باغ ایرانی ؛ گشت و گذاری به یاد ماندن در تهران زیبا

آشنایی با باغ ایرانی

اگر پای خاطرات مادر و پدرهای ایرانی بنشینید همه از کودکی‌هایی می‌گویند که در میان باغ‌های سرسبز گذشته است. بله! این روزها، خاطرات آنها به یادی دور بدل شده که جای آن را ماشین‌ها، دود و ازدحام ترافیک گرفته است. این خوشایند نیست. دیگر خبری از فضاهای سبز انبوهی نیست که روزی در همین تهران هم به وفور دیده می‌شد. این روزها که دل شهرنشین‌ها برای بازدید از باغی زیبا لک زده است، وجود باغ ایرانی در ده‌ونک تهران موهبت و نعمتی به شمار می‌رود که در بازدید از تهران نباید از آن گذشت. در این مقاله از باغ ایرانی برایتان خواهیم گفت. بوستان باغ ایرانی، باغ وسیعی در تهران است که دیدن آن به شدت به شما توصیه می‌شود.

آشنایی با باغ ایرانی

باغ ایرانی، زمینی است به مساحت سه‌ هکتار که در منطقه ده‌ونک قرار دارد. این باغ در ساختار خود از اسلوب معماری باغ‌های ایرانی پیروی کرده و یکی از مکان‌های متفاوت گردشگری را در تهران به وجود آورده است. باغ‌های ایرانی دارای ساختمان‌هایی در محوطه‌ای باغی‌شکل هستند و در آنها آب‌راه‌ها و حوض‌ها حضور پررنگی دارند. چنین چیزی در باغ ایرانی هم به خوبی دیده می‌شود. باغ ایرانی تهران با الگوبرداری از باغ‌های ایرانی ساخته شده و محوطه بزرگ سبزی که در آن وجود دارد از جمله مزایای دوست‌داشتنی‌اش به شمار می‌رود. فواره‌ها و حوض‌های باغ ایرانی هم می‌تواند نشانه‌ای از معماری قدیمی باشد که به جذابیت‌های این مکان گردشگری و دیدنی افزوده است.
باغ ایرانی دارای چندین ورودی است و با پا گذاشتن در آن، احساس می‌کنید که به مکانی در گذشته‌های دور وارد شده‌اید. چون هم معماری آن و هم سرسبزی‌اش دیگر در تهران دیده نمی‌شود. آب‌راه‌های موجود در باغ ایرانی به ساختمان و بنایی می‌رسند که به آن کوشک اصلی گفته می‌شود. در باغ ایرانی کتابخانه‌ای هم برای استفاده عموم وجود دارد. کتاب‌هایی که دارای موضوعات مذهبی هستند و اگر به خواندنشان علاقه داشته باشید در دو سالن مجزا برای آقایان و خانم‌ها، امکان مطالعه آنها وجود خواهد داشت.

طبیعت باغ ایرانی

وجود امکان گردشگری در تهران و بازدید از مکانی که در دل شهر، درختان و سبزی را به شما هدیه می‌کند، برای هر کسی دل‌پذیر است. باغ ایرانی با وجود انواع درختان و گل‌هایی که در آن کاشته شده، در فصول مختلف سال برایتان جذاب خواهد بود. البته بهار باغ ایرانی مانند هر مکان دیگری نسبت به سایر فصول زیباتر است. چون در فصل بهار، لاله‌های زیبایی در باغ کاشته می‌شود که قدم زدن در میانشان بسیار دلنشین است و البته می‌توانید عکس‌های بسیار چشم‌نوازی هم از آنها بگیرید. رفتن به باغ ایرانی در فصل بهار و قدم زدن در میان لاله‌ها شما را یاد باغ‌های لاله معروف هلندی می‌اندازد. زیبایی این گل‌ها آن‌قدر زیاد است که پربازدیدترین فصل باغ ایرانی را در بهار رقم می‌زند. اما این به معنای جالب نبودن باغ ایرانی در فصل‌های دیگر سال نیست. باغ ایرانی در پاییز و تابستان هم جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد. درختان پرتعداد و متنوع در فصل پاییز، خزانی خواهند داشت که عشاق پاییز از قدم زدن در میانشان لذت زیادی خواهند برد. در فصل تابستان هم می‌توانید شاهد شکوفایی درختان میوه‌ای باشید که تعدادشان در باغ ایرانی کم نیست. پس در هر فصلی به باغ ایرانی بروید، برایتان جذاب و دیدنی خواهد بود. دوربینتان را بردارید و به باغ ایرانی بروید و در هر فصلی، از زیبایی‌های طبیعت عکس بردارید. عکس‌هایی که برایتان به یادگار می‌مانند و در آلبومتان یادآور اوقات خوش خواهند بود.

