بلوار اندرزگو، محله رکورددار دور دور در تهران

بلوار اندرزگو، رکورددار دور دور شبانه تهران است. این خیابان از خیابان شریعتی شروع و تا بلوار کاوه ادامه دارد. این بلوار جایی برای گردش‌های شبانه و آخر هفته جوانان تهران است و تجربه متفاوت و لوکس از تهران گردی را به آن‌ها می‌دهد.
در بلوار اندرزگو تعداد زیادی رستوران، کافه، آبمیوه و بستنی فروشی دارد و شما با رفتن به این بلوار دنبال هر خوراکی که باشید از غذاهای ایرانی، فست فود و جگرکی گرفته تا انواع بستنی و نوشیدنی و … آن را پیدا می‌کنید. با بودن رستوران‌ها و مراکز خرید لوکس در بلوار اندرزگو، اینجا در روزهای آخر هفته‌ها و به‌خصوص شب‌ها خیلی شلوغ و پرترافیک می‌شود. البته قدم زدن در بلوار و تماشای فروشگاه‌های لوکس، خرید و در نهایت انتخاب یکی از رستوران ها برای خوردن یک وعده غذا، می‌تواند برنامه خوبی برای غروب یک آخر هفته در تهران باشد. ‏


بلوار اندرزگو کجاست و چطور به آنجا برویم؟

اندرزگو نامی است که این روزها بیشتر سر زبان جوان‌ترها است. لوکیشن بلوار اندرزگو در بهترین نقطه تهران قرار دارد.
اما اینکه دقیقا بلوار اندرزگو کجاست؟ باید گفت که این بلوار در منطقه یک تهران است. در واقع اندرزگو از شرق چهارراه کامرانیه آغاز شده و به غرب یعنی بلوار کاوه می‌رسد. البته اندرزگو تهران تا منطقه فرمانیه هم ادامه دارد و به‌خاطر دسترسی این بلوار به خیابان‌های مهم و پرطرفدار مثل فرشته، فرمانیه، قیطریه و شریعتی در بین تهرانی‌ها خیلی شناخته شده.

مسیر رفتن به بلوار اندرزگو با خودرو شخصی و مترو 

بیشترین رفت‌وآمدها در محله اندرزگو به وسیله خودرو شخصی است. چون این محله دسترسی به اتوبوس‌های تندرو و مترو شهری ندارد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به اندرزگو خط اتوبوس ۲۱۷ شهرک صدف است که از اندرزگو می‌گذرد و به بلوار صبا می‌رسد.
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بلوار اندرزگو هم ایستگاه مترو قیطریه است که در بخش ابتدایی بلوار اندرزگو قرار دارد و شما می‌توانید با بیرون آمدن از مترو خودتان را با تاکسی‌هایی که در مسیر هستند، به محله اندرزگو برسانید.
برای دیدن آدرس دقیق بلوار اندرزگو تهران روی نقشه ببینید را لینک کنید:

روی نقشه ببینید! بلوار اندرزگو کجاست؟

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Goodarz Talebi


داستان های بلوار اندرزگو از قدیم تا به امروز

طبق نقل قول‌های ساکنین قدیمی محله اندرزگو، در سال‌های قبل‌تر در سمت راست باغ قیطریه یک کوچه بسیار باریک بود که ساکنان این محله از طریق این کوچه به محله دزاشیب می‌رفتند. با گذشت زمان این کوچه آسفالت و پهن شد و به بلوار اندرزگو معروف شد. دلیل نامگذاری اندرزگو هم، به‌خاطر یکی از مبارزان مخالف حکومت پهلوی یعنی سیدعلی اندرزگو است.

همانطور که گفتیم خیابان اندرزگو از چهارراه کامرانیه شروع می‌شود و در امتداد این بلوار پر‌تردد و محبوب به بلوار کاوه ختم می‌رسد. در این مسیر گذرگاه‌های محله‌های سنتی و مدرن مثل چیذر، اختیاریه و فرمانیه هستند. در گذشته زمانی که هنوز پل صدر ساخته نشده بود، این بلوار پر از مغازه های تعمیرات خودرو، چوب فروشی و قلیان فروشی بود که بعد از احداث پل صدر ساختار اندرزگو تغییر کرد و کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری تفریحی جایگزین مغازه‌های قبلی شدند. همین شرایطی را ایجاد کرد تا تهرانی‌ها اینجا را برای تفریح و خوش‌گذرانی انتخاب کنند.
البته امروزه به‌خاطر رفت‌وآمدهای زیاد آن هم در روزهای تعطیل سال و همینطور ساعات پر ترافیک، تردد از این مسیر به‌سختی صورت می‌گیرد. با این حال باز بلوار اندرزگو مخاطبان و گردشگران خاص خود را دارد و در شب بسیار شلوغ است.

