بالن سواری در تهران، قیمت بلیط، بهترین زمان و ساعت پرواز

شاید این روزها هوس بالن سواری در تهران به‌سرتان زده باشد و بخواهید یک تفریح شیک و لاکچری داشته باشید. اگر به شما بگوییم که آرزوی شما برآورده شده شاید باورتان نشود!
چون شما با ایستگاه بالن سواری در تهران که در آبسرد دماوند است فقط یک ساعت و نیم فاصله دارید. پس دیگر نیاز نیست کلی هزینه کنید و برای بالن سواری به شهر کاپادوکیه ترکیه سفر کنید.
در این یادداشت تهران مبله قصد داریم شما را راهنمایی می‌کنیم تا تجربه خوبی از بالن سواری در تهران داشته ‌باشید. اگر هم تابه‌حال تجربه بالن سواری نداشته‌اید و دوست دارید این تفریح مهیج و جذاب را امتحان کنید، باید اطلاعاتی از قیمت بالن سواری، بهترین زمان بالن سواری و برنامه‌های آن بدانید تا با خیال راحت دل به آسمان بزنید.


دقیقا کجای تهران بریم بالن‌ سواری؟

اگر در شهر تهران یا اطراف این شهر زندگی می‌کنید، می‌توانید برای بالن سواری به شهرستان آبسرد دماوند بروید. ایستگاه بالن سواری آبسرد در فاصله ۷۰ دقیقه‌ای از تهران قرار دارد.
شما برای دسترسی به آن می‌توانید از طریق آزادراه تهران پردیس، راهی مرکز بالن سواری تهران شوید.
به این نکته توجه کنید که این مسیر گیت عوارضی دارد و باید هزینه‌ای بابت آن بپردازید.

آزادراه تهران پردیس

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Rojyar Ghavami

دسترسی با خودرو شخصی، بهترین وسیله برای رفتن به آبسرد

در مرحله اول شما در هر کجای تهران که هستید، باید مسیر خود را به سمت بزرگراه همت شرق در پیش بگیرید و در انتهای این بزرگراه، وارد جاده دماوند شوید.
بعد از آنکه وارد شهر دماوند شدید، به‌سمت بلوار بعثت و بلوار بهشتی بروید و مسیر خود را به سمت خیابان ولیران ادامه دهید تا به ایستگاه بالن سواری آبسرد برسید.
برای پیدا کردن آدرس دقیق می‌توانید ایستگاه بالون سواری آبسرد را در گوگل مپ سرچ کنید و یا از روی نقشه ببینید را اینجا کلیک کنید  تا در کمترین زمان ممکن به آنجا برسید.

روی نقشه ببینید!

جشن تولد در بالن سواری

منبع عکس وبسایت balons.ir

بیشتر بخوانید: با تفریحات لوکس در تهران آشنا شوید


اصلا بالن سواری کی پایش به ایران رسید؟

اولین بار بالن سواری را فرانسوی‌ها اختراع کردند. بعد از گذشت ۱۰۰ سال، پای بالن‌ سواری به تهران هم باز شد.

تا جایی که دقیقا سال ۱۲۷۰ بود که اولین بالن تهران در میدان مشق بالا رفت و هنوز چند دقیقه از بلند شدن آن نگذشته بود که دچار آسیب شد و به زمین نشست.
همین ماجرا توانست صدها نفر از مردمی که آن زمان آرزوی دیدن بالن در آسمان داشتند و در میدان مشق جمع شده بودند را پراکنده کند.

بعد از ۲۴ سال و در سال ۱۲۹۴، دو بالن دیگر در تهران به آسمان رفت که مرد و زن در پشت‌بام‌ها‌ جمع شده بودند تا به هوا رفتن بالن‌ها را ببینند. در این ماجرا هم بالن اولی همان اول پاره شد و دومی نیم ساعت در هوا ماند و بعد سقوط کرد. 

در ادامه در مورد هزینه‌های مرکز بالن سواری آبسرد که در نزدیکی تهران است قرار است صحبت کنیم. اگر مسافر تهران هستید و می‌خواهید چند روزی را در این شهر تفریح و خوش‌گذرانی کنید اجاره آپارتمان مبله در تهران را به ما بسپارید. چون در این واحدها حس بودن در خانه خود را دارید و می‌توانید بدون هیچ محدودیتی مهمانی و دورهمی دوستانه را آنجا بگیرید.

