با تفریحات لوکس در تهران آشنا شوید

تفریحات مدل های مختلفی ارند که هرکسی به تناسب سلیقه ای که دارد یکی از آنها را بر میگزیند. برخی به دنبال گردش و تفریح در بافت های سنتی و قدیمی شهرند و از گشت و گذار در دل محله های کهن و تاریخی لذت میبرند. برخی به دنبال آسایش و آرامش بیشتر به دل طبیعن میزنند و به کوه، جنگل و یا دریا پناه میبرند و برخی دیگر نیز به دنبال تفریحات لوکس میگرند و با قدم زدمن و گشت و گذار در جاهای مدرن شهر حالشان خوب میشود. در میان شهر های ایران تهران شهر مدرن تری به حساب می آید و لیست تفریحات لوکس در تهران، لیست بلند بالاتری است. هرچند که تفریحات لوکس در تهران نیازمند پرداخت هزینه های بالایی هستند اما بسیاری از مردم ترجیح میدهند که برای یکبار هم که شده این تفریحات لوکس در تهران را امتحان کنند. تفریحات لوکس در تهران میتوانند بعضا هیجان انگیز باشند و گاهی هم ممکن است رفتن به رستوران و کافه هی لاکچری باشد. به هر ترتیب در این مطلب سعی میکنیم تا بهترین تفریحات لوکس در تهران را به شما معرفی کنیم

بازدید از برج میلاد

در میان همه ی جاهای دیدنی در تهران برج میلاد یکی از لاکچری ترین مکانها برای گردش و تفریح است. با رفتن به برج میاد میتوانید اغلب تفریحات لوکس در تهران را یکجا داشته باشید. برج میلاد که این روزها به یکی از نمادهای مهم شهر تهران تبدیل شده است یکی از بهترین جاها برای داشت تفریحات لوکس در تهران است. برج میلاد بلند ترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی جهان است. ارتفاع برج میلاد به 430 متر میرسد و شما با هتهیه بلیط جهت بازید از این برج میتوانید از چهار بخش این برج که شامل سکوی بازید، گنبد آسمان ، موزه شهرداری و موزه مشاهیر میشود بازید کنید. الته تفریحات لوکس بیشتری را میتوانید در این برج جستجو کنید. تفریحاتی مثل استفاده از زیپ لاین و بازدید از دلفیناریوم.
در هر یکی از طبقات این برج میتوانی پدیده های بسیار جالبی را ببینید. به علاوه برج میلاد رستورانهایی دارد که لاکچری ترن رستوران تهران به شمار میروند و میتوانید با هماهنگی های قبلی از این رستورانها استفاده کرده و یکی از تفریحات لوکس در تهران را تجربه کنید.
اما بهترین قسمت بازید از برج همان طبقه هفتم برج است که شما میتوانید در ارتفاع 240 متری کل شهر تهران را در یک نگاه ببینید. گنبد آسمان هم یکی از زیباترین بخشهای برج میلاد است. در این طبقه تمام سقف و دیواره ها شیشه ایست و این قسنت بلندترین نقطه برج میلاد به شمار میرود.

ساعت بازدید از برج میلاد

همه روزه از ساعت 10 تا 23 میتوانید از برج میلاد تهران بازدید کنید. برای تهیه بلیط میتوانید به سایت های معتبری که در این زمینه فعالیت میکنند مراجعه کنید. هزینه بازید از این برج نیز بین 40- تا 60 هزارتوامان متغیر است.

گلف ، یکی از تفریحات لوکس در تهران

یکی دیگر از تفریحات لوکس در تهران بدون شک گلف است. این تفریح نه تنها در ایران و تهران بلکه در سراسر جهان در دسته ی ورزش های لاکچری به شمار میرود. بازی گلف هرچند سادده به نظر میرسد اما نیازمند آمادگی ذهنی و جسمانی بسیار بلاست. در سرتاسر اسران زمین هایی مخصوص بازی گلف وجود دارد که اما یکی از لوکس ترین و مجهز ترین این زمین های گلف در تهران است. زمین گلف واقع در باشگاه انقلاب یکی از بهترین گلف های ایران به شمار میرود که شما به مراجعه به آنجا میتوانید یکی از تفریحات لوکس در تهران را تجربه کنید. مجموعه ورزشی انقلاب در خیابان ولیعصر و حد فاصل بزرگ راه های کردستان و سئول قرار دارد.

