیادی به بازدید از این پارک می آیند، امکانات تفریحی  رفاهی زیادی در آن تعبیه شده است. از این امکانات می توان به امکانات ورزشی آن ااره کرد. در پارک ساعی امکانات ورزشی زیادی از جمله: زمین والیبال، رمین بازی بسکتبال، زمین اسکیت، تنیس روی میز، و … وجود دارد. همچنین از امکانات رفاهی این پارک می توان به سرویس بهداشتی، آلاچیق ، نیمکتهایی برای نشستن، و … وجود دارد.
در پارک ساعی امکانات تفریحی زیادی برای کودکان نیز تعبیه شده تا اوقات خوشی برای آنان فراهم شود. پیشنهاد می کنم بازدید از این پارک را در برنامه های خود قرار دهید و با فرزندان و خانواده تان به بازدید از این پارک بروید. یقینا خاطرات خوشی را در این پارک رقم خواهید زد.

راهنمای دسترسی محلی

پارک ساعی از یک سو به خیابان ولیعصر و از یک سو به خیابان وزرا ختم می‌شود.
یکی از وسایل نقلیه مناسب برای رسیدن به پارک ساعی خطوط اتوبوس یا همان بی.آر.تی تجریش به راه آهن می باشد.
مسیر ۱ از سمت جنوب:
اتوبوس:از سمت جنوب و مرکز شهر و سوار شدن اتوبوس های BRT خط ۷ (توجه داشته باشید سوار اتوبوس های چهار راه پارک وی و یا تجریش شوید.) و پیاده شدن در ایستگاه پارک ساعی یا آبشار
مسیر ۲ از سمت شمال:
اتوبوس:از سمت شمال سوار شدن اتوبوس های BRT خط ۷ (توجه داشته باشید سوار اتوبوس های چهار راه پارک وی و یا تجریش شوید.) و پیاده شدن در ایستگاه پارک ساعی یا آبشار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.