منبع عکس وبسایت balons.ir

بیشتر بخوانید: پاراگلایدر تهران، بدون بال پرواز کن


هزینه بالن سواری در تهران چقدر است؟

بالن سواری در تهران در لیست تفریحات هیجان انگیز قرار دارد. با این حال می‌توان گفت که قیمت بالن سواری در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا انواع پکیج‌های بالن‌سواری در ایستگاه آبسرد وجود دارد که قیمت‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید طبق درخواست‌های که دارید هر یک از این پکیج‌های تفریحی را انتخاب کنید.

شاید برای یک بالن سواری ۳۰ تا ۶۰ دقیقه شما حداقل مبلغ ۵ میلیون تومان (در دی ماه ۱۴۰۲) باید بپردازید. البته این هزینه‌ها برای بالن سواری‌های اختصاصی و VIP مبلغی بیشتر از این عدد خواهد بود.
هرچند بالن سواری اختصاصی با صبحانه، در آسمان و جشن آخر پرواز، قیمتش ۱۴ میلیون تومان است. البته با درخواست خدمات عکاسی و فیلمبرداری به ۳۵ میلیون تومان (دی ماه ۱۴۰۲) هم می‌رسد.
هر چند باید گفت که بالن سواری در تهران تفریحی لوکس است اما دیدن مناظر و تجربه بالن سواری برای بعضی از افراد به گفته‌ خودشان ارزش آن را دارد.

قیمت بلیط بالن سواری در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس n.w

بیشتر بخوانید: باشگاه های سوارکاری تهران، جایی برای تفریحات گران‌قیمت و مهیج 


بهترین فصل برای بالن سواری؟

اگر شرایط جوی و آب‌وهوا خوب باشد، شما می‌توانید در تمام طول سال به ایستگاه بالن سواری تهران مراجعه کنید.
اما یادتان باشد فصل پاییز که برگ‌ریزان است و فصل بهار که همه جا شکوفه زده است، بهترین زمان برای بالن‌سواری است. چون در این زمان شما می‌توانید از دورنمای قله دماوند و منظره‌های زیبای زیر پایتان دیدن کنید.
ظرفیت هر بالن ۵ نفر (۴ نفر بزرگسال به اضافه ۱ کودک) و مقصد جایی‌ است نامعلوم. هرچند دوباره با ماشین به همان جایی که سوار شدید برمی‌گردید و با کلی خاطره از فراز آسمان به خانه خود برمی‌گردید.

بهترین زمان بالن سواری صبح یا عصر؟

حالا اگر بخواهیم در مورد بهترین زمان برای بالن سواری در تهران بگوییم، زمان طلوع و غروب آفتاب است.
شما می‌توانید ۲ تا ۳ ساعت پیش از غروب آفتاب و یا تقریبا نزدیک طلوع آفتاب خودتان را به بالن‌سواری در تهران آماده کنید. چون بهترین بادها در این بازه زمانی می‌وزند.

البته بالن‌سواری برای علاقه‌مندان به عکاسی فوق‌العاده است، چون با داشتن دوربین و تجهیزات مناسب می‌توانند از فراز بالن و آسمان تصاویر بسیار زیبا و رویایی از غروب و طلوع و مناظر را ثبت کنند. 

بهترین زمان بالن سواری در تهران

منبع عکس وبسایت balons.ir

بیشتر بخوانید: رودخانه های اطراف تهران، هم تفریح کنید هم ورزش و آب‌بازی


از محدودیت‌های بالن سواری در ایستگاه آبسرد بیشتر بدانید

  • بر اساس قانون حمل‌و‌نقل هوایی تعداد و وزن کلی متقاضیان هر پرواز نباید بیشتر از ۵ نفر و ۳۰۰ کیلوگرم باشد.
  • در رابطه با سن کودکان کمتر از ۴ سال نمی‌توانند بالن سواری کنند و کودکان تا ۱۶ سال هم باید حتما به یک همراه کنارشان داشته باشد.
  • قد از دیگر محدودیت‌های بالن سواری در تهران است. بالن‌سواران باید حداقل ۱ متر و حداکثر ۱.۹۰ قدشان باشد.
  • در مورد وزن هم هر کسی نباید بیشتر از ۷۰ کیلو باشد. چون اگر وزن‌تان بالا باشد تعداد نفرات در پرواز کم شده و شما باید هزینه اضافی بپردازید.

هزینه بالن سواری در تهران

منبع عکس وبسایت balons.ir

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری دماوند ؛ 20 جاذبه گردشگری دماوند


نکات لازم برای بالن سواری در تهران

برای اینکه تفریح بالن سواری شما در تهران مفصل و جذاب باشد، نیاز است که یک سری نکات را رعایت کنید:

  • به‌همراه داشتن آب کافی

بهتر است که در هنگام پرواز با بالن حتما آب کافی در اختیار داشته باشید. چون آب خوردن به شما کمک می‌کند تا از سردرد و تهوعی که در شروع سفر و یا حین پرواز دارید، جلوگیری کند.

