کافه های معروف تهران، اول بخوانید بعد بروید

کافه های معروف تهران همان کافه‌هایی هستند که اغلب تهرانی‌ها هم اسم‌شان را شنیده‌اند و هم بارها در هر کدام از آن‌ها جمع شده‌اند. کافه‌هایی که اغلب بدون این‌که جزئیات‌شان را بدانیم و یا درباره ویژگی‌های خاص هر کدام حرف بزنیم، به پاتوقی برای دورهمی‌هایمان تبدیل شده‌اند.

اما دانستن جزئیات کافه های معروف تهران می‌تواند هم دلیل معروف شدن آن‌ها را روشن کند و هم انتخاب‌ یکی از بین چند تا را آسان‌تر. اگر دوست دارید کافه‌های معروف تهران را بشناسید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


کافه لمیز، جایی محبوب و همیشگی برای قهوه‌خورهای پایتخت

کافه لمیز اولین شعبه‌اش را در سال ۱۳۸۸ در شهر تهران باز کرد. آن روزها کافه لمیز فقط می‌خواست فضایی ایجاد کند تا آدم‌ها بتوانند در آن چای بنوشند و گپ بزنند. کافه لمیز تجریش قدیمی‌ترین شعبه این برند است. اما امروز آدم‌ها از هر جای شهر که باشند به نزدیک‌ترین شعبه کافه لمیز سر می‌زنند. طراحی و دکور این کافه در شعبه‌های مختلفش به‌هم شبیه‌اند و انگار با همین شباهت است که حس‌وحال کافه لمیز به همه شعبه‌هایش منتقل می‌شود. چه به کافه لمیز انقلاب بروید، چه به کافه لمیز میرداماد. انگار این میزها و صندلی‌ها با آن دکور و قفسه‌های خاکستری به آدم این احساس را می‌دهند که این‌جا یک کافه واحد است و فقط آدم‌هایی که به آن سر می‌زنند، تغییر می‌کنند.

محبوبیت و شهرت کافه لمیز به جایی رسید که دست‌اندرکاران آن تصمیم گرفتند بیرون از شهر تهران هم شعبه‌هایی افتتاح کنند. کافه لمیز قم در مجتمع بین راهی مهر و ماه و کافه لمیز اصفهان در خیابان استانداری قرار دارد و این‌جور که مدیران کافه لمیز گفته‌اند، قرار است شعبه جدید کافه لمیز در کیش هم افتتاح شود.

بیش‌تر طرفداران کافه لمیز به‌خاطر قهوه‌هایش به آن سر می‌زنند. بعضی‌ها هم می‌گویند هر کسی به قهوه علاقه نداشته باشد، اگر فقط یک بار قهوه‌های لمیز را بنوشد، بعد از آن حتما به یک قهوه‌خور حرفه‌ای تبدیل می‌شود.

اطلاعات کافه لمیز تجریش

آدرس: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ملکی (سعدآباد)، پلاک ۶

ساعت کاری: ۷:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۸۵۱۸۷۶

صفحه اینستاگرام: lamizcoffee


کافه نادری، در کافه های معروف تهران غرق در تاریخ شوید

کافه نادری از آن کافه‌هایی است که حتی اگر خودتان نرفته باشید و از نزدیک آن را ندیده باشید، حتما توی فیلم‌های قدیمی اسم و نشانی از آن دیده و شنیده‌اید. داستان‌های زیادی درباره این کافه و آدم‌هایی که در آن جمع می‌شدند، وجود دارد.

مثلا می‌گویند بعضی از نویسنده‌های مشهور پشت میزهای کافه نادری جمع می‌شدند و درباره ادبیات حرف می‌زدند. حتی جهانگیر هدایت، برادرزاده صادق هدایت گفته است که عمویش بوده که در ابتدا پای نویسنده‌ها را به کافه‌ نادری باز کرده. او در جایی گفته وقتی که صادق هدایت به ایران برگشت و در یکی از اتاق‌های خانه پدر‌ی‌اش ساکن شد، نمی‌توانست دوستان هنرمند خودش را به خانه پدری دعوت کند. برای همین به رسم آنچه در فرهنگ اروپایی دیده و تجربه کرده بود، دوستانش را به کافه دعوت می‌کرد.

