پیست اسکی شمشک، سر خوردن روی برف‌ها حتی در شب

آخر مگر شب هم اسکی بازی می‌شود؟ بله، پیست اسکی شمشک جایی است که شب‌وروز و فصل پاییز و زمستان نمی‌شناسد. فقط کافی است اراده کنید تا در این پیست هیجانی و خاطره‌انگیز تهران تا می‌توانید اسکی بازی کنید.

حالا اگر می‌خواهید گشتی در بخش‌های مختلف پیست شمشک بزنید و از مسیرهای دسترسی و هزینه‌های این تفریح لوکس و مهیج تهران باخبر شوید در ادامه با ما باشید.


پیست اسکی شمشک کجای تهران است؟

پیست اسکی شمشک با تهران تقریبا یک ساعتی فاصله دارد. شما برای پیدا کردن مسیر پیست شمشک، در ابتدا باید به سمت شرق تهران بروید و در اتوبان شهید بابایی به سمت جاده لشگرک حرکت کنید و سپس از لشگرک به سمت فشم بروید.

بعد از اینکه فشم را رد کردید به میگون می‌رسید. از اینجا وارد جیرود و پس از آن دربندسر می‌شوید.

کمی بعد از این که مسیر دربندسر را رانندگی کردید به شهر زیبای شمشک و پیست آن می‌رسید که در مسیر تابلوهای پیست شما را کامل راهنمایی می‌کنند.

اسکی در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Koorosh

بیشتر بخوانید: پیست دیزین، حرفه ای ترین پیست اسکی تهران


از کدام مسیرهای تهران می‌توان به پیست اسکی شمشک رفت؟

برای رفتن به پیست شمشک دو مسیر وجود دارد که انتخابش با خودتان است.

دسترسی به پیست شمشک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehrdad Mike Eskenasi

  • اولین مسیر دسترسی به پیست

اگر در هر نقطه تهران که باشید و تصمیم بگیرید که پیست شمشک بروید باید در مرحله اول خودتان را به بخش شرقی تهران برسانید.

در سمت شرق لازم است که اول خودتان را از اتوبان بابایی یا همان خیابان استخر خودتان را به جاده لشگرک برسانید. بعد از رسیدن به جاده لشگرک با پنج دقیقه رانندگی به پلیس‌راه می‌رسید. همین که پلیس راه را دیدید به طرف مسیر راست بچرخید تا به میدانی می‌رسید که در آن تابلویی شما را به سمت فشم راهنمایی می‌کند.

تا ایتجا اگر مسیر را درست رفته باشید باید تابلوهای فشم را دیده باشید و از میدان مستقیم شما به لواسان می‌روید. بعد از این جاده، میدان اصلی فشم را می‌بینید که باید به طرف چپ بپیچید.

 بعد از گذشتن از میگون و درود به دوراهی می‌رسید و اینجا باید به سمت راست بروید تا به پیست شمشک برسید. این مسیر برای رفتن به پیست بهتر از مسیر دوم است و اگر ترافیک نباشد با یک ساعت تا یک‌ونیم ساعت رانندگی به پیست اسکی شمشک می‌رسید.

  • دومین مسیر دسترسی به پیست

در این مسیر شما اول باید خودتان را به جاده تلو برسانید. حالا باید گفت که این جاده در انتهای شرقی اتوبان شهید بابایی و در نزدیکی منطقه حکیمیه قرار دارد.

 وارد این جاده بشوید باید تا رسیدن به بلوار امام خمینی رانندگی کنید. در بلوار باید به طرف جاده غربی بروید و مسیر را تا انتها ادامه دهید. در انتها شما در طرف راست جاده، خروجی فشم را می‌بینید که از اینجا تا رسیدن به پیست اسکی مثل مسیر اول است.

روی نقشه ببینید!

پیست اسکی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad tayeb Rabiei

بیشتر بخوانید: با تفریحات لوکس در تهران آشنا شوید


گشت هیجانی و جذاب در بخش های مختلف پیست شمشک

شاید برای کسانی که دنبال تفریح در اسکی هستند تا ورزش حرفه‌ای، پیست شمشک بهترین گزینه برای تفریحات لوکس آنهاست.

چون در شمشک چندین پیست اسکی وجود دارد و این پیست ها از چهار بخش تشکیل شده‌اند. در هر یک از پیست ها ویژگی های جذاب و منحصر به فردی وجود دارد که هر شخصی را به وجد می آورد. دو تله‌ اسکی چکشی، تله‌ سیژ و سه تله ‌اسکی بشقابی از مهمترین بخش های پیست های شمشک هستند که مزایای ویژه ای را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند. 