  • پوشیدن لباس مناسب

در بالن‌سواری سعی کنید لباس مناسبی به همراه داشته باشید. چون می‌دانید که با افزایش ارتفاع، دمای هوا کم می شود. به‌یاد داشته باشید حتی اگر در تابستان قرار است به بالن‌سواری بروید، لباس گرم با خودتان ببرید تا اگر در زمان پرواز احساس سرما کردید آن را بپوشید.

لباس بالن سواری

منبع عکس وبسایت balons.ir

  • استفاده از کفش مناسب

سعی کنید در بالن سواری حتما کفش مناسب بپوشید تا در طول پرواز راحت باشید. در این تفریح هیجانی از پوشیدن کفش‌هایی که راه رفتن با آن‌ها سخت است، دوری کنید.

  • بردن عینک آفتابی و زدن کرم ضد آفتاب

داشتن عینک آفتابی در بالن‌سواری به شما کمک می‌کند تا مناظر اطراف را بهتر ببینید و نور خورشید چشمتان را اذیت نمی‌کند.
البته کرم ضدآفتاب را هیچ جوره فراموش نکنید تا پوستتان در برابر نور خورشید آسیب نبیند.
چون وقتی با بالن پرواز می‌کنید، پوستتان بیشتر در معرض نور آفتاب است. حالا اگر پرواز در فصل تابستان باشد که باید شش دانگ حواس‌تان باشد که ضد آفتاب بزنید.

بالن سواری در تهران

منبع عکس اینستاگرام balons.ir

  • داشتن دوربین عکاسی خوب و باکیفیت، حس ماجراجویی

اگر دوست دارید عکس‌های جذابی از بالن سواری داشته باشید، نیاز است که یک دوربین حرفه‌ای و یا خوب داشته باشید.

چون با داشتن دوربین با کیفیت خوب می‌توانید عکس های زیبایی را از جاذبه های طبیعی تهران بگیرید. هر چند داشتن دوربین شکاری برای افرادی مناسب است که دوست دارند مناظر اطراف را با دقت بیشتری نگاه کنند.

  • خوردن صبحانه سبک در روز بالن سواری

سعی کنید قبل از اینکه بالن سواری در تهران را شروع کنید یک صبحانه سبک بخورید. تازه پیش از سوار شدن کمی ورزش و حرکات کششی انجام دهید تا در حین پرواز دچار سردرد و تهوع نشوید.

منبع عکس وبسایت balons.ir

بیشتر بخوانید: بهترین کافه های تهران، لذت کافه‌گردی‌ با تهران مبله


انواع بالن سواری در تهران

اگر بخواهید در مورد پکیج‌ها و انواع بالن سواری در تهران بیشتر بدانید، باید امکانات و اطلاعات هر یک را جداگانه بررسی کنید تا فرق آن‌ها را بدانید.

انواع بالن سواری

منبع عکس اینستاگرام balons.ir

  • بالن سواری اختصاصی، فوق‌العاده برای سورپرایزهای مناسبی

در بالن سواری به صورت اختصاصی بالن کاملا در اختیار شما قرار دارد.

در این پکیج خدمات ویژه‌ای برای افراد در نظر گرفته می‌شود، چون این پکیج بالن‌سواری را افراد برای جشن تولد و مناسبت‌های خاص استفاده می‌کنند.

خدماتی که سما در این پکیج می‌گیرد شامل:

حداکثر تعداد افرادی که در این پکیج می‌توانند سوار بالن شوند ۵ نفر است.( ۴ نفر بزرگسال و ۱ نفر کودک)

مدت‌زمان پرواز در بالن اختصاصی تقریبا از ۶ سبح شروع می‌شود و تا ظهر ادامه دارد

همه کسانی که سوار سبد این بالن می‌شوند، بیمه و بلیط دارند.

در بالن‌سواری اختصاصی قبل‌از پرواز از شما پذیرایی می‌شود تا صبحانه را به‌طور کامل میل کنید.

تنها تفاوتی که این پکیج نسبت‌به پکیج های دیگر دارد این است که برای شما در داخل بالن جشن تولد گرفته می‌شود. میز پذیرایی و مراسم آتش‌بازی هم در آن به‌همراه کیک تولد برای شما تدارک دیده شده است.

خلاصه که پکیج اختصاصی مناسب کسانی است که می‌خواهند برای دوستان خود تولد بگیرند یا مراسم ازدواج خود را جشن بگیرند.