از همان زمان بود که کافه‌نشینی هنرمندان در ایران مرسوم شد. انگار حسی که صادق هدایت و گروه دوستان نویسنده و روشنفکرش به کافه نادری برده بودند تا امروز در این کافه جریان دارد. همین که آدم پایش را توی کافه می‌گذارد، فضای سنتی کافه نادری جذبش می‌کند. دیوار رنگی کافه هم که امروز پر از قاب عکس‌های کوچک و بزرگ از هنرمندان معاصر ایران است، این گفته را به خوبی تأیید می‌کند.

این کافه در سال ۱۳۰۶ در خیابان جمهوری تأسیس شده. آن روزها نام این خیابان، خیابان نادری بود و وقتی آدم‌ها درباره کافه نادری حرف می‌زدند، می‌توانستند به راحتی حدس بزنند که محدوده این کافه کجای شهر تهران است. این کافه در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی هم ثبت شده.

یکی از خوبی‌های کافه نادری این است که می‌شود در آن هم چای و قهوه سفارش داد و هم غذا. این غذاها می‌توانند جای یک وعده کامل را بگیرند و حجم‌شان هم آن‌قدری هست که آدم‌های پراشتها را هم سیر کند.

اطلاعات کافه نادری

آدرس: تهران، ضلع شرقی پل حافظ، بین تقاطع خیابان جمهوری و خیابان فردوسی

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۷ شب

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۲۰۷۹۱

صفحه اینستاگرام: nadericafe

کافه نادری تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehrzad Mehrvarz

بیشتر بخوانید: کافه های خاص تهران را از کجا پیدا کنیم؟


کافه آپ‌آرت‌مان، اینجا یک کافه معمولی نیست

کافه آپ‌آرت‌مان می‌تواند ترکیبی باشد از هنر و دورهمی در یک آپارتمان خودمانی. در کافه آپ‌آرت‌مان اما به‌جز خاص بودن نامش، می‌توان خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های خاصی هم پیدا کرد.

آن روزهای اول که کافه آپ‌آرت‌مان باز شده بود، صاحبان کافه یعنی پگاه آهنگرانی و سجاد افشاریان دو هنرمند معروفی بودند که آدم‌ها به‌خاطر نام‌شان به کافه سر می‌زدند. اما امروز این کافه در بین فهرست کافه های معروف تهران جای مشخصی برای خودش باز کرده و دیگر متکی به نام صاحبانش نیست. هر چند که هنوز هم می‌توانید خیلی از هنرمندهای معاصر تهران را در این کافه ببینید. از نویسنده‌ها گرفته تا بازیگران تئاتر و اهالی موسیقی.

کافه آپ‌آرت‌مان در طبقه همکف یک مؤسسه فرهنگی و هنری قرار گرفته. به همین دلیل در اغلب ساعات روز مشتری دارد. مثلا گاهی که آدم‌ها برای خرید کتاب از کتابفروشی دی به این ساختمان سر می‌زنند و وقتی کتاب‌های موردنظرشان را تهیه کردند، در مسیر برگشت توی کافه می‌نشینند و خستگی در می‌کنند.

در این کافه وعده صبحانه هم سرو می‌شود و می‌توانید صبح‌تان را در کافه آپ‌آرت‌مان شروع کنید. حتی اگر برای وعده صبحانه به کافه نرفته‌اید، باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که شیرینی‌های موجود در کافه را امتحان کنید. شما می‌توانید این شیرینی‌های تازه که در شیرینی پراگ به صورت روزانه درست می‌شوند را جداگانه هم سفارش بدهید و بدون اینکه توی کافه بنشینید، با خودتان ببرید.