آب و هوای شمشک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohammad reza Khatami

بیشتر بخوانید:پارک های آبی تهران، موجی از شادی و هیجان فقط در چند ساعت

  • محوطه اختصاصی برای مبتدی، همراه با حس‌های جدید و خنده‌آور

زمانی که شما وارد پیست شمشک می‌شوید اولین چیزی که می‌بینید محوطه اختصاصی برای مبتدی‌هاست، این را که می‌بینید اگر برای اولین بار‌تان باشد نفس راحت می‌کشید و ترس‌تان می‌ریزد. چون قبل اسکی قرار است کمی آموزش ببینید و بعد اسکی بازی کنید.

در محوطه اختصاصی مبتدی‌ها مسیر ۴۰۰ متری برای اسکی سواران در نظر گرفته شده که مناسب تمرین است. اینجا طوری طراحی شده که هر کسی توی ارتفاع  ۴۰ متری با کمترین تجربه اسکی سواری کند.

شاید شما در این پیست کودک به همراه داشته باشید که باید بدانید حتی کودکان هم می‌توانند از محوطه مبتدی‌ها استفاده کنند و به راحتی از آموزش اسکی را یاد بگیرند.

بهترین پیست تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad tayeb Rabiei

  • پیست آفتاب شمشک، حرفه‌ای و پرقدرت اسکی بازی کنید

البته در کنار پیست مبتدی‌ها، در پیست شمشک پیست‌های حرفه ای‌تر مثل همین پیست آفتاب قرار دارند که افراد با تجربه در اسکی‌بازی می‌توانند در این مسیرهای هیجانی بی‌سابقه اسکی را تجربه کنند.

مسیر پیست آفتاب از مدرسه اسکی تا قله کوه ادامه دارد و طول آن به ۱۸۵۰ متر می‌رسد و با توجه به میزان بارش برف ممکن است مسیر طولی متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشد.

یادتان باشد برای اسکی در این پیست اول باید شما دوره مبتدی را بگذرانید و سپس مجاز شوید تا از پیست آفتاب استفاده کنید.

هرچند در این بخش پیست شما برای رسیدن به نوک قله می‌توانید سوار تله‌سیژهایی که در مسیر قله است سوار شوید.  طول این تله ‌سیژ به ۱۲۰۰ متر می‌رسد و در بخش جنوبی پیست شمشک قرار دارد.

پیست اسکی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس محمود رحیمی

بیشتر بخوانید: با اتاق فرار اسکیپ رود آدرنالینت را بالا ببر

  • پیست مهتاب شمشک، از طولانی‌ترین مسیرهای اسکی بازی در شمشک

شما اگر برای ورزش و تمرین حرفه‌ای به پیست اسکی شمشک رفته باشید، این بخش خوراک شماست تا بتوانید در طولانی ترین مسیر شمشک اسکی‌سواری کنید.

پیست مهتاب با ۱۹۵۰ متر طول برای شما ساخته شده که نقطه شروع آن از هتل شمشک است و در نهایت به قله می‌رسد.

 در مسیر پیست مهتاب تله‌سیژ ۱۲۰۰ متری با ارتفاع ۶۰۰ متر قرار داده شده که شما را به بالاترین ارتفاع پیست می‌برد تا از آنجا لذت اسکی بازی خود را شروع کنید و تا پایین بیاید.

  • پیست شبانه شمشک، اینجا شب‌وروز اسکی‌بازی کنید

از مهیج و خاطره‌انگیزترین چیزهایی که هر کس در زندگی می‌تواند آن را تجربه کند، لذت اسکی در شب آن هم در پیست اسکی شبانه شمشک است.

مسافت این پیست تقریبا ۹۵۰ متر است که تا نیمه‌های قله کوه می‌رود و این مسیر با نورافکن‌های زرد رنگ چراغانی شده و حال‌و‌هوای فوق‌العاده‌ای دارد که باید رفت و از آن لذت برد.

حواستان باشد که ساعت کاری پیست شبانه شمشک از دوشنبه تا چهارشنبه باز بوده و از ساعت ۶ عصر تا ۱۰ شب فعالیت می‌کند.

اسکی در شب

منبع عکس وب سایت samteto.ir

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران در زمستان کدامند؟


چه امکاناتی در پیست شمشک وجود دارد؟

در پیست شمشک جهت رفاه حال کسانی که به این مجموعه تفریحی و ورزشی می‌روند وسایلی در نظر گرفته شده تا بتوانند به‌راحتی از اسکی‌بازی لذت ببرند.

