آدرس فرهنگستان هنر تهران کجاست؟

فرهنگستان هنر یکی از جاهای فرهنگی تهران است که در خیابان طالقانی قرار دارد. این مجموعه بیشتر به‌خاطر حفظ میراث و هنر اسلامی تاسیس شده است و ساختمان‌های با کاربرد مختلف دارد. تا جایی که هر یک از این ساختمان‌ها در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش و ادبیات نمایشی، معماری و شهرسازی، سینما، چند رسانه‌ای، هنرهای سنتی و صنایع دستی فعالیت دارند.
افراد معروفی مثل داریوش مهرجویی، مجید مجیدی، مجتبی رحماندوست، علی نصیریان و محمود فرشچیان از اعضای دائمی فرهنگستان هنر بودند تا از میراث به‌جا مانده نگهداری کنند. الان با فوت بعضی از این افراد شناخته شده قطعا هنرمندان جدیدی جایگزین شدند تا میراث فرهنگی و هنری ایران را حفظ کنند.
پس امروز در تهران مبله همراه ما باشید تا مسیرهای دسترسی و آدرس فرهنگستان را دقیق بدانید. بعد از آن هم چرخی در ساختمان‌‌ها، کتابخانه و فروشگاه فرهنگستان هنر بزنیم.


چطور به فرهنگستان هنر برویم؟

فرهنگستان هنر در طولانی‌ترین خیابان تهران یعنی خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی و پلاک ۱۵۵۲ قرار دارد. از آنجا که فرهنگستان در محدوده طرح ترافیک تهران است بهتر است شما از وسایل نقلیه عمومی مترو و اتوبوس استفاده کرده و به آنجا بروید.

فروشگاه فرهنگستان هنر

منبع عکس وب سایت فرهنگستان هنر

  • دسترسی با مترو

ایستگاه مترو تئاتر شهر از نزدیکترین ایستگاه‌های خط مترو تهران به فرهنگستان هنر است. شما در ایستگاه از قطار پیاده شوید و پس از بیرون آمدن از ایستگاه با چند دقیقه پیاده‌روی به‌سمت شمال در خیابان ولیعصر به اینجا می‌رسید.
هر چند ایستگاه مترو دیگری هم در نزدیکی فرهنگستان هنر قرار دارد، ایستگاه مترو میدان ولیعصر در خط ۳ مترو تهران است. شما پس از بیرون آمدن از این ایستگاه، با پیاده‌روی به‌سمت جنوب به فرهنگستان می‌رسید.

  • دسترسی با اتوبوس

اگر بخواهید با اتوبوس راهی این فرهنگستان تهران شوید باید سوار اتوبوس‌های BRT مسیر راه‌آهن به پارک‌وی شوید و در ایستگاه تقاطع طالقانی و ولیعصر از اتوبوس پیاده شده و به فرهنگستان بروید. توجه کنید که ایستگاه طالقانی در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر، یک ایستگاه پس از ایستگاه چهارراه ولیعصر است.

روی نقشه ببینید!
آدرس فرهنگستان هنر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hamed shahbazi

بیشتر بخوانید: با نقشه مترو تهران، چهارگوشه تهران را به هم بدوزید


اگر به تهران آمده‌اید و دسترسی به مراکز اداری و تجاری قلب تهران که بیشتر در خیابان فاطمی، میدان ولیعصر و خیابان طالقانی هستند، برای شما مهم است، اقامت در واحدهای دو خوابه نوفل لوشاتو و یا به اصطلاح حافظ تهران مبله دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید.
این واحد مبله مجهز به آشپزخانه کامل، سرویس خواب راحت و تمیز، مبلمان و سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی است. شما می‌توانید بدون محدودیت زمانی و تعداد نفرات برای رهن و اجاره کوتاه مدت و بلندمدت آنجا را انتخاب کنید.


اسم ساختمان‌های داخل فرهنگستان هنر چیست؟

در فرهنگستان هنر تهران ساختمان‌های زیادی هستند که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارند. اینجا شما می‌توانید از ساختمان مرکزی که بخش‌هایی مثل تالار باربد، ایران، کارگاه آموزشی صنیع الملک، استودیو، اتاق جلسات، رواق هنر و تالار همایش‌ها استفاده کنید. 

