آشنایی با برج میلاد ششمین برج مخابراتی دنیا

اگر بخواهیم تهران را به خاطر بیاورید یا اینکه سفری به این شهر داشته باشیمد قطعا نام برج میلاد را همگی شنیده اید که یکی از نمادهای تهران برج میلاد است.این برج زیبا و مرتفع که از پس آلودگی این شهر نمایان است در جایگاه ششم از بلندترین برجهای مخابراتی دنیا قرار دارد.برج میلاد که در ارتفاع ۴۳۵ از سطح زمین قرار دارد.ابتدا در سال ۱۳۷۶ نخستین تلاش ها برای ساخت این برج انجام گرفت و سرانجام در سال ۱۳۸۶ تکمیل شد.برج میلاد در قسمت جنوبی شهرک غرب ساخته شده است که جز ناحیه ۲ تهران محسوب می شود.
در این مقاله تهران مبله مرجع اجاره آپارتمان روزانه تهران این برج زیبا رابرای شما معرفی می کند.

معرفی مختصر

برج میلاد در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار بنا شده است و یکی از مراکز مهم تجاری و گردشگری در تهران است.همه روزه افراد زیادی برای بازدید از برج به این محل می آیند.

قسمت پایه برج میلاد از بتن آرمه ساخته شده است.بدنه آن هسته اصلی می باشد که چندین آسانسور درون خود دارد.۶ آسانسوری که در بدنه قرار دارند هر کدام ۲۵ نفر را می توانند جابه جا کنند.قسمت راس آن با جنس فولاد دارای ۱۲ طبقه مختلف است که از نظر کاربری دارای رستوران های زیبا،سکوهای بازدید و گنبد آسمان می باشد.دکل ان نیز برای نصب آنت های رادیویی و تلویزیونی استفاده می شود.

آشنایی با طبقات مختلف برج میلاد

بدنه اصلی برج محل عبور آسانسورهای ویژه است.ساختمان بالایی مهمترین بخش برج می باشد که شامل ۱۲ طبقه می باشد.طبقه اول ساختمان بالای برج برای مواقع اضطرای و آتش سوزی است. در طبقه سوم شما می توانید منظره زیبایی از شهر تهران را ببینید.سکوی دید بسته برای شما ویویی زیبا از تهران به نمایش می گذارد.موزه شهرداری تهران نیز در این محل قرار دارد. اگر قصد بازدید از این دو محل را داشته باشید می توانید بلیط آن را تهیه کنید.

اگر از گشت وگزار در برج خسته شده اید و به دنبال مکانی برای استراحت خود هستید،می توانید به کافه تریا برج بروید.کافه در طبقه چهارج ساختمان بالای برج قرار دارد و چشم اندازی عالی از سطح شهر به شما می دهد.علاوه بر کافه موزه سکه های تاریخی از دوران مختلف تاریخ ایران  در طبقه چهارم به نمایش در آمده است.موزه مشاهیر معروف ایران نیز در طبقه پنجم قرار دارد.اگر علاقمند به شناخت شخصیت های تاریخی و اثر گذار تاریخ ایران هستید حتما این موزه را بازدید کنید.

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد که یکی از بزرگترین رستوران گردانهای دنیاست در طبقه ششم قرار گرفته است.این رستوران با داشتن فضا برای ۴۰۰ نفر دارای دو بخش است که یکی از بخشهای ان متحرک می باشد و به دور بخش ثابت می چرخد.

سکوی دید باز برج میلاد

اگر می خواهید از نزدیک ارتفاع زیر پای خود را احساس کنید بهتر است سری به طبقه هفتم و بازدید از سکوی دید باز بزنید.زیر بنای این سکو ۳۰۰۰ متر مربع است و با دوربین هایی که در بخشهای مختلف آن قرار دارد می توانید منظره ای عالی از شهر را ببینید.

گنبد آسمان برج میلاد

گنبد آسمان گنبدی شیشه ای با ارتفاع دوازده متری است که در بالاترین طبقه ساختمان بالای برج قرار دارد.اگر قصد بازدید از گنبد آسمان را دارید ،منظره آن در شب زیباتر است.این محل مرتفع ترین قسمتی است که سطح دسترسی آن برای بازدید آزاد است و شما می توانید از آن دیدن کنید.اثر ارزشمند هنری دکتری یحیایی با ایده گرفتن از عناصر افرینش که آب،باد،آتش،خاک هستند در گند آسمان قرار دارد.

