جاذبه های تفریحی و مکان های دیدنی شمال تهران

تهران پایتختی بسیار بزرگ با جاذبه های گردشگری و تفریحی متعدد می باشد. این شهر از دوران پادشاهی قاجار تا به امروز به عنوان پایتخت کشور انتخاب شده و به عنوان مهم ترین جاذبه گردشگری ایران، همه روزه میزبان حجم بسیار زیادی از گردشگران، توریستان و همچنین بازدید کنندگان می باشد. در واقع سرتاسر این شهر پهناور، به قدری جاذبه های دیدنی وجود دارد که نمی شود از همه ی آن ها بازدید کرد. جاذبه های گردشگری این شهر در مناطق مختلف پایتخت، به ویژه در شمال تهران، گسترده شده اند و هر منطقه از تهران، تعدادی از جاذبه ها را درون خود قرار داده است. در نتیجه بهترین کار این است که جاذبه های گردشگری این شهر را بشناسیم و با مکان های دیدنی شمال تهران به طور کامل آشنا شویم.

در ادامه این مطلب، به معرفی مکان های دیدنی شمال تهران و همچنین جاذبه های گردشگری و تفریحی این ناحیه از پایتخت آشنا شویم. اگر با جاذبه های گردشگری پایتخت آشنایی ندارید توصیه می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید. چرا که این مطلب راهنمای مناسبی برای آشنایی با این مکان های دیدنی است و در نتیجه شما می توانید به طور کامل با مکان های دیدنی شمال تهران آشنا شوید.

برای بازدید از مکان های دیدنی شمال تهران از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد دارید از جاذبه های گردشگری شهر دیدن کنید و دوست دارید که از شمال پایتخت شروع کنید، اولین قدم، آشنایی با جاذبه های گردشگری این منطقه است. در ادامه لیست کاملی از این جاذبه ها ذکر شده است.

1.    پیست اسکی توچال تهران و بام تهران

این جاذبه گردشگری از محبوب ترین و مهم ترین جاذبه های شهر است. جالب است بدانید که هر فردی که برای اولین بار به پایتخت آمده باشد حتما برای بازدید از بام تهران اقدام می کند تا ساعاتی را به تماشای شهر از بالا ترین نقطه آن بپردازند. همچنین پیست اسکی توچال تهران از پربازدید ترین جاذبه های تفریحی شهر می باشد که با فرا رسیدن زمستان، افراد بسیاری به آن می روند. این جاذبه گردشگری در منطقه 1 تهران و در محدوده ولنجک قرار دارد.

2.    مجموعه کاخ سعد آباد

پربازدید ترین جاذبه تاریخی و گردشگری ایران، مجموعه کاخ سعد آباد است. این جاذبه تاریخی از دوران قاجار به یادگار باقی مانده است و یادگاری های بسیار زیادی از دوران های پادشاهی ایران در آن وجود دارد. این مکان به عنوان موزه ای بسیار بزرگ در منطقه 1 تهران و در محله دربند پایتخت قرار دارد. به دلیل بازدید بسیاری از توریستان خارجی از این کاخ، تبدیل به مهم ترین مکان های دیدنی شمال تهران شده است.

3.    دربند

از نوستالژی های شمال پایتخت، می توان به دربند آن اشاره کرد. دربند نیز همانند مجموعه کاخ سعد آباد در منطقه 1 تهران قرار دارد و به عنوان محبوب ترین جاذبه گردشگری شهر، افراد بسیاری را به سمت خود جذب می کند تا ساعاتی را در کنار رودخانه این منطقه بنشینند و طعم غذاهای لذیذ آن را بچشند.

4.    پارک ملت

یکی از زیباترین مکان های دیدنی شمال تهران پارک ملت آن است. این پارک به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک های پایتخت شناخته می شود و در آن امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی وجود دارد. جالب ترین چیز، معماری بی نظیر آن است. در آن تپه های متعددی وجود دارد و همچنین دریاچه ای بزرگ در میان پارک قرار دارد. علاوه بر این پرندگان و حیوانات بسیاری در آن وجود دارند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

5.    کاخ نیاوران

اگر قصد تهران گردی و بازدید از مکان های دیدنی شمال تهران را دارید توصیه می کنیم بازدید از کاخ نیاوران را از دست ندهید. این کاخ از جاذبه های تاریخی شهر است و همچنین آخرین کاخی است که پادشاه پهلوی در آن سکونت داشته است. به این دلیل می گوییم حتما از آن بازدید کنید زیرا معماری آن به شدت زیباست و تنها کاخی است که سقف متحرک دارد. این کاخ در منطقه نیاوران تهران قرار دارد.

اگر تا به حال از این جاذبه های گردشگری دیدن کرده اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر پیشنهاد دیگری برای مکان های دیدنی شمال تهران دارید، به ما معرفی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.