این وسایل را می‌توان دو دستگاه تله‌سیژ، دو دستگاه تله‌اسکی بشقابی، دو دستگاه تله‌اسکی چکشی دانست که مراجعان را به سمت قله و مسیرهایی که دارند می‌برند. در این میان شما اگر بخواهید شب را در پیست بمانید، هتل‌ها و اقامتگاه‌های آنجا برای‌تان گزینه‌های فوق العاده‌ای هستند.

بعد از صرف میزان زیادی انرژی، خوردن غذایی خوشمزه روزتان را کامل می‌کند. برای خوردن غذا لازم نیست از پیست بیرون بروید و دنبال رستوران بگردید.

در محوطه پیست شمشک چهار رستوران مجهز، اجاق‌هایشان روشن است و مشغول به کار هستند. اگر می‌خواهید ناهار و شام و صبحانه را مهمان آن‌ها باشید به هر کدام که می‌خواهید بروید و هر چه که دوست دارید را نوش‌جان کنید.

تله سیژ شمشک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس محمود رحیمی

بیشتر بخوانید: پیست اسکی توچال را از دست ندهید


برای رفتن به پیست شمشک چه وسایلی باید داشته باشیم؟

همه شما می‌دانید که در پیست اسکی همیشه دما چند درجه زیر صفر است و در این پیست هم روال همین است و سرمایی استخوان‌سوز دارد.

مهم‌ترین وسایلی که باید به همراه داشته باشید، لباس کافی و گرم است. هرچند داشتن لباس اضافه در پیست بد نیست پس یک دست حتما با خودتان لباس اضافه ببرید.

اگر می‌خواهید روی برف‌ها راه بروید، بهتر است که چکمه بپوشید. اگر اسکی‌باز حرفه‌ای نیستید، نگران لوازم اسکی‌سواری نشوید. تمام وسایل لازم برای این ورزش را می‌توانید از خود پیست شمشک کرایه کنید.

 یادتان باشد برای رفتن به پیست اسکی شمشک باید از راه‌های پرپیچ‌وخم و برفی بگذرید، پس زنجیر چرخ خودرو یکی از وسایل‌های ضروری است.

 

پیست شبانه تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad tayeb Rabiei

بیشتر بخوانید: معرفی 5 مورد از محبوب ترین پیست های اسکی تهران


اطلاعات و شماره تماس پیست شمشک

آدرس: تهران، شمیرانات، رودبار قصران، شمشک

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۵۲۷۴۴۵۷

وب سایت: skicomplex.ir

شماره پیست اسکی شمشک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس niall dougan

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


پیست اسکی شمشک بعد از پیست دیزین دومین پیست اسکی تهران و مجهزترین پیست‌های ورزشی کشور است.شما می‌توانید روزهای شادی را در روزهای برفی سال با دوستان و خانواده خود در این پیست بگذرانید. شاید شما قبلا تجربه رفتن به پیست شمشک را داشته باشید؟ این پیست را چطور دیدید؟ آیا امکانات و هزینه‌های کرایه وسایل اسکی در اینجا مناسب بود؟ آیا در اسکی‌سواری شمشک به شما خوش گذشت؟  از تجربه‌هایتان برایمان بنویسید. قطعا یادداشت‌های شما راهنمای خوبی برای خوانندگان ما خواهد بود.


سوالات متداول

پیست اسکی شمشک کجاست؟

پیست اسکی شمشک در شهر شمشک( رودبار قصران) شهرستان شمیرانات استان تهران قرار دارد و در فاصله یک ساعتی تهران است.

فاصله تهران تا پیست اسکی شمشک چقدر است؟

از تهران تا پیست اسکی شمشک حدود ۵۷ کیلومتر مسافت وجود دارد.

در کدام پیست تهران به اسکی سواری شبانه برویم؟

این مجموعه با داشتن پیست اسکی شبانه بهترین جا برای کسانی است که به‌دنبال تجربه‌های جدید در اسکی‌بازی هستند.

ساعت کاری پیست اسکی شبانه شمشک تا چند است؟

از ساعت ۶ عصر تا ۱۰ شب پیست شبانه باز است.

فصل اسکی در پیست شمشک چه زمانی است؟

طول فصل اسکی در شمشک، از اوایل آذر تا اواسط فروردین ماه متغیر است و این بازه زمانی با توجه به بارش برف تعیین می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.