پروازهای تفریحی

یکی دیگر از تفریحات لوکس در تهران را میتوان پروازهای تفریحی دانست. آرزوی پرواز یکی از آرزوهای دیرینه انسان بوده است از همین رو امروزه امکانات زیادی وجود ددارند تا در کنار تفریح تجربه پرواز در آسمان را برایمان فراهم کنند. این تفریحات را در تهران به راحتی میتوان جستجو کرد و با پرداخت هزینه یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات لوکس در تهران را تجربه کرد. ووسیله های مختلفی برای تجربه پررواز در تهران وجود دارد که در ادامه به معرفی تک تک این تفریحات و وسایل میپردازیم.

پرواز با هواپیماهای ملخی

یکی از معمول ترین وسایل پرواز که از آنها به عنوان وسایل تفریحی نیز استفاده میشود هواپیماهای ملخی هستند. هوا پیماهای ملخی با یک خلبان مجرب در اختیار افراد قرار میگیرند تا به وسیله آن بتوانند بر فراز آسمانهای تهران پرواز کرده و تمام مناظر زیبای این شهر را از فراز ابرها و آسمان تماشا کنند. بدون شک یکی از بهترین تفریحات لوکس در تهران همین پرواز با هواپیماهای فوق سبک و ملخی هستند که هزینه ای مناسب تر نسبت به سایر موارد نیز دارند. برای پرواز ببا هواپیماهای ملخی باید به جاده تلو در شرق تهران مراجعه کنید.

جایروکوپتر

یکی دیگر از وسایلی که با آن میتوانید پرواز در اوج آسمان را تجربه کنید جایرو کوپتر است. جایروکوپتر ترکیبی از هواپیما و هلیکوپتر است و ظرفیت آن دو نفر است که در حال حاضر به یکی از وسایل تفریحی لوکس تهران تبدیل شده است. پرواز با  جایروکوپتر را نیز میتوانید در کنار یک خلبان تجربه کنید و از پرواز در آسمان زیبای تهران لذت ببرید. برای امتحان کردن جایروکوپتر نیز باید به جاده تلو مراجعه کنید.

پاراگلایدر

پرواز با پاراگلایدر را میتوان از تفریحات لوکس در تهران برشمرد. این تفریح که یک ورزش هم به شمار میرود از لاکچری ترین ورزشهایی است که تنها افراد خاص را به سمت خود جلب میکند. چرا که ورزش پر هزینه ای است و تجهیزات گران قیمتی نیز دارد.  پاراگلایدر را میتوانید در پارک پیتگر و یا در باشگاه لواسان تجربه کنید. برای این تفریح ابتدا شمارا با وسایل پاراگلایدر تجهیز میکنند و شما باید با چتر پاراگلایدر بر خلاف جهت باد بدوید تا باد به زیر چتر رفته و به پرواز در بیاید. البته برای کسانی که تجربه ندارند این کار به کمک یک مربی انجام میشود. پاراگلایدر یکی از لوکس ترین و ویزه ترین تفریحات موجود در تهران است که میتواند ساعات رویایی را برای شما رقم بزند.

بالن سواری در تهران

یکی دیگر از راه های تجربه پرواز و داشتن تفریحات لوکس در تهران، بالن سواری است. اگرچه برای این تفریح باید 1 ساعت از تهران فاصله گرفته و به مجموعه ورزشی آبسرد دماوند بروید. اما تجربه پرواز با بالن یکی از بهترین تفریحاتی است که میتوانید به خود هدیه بدهید و ارزش تجربه کردن را دارد. این تفریح هم ز لاکچری ترین تفریحات به شمار میرود و برای تجربه آن باید هزینه زیادی بپردازید اما میوانید در کنار خانواده و یا دوستان به تعداد 5 نفر در بالن سوار شوید و از ارتفاع زیادی کل تهران و مناطق اطرافش را ببیند. مدت بالن یواری میتواند بین 30 تا 60 دقیه باشد. به علاوه میتوانید جشن تولد و یا حتی عروسی را در بالن برگزار کنید و تجربه متفاوتی داشته باشید. بهترین زمان بالن سواری نیز سپیده دم است. چرا که با بالا رفتن بالن میتوانید طلوع خورشید را در حالی که از پشت دماوند ذره ذره رخ میدهد را در دل آسمان تماشا کنید. براای بالن سواری میتوانید به مجموعه ورزشی آبا واقع در 5 کیلومتری جاده هراز مراجعه کنید.

