معرفی پارک قیطریه تهران ؛ مشهورترین پارک پایتخت

پارک قیطریه تهران، از آن دسته جاذبه های گردشگری است که هر فردی باید از آن بازدید کند. پارک قیطریه، با داشتن وسعت بسیار زیاد، جایی است که می توان یک روز کامل را در آن گذراند و از امکانات تفریحی بسیار زیادی بهره مند شد. در شهر تهران، جاذبه های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها، ویژگی ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند. که یکی از جاذبه های گردشگری ای که اتفاقا به وفور در این شهر وجود دارد، پارک ها و بوستان ها می باشند. چندین سال پیش، پروژه احداث فضای سبز در شهر تهران، به طور جدی دنبال شد و از آن زمان تا کنون، بخش ها و مساحت های بسیار زیادی از این شهر، تبدیل به فضای سبز و جاذبه گردشگری شده است.

پارک قیطریه یکی از این فضاهای سبز است. البته لازم به ذکر است که قدمت پارک قیطریه، مربوط به سال ها قبل تر از اجرای پروژه هایی برای احداث فضای سبز در شهر تهران می باشد. شاید برایتان جلب باشد بدانید که این پارک، دارای تاریخچه ای بسیار عجیب می باشد. علاوه بر این، با داشتن بخش های مختلف و فضاهای متعدد و گوناگون، یکی از جاذبه هایی است که ارزش بازدید و وقت گذاشتن را دارد. این پارک قرار های دوستانه ی بسیار زیادی را به خود دیده و علاوه بر این، با توجه به قدمت خود، تغییر و تحولات متعددی را شاهد بوده است. در ادامه این مطلب، همه چیز را درباره پارک قطریه شهر تهران، و بخش های مختلف آن، بیان کرده ایم. در واقع اگر قصد دارید ساعاتی را در یکی از خوش آب و هوا ترین بخش های شهر تهران، به تفریح و سرگرمی بپردازید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید و با دیدنی ترین پارک در شهر تهران آشنا شوید.

مختصری درباره پارک قیطریه

پارک قیطریه را همه ی پایتخت نشینان می شناسند. در میان تمامی پارک های شهر تهران، آوازه پارک قیطریه، جور دیگری پیچیده است. حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید که افراد بسیار زیادی از سایر نقاط ایران نیز نام پارک قیطریه را شنیده اند و با این پارک آشنایی دارند. این مساله نشان می دهد که در میان تمامی پارک های شهر تهران، پارک قیطریه، شهرت و محبوبیت بیشتری دارد و حتی در میان پایتخت نشینان نیز به همین گونه می باشد. پارک قیطریه، یکی از جاذبه های گردشگری شمال تهران بوده و در میان انبوهی از جاذبه های گردشگری دیگر قرار دارد. جالب است بدانید که پارک قیطریه، همه روزه و در تمامی ساعات هر روز، میزبان تمامی افراد و گردشگران بوده و مکان مناسبی برای گذراندن ساعاتی به دور از شلوغی های شهر تهران می باشد.

مساحت پارک قیطریه تهران

پارک قیطریه، ویژگی ها و خصوصیات شگفت انگیز بسیار جالبی دارد. یکی از این ویژگی های خاص و منحصر به فرد، مساحت بسیار زیاد آن می باشد. در حقیقت، پارک قیطریه به حدی بزرگ است که برای بازدید از آن، بیش از 1 روز زمان نیاز دارید. به طور کلی مساحت پارک قیطریه تهران، بیش از 122 هکتار می باشد و همین مساله، تعجب بسیاری از افراد را بر می انگیزد. علت هم این است که با گسترش درخواست ها برای اقامت در شهر تهران، این شهر در حال رشد و بزرگ شدن است و از 200 سال پیش تا به امروز، افزایش مساحت آن، بسیار چشمگیر بوده است. این افزایش تقاضا ها، سبب شده تا به دنبال پیدا کردن زمین برای احداث ساختمان، بخشی از فضای سبز این شهر از بین برود. اما خوشبختانه پارک قیطریه در طی این عملیات از بین نرفته و همچنان توانسته بزرگی و شکوه خود را حفظ کند.

پارک قیطریه کجاست؟

پارک قیطریه یکی از جاذبه های گردشگری ای است که نام آن با محله ای که در آن قرار دارد، یکی است. به بیان بهتر، پارک قیطریه، در منطقه 1 شهر تهران، و در محله ی قیطریه واقع ست و به همین سبب، به عنوان یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری محله قیطریه شناخته می شود. پارک قیطریه از جنوب با بزرگراه صدر، از شرق با بلوار قیطریه، از غرب با بلوار کاوه، و از شمال با بلوار اندرزگو همسایگی دارد. لازم به ذکر است که دسترسی به این پارک بسیار آسان بوده و می توانید به سادگی و در کوتاه ترین مدت، به آن دسترسی پیدا کنید.

