کافه های خاص تهران را از کجا پیدا کنیم؟

این روزها بیشتر دورهمی‌های ما در کافه‌ها برگزار می‌شوند. ممکن است بعضی وقت‌ها برای دیدارهای دوستانه به کافه های خاص تهران برویم و یا برای برگزاری مناسبت‌های خاص مثل تولد و سورپرایز های دیگر. البته گاهی کافه‌ها را برای قرارهای کاری انتخاب می‌کنیم و بعضی وقت‌ها هم برای قرارهای عاشقانه. خلاصه که در بین همه‌ این دیدارها و دورهمی‌ها، بعضی‌هایشان هستند که برای ما از بقیه مهم‌تر هستند. با این حساب به دنبال کافه‌ های خاص تهران هستیم تا این دیدار برای ما خاطره ساز باشد.


معرفی لیستی از بهترین کافه های خاص تهران 

اینجا یک لیست از خاص ترین کافه های تهران را برای شما پیشنهاد می‌دهیم تا برای قرارهای خاص و مهم به سراغشان بروید.

  • کافه قصر یخ

مثل اینکه گرما در بسیاری از جاهای دنیا خیلی طاقت فرسا بوده که مجبور شدند یک کافه از جنس یخ بسازند. ایران هم به دلیل تنوع جغرافیایی در ساخت کافه‌های یخی بی‌نصیب نمانده است و کافه قصر یخ را در تهران برای ایجاد فضایی متفاوت برای علاقه‌مندان به کافه های خاص تهران ساخته است.

البته شاید اسم این کافه را در تهران کمتر شنیده باشید و یا اصلا یه آنجا نرفته‌ باشید. در این حالت شاید تصورتان از آن کمی فرق داشته باشد، پس بیایید ببینیم داستان این کافه یخی چیست. اینجا اولین چیزی که با گفت این است که دوستان نترسید، همه جای کافه قصر یخ، یخی نیست.

طوری که شما وقتی وارد کافه می‌شوید، خبری از یخ و برف و سرما نیست، بلکه با یک کافه عادی و خوش‌سلیقه روبه‌رو هستید اما باید گفت پشت دیوارهای این کافه معمولی یک قطب مخفی وجود دارد. حالا انتخاب دست خودتان است که در بخش عادی بشینید با به بخش یخی بروید.  ولی اگر بخواهید به بخش یخی کافه بروید، باید ورودی پرداخت کنید.

شاید بپرسید چرا باید برای ورود به بخش یخی کافه قصر یخ ورودیه بپردازیم؟ خب راستش را بخواهید نگه‌داشتن دیوارها و میزهای یخی در دمای منفی شش درجه آن هم در تمام فصول سال، کار چندان آسانی نیست و هزینه دارد. پس هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید برای تامین مخارج این اتاق یخی است.

ساعات کاری کافه قصر یخ هر روز از ساعت ۱۰ صبح شروع شده و  تا ۱۰:۳۰ شب ادامه دارد.

آدرس و شماره تلفن کافه قصر یخ: تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، روبروی مرکز خرید میلاد نور، نبش مسجد جامع شهرک غرب

02188377015

قصر یخ از کافه های خاص تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahnaz Shaker

روی نقشه ببینید!

  • کافه ویکولو

کافه ویکولو از کافه های خاص تهران است که در محیط دنج و جذاب برج مدرن الهیه قرار دارد. طراحی این کافه برای همه در لحظه ورود تداعی کننده کوچه پس کوچه‌های ایتالیا در ایران است.
کوچه‌های قدیمی که در پس هر پیچ آن گویی دنیایی شگفت انگیز نهفته است که شما را غرق در این فضا می‌کند. در هر گوشه کافه ویکولو میز و صندلی و چترهای رنگی همراه با مردمانی خوشحال و شادمان می بینید.
راستی این کوچه‌ها که به آنها ویکولو هم می‌گویند،‌ به قدری جذاب هستند که آوازه‌شان به جای جای دنیا هم رسیده است. کافه ویکولو در بیشتر اوقات پر از تهرانی‌های کافه دوست است.
پس یادتان باشد برای اینکه در این کافه خاص تهران معطل نشوید یا باید از قبل رزرو کنید و یا اینکه چند دقیقه ای به انتظار بشینید. حالا برای یک بار هم که شده سری به کافه ویکولو بزنید و تجربه‌ای بی نظیر از اروپاگردی را آنجا داشته باشید.
آدرس و تلفن کافه ویکولو تهران: الهیه، خیابان آفریقای شمالی، مجتمع مدرن الهیه، رویال فلور
02126205966