سورتمه سواری در دربند

کی دیگر از محبوبترین تفریحات لوکس در تهران سورتمه سواری است. این مکان تفریحی که چند سالی میشود به مکانهای تفریحی هران اضلفه شده یکی از هیجان انگیز ترین تفریحاتی است که میتوان در تهران تحربه کرد. سورتمه دربند در این روزهای کرونایی پر طرفدار تر هم شده است. چرا که در فضایی کاملا باز است و تفریحی انفرادی است و از هر جهت از نظر احتمال ابتلا به کرونا کم خظر است. سورتمه تهران درواقع یک واگن فلزی است که بر روی ریل هایی حرکت میمند. این ریل ها در ارتفاعات و در مسیرهای پر پیچ و خمی کار گذاشته شده اند که با عبور سورتمه با سرعت بالا از این نقاط میتوانید هیجان و شادی را تجربه کنید. هرچند که سرعت این سورتمه ها بسیار بالاست اما در کنار هر واگن ترمز هایی قرار گرفته که به وسیله ی آنها میتوانید سرعت سورتمه را کم کنید تا بیشتر از مناظر اطرافتان لذت ببرید و یا اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید دست به ترمزهای واگنتان نزنید تا با سرعت از بین صخره ها و انبوه درختان عبور کنید و آدرنالین خونتان را افزایش دهید.

جت اسکی در تهران

اگر به تهرازن سفر میکنید یا حتی ساکن این شهر هستید ممکن است از تمام امکانات تفریحی تهران باخبر نباشید. جت اسکی یکی از این امکاناتی است که بیشتر افراد فکر نمیکنند در تهران هم در دسترس باشد. اما جت اسکی یکی از تفریحات لوکس در تهران به شمار میرود. یکی از مراکزی که در تهران میتوانید جت اسکی کنید دریاچه چیتگر است. دریاچه چیتگر یکی از مراکزی است که با کیفیت بالا و البسه مناسب جت اسکی های تک نفره و دو نفره در اختیار ظرفداران این ورزش قرار میدهد. البته بیشار فعالیت این دریاچه در نیمه اول سال است چرا که شرایط جوی در این فصول مناسب تر است. هرچند که جت اسکی نسبت به سایر تفریحات این دریاچه گرانتر است اما ارزشش را دارد تا سوار جت اسکی شده و بر روی آب شناور باشید و با بالا بردن سرعتتان آدرنالین خونتان را بالا برده و هیجان را تجربه کنید. همانطور که گفته شد دریاچه چیتگر یکی از بهترین مراکز جت اسکی در تهران است که هم امکانات با کیفیتی ارائه میدهد و هم امنیت لازمم را برای علاقمندان فراهم میکند.

کارتینگ

بسیاری از افراد هستند که به سرغعت بالا علاقمندند، همانند کسانی که پرش از ارتفاع ا دوستدارند. اما سرعت بالا چیزی نیست که در خیبانهای شهری و اتوبانها بتوان جستجو کرد چرا که هم امنیت خودمان به خطر می افتد و هم دیگران. از این رو مکتنهایی برای تجربه سرعت بالا در حین رانندگی زراحی شده که به آنها کارتینگ میگویند. در کارتینگ ها ماشینهای خاصی که ماشینهای مسابقات هستند وجود دارند و با سوار شدن آنها میتوانید بدون محدودیت و هرچقدر که دلتان میخواهد پدال گاز را فشار دهید و با سرعت از مسیر های پیست کارتینگ عبور کنید. پیست کارتینگ آزادی یکی از تفریحات لوکس در تهران به شمار میرود. چرا که امکانات و کیفیت وسایل موجود در پیست کارتینگ آزادی به قدری بالاست که در سراسر ایران نظیر آن را نمیتوان یافت. اگر شما هم عاشق سرعت هستید و میخواهید سرعت بالارا در بستری امن تجربه کنید به شما پیشنهاد میکنیم حتما به کارتینگ آزادی مراجعه کنید.