مرکز خرید بلوار اندرزگو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohsen rahmani

بیشتر بخوانید: لیست بهترین شهربازی های تهران؛ آدرس، ساعت کاری و عکس


لوکیشن دور دور اندرزگو

نام محله اندرزگو همیشه همراه با کلماتی مثل دور دور، گردش، شب‌های پرترافیک و شکم‌چرانی است. این محله به ‌خاطر داشتن جاهای تفریحی متنوع، یکی از بهترین مکان‌های تفریحی برای جوانان شده.
در واقع، می‌توان بلوار اندرزگو را در لیست گردش‌های شبانه، رستوران‌گردی، کافه‌گردی و تفریحاتی از ‏این قبیل قرار دانست. در این خیابان معروف، صدها ماشین در روزهای آخر هفته برای دور دور می‌آیند. تفریحی که بیشتر با ماشین‌های لوکس و گران‌قیمت انجام می‌شود.

عکس بلوار اندرزگو تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohsen rahmani

بیشتر بخوانید: جاذبه های تفریحی و مکان های دیدنی شمال تهران


جاهای دیدنی اندرزگو؛ از تفریح و خرید تا شکم گردی و خوش‌گذرانی

مرکز خرید سانا یکی از معروف‌ترین برج‌های تجاری این منطقه است، که برندهای مطرح دنیا در آن شعبه ‏دارند. شما می‌توانید در حین خوردن غذاهای خوشمزه فودکورت این مجتمع، از چشم‌انداز زیبای محله ‏اندرزگو لذت ببرید.
مرکز خرید اندرزگو، مجتمع بام سنتر، مرکز خرید کوه نور و مجتمع تجاری آوان از ‏لوکس‌ترین مراکز خرید در این منطقه هستند که دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است.

همچنین اگر سری به ‏این خیابان زدید، حتما از پارک بزرگ و سرسبز قیطریه آنجا دیدن کنید.
وقتی وارد پارک قیطریه تهران می‌شوید تمام خستگی‌هایتان از بین می‌روند. این محل زیبا به عنوان یک پارک در داخل شهر می‌تواند با بعضی از پارک‌های تهران به‌راحتی رقابت کند. امکاناتی مثل آب‌نما و حوضچه‌های کوچک آنجا را بسیار زیبا کرده‌اند. همچنین آلاچیق‌های بزرگ و راحتی را در جاهای مختلف پارک پیدا می‌کنید.

از دیگر جاهای تفریحی و شکم گردی اندرزگو، رستوران‌های بسیاری زیادی است که در این بلوار ایجاد شده که از محبوبیت بالایی برخوردارند. از رستوران‌ها و مراکز خوراکی معروف می‌توان به لبینا، جگرکی شب‌زدگان، طباخی اندرزگو، برگرلند، امیر چاکلت، زعتر فست فود و رستوران شمشیری اشاره کرد که همیشه شلوغ و پرطرفدار هستند.

مرکز خرید سانا

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hooman

بیشتر بخوانید: 8 مورد از زیباترین جاهای گردشگری تهران


شاید این روزها برای قرارهای کاری مهم و یا شرکت در همایش‌ها و رویدادهای بزرگ، می‌خواهید به تهران سفر کنید، دیگر نگران اجاره خانه مبله در تهران نباشید. چون تهران مبله با داشتن واحدهای مبله شیک و تمیز با نظافت هتلینگ و همچنین نداشتن محدودیت رفت‌وآمد و داشتن پارکینگ خیال شما را از اقامت در تهران راحت کرده است.  این واحدها هر کدام دیزاین و طراحی‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود در واحدهای کلاسیک و نئوکلاسیک یا مدرن و لوکس بمانید.


سوالات متداول

بلوار اندرزگو چطور بریم؟
شما برای رفتن به اندرزگو باید به شمال شهر و منطقه یک شهرداری تهران بروید.
نزدیکترین مترو به اندرزگو کدام ایستگاه است؟
مترو قیطریه در خط یک تهران در نزدیکی بلوار اندرزگو است.
جاهای دیدنی اندرزگو کدامند؟
مرگز خرید سانا، مرکز خرید کوه نور، بام برند سنتر، مجتمع آوان، پارک قیطریه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.