کارگاهه های آموزشی فرهنگستان هنر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس amin seyyedi

ساختمان موسسه فرهنگی هنری صبا، مجموعه فرهنگی هنری آسمان، موزه هنرهای معاصر فلسطین، مرکز هنرپژوهی نقش جهان، كتابخانه تخصصی‌، مركز تاليف، ترجمه و نشر آثار هنری و پژوهشكده هنر هم از دیگر ساختمان‌هایی هستند که هر کدام کاربرد خودشان را دارند.
ناگفته نماند که این ساختمان‌ها در طول روز مراجعه‌کننده‌های زیادی دارند.
تازه خیلی از بازدیدکنندگان هم بعد از گالری گردی و یا خرید کتاب‌های هنری دقایقی در کنار حوض دلنشین فرهنگستان می‌نشینند. همین نشستن کوتاه می‌تواند شما را برای چند دقیقه هم که شده از آن‌ همه شلوغی خیابان طالقانی دور کند.
البته اینجا را می‌توان میعادگاه هنرمندان دانست. چون شما اگر در حوزه هنر و فرهنگ باشید می‌توانید با علاقه‌مندان و هنرمندان به هنر گپ بزنید.

کیمیای هنر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس amin seyyedi

بیشتر بخوانید: گالری های هنری تهران، سکویی برای نمایش آثار هنرمندان


معماری فرهنگستان هنر مربوط به چه دوره‌ای است؟

معماری بنای فرهنگستان بیشتر از دوره پیش از اسلام و پس از اسلام الهام گرفته شده. تا جایی که با کمی دقت در طراحی و ستون‌های این مجموعه فرهنگی می‌توانید نشانه‌های معماری دوره هخامنشی، ساسانی و اسلامی را باهم در یکجا ببینید.


در کتابخانه فرهنگستان هنر چه کتاب‌های را می‌فروشند؟

کتابخانه فرهنگستان هنر به‌صورت تخصصی در زمینه کتاب‌های هنری فعالیت دارد. تا جایی که شما اگر به فروشگاه فرهنگستان هنر بروید، همه کتاب‌های هنری را با قیمت خوب و گاهی ارزان می‌توانید بخرید.
البته یکی از نکات مثبت کتابخانه فرهنگستان هنر تهران این است که هر کتابی با چاپ قدیم و جدید اینجا پیدا می‌شود. همین دلیلی شده
قیمت کتاب‌ها بسیار ارزان‌تر از جاهای دیگر باشد.
راستی اگر علاقه‌مند به مطالغه در زمینه هنرهای به زبان لاتین باشید، در طبقات بالایی و مخزن کتابخانه‌ این کتاب‌ها هستند. شما در این بخش می‌توانید کتاب‌های هنری مختلف مثل هنرهای تجسمی، معماری و شهرسازی، موسیقی، ادبیات نمایشی، سینما و … را به زبان‌های لاتین پیدا کرده و مطالعه کنید.

کتابخانه فرهنگستان هنر

منبع عکس وب سایت فرهنگستان هنر

بیشتر بخوانید: فرهنگسرای اشراق از فعال‌ترین فرهنگسراهای تهران


ساعت کاری و راه‌های ارتباطی با فرهنگستان

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲.

ساعت بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت۸:۳۰ تا ۱۴ بعدازظهر.

هزینه ورودی: رایگان

وب سایت: www.honar.ac.ir

صفحه اینستاگرام: artacademy_ir 

فرهنگستان هنر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Zereshkz Ir

بیشتر بخوانید: شعب ارزی ریالی، حساب‌ بانکی بدون مرز در تهران


اگر قبلا سابقه حضور در بخش‌های مختلف فرهنگستان هنر داشته‌اید برایمان از تجربه‌های خود بگویید. اینکه این مرکز فرهنگی تهران را چطور دیدید؟ آیا به کتابخانه و ساختمان‌های آنجا سر زدید؟ چه آثار هنری اینجا برایتان دیدنش جذاب بود؟ راستی از حیاط زیبا و فروشگاه فرهنگستان خاطره‌ و یا خریدی داشتید؟ اگر از این مجموعه عکس یادگاری دارید آن را با ما و خوانندگان تهران مبله هم به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

آدرس فرهنگستان هنر کجای تهران است؟
این مجموعه فرهنگی تهران در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، پلاک ۱۵۵۲ قرار دارد.
فرهنگستان هنر در چه زمینه‌های هنری فعالیت می‌کند؟
هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش و ادبیات نمایشی، معماری و شهرسازی، سینما، چند رسانه‌ای، هنرهای سنتی
و صنایع دستی فعالیت دارد.
نزدیکترین مترو به فرهنگستان هنر کدام ایستگاه است؟
ایستگاه مترو تئاتر شهر و ایستگاه میدان ولیعصر از نزدیکترین مترو‌ها برای رفتن به فرهنگستان هستند.
با کدام اتوبوس‌ها می‌توان به فرهنگستان هنر تهران رفت؟
اتوبوس‌های BRT مسیر راه‌آهن به پارک وی شما را به فرهنگستان هنر می‌رسانند. کافی در ایستگاه تقاطع طالقانی و ولیعصر از اتوبوس پیاده شوید و به این مجموعه بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.