امکانات باغ ایرانی

امکانات باغ ایرانی برای ترتیب دادن یک روز خوش برای خانواده، با دوستان یا به تنهایی مناسب است. قدم زدن زیر درختان در کنار آب‌راه‌ها بسیار جذاب خواهد بود. نکته جالب‌توجه در باغ ایرانی در این است که ساختار مسطح محوطه آن، امکان تردد افراد معلولی را که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند به راحتی به وجود می‌آورد. درباره کتابخانه هم که پیش‌تر صحبت کردیم.
باغ ایرانی ارزش زیادی دارد. در روزهای شلوغی و آلودگی تهران، مکانی فراهم کرده است تا شهروندان و مسافران ساعاتی را در میان فضایی سبز و معماری قدیمی، اوقاتشان را بگذرانند و علاوه بر اینکه مکانی تفریحی و گردشگری است، با زنده نگه داشتن سبک و سیاق باغ‌های ایرانی می‌تواند در پاسداری از فرهنگ و معماری کشور نقش مهمی ایفا کند. بخشی از باغ ایرانی به رستوران و چایخانه تبدیل شده است. برای کسانی که دوست دارند در مدت گشت‌وگذارشان در باغ، چیزی بنوشند و میل کنند هم همه چیز فراهم خواهد بود.
دسترسی به باغ ایرانی سخت نیست و از هر نقطه تهران که بخواهید راهی آن شوید، گزینه‌های مختلفی برایتان وجود دارد. برای مثال، وسایل نقلیه عمومی متنوعی وجود دارد که می‌توانید به کمکشان به باغ ایرانی بروید و از گشتن در آن لذت ببرید. یادتان باشد که باغ در تمام ساعات شبانه‌روز باز و ترتیب دادن برنامه پیک‌نیک در آن خوشایند است. محیط باغ ایرانی، کاملا خانوادگی به شمار می‌رود. یعنی اگر در رزوهای تعطیل به آنجا سر بزنید با خانواده‌های متعددی روبه‌رو می‌شوید که در کنار هم در باغ خوش می‌گذرانند. این محیط باعث می‌شود تا فضای دلچسبی در آنجا در جریان باشد و بدون نگرانی بابت امنیت و مسائلی نظیر آن به باغ ایرانی بروید.

نشانی باغ ایرانی

برای رفتن به باغ ایرانی باید به منطقه سه تهران، ده‌ونک بروید. در کوچه صابری، بوستان باغ ایرانی قرار دارد که یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های تهران است. بعید می‌دانیم که کسی از دیدن محوطه‌ای سبز و باغی زیبا خوشش نیاید. پس اگر تهرانی هستید که حتما به این باغ سر بزنید و اگر هم از تمامی موارد به تهران سفر می‌کنید، حتما برنامه دیدن باغ را برای خود تدارک ببینید. اگر نگران این هستید که چطور بدون وجود محلی برای اقامت باید به تهران بیایید و از دیدنی‌هایش بازدید کنید، برایتان خبری خوش داریم. دیگر لازم نیست که نگران موضوعات اقامت و اسکان در تهران باشید. در سفرتان به پایتخت می‌توانید از خدمات تهران‌مبله استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.