جاذبه های گردشگری و تفریحی پارک قیطریه

پارک قیطریه، به واسطه محبوبیتی که دارد، یکی از پر بازدید ترین بوستان ها در شهر تهران است. به بیان بهتر، از همان ابتدای تاسیس پارک قیطریه استقبال بسیار زیادی از این پارک صورت گرفت تا حدی که امروز که سال های بسیار زیادی از ساخت و تاسیس این پارک می گذرد، امکانات و جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی در آن وجود دارد. به بیان بهتر با توجه به استقبال بسیار زیاد مردم از این پارک، امکانات بسیار زیادی به آن افزوده شده است تا به این جا که امروز پارک قیطریه، یکی  از مجهز ترین و پر امکانات ترین پارک ها در شهر تهران می باشد. در هر نقطه ای پارک قیطریه، امکانات رفاهی، گردشگری و تفریحی بسیار زیادی وجود دارد. در ادامه، لیست کاملی از جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی در پارک قیطریه بیان کرده ایم. اگر قصد دارید بهترین تفریحات خود را در شهر تهران تجربه کنید، توصیه می کنیم مطالعه لیست زیر را از دست ندهید.

1.    نمایش های خیابانی

یکی از جذاب ترین و  زیبا ترین جاهای دیدنی در پارک قیطریه، حضور جوانان و گروه هایی است که اقدام به انجام نمایش ها و حرکات ورزشی عجیب می کنند. در بخشی از پارک، همه ساله، و یا حتی همه روزه، گروه های متعددی اقدام به، به نمایش گذاشتن مهارت های خود می کنند و در نتیجه چشم اندازی بی نظیر را در این پارک از شهر تهران به نمایش می گذارند. در هنگام بازدید از پارک قیطریه، اگر خوش شانس باشید، با گروهی از هنرمندان که عموما اقدام به اجرای موسیقی زنده، نمایش ها، و خوانندگی می کنند، رو به رو می شوید و می توانید چند دقیقه ای را اقدام به تماشای زیبا ترین هنر های ساکنین تهران بپردازید.

2.    سینمای شش بعدی و 7 بعدی

در پارک قیطریه، امکانات تفریحی بسیار زیادی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به سینمای شش بعدی و 7 بعدی اشاره کرد. در واقع این سینما ها، توجه هر فردی را به سمت خود جلب می کند. حتی برخی از بازدید کنندگان پارک قیطریه، به خاطر بازدید از سینمای شش بعدی و هفت بعدی پارک قیطریه، اقدام به سفر به این پارک می کنند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در سینما شش بعدی و هفت بعدی پارک قیطریه، جدید ترین فیلم ها، با بهترین کیفیت را در بزرگ ترین پرده های نمایش به اجراه در می آورند. و علاوه بر این، لازم به ذکر است که صندلی های این سینماها متحرک بوده و با توجه به حرکات فیلم، شما نیز در جهت های مختلف حرک خواهید کرد و همین مساله جذابیت های این پارک را چند برابر می کند.

3.    عکاسی و پیاده روی در پارک قیطریه

پارک قیطریه، محلی است که می توانید تا ساعت ها اقدام به گردش و تفریح در آن کنید. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، پارک قیطریه، دارای مساحت بسیار زیادی می باشد و به همین واسطه، دارای جاهای دیدنی فراوانی بوده و با پیاده روی در طول این پارک می توانید با بخش های بسیار زیبا و دیدنی رو به رو شوید. در طول مسیر خود، با مشاهده خاص ترین و زیبا ترین مناظر، می توانید از آن ها، عکس برداری نیز کنید و تصاویر بسیار زیبا و بی نظیری را ثبت کنید. جالب است بدانید که با وجود مسیر های گوناگون و متعدد، و فضای سبز بسیار گسترده، می توانید با بی نظیر ترین مناظر رو به رو شوید. هر کدام از بخش های پارک، با یکدیگر متفاوت هستند و اگر قصد داشته باشید که مدت زمانی طولانی را به دور از شلوغی شهر و راه رفتن در میان افراد بسیار زیاد تجربه کنید، پارک قیطریه بهترین انتخاب است.

