موزه حیات وحش ؛ موزه‌ای با تعریفی تازه از حیات‌ وحش

موزه حیات وحش

اگر از موزه‌ها خوشتان نمی‌آید و به نظرتان، دیدن اشیا و آثار قدیمی در قفسه‌ها و ویترین‌های مختلف خسته‌کننده است، باید رفتن به موزه حیات وحش را در برنامه‌تان بگنجانید. موزه حیات وحش داراباد از آن موزه‌هایی است که تصورتان را از موزه عوض می‌کند. دیگر خبری از خشکی و فضای خسته‌کننده موزه‌های معمولی در آن نیست. کودکان و نوجوانان با دیدن این موزه، اطلاعات جالبی درباره حیات وحش به دست می‌آورند و بزرگسالان هم می‌توانند با وجود تنوعی که در ارائه اطلاعات در این مکان دیده می‌شود به راحتی اوقاتی سرگرم‌کننده و مفید را پشت سر بگذارند. با ما همراه باشید تا از موزه حیات وحش داراباد برایتان بیشتر بگوییم. این مکان را هم به فهرست تهران‌گردی‌هایتان اضافه کنید که پشیمان نخواهید شد.

در موزه حیات وحش چه خواهید دید ؟

موزه حیات وحش، دو طبقه دارد و هر طبقه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. این بخش‌ها به شرح زیر هستند:

بخش آبزیان، پرندگان و پستانداران؛
بخش زمین‌شناسی؛
سالن پروانه‌ها؛
بخش تاکسیدِرمی.
در بخش حیوانات موزه می‌توانید نمونه‌ای از حیواناتی را ببینید که از نقاط مختلف کره زمین هستند و دیدنشان قطعا برای دوستداران حیوانات جذاب خواهد بود. برای مثال، شاید هیچ‌گاه نتوانید به آفریقا سفر کنید و پستانداران و پرندگان خاص این ناحیه از دنیا را ببینید اما در موزه حیات وحش، نمونه‌هایی از آنها وجود دارد.

دوستداران زمین‌شناسی هم می‌توانند در بخش مرتبط با آن با انواع کانی‌ها، سنگ‌ها و فسیل‌ها از دوران‌های مختلف تاریخ زمین‌شناسی آشنا شوند. بازدید از چنین موزه‌ای می‌تواند برای کودکانی که به موضوعات علوم زیستی علاقه‌مند هستند، بسیار جالب باشد و در تعیین رشته آینده‌شان به آنها کمک شایانی کند.

سالن پروانه‌ها هم بخش جذاب دیگری از موزه حیات وحش داراباد است که علاوه بر ملاقات با انواع پروانه‌های زیبا در آن، شاهد انواع گوناگونی از عقرب و رتیل هم خواهید بود. در کارگاه تاکسیدرمی با موجودات و حیوانات مختلفی آشنا خواهید شد که بنا به فنونی ویژه که به آن تاکسیدرمی گفته می‌شود، خشک‌ شده‌اند و طوری نگهداری می‌‌شوند که هیچ فساد و تخریبی در آنها به وجود نیاید.

در مقاطعی از سال، امکان لمس و تماس با حیوانات تاکسیدرمی‌شده برای کودکان و دانش‌آموزان وجود دارد. البته بعضی از دوستداران حیوانات از دیدن آنها به این شکل ناراحت می‌شوند و حتی جنبش‌هایی وجود دارد که خواستار توقف تاکسیدرمی کردن حیوانات است. در هر حال، موزه‌ها فرصتی هستند برای آشنایی و مطالعه بیشتر طبیعت و حیات وحش.

علاوه بر این بخش‌ها، پارک موضوعی انسان (human) هم در این مجموعه وجود دارد. این پارک جذاب با محوریت موضوع بدن انسان ساخته شده است و بزرگ‌ترین پارک آسیا در این زمینه است.