غواصی اسکوبا از تفریحات لوکس در تهران

به نظر میرسد شنا و غواصی را تنها در شهر های ساحلی مستوان تجربه کرد، اما این طور نیست. غواصی در تهران نیز ممکن است و همین ویژگی هاست که این شهر را جذاب و دوستداشتنی کرده است. غواصی با اسکوبا با غواصی معمولی فرق میکند، در این نوع غواصی لازم نیست شنا کنید بلکه به کمک وسیله ای که اسکوبا نام دارد در آب شناور خواهید ماند و میتوانید از تصاویر پیش رویتان لذت ببرید. غواصی با اسکوبا بسیار راحت تر از غواصی معمولی است بنابراین به یکی از تفریحات آسان اما لاکچری در تهران تبدیل شده است. برای اینکه غواصی در کنار ماهی های رنگارنگ را در تهران تجربه کنید باید به مجموعه ورزشی شهید چمران مراجعه کنید. ین مجموعه ورزشی جنب مترو صدر واقع شده است که در دل خود یکی از تفریحات لوکس در تهران را جای داده است.

بانجی جامپینگ

یکی از تفریحات مخیج و هیجان انگیز که در سالهای اخیر بیشتر شناخته شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است نیز بانجی جامپینگ است. بانجی جامپینگ تقریبا در همه شهر های توریستی ایران پیدا میشود اما در تهران دو مجموعه ای که این تفریح لوکس را ارائه میدهند از استاندارهای بسیار بالایی برخوردارند که میتوانند تجربه شمارا لذت بخش تر کنند. در بانجی جامپینگ شما در شرایطی ایمن و ایده آل سقوط آزاد را تجربه میکنید، به این صورت که طنابی به پای شما بسته میشود و از ارتفاع 40 متری میپرید و به وسیله طناب در ارتفاع معلق میمانید. لازم به ذکر است که افراد بسیار محدودی شرایط تجربه این تفریح را دارند پرا که نباید هیچگونه بیماری زمینه ای و یا عمل جراحی داشته باشید و ورنتان هم از 90 کیلو بیشتر نباشد. این ورزش محدودیت سنی نیز دارد اما به هر ترتیب بانجی جامپینگ به کسانی که تجربه اش میکنند تجربه ی بی نطیری میدهد. در تهران بانجی جامینگ را میتوانید در مجموعه تفریحی ورزشی توچال واقع در انتهای خیابان ولنجک و همینطور در بوستان ولایت تجربه کنید.

اسکی روی آب

اگر به کیش سفر کرده باشید حتما افرادی که در حال اسکی کردن روی آب هستند را دیده اید، اسکی روی آب یکی از تفریحات لوکس در تهران به شمار میرود. برای اسکی کردن در روی آب به شما البسه مناسب و ضد آب داده میشود. به علاوه جلیغه نجاتی که مانع غرق شدن افراد در آب خواهد شد و سپس در حالی که بر روی یک اسکی ایستاده اید بقه وسیله ی طنابی که به یک قایث موتوری متصل است بر روی آب کشیده خواهید شد تا هیجان و سرعت را در دل آب تجربه کنید. برخلاف چیزی که به نظر میرسد برای اسکی روی آب نیازمند توان بدنی بالایی هستید و هرکسی نمیتواند به راحتی این تفریح لاکچری را انجام دهد. قبه هر ترتیب در تهران نیز در دو مرکز تفریحی و ورزشی میتوانید اسکی وی آب را تجربه کنید. در این ایام کرونایی که نمیتوان به شهر های ساحلی سفر کرد اسکی روی آب میتواند از بهترین تفریحات لوکس در تهران در تهران باشد. در تهران میتوانید در مجموعه تفریحی ورزشی آزادی و و فشافویه به اسکی روی آب بپردازید.

زیپ لاین

از دیگر تفریحاتی که تجربه پرواز را به شما میدهد زیپلاین است، تا جایی که به این تفریح پرواز بدون بال نیز میگویند. مراکز زیادی در تهران این تفریثح لاکچری را ارائه میدهند. در این تفریح شما به وسیله ی یک قرقره به ظنابی که در طول مسیر زیپ لاین کشیده شده است متصل میشوید و به کمک این طناب ها از یک نقطه به نقطه ی دیگر منقل خواهید شد. بسیاری از افرار هستند که این تعلیق و ماندن در ارتفاع را هیجان انگیز میدانند و برای یکبار هم که شده زیپ لاین را تجربه میکنند. بهترین مرکزی که زیپ لاین را در تهران ارائه میدهد ولنجک است. مسیر زیپ لاین در توچال از فراز رود دره ولنجک عبور میکند و به این ترتیب میتواند یثکی از زیباترین تصاویر را به شما هدیه دهد. علاوه بر  این تجهیزات و امکانات این مجموعه بسیار مناسب است. مراکز دیگری نیز مثل پارک آب و آتش و سایر پارک ها نیز طیپ لاین دارند و شما برای تجربه کردن این سری از تفریحات لوکس در تهران کافیست به یکی از این پارک ها مراجعه کنید.

