همه چیز درباره بوستان یاس فاطمی در سال 99

بوستان یاس فاطمی بزرگ ترین پارگ جنگلی در تهران می باشد که در آن امکانات متعددی وجود دارد. به دلیل قرار گرفتن این بوستان در شمال شرقی تهران و وجود آب و هوای مناسب و عالی، هر روزه افراد بسیار زیادی به بازدید از این پارک می روند و اوقات خود را در آن می گذرانند. همچنین این پارک یکی ااز بهترن مقاصد برای گردش و تفریح اواخر هفته می باشد. علت هم این است که این بوستان نسبت به سایر پارک جنگلی های تهران متفاوت است و دارای امکانات مختلفی می باشد. در این مطلب به معرفی بوستان یاس فاطمیو همچنین ویژگی ها و امکانات آ پرداخته ایم. اگر تا به حال به بازدید از این بوستان نرفته اید و یا با آن آشنایی ندارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مختصری درباره بوستان یاس فاطمی

این بوستان در دو فاز وجود دارد که این دو فاز، کمی با هم متفاوت هستند. فاز شمالی این بوستان در منطقه 1 شهر تهران، و فاز دوم آن در منطقه 4 قرار دارد. همین موضوع سبب شده تا شهرداری هرکدام از فاز های این بوستان، متفاوت باشد و امکانات مختلفی در این بخش ها قرار گیرد. این بوستان دارای مساحتی در حدود 1400هتار می باشد و از شمال تا نزدیکی قوچک ادامه دارد. در شرق شهر تهران، تعدادی پارک جنگلی وجود دارد که هر کدام زیبایی های مخصوص به خود را دارد. اما بوستان یاس فاطمی، با سایر این بوستان ها کمی متفاوت است و با داشتن امنیت و امکانات بسیار زیاد، توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب می کند.

امکانات

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم، در هر کدام از فاز های بوستان یاس فاطمی، به علت وجود 2 شهردار مناطق 1 و 4 تهران، تفاوت های زیادی وجود دارد. در شمال این بوستان، مکانات بیشتر و متفاوت تری وجود دارد. در جنوب بوستان یاس فاطمی یک عدد سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، میز تنیس، فوتبال دستی، آلاچیق، نیمکت، امکان صخره نوردی برای کودکان، و همچنین وسایل ورزشی بسیار زیادی وجود دارد. اما در قسمت شمالی این بوستان، امکانات کمتری وجود دارد. گرچه از هر کدام از امکانات این فاز، به تعداد زیادی وجود دارد.

موقعیت مکانی و مسیر دسترسی به بوستان یاس فاطمی

همانطور که در مطالب بالا مشاهده کردید، این بوستان در مناطق 1 و 4 شهر تهران قرار دارد. موقعیت مکانی دقیق این بوستان در شمال شرقی تهران و در مجاورت اتوبان شهید بابایی می باشد. این بوستان درب های ورودی بسیار زیادی دارد و از مسیر های مختلفی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اگر خود را به بزرگراه شهید بابایی برسانید، ورودی این بوستان را هم در قسمت شرق به غرب و هم در قسمت غرب به شرق مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید از طریق بزرگراه شهید باقری خروجی شهید همت را رد کنید و سپس وارد اتوبان شهید بابایی شوید. در اتوبان شهید بابایی از کنار گذر عبور کنید تا در نهایت با استفاده از تابلو ورودی بوستان یاس فاطمی وارد این بوستان شوید. اگر تا به حال به بازدید از این بوستان رفته اید، نجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.