دیدنی های برج میلاد

برج میلاد در قسمتهای مختلف خود دارای فروشگاه ،مرکز خرید،جاهای تفریحی و سرگرمی برای کودکان،موزه ها،مراکز برگزاری کنفراس،سالن کنسرت،دلفیناریوم،اتاق فرار و .. است.

دلفیناریوم برج میلاد

از جاذبه های دیدنی برج میلاد بخش دلفیناریوم آن است.قطعا اینجا محلی است که بسیار مهیج و سرگرم کننده برای کودکان شما خواهد بود.بلندترین دلفیناریوم  سرپوشیده و غیر ساحلی در جهان است که دارای دو دلفین و شیر دریایی می باشد. حرکات مختلف نمایشی این دلفین های زیبا برای کودکان جذاب است.البته کودکان شما می توانند با دلفین ها به مدت ۲۰ دقیقه شنا کنند.می توانید با دلفین های مجموعه عکس یادگاری هم بگیرید و لحظات خود را ثبت کنید.

بازی های مهیج برج میلاد

پل معلق برج میلاد: شما با ده هزار تومان می توانید از پل معلق برج استفاده کنید و لحظات هیجان انگیزی داشته باشید.آموزش استفاده از پل معلق به بازدید کنندگان داده می شود.وسایل ایمنی مورد نیاز برای گذر از پل نیز در اختیار افراد قرار می گیرد.

زیپ لاین: یکی دیگر از بازی هایی است که آدرنالین خون شما را بالا می برد.هزینه آن ۲۵ تا ۳۵ هزارتومان و به دوصورت نشسته و معلق انجام می شود.

سینما گیم

برج میلاد علاوه بر داشتن سینما با دو سالن و ظرفیت ۱۲۰ نفر  دارای سینما گیم نیز است که در آن می توانید بازی های چند بعدی را تجربه کنید.

کنسرت در برج میلاد

کنسرت هایی از خوانندگان مشهور ایرانی و خارجی در برج میلاد برگزار می شود که شما به صورت آنلاین می توانید بلیط آنها را تهیه کنید.

مرکز خرید میلاد

واحدها و فروشگاههای خرید در قسمت پایین برج قرار دارند که به صورت رایگان می توانید از آنها بازدید کنید.۸۳ واحد تجاری در لابی قرار دارند که صنایع دستی،هنری،کتاب و …را می فروشند.این مجموعه از ظهر تا دوازده شب باز است.

کاربازیا در برج میلاد

کاربازیا مجموعه آشنای با مشاغل برای کودکان است که از فروردین ۹۷ تاسیس شده است.کودکان می توانند با مشاغل مختلف آشنا شوند و چیزهای زیادی را در هر شغل به صورت تجربی یاد بگیرند.
نقش های مختلفی برای کودکان در این محل موجود است:پرستار،دکتر،تعمیرکار،پلیس،آتش نشان،فروشنده و …
اگر دوست دارید کودکان شما وارد محیط کار شوند و درکی از کار پیدا کنند آنها را به کاربازیا ببرید.

فودکورت برج میلاد

فودکورت برج در طبقه چهارم قرار دارد و غذاهای مختلفی را ارائه می دهد.غذاهای سنتی ایرانی یا غذای کشورهای دیگر را می توانید در اینجا سفارش دهید.

چگونه به برج میلاد برویم؟

شما از طریق بزرگراه شیخ فضل الله نوری می توانید به برج میلاد بروید.اگر از بزرگراه حکیم غرب می خواهید به برج بروید،بعد از بزرگراه چمران ورودی برج میلاد را می توانید ببینید.اگر قصد رفتن به این محل با وسایل نقلیه عمومی دارید می توانید با مترو به میدان ازادی رفته و از آنجا اتوبوس های رسالت-ونک را سوار شوید و بعد از مدت کمی در نزدیک برج پیاده شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.