اطلاعات کافه آپ‌آرت‌مان

آدرس: تهران، خيابان كريمخان، خيابان ايرانشهر، خيابان كلانترى، پلاك ۴۸

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۲ شب

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۶۶۷۲۲

صفحه اینستاگرام: cafe_upartmaan


کافه روحی باغ نگارستان، در کافه های معروف تهران با عشق غذا بخورید

کافه روحی هم از آن اسم‌های شناخته‌شده‌ای است که چند تا شعبه در سطح شهر تهران دارد. ولی اغلب آدم‌ها وقتی اسم کافه روحی را می‌شنوند یاد باغ نگارستان و حال‌وهوای خوب آن می‌افتند. درختان بلند و قدیمی باغ با صدای پرنده‌ها و آن بنای کوچک وسط باغ که آدم را یاد حافظیه شیراز می‌اندازد انگار به اسم کافه روحی پیوست شده. شعار این مجموعه هم جمله جالبی است که می‌گوید: «با عشق بخورید». البته وقتی همه این جزئیاتی که گفتیم کنار هم جمع شوند، دیگر با عشق خوردن و با عشق نوشیدن اتفاق عجیبی نخواهد بود.

کافه روحی معمولا شلوغ و پرمشتری است. مخصوصا اگر بهار و تابستان به این کافه بروید، ممکن است نتوانید توی حیاط باغ نگارستان بنشینید. هوای خنک باغ در فصل‌های گرم یکی از دلایلی‌ است که آدم‌ها را به کافه روحی می‌کشاند. اما فضای داخل کافه هم با آن چیدمان سنتی که آدم را یاد دوران قاجار می‌اندازد، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در فضای داخل کافه هم معمولا پنجره‌ها باز هستند و می‌توانید نمایی از باغ را ببینید.

بیش‌تر آدم‌ها نوشیدنی‌های سنتی کافه روحی را دوست دارند. این نوشیدنی‌ها از ترکیب عرقیات گیاهی تازه، زعفران و گلاب و گل محمدی درست می‌شوند و به جز طعم خوشمزه‌ای که دارند، عطرشان باعث می‌شود که آدم برای خوردنش کمی تأمل کند، کمی لیوان را توی دست بگیرد و عطرش را به مشام بکشد.

اطلاعات کافه روحی باغ نگارستان

آدرس: تهران، ميدان بهارستان، خيابان دانشسرا، خيابان شريعت مدار رفيع، باغ نگارستان

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۸:۳۰ شب

شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۹۱۰۸۰

صفحه اینستاگرام: rouhi.group

کافه روحی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Khatereh Moghadam

بیشتر بخوانید: معرفی زیباترین باغ موزه های تهران


وی کافه فلسطین، کافه‌ای شبیه به زندگی روزمره آدم‌ها

برای آدم‌هایی که عاشق خیابان فلسطین تهران هستند و دل‌شان می‌خواهد غروب‌های پاییز در راسته این خیابان قدم بزنند، وی کافه می‌تواند پاتوق خوبی باشد. روزهایی که ویکافه هنوز در قلهک و پاسداران شعبه نداشت و شاید به اندازه امروز معروف نشده بود، سقف بلند سالن کافه با طراحی و چیدمانی خاکستری رنگ باعث می‌شد که آدم‌ها جذب فضای کافه شوند.

در فضای این کافه همه‌چیز نه خیلی پر زرق و برق است و نه دودی و غبار گرفته. فضای سالن ویکافه شبیه زندگی روزمره آدم‌ها است که در آن هر اتفاقی می‌تواند بیفتد. اتفاق‌هایی که شاید خیلی عالی و معرکه نباشند ولی باعث می‌شوند که به آدم خوش بگذرد. درست مثل احساسی که پشت میزهای ویکافه به آدم دست می‌دهد.