  • کافه کاوالی تهران

کافه رستوران کاوالی تهران با طراحی لوکسش بهترین فضا را برای جمع‌های خاص و دونفره شما فراهم کرده است. اگر اهل کافه گردی باشيد همیشه اسم کافه کاوالی را در بین بهترین کافه های خاص و شیک تهران پیدا خواهید کرد.
شما با دیدن کافه کاوالی در نگاه اول به یاد کافه‌های شیک و خاص اروپایی می‌افتید. شاید اولین دلیل آن مربوط به طراحی رنگ طلایی مشکی کافه می‌شود که نمایی لوکس و لاکچری بودن را به کاوالی می‌دهد. 

البته به یاد داشته باشید که فضای بزرگ کاوالی جان می‌دهد برای قرارها و مهمانی‌های مهم کاری و خانوادگی. اگر می‌خواهید آدم‌های مهم و خاص خود را به یک شام مفصل دعوت کنید، حتما کافه رستوران کاوالی را گوشه ذهنتان داشته باشید.

چرا که منوی کاوالی یک منوی همه چیز تمام است. شما در این منو می‌توانید هر نوع خوراکی که دوست دارید را پیدا کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در کافه کاوالی بیشتر سراغ غذاهای بین‌المللی بروید تا از طعم‌های متنوع‌ و دلچسب این غذاها لذت ببرید.
آدرس و تلفن کافه رستوران کاوالی: تهران، سعادت آباد، فرحزاد شمالی، پلاک 25

02122114976

کافه کاوالی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس aghil shirin

روی نقشه ببینید!

  • کافه راستگو

کافه راستگو جایی است که بیش از هر چیزی به باریستا و قهوه‌های حرفه‌ایش معروف است و شاید به همین خاطر در لیست کافه های خاص تهران قرار گرفته است.

البته بعضی‌ها دوست دارند کافه‌ای که می‌روند از نظر نورپردازی و همین طور طراحی داخلی کمی تاریک و دنج باشد. حسی که طراحی کافه راستگو به مشتریان می‌دهد از همین جنس است.

مثلا زمانی که با دوستان خود پشت میز نشسته و مشغول صحبت شده‌اید، می‌توانید آسوده‌خاطر باشید که میز کناری به‌اندازه‌ای با حریم شما فاصله دارد که حرف‌های شما را نمی‌شنود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کافه با قهوه به طور خاصی برخورد می‌کند به همین دلیل در روز جهانی قهوه، اسپرسوی رایگان در این کافه سرو می‌شود. اگر این روز از سال را در کافه راستگو باشید شلوغی آن و جذابیت خاصش را حس خواهید کرد.

ساعات کاری کافه راستگو هر روز از ساعت ۱۱ صبح شروع شده و تا ۱۱ شب ادامه دارد و در این ساعات شما می‌توانید لحظات خوشی را در این کافه سپری کنید.

آدرس و تلفن کافه راستگو: تهران، ضلع جنوب‌ شرقی میدان ولی‌عصر، کوچه شقایق، پلاک 6

02188926055

روی نقشه ببینید!

  • کافه راک از بهترین کافه های خاص تهران در غرب

اگر در تهران به دنبال کافه‌ های خاص با موسیقی راک هستید، کافه‌ راک بهترین کافه برای دوستداران این سبک موسیقی است.  البته گذشته از موسیقی و دکوراسیون، فضا و منوی کافه راک تهران به‌اندازه‌ای جذاب است که آن را در فهرست بهترین کافه های خاص تهران قرار داده است.