هزینه بالن سواری اختصاصی در ایستگاه آبسرد در تاریخ دی ماه ۱۴۰۲، تقریبا ۳۵ میلیون تومان است.

منبع عکس اینستاگرام balons.ir

  • بالن سواری VIP، با امکانات ویژه برای علاقه‌مندان به بالن سواری

حداکثر ظرفیت نفراتی که می‌توانند از این پکیج استفاده کنند، ۴ نفر است. تمامی افرادی که وارد بالن می‌شوند، باید از قبل بیمه و بلیط بالن را داشته باشند.

 مت‌زمان سفر شما در بالن سواری VIP از طلوع آفتاب به مدت ۳ ساعت است.

در پکیج VIP قبل‌ از آنکه سفر خود را با بالن شروع کنید، از شما با وعده صبحانه پذیرایی می‌شود و بعد از پرواز نیز جشن مختصری دارد.

در تاریخ دی ماه ۱۴۰۲ شما برای استفاده از پکیج VIP‌ بالن سواری در تهران  ۲۲ میلیون تومان هزینه بپردازید.

  • بالن سواری نیمه اختصاصی، بالاتر از یک پرواز معمولی 

پکیج نیمه اختصاصی حداکثر ظرفیت ۴ نفر را در هر بالن دارد و مدت‌زمان آن از تقریبا ۶ صبح شروع می‌شود و تا ظهر ادامه دارد. در پکیج نیمه اختصاصی قیمت کمی بیشتر از پرواز معمولی است. 

برنامه این نوع بالن‌سواری طوری‌ است که شما قبل‌ از پرواز صبحانه می‌خورید و بعد از پرواز جشن برایتان گرفته می‌شود. همه افرادی که به بالن سوار می‌شوند باید بلیط بالن سواری این پکیج را داشته باشند و بیمه هم شوند.

قیمت بالن سواری نیمه اختصاصی در آبسرد دماوند به‌ازای هر نفر تقریبا ۵ میلیون تومان در دی ماه ۱۴۰۲ است.

بالن سواری نیمه اختصاصی

منبع عکس اینستاگرام balons.ir

بیشتر بخوانید: معرفی گران ترین مناطق تهران و آشنایی با آن ها


اطلاعات و راه‌های ارتباطی با ایستگاه بالن سواری آبسرد

آدرس: تهران، شهرستان دماوند، آبسرد.
شماره تماس: ۰۲۱۲۲۴۷۳۷۲۷
شماره همراه: ۰۹۲۱۷۷۶۷۹۱۲
وب‌سایت: https://balons.ir
صفحه اینستاگرام: balons.ir
تلگرام: balons‌
ایمیل:‌ balons.ir@gmail.com

بالن سواری تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Basseri

بیشتر بخوانید: لوکیشن های عکاسی تهران، ذره‌بین به دست باشید


حالا که با ایستگاه بالن سواری در تهران آشنا شدید و دلتان می‌خواهد یک تفریح متفاوت و هیجان‌انگیز داشته باشید، حتما به تهران سفر بیاید و این پرواز مهیج را تجربه کنید. بدون شک این سفر بهترین و خاطره انگیزترین سفر شما خواهد بود. اگر هم نیاز به واحدهای اقامتی داشتید، می‌توانید روی اجاره خانه مبله در تهران روی همکاران ما در تهران مبله حساب باز کنید تا بهترین‌ها را برای شما در تهران پیشنهاد دهند.


سوالات متداول

در تهران برای بالن سواری کجا بریم؟
شما می‌توانید با یک ساعت رانندگی خودتان را به ایستگاه بالن سواری آبسرد در دماوند برسانید.
بهترین زمان برای بالن‌ سواری چه فصلی است؟
فصل بهار و تابستان در هنگام طلوع یا غروب آفتاب.
هزینه‌های بالن‌سواری در تهران چقدر است؟
شما با توجه به نیازهای خود می‌توانید از سه نوع پکیج بالن سواری اختصاصی، نیمه اختصاصی و VIP استفاده کنید. قیمت این پکیج‌ها هم متفاوت است و بستگی به درخواست شما دارد.
ظرفیت و تعداد نفرات هر بالن چطور است؟
هر بالن ظرفیت ۴ نفر و حداکثر ۳۰۰ کیلوگرم وزن را دارد.
برای برگزاری تولد و جشن‌های مناسبتی کدام پکیج بالن‌سواری را بگیریم؟
بالن سواری VIP‌ مخصوص تولد و جشن‌های ازدواج است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.