امروز شعبه‌های دیگر این کافه هم برای کافه‌روها شناخته شده‌اند و خیلی‌ از اهالی منطقه پاسداران به جای این‌که به خیابان فلسطین بیایند، در وی کافه پاسداران وقت می‌گذرانند.

به‌جز قهوه و بقیه نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های معمول می‌توان در منوی وی کافه خوردنی‌های متفاوتی پیدا کرد. مثلا آنترومه دسری است که در این کافه سرو می‌شود و با موس شکلات و فندق و روکشی از شکلات تلخ با دانه‌های بادام درست می‌شود. این دسر را اغلب همراه با قهوه سفارش می‌دهند تا ترکیب شکلاتی آن تلخی قهوه را کم کند.

ویکافه فلسطین یک گالری هم دارد که اسمش ویگالری است. در این گالری رویدادها و نشست‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و خیلی‌ها بعد از تمام شدن رویداد برای نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه به ویکافه می‌روند. معمولا اخبار برگزاری این رویدادها در صفحه اینستاگرام ویکافه هم اطلاع‌رسانی می‌شود.

اطلاعات ویکافه فلسطین

آدرس: تهران، خیابان فلسطین، بالاتر از خیابان انقلاب، نبش خیابان نایبی

ساعت کاری: ۸:۳۰ صبح تا ۱۱ شب

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۷۶۰۴۱

صفحه اینستاگرام: vcafe.tehran

بیشتر بخوانید: پارک های پیاده روی تهران کدامند؟


کافه کوچه یوسف‌آباد، حس صمیمیت و مهربانی کوچه در کافه های معروف تهران

محله یوسف‌آباد تهران از آن محله‌هایی است که به تنهایی برای پیاده‌روی و خیابان‌گردی یک پیشنهاد جذاب محسوب می‌شود. چه برسد به این‌که قرار باشد در کنار محله‌گردی به کافه‌ای معروف در این محله هم سر بزنید. کافه کوچه در سال ۱۳۸۶ باز شده و از همان سال‌ها تا امروز با محیط کوچک و دنجی که دارد طرفداران و مشتری‌های خودش را پیدا کرده. به‌جز اهالی محله، آدم‌هایی به این کافه سر می‌زنند که به دنبال کافه‌های دنج تهران می‌گردند و دلشان می‌خواهد در فضایی به دور از شلوغی شهر قهوه بنوشند یا خوردنی موردعلاقه‌شان را صرف کنند.

وقتی آدم‌ها پشت میزهای کوچک و چوبی کافه کوچه می‌نشینند و از هر گوشه کافه نجوای حضور آدمی به گوش می‌رسد، آدم یاد کوچه‌ پررونقی می‌افتد که همسایه‌هایش با هم صمیمی و مهربانند. پیشخوان کافه کوچه طرحی از آجرهای سه سانتی دارد که خانه‌های قدیمی را با آن‌ها می‌ساختند و نشان‌دهنده نام و هویت کافه است. شاید اگر کوچه برایتان جایی برای رفتن و آمدن نباشد و به آن مثل محلی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران نگاه کنید، از انتخاب اسم این کافه متعجب نشوید.

در منوی نوشیدنی‌های کافه کوچه می‌توانید دمنوش‌های ارگانیک و طبیعی را هم پیدا کنید. دمنوش نعنا مراکشی، دمنوش گرس لمون جنجر و دمنوش اپل سینامون از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های این قسمت از منوی کافه هستند. اگر تا قبل از ساعت یک به کافه بروید هم می‌توانید صبحانه سفارش بدهید. انواع صبحانه‌های موجود در منو کافه شامل صبحانه انگلیسی، صبحانه ایرانی، کراسان نیمرو، کراسان شکلات و چند مدل صبحانه دیگر است که تقریبا همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