بیشتر از همه‌چیز که اینجا جلب توجه می‌کند، دکوراسیون کافه راک است که روح موسیقی‌ دوست آن را نشان می‌دهد. سرتاسر دیوارهای کافه راک با عکس‌ها و پوسترهای هنرمندان از دنیای موسیقی پوشانده شده است. حتی اینجا چند آلبوم از موسیقی‌ نوازهای معروف که نقطه عطفی را در تاریخ موسیقی دهه 70 الی 90 به وجود آورده‌اند هم به چشم می‌خورد. در کافه راک زمانی که جایتان را پیدا کردید و نشستید حتما نگاهی به سقف بیندازید.

یک گیتار خیلی بزرگ و سیم‌های آن را می‌بینید که دکوراسیون این طرف تا آن طرف سقف کافه را پوشش داده است اما جالب‌تر از همه اینها که این کافه را از کافه های خاص تهران کرده است، یک ست کامل درام است که وارونه طور به سقف نصب شده است. در کافه راک روح موسیقی فقط در دکوراسیون خلاصه نشده است بلکه بیشتر موسیقی‌هایی که پخش می‌شوند هم این حس را برای شما ایجاد خواهند کرد.

ساعات کاری کافه راک در بیشتر فصل‌های سال از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و تا ۱۲ شب ادامه داد و شما می‌توانید در این ساعات به این کافه با دوستان خود بروید.

شماره تماس کافه راک: ۹۱۹۶ ۸۸۳۶ ۰۲۱

آدرس و شماره تلفن کافه راک: شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان گل‌ها، نبش توحید 3
02188369196

ساعات کاری کافه راک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamidreza Siminpour

روی نقشه ببینید!

کافه خانه پنیر پرچک

کافه پرچک یا همان خانه پنیر پرچک یکی از کافه های خاص و متفاوت خیابان ولیعصر است که در آن همه چیز تم سفید دارد و به همین خاطر ما در وب سایت تهران مبله آن را از بهترین کافه های خاص تهران معرفی می‌کنیم تا برای یکبار هم شده به این کافه سر بزنید و از فضای زیبای آن لذت ببرید.

کافه پرچک همان‌ طور که از اسمش پیداست با پنیرهای متنوع‌ و خوشمزه‌اش معروف است.

اینجا شما می‌توانید از انواع و اقسام چیزکیک‌ها نوش جان کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این کافه جذاب حتما بشقاب پنیر پرچک را امتحان کنید تا طعم‌های جدید پنیرهای متنوع به دیدارتان رنگ و بوی تازه‌ای دهد.

آدرس و شماره تلفن کافه خانه پنیر پرچک: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، نبش کوچه گل

02188652255

روی نقشه ببینید!

  • کافه ماستا

ساکنان غرب تهران و کسانی که در مناطق دیگر پایتخت هستند تا اسم کافه ماستا را می‌شنوند حس صمیمیت و دوستی را در ذهنشان به تصویر می‌کشد. به گفته خودشان اسم این کافه در اصل «ما سه تا» است که امکانات چندانی ندارد که بتواند در لیست کافه های خاص تهران باشد.

شاید همین که چیز خاصی ندارد توانسته است خیلی برای کاربران جذاب باشد. راستش را بخواهید هر چیزی که کافه ماستا در دکوراسیون و زرق‌وبرق کم دارد در ایجاد فضایی آرام و دنج جبران کرده و محیط دلپذیری را برای دورهمی دوستانه و شیک شما فراهم کرده است.
راستی به هنگام بودن در این کافه از خوردن اسموتی‌های آن که بسیار خاص و دلچسب است غافل نشوید.

آدرس و شماره تلفن کافه ماستا: تهران، بازار سنتی ستارخان، فاز یک، طبقه بالا، ورودی غربی، پلاک 119

02144246094

روی نقشه ببینید!