جذابیت‌های موزه حیات وحش داراباد چیست ؟

یکی از جذابیت‌های عیان موزه داراباد، مجسمه دایناسوری بزرگ در ورودی آن است که به شدت خودنمایی می‌کند. دایناسور معروف موزه از نوع دایناسور کامپتوزروس است و شش متر طول و هفت متر ارتفاع دارد. علاوه بر اینکه موزه دارای اطلاعات علمی جالبی است و ارزش بازدید دارد، حال‌وهوا و محوطه آن هم بسیار سرسبز و زیباست و گشتن در آن خالی از لطف نخواهد بود. در بخش حیوانات که پیش‌تر هم معرفی شد، حیواناتی از نواحی مختلف دنیا وجود دارد که بخشی از آنها متعلق به ایران زیبای خودمان است. علاوه بر بخش‌هایی که معرفی شد، فروشگاه صنایع دستی در موزه هم امکان خرید محصولات دستی جذابی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

برنامه‌های جانبی موزه داراباد چیست ؟

رفتن به موزه حیات وحش داراباد می‌تواند تفریحی اساسی برایتان باشد. با رفتن به این مجموعه فقط گردشی علمی را پشت سر نخواهید گذاشت چون علاوه بر پارک هیومن یا همان پارک تخصصی بدن انسان و موزه می‌توانید در مقاطعی از سال در کارگاه‌های آموزشی مختلف شرکت کنید. برنامه‌های علمی متنوعی در موزه برگزار می‌شود که برای علاقه‌مندان جذاب خواهد بود. اینها به کنار، در این مجموعه، محوطه سرسبز و بسیار زیبایی وجود دارد که گشت‌وگذار در آن خوشایند است. وجود کافه، سینمای چندبعدی و نخستین پارک خطای دید ایران در آنجا هم از جذابیت‌های دیگری است که نمی‌توان نادیده گرفت. این امکانات تفریحی و علمی مناسب به شکلی ارائه می‌شوند که تاکنون در هیچ پارک و مجموعه دیگری در ایران ندیده‌اید. برای مثال، موزه بدن مجموعه داراباد، اعضای بدن را در قالب مجسمه‌ها و احجامی بزرگ و بامزه طراحی کرده و در معرض دید قرار داده است. سفری علمی و هم‌زمان شاد می‌تواند لحظات خوبی برای همه سنین رقم بزند.

نشانی موزه حیات وحش داراباد چیست ؟

موزه حیات وحش در ابتدای داراباد در خیابان آجودانیه و خیابان موزه قرار دارد. احتمالا برایتان جالب است بدانید که ساختمان این موزه زیبا هم متعلق به دوران پهلوی است. این ساختمان از ساختمان‌های تحت مالکیت اشرف پهلوی بوده است. ظاهر قرار بر استفاده از این ساختمان به عنوان مکانی برای اسکان مهمانان اشرف پهلوی بوده که هیچ‌گاه، چنین چیزی عملی نشده و شهرداری منطقی یک تهران، چنین مکان مفرح و مفیدی را در آن به وجود آورده است.

از موزه حیات وحش بازدید می‌کنید؟

موزه حیات وحش داراباد هم فال است هم تماشا. دیدن آن فعالیت و برنامه‌ای مفید است که ابعاد تفریحی و سرگرم‌کننده خوبی هم دارد. فرقی نمی‌کند که با چه گروهی به آنجا بروید؛ در هر حال، چیزهای زیادی برای لذت بردن و سرگرمی وجود دارد. اگر با فرزندان کوچک و نوجوانتان بروید که قطعا اوقات خوبی را سپری خواهند کرد. برای بزرگ‌ترها هم جایی خوش‌آب و هوا و زیبا با وجود اطلاعات علمی مناسب و مفرح، برنامه جالبی خواهد بود. اگر تهرانی هستید و هنوز به موزه حیات وحش داراباد سر نزده‌اید، برنامه بازدید را برای خودتان بچینید. اگر هم اهل تمامی موارد هستید حتما در برنامه‌ سفرتان به تهران، به دیدن این موزه فکر کنید. تهران‌گردی بسیار مفرح و جذاب است و برنامه‌های متعددی در پایتخت انتظارتان را می‌کشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.