اطلاعات کافه کوچه یوسف‌آباد

آدرس: تهران، محله یوسف‌آباد، خیابان بیستون، بین خیابان شانزدهم و هجدهم

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۲۸۶۸۷

صفحه اینستاگرام: cafekoocheh

کافه کوچه یوسف آباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Shiva

بیشتر بخوانید:‌ پارک شفق تهران نامی آشنا برای اهالی یوسف‌آباد


کافه تاریخ، از کافه های معروف تهران که شما را به دیدن تاریخ دعوت می‌کند

کافه تاریخ کافه‌ای است که شما را به دیدن تاریخ هم دعوت می‌کند. احتمالا احساس خاصی به شما دست می‌دهد اگر موقع نوشیدن یک نوشیدنی خنک احساس کنید که در یک موزه هستید و می‌توانید لحظاتی از تاریخ را تماشا کنید.

کافه تاریخ یک حیاط کوچک دارد و فضای داخل آن به مهمانان حس بودن در موزه را می‌‌دهد. روی دیوارهای این کافه پر از عکس‌های قدیمی است و اگر به تاریخ علاقه‌مند باشید حتما می‌توانید داستان و روایت هر عکس را کشف کنید. مثلا یکی از دیوارهای کافه پر از تکه‌های روزنامه است که متعلق به سرتیترهای مهم روزنامه‌های صد سال گذشته‌اند. یک دیوار هم پر از اسکناس و دیوار دیگری پر از نشان‌های افتخار ایران در دوره‌های تاریخی مختلف است.

اسامی بعضی از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های کافه تاریخ هم از بین اسامی قدیمی انتخاب شده. مثلا اسم یکی از نوشیدنی‌های خنک کافه دلبر است که با ترکیبی از ریحون، بلک بر و کرن بری درست می‌شود. بین خوردنی‌ها هم می‌شود بشقاب موزه را پیدا کرد که در وعده صبحانه سرو می‌‌شود و شامل املت پنیر، بیکن، سوسیس، پوره سیب‌زمینی، گوجه گیلاسی، زیتون به همراه نان سنگک و چای است.

اطلاعات کافه تاریخ

آدرس: تهران، وصال شیرازی، نرسیده به بلوار کشاورز، بالاتر از ایتالیا، کوچه مریم، پلاک ۵

ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۹۷۲۲۹

صفحه اینستاگرام: cafetarikh.ir

بیشتر بخوانید: رستوران های خاص تهران، خوردنی‌هایی که تمامی ندارد


کافه های معروف تهران خیلی زیاد هستند. اصلا تهران شهر کافه‌هاست. شما در بین این کافه‌ها کدام کافه‌ را برای قرارهای مهم کاری و شخصی انتخاب می‌کنید؟ کدام کافه‌ها به نظرتان متفاوت و زیباست و یا غذاهای جالب و هیجان‌انگیزی دارد؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را برای ما بنویسید و تا ما مطالب شما در یادداشت‌های خود استفاده کنیم تا لیست مافه‌های معروف تهران تکمیل شود.


کافه های معروف تهران کجاست؟
در سراسر تهران کافه های زیادی وجود دارد که بسته به سلیقه شما می‌تواند انتخابی خوبی برایتان باشند، کافه‌هایی مثل کافه لمیز، کافه نادری، کافه کوچه، کافه تاریخ و کافه روحی از بهترین کافه های تهران هستند.
کافه های سنتی تهران کدام است؟
 کافه نادری، کافه روحی و کافه تاریخ شما را به سفر در تاریخ می‌برند.
بهترین کافه معروف تهران برای صبحانه کدام است؟
کافه تاریخ، کافه کوچه و کافه روحی را می‌توانید برای خوردن یک صبحانه بی‌نطیر در تهران انتخاب کنید.
نوستالژیک‌ترین کافه‌ های معروف تهران کدامند؟
کافه نادری و کافه روحی باغ نگارستان از قدیمی‌ترین و نوستالژیک‌ترین کافه‌های تهران هستند که یادگاری‌ها و داستان‌های زیادی برای گفتن دارند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.