راهنمای تهران گردی در سال 1399

تهران گردی یکی از تفریحاتی است که چه ساکنین این شهر و چه ساکنین شهر های دیگر، علاقه مند به تجربه آن هستند. شهر تهران یکی از بهترین مکان ها برای گردش و تفریح است. علت هم این است که در آن هم جاذبه تاریخی، هم فرهنگی، هم تفریحی و هم گردشگری وجود دارد. در حقیقت می توان گفت که تهران قلب تپنده ایران می باشد، که در تمام روزهای سال، چه در روز و چه در شب، جمعیت بسیار زیادی در خیابان ها و جاذبه های گردشگری آن پرسه می زنند. در این مطلب به طور کامل به معرفی جاذبه های گردشگری در تهران و به طور کلی تهران گردی، پرداخته ایم. اگر تا به حال به بازدید از این شهر نیامده اید و با جاذبه های گردشگری این شهر آشنایی ندارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مختصری درباره شهر تهران

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، شهر تهران، یکی از معدود شهرهایی است که حتی در شب هایش نیز زنده است و افراد بسیار زیادی مشغول شب زنده داری و گردش و تفریح در این شهر هستند. تهران گردی یکی از محبوب ترین تفریحات در میان تهرانیان است. در حقیقت جاذبه های گردشگری این شهر به قدری متعدد و زیبا هستند که برای بازدید ازتمامی این جاذبه ها، 1 ماه زمان کمی است. در ادامه به طور کامل به معرفی جاذبه های فرهنگی، تفریحی و گردشگری این شهر پرداخته ایم.

تهران گردی را از کجا شروع کنیم؟

بسته به سلیقه و ذائقه خودتان می توانید تهرانگردی را شروع کنید. اگر اهل تفریح و سرگرمی هستید، با جاذبه های تفریحی و اگر نه می توانید با سایر جاذبههای گردشگری شهر شروع کنید. ادامه لیستی کامل از جاذبه های شهرذکر شده است. در نتیجه با مطالعه آن می توانید با تمامی جاذبه های این شهر آشنا شوید و برنامه بازدید از آن ها را بچینید.

جاذبه های تفریحی

در نقاط مختلف شهر تهران، حاذبه های تفریحی بسیار زیادی وجود دارد. توصیه می کنم تهران گردی خود را از جاذبه های تفریحی این شهر شروع کنید که هم مهیج تر است و هم حال و هوایتان عوض شود. به طور کلی جاذبه های تفریحی این شهر عبارتست از: دربند، درکه، برج میلاد، پل طبیعت تهران، پارک ملت، بام تهران، توچال، دریاچه چیتگر، باغ کتاب، باغ پرندگان، باغ گیاه شناسی، پارک ارم، و … . علاوه بر این، پاساژها و مراکز خرید متعددی در شهر تهران وجود دارد که در آن ها علاوه بر خرید، مراکز تفریحی زیادی نیز وجود دارد که می توانید از آنها نیز استفاده کنید. علاوه بر این، پارک های بسیاری در این شهر وجود دارد که هر کدام از آن ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد.

در تهران گردی چه تفریحاتی را می توان انجام داد؟

به طور کلی، تفریحات بسیاری وجود دارد که در شهر تهران می توان آن ها را انجام داد. اگر قصد تهران کردی و استفاده از تفریحات این شهر را دارید بگذارید امکانات تفریحی این شهر را به شما معرفی کنیم.
•    جت اسکی
•    کارتینگ
•    بانجا جامپینگ
•    پاراگلایدر
•    زیپ لاین
•    پینت بال
علاوه بر این امکانات تفریحی، امکانات دیگری نیز وجود دارد که به صورت مجموعه در باشگاه انقلاب، پارک ارم، مراکز خرید، دریاچه چیتگر، و بسیاری از نقاط دیگر تهران وجود دارد.

جاذبه های تاریخی در تهران

تهران یکی از شهر های تاریخی ایران می باشد که در آن، کاخ ها و عمارت ها و به طور کلی بناهای قدیمی بسیار زیاید وجود دارد. بازدید از هرکدام از این بناهای تاریخی جای خود را دارد. اما توصیه می کنم در تهران گردی خود به این جاذبه های تاریخی نیز سر بزنید:
•    کاخ سعد آباد
•    موزه آبگینه
•    سر در باغ ملی
•    باغ موزه نگارستان
•    کاخ نیاوران
•    کاخ گلستان
•    باغ فردوس
لازم به ذکر است که در شهر تهران، موزه های بسیار زیادی وجود دارد که در آن ها تمامی اشیاء تاریخی و قدیمی به نمایش گذاشته شده است. از معروف ترین موزه هالی این شهر می توان به موزه خانه مقدم، موزه جواهرات، موزه زمان، باغ موزه نگارستان، اشاره کرد.

سایر جاذبه های دیدنی در این شهر

علاوه بر این جاذبه های، مساجد و امام زاده های بسیاری در شهر تهران وجود دارد که بازدید از آن ها را به شما توصیه می کنم. از جمله این جاذبه ها، می توان به امام زاده داوود، امام زاده صالح، شاه عبد العظیم، و … اشاره کرد. اگر تا به حال تهران گردی کرده اید و با سایر جاذبه های تفریحیشهر تهران آشنایی دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.