4.    شکم گردی در پارک قیطریه

از جمله محبوب ترین اقدامات و تفریحات در پارک قیطریه، شکم گردی می باشد. در واقع می توانید با تهیه تنقلات و خوراکی های خوب و عالی، هنگامی که در طول مسیر پارک در حال پیاده روی هستید، اقدام به خوردن این تنقلات نیز بکنید و طعم بی نظیر آن ها را بچشید. البته باید اشاره کنیم که خوراکی ها و فروشگاه های شکم گردی در پارک قیطریه، آن چنان هم متنوع نمی باشد. از جمله جاذبه های شکم گردی پارک قیطریه می توان به لبو فروشی، باقالی فروشی، بلال کبابی فروشی، و همچنین فروشگاه های ترشی جات مانند زغال اخته، آلوچه، گوجه سبز و چاقاله بادام اشاره کرد.

علاوه بر این جالب است بدانید که یک کافی شاپ نیز در این پارک وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. اما اگر این تنقلات و خوراکی ها را دوست نداشتید، می توانید در نرم افزار های اینترنتی اقدام به جست و جو کنید و با کمی پیاده روی به سمت اطراف پارک قیطریه و در حاشیه خیابان های محدود به آن، با کافی شاپ ها، رستورات ها، فود کورت ها، و بسیاری از موارد دیگر رو به رو شوید و متناسب با سلیقه خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید. در نهایت با ارائه سفارش خود آن را به صورت بیرون بر دریافت کنید و لذت خوردن غذای لذیذ را در دل طبیعت شهر تهران و در پارک قیطریه تجربه کنید.

فرهنگسرای ملل

یکی از مشهور ترین و جذاب ترین بخش های تفریحی و گردشگری، فرهنگسرای ملل می باشد. در واقع با سفر به پارک قیطریه، می توانید از فرهنگسرای ملل، که یکی از مهم ترین و مشهور ترین فرهنگسرا های ایران می باشد بازدید کنید. فرهنگسرای ملل، یکی از جاذبه هایی است که زمان ساخت آن، با سال 1373 بر می گردد. در این سال، یا هدف ساخت مکانی بزرگ برای کسب مهارت ها، و برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه های هنری، فرهنگسرای ملل را تاسیس کردند. که امروزه با گذشت این همه سال، این فرهنگسرا تبدیل به یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های دیدنی و گردشگری در شهر تهران شده است.

فرهنگسرای ملل دارای جذابیت های بسیار زیادی می باشد اما یکی از مهم ترین و جذاب ترین نکاتی که در خصوص فرهنگسرای ملل وجود دارد، قرار داشتن آن در پارک قیطریه می باشد. به این معنا که بسیاری از هنرجویان، که به دنبال بهترین گزینه برای آموزش دیدن هستند، پس از آگاهی از موقعیت مکانی این فرهنگسرا، بسیار خوشحال می شوند. امروزه بسیاری از بادید کنندگان پارک قیطریه، هنر جویان همین فرهنگسرا هستند که سبب افزایش طراوت و زندگی در این پارک بزرگ شده اند.

بازدید از فرهنگسرای ملل

در بالا با جذابیت های این فرهنگسرا آشنا شدیم. اما باید اشاره کنیم که فرهنگسرای ملل، تنها دارای این بخش ها نیست. بلکه موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که همگی جذابیت های این منطقه و این جاذبه گردشگری را دو جندان کرده اند. از بخش های مختلف این فرهنگسرا می توان به گالری، نگارخانه، سالن های متعدد مانند سالن فرهنگ، واحد کانون ها، واحد آموزشی، کتابخانه امیر کبیر (که خود دارای دیدنی های بسیار متعدد و زیادی می باشد.) و … اشاره کرد.

امکانات پارک قیطریه چیست؟

اما در نهایت، بهتر است با امکانات پارک قیطریه آشنا شویم. در پارک قیطریه، امکانات بسیار زیادی تعبیه شده است که از آن ها می توان به آلاچیق ها، نیمکت، پیست اسکیت، میز های پینگ پنگ، میز باربیکیو، امکانات ورزشی، لوازم و تجهیزات ورزش همگانی، میز شطرنج، زمین بازی کودکان به همراه تعداد زیادی از وسایل های بازی، بوفه، کیوسک فروش روزنامه، مخزن های ذخیره آب، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبخوری، و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد.

کلام آخر

پارک قیطریه، از جمله جاذبه هایی است که هر فردی باید حداقل 1 بار اقدام به بازدید از آن کند. وسعت زیادی که پارک قیطریه دارد، شرایط را کاملا مناسب برای تفریح و سرگرمی می کند و شما می توانید با سفر و بازدید از این پارک، بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن تجربه کنید و خاطره ای خوب از سفر را برای خود به خاطر نگه دارید. اگر تا به حال از پارک قیطریه بازدید کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.