  • کافه گودو، از معروفترین کافه های خاص تهران در گاندی

شاید شما هم مثل خیلی از کسانی که کافه‌گرد هستند نویسنده معروف ساموئل بکت را نشناسید و یا اصلا او را ندیده باشید اما با ورود به کافه گودوی گاندی به‌ اندازه کافی او را خواهید دید. چون تقریبا روی تمام دیوارهای این کافه، یک عکس بزرگ از او وجود دارد.

شاید به همین خاطر فضای کافه گودوی گاندی تا حدودی شبیه فضای نمایشنامه در انتظار گودو و حتی کمی هم مشابه فضای بعضی کاخ های تهران است.

آدرس و شماره تلفن کافه گودو: تهران، خیابان گاندی، مرکز خرید گاندی، طبقه بالا

02188673240

کافه گودو گاندی، کافه خاص تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Hamdollahi

روی نقشه ببینید!

  • کافه مگنولیا

وقتی وارد کافه مگنولیا می‌شوید، ترکیب رنگ‌های سبز و بنفش در دکوراسیون کافه جلب نظر می‌کند. کافه مگنولیا فضایی فانتزی دارد و برای قرارهای دو نفره و دوستانه مناسب است و به همین خاطر توانسته خود را در لیست بهترین کافه های خاص تهران قرار دهد.
نوشیدنی‌ها و کیک های این کافه هم با کیفیت هستند و هم با قیمت خیلی خوبی سرو می‌شوند. همچنین اگر هوش خوردن سالاد سزار و شیک‌های خوشمزه‌ای کردید کافه مگنولیا بهترین جا برای شماست. 

آدرس و تلفن کافه مگنولیا:‌ خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان زاینده رود غربی، پارک پرنس، پلاک ۴

02188033755

روی نقشه ببینید!

  • کافه آوانسن از بهترین کافه های خاص تهران در بلوار کشاورز

کافه آوانسن را می‌توان از لاکچری ترین کافه های خاص تهران برای پر کردن تفریحات آخر هفته‌ای با دوستان دانست. محیط این کافه مثل خیلی از کافه های تهران دلگیر و کم نور نیست بلکه فضای آن بسیار شاد و خودمانی طراحی شده است تا شما اوقات خوشی را در آنجا سپری کنید.

اینجا تنها جایی است که مشتریانش می‌توانند لذت نوشیدن یک قهوه خوشمزه ترک را با انرژی کامل تجربه کنند. در ضمن در کافه آوانسن در کنار نوشیدن قهوه می‌توانید از منظره بی‌نظیر بلوار کشاورز هم دیدن کنید.

آدرس و تلفن کافه آوانسن : بلوار کشاورز، بعد از خیابان ۱۶ آذر، طبقه دوم سینما بلوار

02188982084 

روی نقشه ببینید!


خلاصه که باید گفت تهران شهر کافه‌هاست و کافه‌ های خاص تهران خیلی هم زیاد هستند. اما کدام کافه‌ها به نظر شما خاص بوده و برای قرارهای مهم کاری و شخصی مناسب‌تر هستند؟  کدام کافه‌ها به نظرتان متفاوت و زیبا هستند یا غذاهای جالب و هیجان‌انگیزی دارند؟

سوالات متداول

بهترین کافه‌های های خاص غرب تهران کجاست؟
کافه راک، کاوالی و قصر یخ از مشهورترین کافه‌های روباز و خاص در غرب تهران هستند.
کافه‌ یخی تهران کجاست؟
کافه قصر یخ یکی از معروفترین کافه‌ های غرب تهران برای تجربه خاص کافه‌گردی است.
کدام کافه های خاص تهران در ساختمان‌های قدیمی شهر قرار دارند؟

کافه گودو از کافه های خاص تهران است که در خانه‌های قدیمی تهران فعالیت می‌کنند.
نوستالژیک‌ترین کافه‌ های خاص تهران کدامند؟
کافه ماستا و کافه آوانسن قدیمی‌ترین و نوستالژیک‌ترین کافه‌های خاص تهران هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.