اسب سواری

اسب سواری بیشتر از اینکه یک تفریح باشد یک ورزش بسیار لاکچری است. اما به هر حال در تهران بزرگ مراکزیث وجود دارند تا به کسانی که قصد جدی دنبال کردن این رشته ورزشی را نداند نیز تجربه اسب سواری را تقدیم کنند. اسب سواری یکی از تفریحات لوکس در تهران به شمار میرود که شما با مراجعه به باشگاه های اسب سواری تهران میتوانید عضو این باشگاه ها شوید تا اسب سواری را آموزش ببینید و یا اگر قصدتان آموزش نیست میتوانید به کمک یک مربی برای دقایق اسب سواری را امتحان کنید. برای تجربه اسب سواری میتوانید به پارک جنگلی چیتگر بروید، باشگاه سوارکاری یال واقع در سرخه حصار نیز به صورت تفریحی خدمات سوارکاری ارائه میدهد که میتوانید به راحتی از آنها بهره ببرید. اگر به دنبال یک تفریح لاکچری برای فرزندانتان هستید نیز سوارکاری میتواند گزینه مناسبی باشد. در باشگاه های سوار کاری اسب هایی که نژاد پونی دارند نیز وجود دارند. این اسب ها قد کوتاهی داشته و برای سوارکاری کودکان مناسب ترند. با اسب های پونی کودکان 6 تا 10 ساله نیز میتوانن  سوارکاری را تجربه کنند و یکی روز خاطره انگیز داشته باشند.

پارکهای آبی

یکی دیگر از تفریحات آب تهران رفتن به مجموعه های ورزشی و تفریحی آبی است. تعداد این مموعه ها در سراسر ایران انگشت شمارند اما در تهران دو مرکز مختص به تفریحات آبی وجود دارد که میتواند از تجربه ای از تفریحات لاکچری برای شما باشد.این مجموعه ها با به روز ترین تکنولوژی ها و تجهیزات دنیا همراه هستند و بسیار مدرن و لوکس ساخته شده اند. در پارکهای آبی هم امکانات رفاهی بسیار لوکس وجود دارد و هم امکانات تفریحی. با استفاده از انواع و اقسام وسایل بازی و سرسره های آبی موجود در این پارکها میتوانید تجره ای هیجان انگیز از تفریحات لوکس در تهران داشته باشید.از امکانات این مجموعه ها میتوان به رستوران ها و فودکورت ها و کافی شاپ ها و سالاد بارهای متنوع اشاره کرد. در این پارکهای آبی تفریحاتی نظیر استخر، سرسره‌های هیجان‌انگیز و پیچ در پیچ، دریاچه‌ مواج، رودخانه‌ وحشی، چاله‌ فضایی و … غیره نیز وجود دارد که میتواند روز خاطره انگیزی را در کنار خانواده و یا دوستانتان برای شما رقم بزند.در حال حاضر دو پارک آبی در تهران وجود دارد که یکی از آنها دهکده آبی پارس و دیگری پارک آبی اُپارک نام دارد.
آدرس پارک آبی اُپارک: تهران، بزرگراه تهران کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم.
آدرس دهکده آبی پارس: البرز، کرج، کیلومتر ۲۲ اتوبان تهران به کرج، روبه‌روی ایستگاه مترو گرمدره، خیابان شهدا.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم لیستی از بهترین تفریحات لوکس در تهران را به شما ارائه دهیم تا در این روزها که سفر رفتن چندان کار ایمنی نیست و محدودیت تردد نیز وجود دارد، اگگر ساکن شهر تهران هستید و به دنبال تفریحاتی برای گذراندن اوقات فراغت خود هستید از این لیست استفاده منید تا لحظات لاکچری و لذت بخشی را برای خودتان رقم بزنید. ناگفته نماند که این موارد تنها چند مورد از تعداد بسیار زیاد تفریحات لوکس در تهران هستند و تعداد این تفریحات این تفریحات بیشتر از چیزی هستند که تصورش را بکنید. در همین راستا میتوانید به کافی شاپ ها و رستوران های بسیار لوکس و لاکچری موجود در تهران مراجعه کنید تا هم از طعم بی نظیر غذاهایشان لذت ببرید و هم از محیط های لوکس این مکانها دیدن کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.